Eli tuunailtuani tälläistä pakkaa casual peleissä alkaa käymään selväks, että olis kiva ulkoiluttaa pakkaa muillekkin ihmisille. Turnauksethan ovat siihen oiva tapa. Ja nyt alkaa omat ideat olemaan lopussa joten tarvitsen teidän apua lopulliseen tuunaukseen. Juurikin tästä casual- lähtökohdista johtuen pakka on hieman "repaleisen" oloinen ja useita kortteja on hassu määrä. Tämä siitä syystä että peleissä olisi edes vähän vaihtelua. Hajanaisuudestaan huolimatta kultakalailee vastustajan kuoleman usein 4llä vuorolla ja lähes aina 5llä. Usein vahinkoa kertyykin tappovuorolla se ~40
Se introsta, nyt pakka:
cc1:
3x
Quirion Ranger4x
Llanowar Elves2x
Fyndhorn Elves1x
Wirewood Symbiote4x
Rancor2x
Concordant Crossroads2cc:
2x
Elvish Vanguard3x
Wellwisher4x
Priest of Titania3x
Wirewood Herald1x
Viridian Zealot1x
Winter Orb3cc:
1x
Viridian Shaman4x
Timberwatch Elf2x
Fecundity4cc:
2x
Creeping MoldFinishers:
1x
Hurricane1x
Vitalizing WindMana:
5x Forest
4x
Wooded Foothills4x
Wirewood Lodge1x
Lotus Petal4x
Elvish Spirit Guide (en castaa ikinä)
_________
Total: 59 (casualissa käytän yhtä
Skullclamppia)
Sit vähän selittelyä tälle läjälle:
cc1: Nämä nyt on aika selvää pässinlihaa.
3x
Quirion Rangerien määrä tulisi varmaan nostaa 4n
2x
Concordant Crossroads on pakalle henki ja elämä, mutta pitäisikö määrälle tehdä jotain? Ilman näitä pakka hidastuu&kangistuu huomattavasti, mutta lisäpalat huonontavat nostoja jos yksi on jo pelissä ja saattavat auttaa vastustajaa liikka (goblinit tulee mieleen).
1x
Wirewood Symbiote, Tämä on jo aika paha, toisaalta auttaa huimasti noiden täppäävien elffien kanssa ja suojaa poistolta, mutta toisaalta ei ole elffi ja muutenkin aika heikk poistolle (mutta eipähän vie se poisto toisia creaturejani?). Eli tulisiko määrää kasvattaa vai ottaa ötökät kokonaan pois. Yksi on varmaan aika turha.
cc2: Tästä ongelmat alkavat

2x
Elvish Vanguard Omalla listallani ensimmäisinä kirveen alla. Hidas ability ja herkkä mille tahansas poistolle. Jopa shock vie tämän mukanaan useasti. Ihan mukava mättäjä joka on sillointällöin 3/3 tai 4/4 mättäjä "red-zonella" jo kakkos vuorolla, harvemmin.
3x
Wellwisher Hyvä creature joka on pelastanut päivän kerran jos toisenkin, ei vaan auta vastustajan alas saamisessa pätkääkään. mahdollisuudet vaikuttaa aika yksiselitteisiltä: 4 vai 0?
3x
Wirewood Herald Tämäkin on eräs (omastamielestäni) parhaita ötököitä pakassa. Tuo ability vaan toimii pelotteena vastustajalle eli tämä on yleensä rancoroituna 3/1 tai 5/1 unblockable. Saa myös vastustajan poiston näyttämään hassulta kun siinä on 0 - 1 card advantage minulle. Auttaa myös WoGi efecteistä nopean selviämisen. Itse sanoisin +1.
1x
Viridian Zealot Hyvä Creature, omistan tällä hetkellä vain yhden, mutta pidän yhtenä hyödyllisimmistä kavereista. Kysymys kuuluu, kuinka hyödyllinen se on Legacyssä ja kannattaako niitä pitää mainissa kuinka monta?
1x
Winter Orb Naurettavan tehokas viimeistely kortti. Siis jos pääsee pöytään. Saa mana intensiivisemmät pakat itkemään.
3cc:
1x
Viridian Shaman Zealottien puuttessa ihan mukava artifactin poistaja 2/2 bodissa.
4x
Timberwatch Elf Beatdown kone joka suojaa omia punaiselta poistolta ja iskee naurettavia määriä lämää sisään kun joku kavereista pääsee läpi.
2x
Fecundity Skullclampin kanssa hauskahko kortti jonka lisäsin alunperin pakkaan taistelemaan kaverin Wrathejä vastaan. Hoitaa sen homman hyvin ja ihan kiva side board tech controllia vastaan siis? Mainista lähtevät myös ensimmäisten joukossa luulen.
4cc:
2x
Creeping Mold Sorcery nopeudella tapahtuva poisto ei ole kovinkaan muodikasta luulen.. Toisaalta on ihanan tehokas ländin tuhous 2lla vuorolla pelattuna eikä aivan täysin hyödytön loppupelin nosto. Mistä tuleekin mielenkiintoinen puzzle, miksi pitää kohtuullista loppupelin korttia pakassa jos sen tilalle voisi laittaa hyvää alkupelin mättöä josta seuraa että loppupeliä ei tule? Jos Plow Under linjalle lähen niin nää voi olla ihan kivoja myös.
Mana:
4x
Wirewood Lodge 4n värittömän mana sourcen pakassa jossa tarvitsee lähes pelkkää vihreää tuntuu vähän oudolta mutta tämä ability on niin sairas että huhhuh... toisaalta olen ymmärtänyt että legacyssä on melkosta non-basic ländi vihaa.. +/-?
1x
Lotus Petal Saakos näitä pelata nykyään? 4 voi olla vähän liikaa mutta 1-3 vois olla hyvä... mene ja tiedä
Ja nyt äkkiä ennen kun ensimmäinen "Haltiat H4isee!!" kommentti tulee ilmoille niin sanon heti että tiedän ettei Elffit (vai olisko Elvessit mielummin?

) ole lähellekkään mikään Tier1 tai edes Tier2(onko sellaista?) pakka. Mutta hyvä alku on jo kasassa niin en viitsisi mitään kummallisempaakaan rakentaa.
Isoin ongelma on nyt varmaan tiukan Main-deck linjan rakentaminen ja sitämyöten pistää side kasaan. Eniten pelottaa että miten pärjää comboa vastaan ekassa pelissä ja goblinit nyt ovatkin legacyn yleis-ongelma =D.
Tykkäisin pitää pakan mono-vihreenä. Se pitää hinnan alhaalla koska ei tarvitse kalliita manafixaajia ostella (dualit etc.). Myös tulipallo elffi kuulostaa loputtoman tylsältä. Toisaalta
Staff of Domination vaikuttaa hauskalta lapulta jos siihen saa jonkun toisen lopputuloksen kuin tuo edellä mainittu
Fireball.
Ja lopuksi kortteja jotka voisivat toimia pakassa kivasti ihan vain ajatuksenjuoksun virkistämiseksi

:
VitalizePlow UnderGround SealMultanis Presenceroot mazetrinispheredamping matrixDosan
Glimpse of Naturevihreä/musta Leyline?
Ja sit vaan ehdottelemaan. Kiitos jo näin etukäteen rakentavista ja auttavista vastauksista.