Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Demigod of Revenge + Counterspell  (Luettu 4752 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hopo

Demigod of Revenge + Counterspell
« : 22.08.08 - klo 14:24 »
Jos pelaan Demigodin, passaan priorityn ja vastustaja counteroi otukseni mitään sanomatta, saanko turnauspelissä olettaa että demigodin triggered ability on edelleen stäkissä? Tällöinhän counteroitu demigod tuleekin gravelta tiskiin.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Rancid-

Vs: Demigod of Revenge + Counterspell
« Vastaus #1 : 22.08.08 - klo 15:05 »
Kommunikaatio-ongelmissa oikea ratkaisu on "kutsu tuomari". Tämän kertomuksen perusteella näyttäisi tässä tapauksessa siltä, että vastustaja ei tiennyt, miten Demigod toimii, ja antaisin Demigodin palauttaa itsensä peliin. Kommunikaatiojutut ovat siitä nihkeitä, että niissä on aina ns. "human factor" mukana, jolloin yksiselitteistä yleispätevää oikeaa vastausta ei ole.
« Viimeksi muokattu: 22.08.08 - klo 15:12 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa duracel

Re: Demigod of Revenge + Counterspell
« Vastaus #2 : 25.08.08 - klo 05:15 »
Jos vihollinen ei erikseen sano antavansa triggerin resolvata, vaan counteroi menemään, on triggeri edelleen stäkissä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Yuisuke

  • Turnausjärjestäjä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Resistance is Futile!
Vs: Demigod of Revenge + Counterspell
« Vastaus #3 : 25.08.08 - klo 09:50 »
Elikkäs jos pelaan Demigodin, miten vastustaja voi estää sen triggered abilityä menemästä stäckkiin, taikka resolvaamasta?

Koska eikö se triggered ability mene stäckiin vasta sitten kun Demigod on pyödässä, ja jos joku counteraa sen, niin eihän se ehdi pöytään?
There is no place like that's no moon!

Poissa Rancid-

Vs: Demigod of Revenge + Counterspell
« Vastaus #4 : 25.08.08 - klo 10:10 »
"When you play Demigod of Revenge, return all cards named Demigod of Revenge from your graveyard to play."

Tuo ability siis triggeröityy siinä vaiheessa, kun Demigodia pelataan, eli se menee stackiin, kun Demigod itsekin on stackissa. Rautalanka:

--Stackin huippu--
Triggered ability
Demigod
--Stackin pohja--

Jos nyt malttamaton kontrollipelaaja counteroi Demigodin antamatta triggerin resolvata ensin, homma etenee näin:

--Stackin huippu--
Counteri Demigodiin
Triggered ability
Demigod
--Stackin pohja--

josta seuraa counterin resolvatessa se, että Demigod menee graveyardille ja stack näyttää tältä:

--Stackin huippu--
Triggered ability
--Stackin pohja--

Kun triggeri sitten resolvaa, hyppää vasta counteroitu Demigod iloisesti haudasta tiskiin.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Evening Star

Vs: Demigod of Revenge + Counterspell
« Vastaus #5 : 27.08.08 - klo 11:58 »
Käsitinkö väärin, vai tuleeko jo gravella olleet Demigodit tiskiin jokatapauksessa?

Poissa Rancid-

Vs: Demigod of Revenge + Counterspell
« Vastaus #6 : 27.08.08 - klo 12:00 »
Tulevat, ellei Demigodin triggered abilitya counteroida jotenkin.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Nox

Vs: Re: Demigod of Revenge + Counterspell
« Vastaus #7 : 09.09.08 - klo 18:23 »
Jos vihollinen ei erikseen sano antavansa triggerin resolvata, vaan counteroi menemään, on triggeri edelleen stäkissä.

~jari

Ei millään pahalla tai mitään vastaavaa, mutta eikö toi ole aika huonosti tulkittu tilanne. "Hiljainen" pelaaja saattaa pitää itsestään selvänä triggerin resolvaamista counteroitaessa ja on vain jättänyt asian mainitsematta. Ovatko säännöt todella noin ankarat? Mikään ei ärsytä enempää, kuin pelaaja, joka käyttää tuollaista pilkunnussimista hyväkseen.

ps. jos säännöt ovat noin karkeat niin ymmärrän, joten älkää nyt alkako hiiltymään tästä.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Demigod of Revenge + Counterspell
« Vastaus #8 : 09.09.08 - klo 21:25 »
Mutta entä jos hiljainen pelaaja ei tiedäkään mitään siitä miten triggeri toimii? Tai jos tietää? Pitääkö tilanteessa erikseen kysyä että tiesitkö miten tää toimii?

Asiaan on yksiselitteinen ratkaisu: jos erikseen ei sano että triggerin annetaan resolvata niin se ei ole resolvannut. Jos oli huolimaton ja counteroi sen heti... Demigod tulee pelin. Jos ei tiedä miten asia toimii ja counteroi heti... Demigod tulee peliin. Tämä on varma ratkaisu eikä epäselvyyksiä jää.

Ja tämä on myös niin kuin säännöt sanovat.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.