Fluctuator on mielestäni hauska kortti ja pitkään olen mietiskellyt sen ympärille dekkiä kasata, vihdoin olen onnistunut saamaan Casual-kelpoisen dekin. Alaran mukana tuli hauskoja kortteja, oikeastaan Alaraa ennen Fluctuator on oikeastaan ollut täysin turha (mitä se taitaa olla vieläkin) kortti. Re-animointi on nyt toimiva voittokeino, (ainakin toimivampi kuin Songs of the Damned + Drain Life, mitä jossain vaiheessa käytin) sen lisäksi hauskat unearth-miehet.
Lands: ( 22 )
4
Blasted Landscape4
Polluted Mire4
Remote Isle4
Slippery Karst4
Ancient Tomb1
Forest1
SwampArtifacts: ( 10 )
4
Fluctuator4
Mox Diamond2
Lotus PetalInstants: ( 4 )
4
Songs of the DamnedSorceries: ( 4 )
4
ExhumeCreatures: ( 20 )
4
Viscera Dragger4
Yoked Blowbeast4
Ridge Rannet4
Jungle Weaver2
Twisted Abomination2
Wirewood Guardiann. 60% peleistä on voittanut Magic Workstationissa (kiva kun ihmiset pelaa siellä land-destroyta, joka ei ole edes vintagessa laillinen, tätä vastaan ainoan pelin voitin) eli mielestäni ihan hyvin toimii jopa ilman Fluctuatoria. Legacya ja casualia olivat nuo pelit.
EDIT: Nyt olen pelaillut Legacya tällaisella otsikolla: "Legacy - Fun - No Powers - Use Phases" ja sinne tulee randomisti joitain kasuaaliviritelmiä ja pääasiassa ihan oikeita jenkkilegacydekkejä. Näistä peleistä arviolta 30% on voitoksi koitunut, eli tällä buildilla ei todellakaan vielä turnauksiin sovi lähteä. Siis kellään parannusideoita?
En jaksa tehdä mitään sen suurempaa kortti-analyysiä nyt, koska kaikki tietää pakan idean ja sen ympärillä on kaikki kortit. Viscera Dragger on kuitenkin niin jännä kortti, että siitä pitää kirjoittaa muutama sana: Usein rituaaleista jää ylimääräistä manaa pooliin re-animoinnin jälkeen, tässä vaiheessa on kiva tehdä kahdella manalla kolme/3-haste-olento pöytään, vaikka meneekin removeen end of turnissa.
Oisko kellään ideoita? Lähinnä parempaa re-animointia tuon Animate Deadin tilalle, sekä jotain älykästä (mielellään cyclingilla varustettua) Songs of the Damnedin tilalle kaipaisin, plx. Tarkoitus olisi Legacy-laillisena pitää, ja ehkä saada jopa Legacyssa pärjääväksi (huh huh!) pakaksi.