Mutta mitä en oikeasti ymmärrä että pidätte tätä tiukasti moderoituna foorumina. Ei niin että minulla olisi runsaasti kokemuksia muuta kuin kolmelta keskustelufoorumilta, mutta on tämä ylivoimaisesti vähiten moderoitu niistä. En minä moderoinnilla mitään poliisivaltiota hae, haen keskustelukulttuuria jossa ihmiset esittävät mielipiteitä, perustelevat ne, saattavat heittää hauskoja juttuja asiaan etäisesti liittyen, kertoa kuinka kaverille kävi yhdessä pelissä jne. Tätä minä haen keskustelufoorumeilta. Minusta se ei ole edes kovin paljon vaadittu.
Erittäin hyvin kiteytetty. Itse pyrin aina miettimään onko viestilläni mitään oikeaa sanottavaa ketjuun, esim. uusia mielipiteitä, asioiden syventämistä, perustelua jne. Joskus alan kirjoittaa jtn turhanpäiväistä viestiä, mutta hieman asiaa mietittyäni päätän kuitenkin jättää viestin jättämättä, koska siinä ei oikeastaan sanota mitään. Offtopiceilukaan ei haittaa, jos se on järkevää keskustelua. Hyvänä mittarina ainakin omalla kohdallani on se, haluaisinko itse lukea viestini ko. ketjusta. Tosin kaikkien kohdalla tuo ei taida toimia toivotulla tavalla (9)
Foorumi ei kyllä ole järin aktiivinen, ja ilman näitä paisteja olisi täällä vielä hiljaisempaa. Kunhan kaikki alkaisivat
keskustelemaan täällä keskustelupalstalla ja jättämään chattailut jonnekkin muualle, vaikka tuonne irc-kanavalle, joka ei sekään järin aktiivinen ole... Jos asiaa on, saa ja pitääkin postata keskustelun synnyttämiseksi, vaan kannattaa kuitenkin aina miettiä onko minulla nyt oikeasti mitään sanottavaa.
Tyhjänpäiväisien viestien kohdalla asian ytimessä lienee "kun tuoki, ni minäki", eli kun uusi käyttäjä näkee foorumilla tyhjänpäiväisiä viestejä, chattailua ja hymiörivejä, olettaa hän sen kuuluvan normaaliin foorumikäyttäytymiseen. Jos tällaisia postauksia ei näy, ja niihin puututaan jos näkyy, opettaa se kaikille miten tulee käyttäytyä. Ja kyllä, sääntöjen lukeminen pitäisi olla kaikilla ensimmäisenä vuorossa uudelle foorumille liittyessä, jokaisella foorumilla kun on omat tapansa ja sääntönsä.
Ikärajoissa en näe mitään järkeä, jo muiden mainitsemin perustein. Luonnollisesti esillä olevat nassikat ovat juuri näitä jotka turttailevat joko keskusteluissa tahi kaupankäynnissä. Näissä tapauksissa täytyy vain yrittää näyttää ko. henkilöille miten asiat pitäisi hoitaa, ja millaisia seuraamuksia heidän toiminnallaan on.