Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Kolme piinallista kysymystä...  (Luettu 4803 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wonderboy

Kolme piinallista kysymystä...
« : 02.11.05 - klo 18:25 »
OK, tuli ehkä vähän liioteltua ton otsikon kanssa, mutta kuitenkin:

1. Käsittämätön läjä x/1 ja Infectious Rage

Sanotaanko nyt vaikka, että sain Orochi Hatcheryyn miljoona kounteria ja tein sillä miljoona tokenia. Mun vastustajalla on Hill Giant ja se heittää Infectious Ragen yhteen mun tokeneista. Se kuolee State-base efektiin ja infectious Rage valitsee uuden olion, mutta milläs keinolla valitaan sattumanvaraisesti miljoonasta eri vaihtoehdosta?? Leikitään nyt vaikka, että onnistun saamaan tämän sanktioidussa turnauksessa.

2. Ylimääräiset ja puuttuvat kortit boostereissa Draftissa ja Sealedissa

Kysyn tätä, koska kaveri juuri sai boosterin, jossa oli ylimääräinen rarefoili. Itse olin lukenut aiemmin tällaisista boostereista netissä, mutta en ollu ennen moista nähnyt.  Jos boosterissa on 14 tai 16 korttia, niin miten se vaikuttaa esim. draftiin? Pitäiskö heti ilmoittaa tuomarille jos huomaa tällaisen? Entä, jos sen huomaa vasta sitten kun on draftattu? Jos boosterissa on ylimääräinen tai puuttuu rare, niin miten se vaikuttaa rarejen uudelleenjakamiseen?

3. Ylimääräiset vuorot turnauksissa

Eli siis kun aika on kulunut niin tulee viisi lisävuoroa. Paljonko noihin vuoroihin saa käyttää aikaa? Joillakin Stormi-pakoillahan voi kestää  hyvinkin parikytä minuuttia vuorossa. Tarkoittaako se, että kaikki muut joutuvat odottamaan? Ja eikö vielä Time Walk efektit lasketa lisävuoroina? Eiks se ole vähän törkeetä kun esim. Type 1 Gifts voi vetää pari lisävuoroa Time Walk/Recoup/Yagmoth's Will/Burning Wish rekursiolla?

Poissa duracel

« Vastaus #1 : 02.11.05 - klo 21:39 »
1) Ihan hyvä kysymys, johon en osaa heti vastata. Vastaan kun keksin. Sen aikaa voimme leikkiä, että vastasin tähän jollain nerokkaalla tavalla.

2) Epänormaalit boosterit vaihdetaan, jos se vain on mahdollista, joten kannattaa ilmoittaa tuomarille heti kun havaitsee jonkin ongelman. Jos asia huomataan vasta draftin jälkeen, keksitään siinä tilanteessa joku hyvä ratkaisu. Parasta tietysti olisi, jos jokainen draftaaja tarkistaisi aina avaamansa boosterin olevan kelvollinen. Tällöin rareja ja muita kortteja on varmasti oikea määrä.

3) Lisävuoroihin saa käyttää sen verran aikaa kuin tuomarin mielestä on sopivaa. Jos pelaaja ei selvästi edistä pelitilannetta, tuomari puuttuu asiaan. Lisävuorot tulee pelata aivan yhtä nopeasti kuin vuorot yleensäkin. Loputtomasti niihin ei ole aikaa. En voi vastata tähän mitään minuuttimäärää, koska tämä on hyvin tilannekohtainen juttu.

Pelaajan saamat ylimääräiset vuorot lasketaan mukaan näihin lisävuoroihin. Ja joo, vintagessa voi periaatteessa helposti viedä itselleen kaikki viisi lisävuoroa.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Asagura

« Vastaus #2 : 03.11.05 - klo 14:32 »
Tiedän kyllä että vain judget saavat vastata, mutta kun duracel ei keksinyt vastausta niin tässä toimiva ratkaisu: tehdään ohjelma joka laskee montako tokenia kuolee ennen kuin enchantmentti jää hill giantille.

int t=1000000; //tokenien lkm alussa
while (t>0) {
  int k=(int)rdm(0,t); //satunnaiskokonaisluku väliltä [0,t]
  if (k==0) return t; //jos 0 niin rage osuu hill gianttiin ja palauttaa
                             //elossaolevien tokenien lukumäärän
  else t--; //jos ei 0 niin rage osuu tokeniin joka kuolee, ragelle uusi target
}
return t; //tähän päädytään jos kaikki tokenit kuolee, palauttaa arvon 0

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #3 : 03.11.05 - klo 15:05 »
Okei, voitko sä tulla suorittamaan tuota ohjelmaa mun turnauksiin?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Turnipser

h
« Vastaus #4 : 04.11.05 - klo 03:44 »
säännöistä en niin tiedä, mutta äkkiä laskettuna 367879 tokenia jäisi jäljelle kun infectious rage pompsahtaa hill giantille todennäköisyydellä 1 (100%). Tulos voi heittää johtuen tietokoneen liukulukujen 32 bittisestä esitystavasta. Paperille en jaksanut ruveta laskemaan.

Mutta kai tuohon joku sääntö on olemassa ? vai pitääkö tuomareilla koodailla kännykkään ohjelma tuota varten :D
"Believe in the ideal, not the idol."

HW:
http://kapsi.fi/~tharna/forums/index.php/topic,5616.0.html

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #5 : 04.11.05 - klo 09:29 »
Tuo ohjelma käyttää randomia joten eiköhän tulos vaihdu joka ajokerralla, kuten pitäisikin.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.