No niin, piti kai sitä sitten tännekin vihdoin rekisteröityä, kun menin tulemaan toiseksi tässä Lekassa. Et tässä ois nyt sitten eka raportti sekä postaus ensikertalaiselta constructed- turnauksessa kävijältä, jos jotakuta sattumoisin kiinnostaa tylsät sepostukset..
Pakka mulla oli ihan paska Deadguy Ale, jolla oli tavoitteena voittaa yks tai ehkä kaks matsia.
maat
4 Bloodstrained Mire
4 Scrubland
4 Wasteland
2 Caves of Koilos
1 Flagstones of Trokair
8 Swamp
olennot
4 Nantuko Shade
4 Dark Confident
3 Hypnotic Specter
2 Dusk Urchins
muut
4 Dark Ritual
4 Duress
2 Hymn to Tourach
2 Cabal Therapy
4 Sinkhole
3 Smallpox
3 Vindicate
2 Swords to Plowshares
sivulauta
3 Disenchant
2 Umezawa's Jitte
3 Engineered Plague
3 Pithing Needle
1 Tormod's Crypt
1 Relic of Progenitus
2 Wheel of Sun and Moon
Korteista sen verran että Smallpoxit täydentää kivasti muuta LD repertuaaria ja tappaa Mongoosit samalla. Dusk Urchins on vähän huono mut yrittää toimia ikäänkuin Confidantteina viis ja kuus ja chumppailee Tarmoja ja Piledrivereitä vastaan. Cabal Therapyyn on kiva sanoa Force of Will ekalla vuorolla Tropical Islandin nähtyään. Engineered Plagueita oli tarkoitus olla neljä mutta yksi on pyörinyt jossain Itellan syövereissä viimeiset pari viikkoa (tai sitten se kaveri keltä ostin sen halusi vaan etten voita). Ja viimeiset neljä sidelappua olisi pitänyt olla mustia laylineja, mutta en saanut niitä hommatuksi tähän hätään.. Toivoin vain ettei tule Dredgeä vastaan ja eihän sitä onneksi tullutkaan.
Metassa aattelin olevan Goblineita, Thresholdia, Dredgeä, Burnia, Slivereitä (kun Shembo kasaili aiemmin sitä) ja Genesiksellä tiesin olevan Dreadstillin.
Pelaajia tais olla lopulta 21 ja näin ne matsit kai suurin piirtein meni:
Match 1, Jonkinlainen Loam-Demigod viritys
Eka peli meni muistaakseni ihan kivasti maita räjäytellessä sekä Shadella ja Bobilla lyödessä, enkä oikeestaan nähnyt mitään relevanttia muuta kuin Topin, Counterbalancen, Tarmon, Bayon ja Tropical Islandin. Luulin siis et vastassa on UGb Threshold..
Sideltä otin sisään Needlejä, Disenchantin ja Relic of Progenituksen ja heitin pois jotain muuta kuin Sinkholet, jotka olen todennut olevan ihan käypiä Thresiä vastaan.
Toisessa pelissä Loami tuli yllätyksenä ja tyrehdytti maantuhohäiriköintihaaveeni ja vastustajan loamattu wasteland osoitti miten kivaa on pelata toisella puolella pöytää LD:tä. Huomasin myös että Disenchant Toppia vastaan on peliliike. Suurempi yllätys oli Demigod of Revenge, joka sitten ajelikin mut kumoon.
Kolmanteen sidetin ulos maantuhovehkeitä ja pistin jotain järkevämpää sisään. Vika peli meni muistaakseni ihan kivasti, vaikkakin aika tiukille.
1-0 (2-1)
Match 2, Luman Stäksi
Mätchuppi vaikutti aika nihkeältä muutaman testauksen perusteella ainakin ennen sidetystä ja sen jälkeen luultavasti vieläkin nihkeämmältä.
Ei ole tarkkoja muistikuvia, et miten tämä nyt sitten meni, Luma varmaan muistaa paremmin. Tuhosin joitain ländejä ja Morphattu enkeli sai Vindicatesta. Kai minä sitten jollain ukolla löinkin kerta voitin ekan pelin..
Sisään ainakin Disencantteja ja ulos saattoivat lähteä Urchinit, en ole kyllä varma.
Toinen peli tais lähteä Luman osalta Ancient tomb, Chalice yhdellä tai jotain sinne päin. Noh, ei se haittaa en olisi halunnutkaan pelata duressia tai ritua. Sit pöydässä oli jossain välissä EE kahdella, thrinispede ja se hassu tabernaakkelimies. Räjäytin EE:n shadella ja sain jossain välissä pelattua Hypnon. Sitten fetchailen kahdella lifellä ja 2 manalla neljännen lähdin. Ajellaan vuoron perään kahta päihin, mä olin häviämässä sitä kilpaa. Luma päättää pelata Armageddonin johon vastaan Stopilla. Ja sitten Hippi hakkaa pois. Oli yllättäen ihan hauskaa pelata stäksiä vastaan.
