Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Combat juttuja.  (Luettu 3898 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa DragonSlayer

Combat juttuja.
« : 09.02.06 - klo 20:16 »
Olen hyökkäämässä Ink-eyesillä ja jollain 4/4 ukolla. Minulla on pöydässä myös Grave pact. Vastustaja päättää blokata tuon 4/4 ukon 4/5 ukkelilla. -> oma 4/4 ukko kuolee ja myös vastustajan koska minulla on Grave Pact ja vastustajalla vain tuo 4/5 ukko. Voinko siis nostaa Ink-Eyesillä (pääsee läpi) vastustajan 4/5 ukon hautausmaalta? Vai miten abilityt resolvaavat?

Poissa korpi

Combat juttuja.
« Vastaus #1 : 10.02.06 - klo 00:11 »
Et voi nostaa, koska damagejen resolvaamisen jälkeen Ink-Eyesin ability ja Grave Pactin ability menevät molemmat stackiin, eli vastustajan hautuumaalla ei ole vielä laillista kohdetta Ink-Eyesin abilitylle ja se counteroituu. Näin käy koska abilityyn liittyvät valinnat, kuten kohteen valitseminen tehdään sen mennessä stackiin. Tässä tapauksessa siis joudut tekemään valinnan ennen kuin Grave Pact pakottaa vastustajan uhraamaan olentonsa.

Poissa DragonSlayer

Combat juttuja.
« Vastaus #2 : 11.02.06 - klo 01:39 »
Entäpä kun hyökkään ink-eyesillä ja vaikka 3/3 ukolla. Vastustaja blokkaa 3/3 ukon 2/2 ukolla jolloin 2/2 ukko kuolee. Voinko nyt nostaa vastustajan 2/2 ukon hautuumaalta?

Poissa korpi

Combat juttuja.
« Vastaus #3 : 11.02.06 - klo 07:08 »
Kyllä voit, koska tällä kertaa vastustajan äijä ehtii kuolla ennen Ink-Eyesin abilityn triggeröitymistä ja pääset targetoimaan sitä.