Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Puca's mischief trigger.  (Luettu 3738 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa deviant

Puca's mischief trigger.
« : 04.08.08 - klo 17:20 »
Minulla on Puca's Mischief ja vastustajalla on vaikkapa Oona, Queen of the Fae jolla on mannekiini-counter.

Voinko Upkeepissani Pucan triggerillä targetoida vastustajan oonaa jotta se saccaantuisi vaikkei minulla olisikaan cc=6 permanenttia?
Eli vaatiiko Pucan trigger sellaiset targetit että vaihto onnistuisi, vai voiko sillä targetoida "mitä vaan" vaikka vaihto näin fizzlaisi?
Tarjoaisin vaikkapa Oblivion Ringiä kaverille jotta hän joutuisi uhraamaan Oonansa.

Tuliko tämä nyt yhtään selväksi?
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa duracel

Re: Puca's mischief trigger.
« Vastaus #1 : 04.08.08 - klo 17:23 »
Tuossa abilityssa on sellainen ehto targeteille, että toisen pitää maksaa yhtä paljon tai vähemmän kuin ensimmäisen. Et voi valita muunlaisia targetteja.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa deviant

Vs: Puca's mischief trigger.
« Vastaus #2 : 04.08.08 - klo 19:31 »
Ajatus lähti siitä että Genesiksenkin "you may" triggeriin pitää valita target vaikkei sitä abilityä aikoisikaan käyttää.

Eli Pucallekin pitää valita targetit, vaikkei aikoisikaan vaihtaa.
Jos ei voi valita targetteja, jotka resolvissa paljastuisivat laittomiksi aiheuttaen abilityn fizzlauksen, niin sitten ei voi.

Halusin vain varmistaa ettei Pucan wordingissa ole sellaista "porsaanreikää" että kelpaamattomia targettejakin voisi valita.

Voikos muuten pucan triggeriin vastata pelaamalla flash-miehen tiskiin ja antaa sen kaverille? Eli missä vaiheessa targetit on ilmoitettava? Entä jos on monta samanaikaista triggeriä, voiko ne stackata niin että ennen pucan triggeriä voisi vastata pelaamalla flashin tiskiin responssina johonkin muuhun triggeriin?
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa duracel

Re: Puca's mischief trigger.
« Vastaus #3 : 04.08.08 - klo 20:11 »
Näinpä on, mutta aivan samalla tavalla kuin tuossa Puca's Mischiefin tapauksessa, Genesiksen ability poistetaan stackista, jos sille ei ole laillista targettia.

Targetit valitaan, kun ability laitetaan stackiin, eli ennen kuin ehdit pelaamaan mitään. Jos monta triggeriä on menossa stackiin samaan aikaan, saat valita järjestyksen, mutta sitä valitessa ei pysty pelaamaan mitään. Saat priorityn vasta kun olet laittanut ne kaikki stackiin.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Dark Knight

« Vastaus #4 : 25.10.08 - klo 13:49 »
Tuli eilen vastaan tällainen tilanne. Kaveri pelasi vastustajan ukkoon Confiscaten. Tämän jälkeen hän pelasi Puca's Mischief -kortin ja esitti väitteen, että tästä eteenpäin hän voi joka upkeeppi vaihdattaa Confiscatella varustetun ukon mihin tahansa mana costien sallimaan vastustajan ukkeliin ja vaihdon tapahduttua hän saisi Confiscate-ukon aina takaisin, koska hän kontrolloi Confiscatea. Toimiiko tuo todellakin noin?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Rancid-

« Vastaus #5 : 25.10.08 - klo 14:02 »
Eipä toimi. Kontrolliefektit vaikuttavat olentoon aikajärjestyksessä, eli tässä tapauksessa olentoa kontrolloisi:

1. Creaturen alunperin pelannut
2. Confiscaten kontrolloija
3. Puca's Mischiefillä vaihdossa ukon itselleen saanut

jolloin Pucan efekti on viimeisenä voimaan tulleena se, jonka mukaan mennään.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.