2-0 (4-1)
Match 3, Samin Rw Goblin
Tässä vaiheessa tavoitteet oli jo täyttyneet ja olin ihan tyytyväinen et pääsin pelaamaan etukäteen ajatellen suht helppoa matchuppia vastaan.
Sami vie ekan pelin odotetusti suurinpiirtein sata-nolla. Sidelle syrjään Duressit ja pari Smallpoxia, sisään Plaguet ja Needlet.
Aloitan ekan vuoron needlellä, johon nimetty Vial. Sami pelaa Wastelandin. Sitten tuhoilen landeja, pelaan toisen needlen johon nimeän Rishadan Port, pari Engineered Plaguetea, eikä Sami vuorostaan tee oikein mitään.
Kolmannessa pelissä Sami pelaa ekan vuoron Vialin, johon vastaan Needlellä. Muuten sitten menikin melko samoin kuin tokakin paitsi että Sami pelaa Goblin Kingin avustuksella muutaman goblinin, jotka sitten kuolevat Plagueen kun King saa Stopista.
3-0 (6-2)
Eli ruokatauolle mennessä tilanne näytti ihan mukavalle, olinhan jo voiton puolella.
Match 4, Omistajansa mukaan läjä joka ei tee mitään. Minusta näytti kovasti UGb Thresholdilta.
Ensimmäiset kaksi peliä olivat tiukkaa vääntöä, joissa vuoroin Tarmot ja Shadyt viuhuivat, Toppi pyöri ja counterbalancekin yritti tehdä jotain. Yllättävä veto vastustajan puolelta olivat Mental Note t, jotka varmaan selittivät miksi hän kutsui pakkaansa kasaksi mikä ei tee mitään.
Kolmannessa pelissä Needle rajoitti Topin toimintaa ja jos muistan oikein oli tilanne jossain vaiheessa pöydässä kaksi isoa Tarmoa, minulla elämää jotain 8, pöydässä pelkästään kaksi swamppia ja kädessä kaksi vidicatea, hypno ja stoppi. Topdeckaan Scrublandin ja toinen tarmo saa Vindicatesta. Kaveri lyö mut tarmolla kahteen ja pelaa vielä yhden tarmon.. Ja minä topdeckaan Miren. Bye bye tarmot.. Sit kaveri onkin Topdeck moodissa ja minä ajelen voittoon.
4-0 (8-3)
Match 4, Parikkalan Mono r Goblin
Olin vieläkin ihan häpinöissä edellisen pelin jännittävistä vaiheista kun menin viimeiseen matsiin. Goblin pelaaja oli juuri piessyt toisen Parikkalalaisen joka pelasi samaan pakkaa kun meikäläinen. Hieman huolestutti, mut aattelin et toinen Bw:n pelaaja ei pelannut jostain syystä Plagueita, mihin mono ärrän Gobon pitäisi suoraan hävitä.
Eka peli menee niin kuin ekat pelit nyt yleensä goblineita vastaan. Piledriver, Gang commander ja kamut jyräävät. En nää vialeita joten aattelen et tää on vissiin vähän kummallinen goblin.
Sidetän silti sisään muutaman Needlen ja Plaguet. Pois duressit.
Pelaan toiseen peliin ekan vuoron Needlen. Ja tuhoan toisen vuoron Goblin Fanaticin Smallpoxilla saamatta päähäni minulle oikeutetusti kuuluvaa bonus lämää Fanaticista. Myöhemmin tuhoan Wastelandin omalla wastelandilla Scrubland pöydässä, eikä siihenkään tule responssia. Voitan tokan pelin ilman Engineered plaguita.
Kolmannessakaan pelissä Plagueita ei vain näy ei kuulu ja häviän pelin siihen kun en stoppaa Kiki-jikiä, vaan annan sen mieluummin tappaa mut piledriverin kanssa.. Lame.
4-1 (9-5)
Et semmoista. Antikliimaksisesta finaalista huolimatta fiilis jäi ihan positiiviseksi. Kyllä pari draftisettiäkin ihan lämmittää mieltä vaikka ois ne Flooded Stranditkin kyllä kivan kodin löytäneet.
Ehkäpä seuraavalla kerralla asetun sinne top kympin ulkopuolelle, minne oikeammin kuulunkin..