postin otsikko kertokoon omaa kieltään...
UW(b) LandStillillä lähdettiin tosiaan liikenteeseen ja luottohan on aina kova lähti sitä sitten minne vain
Round 1, Jani with Dragon Stompy
Game 1: Lueskelin ennen turnausta että kaveri on yhtä uskollinen väreilleen kuin minäkin eli sen verran jäi viime kerralta mieleen että mahdollisesti punaista olisi tulossa vastaan. Burni näytti kuitenkin menevän lainaan ennen turnausta niin mietin muita vaihtoehtoja. Ilmoitan kuitenkin ennen peliä että scooppaan jos avaat "mountain bolt" ...ei tullut vaan tipahti city of traitors ja chalice yhdellä. turha vastailla kun on EE kädessä. Waste nousee pakan päältä ja haistelen manan kusuja ja rikotaan cityä. Pari kierrosta myöhemmin on chalice rikki ja pakotan Joonan jokseenki huonoihin pelauksiin tilanteeseen nähden ja poistelen kaikki uhkat mitä pöytään mahdollisesti tulee. Olo tuntui oikeastaan kokoajan suhteellisen vahvalta eikä sinänsä mitään hätää ollut
Game 2: Lueskelin chalice alkua ja lähden ilman FoWia. virhe. Trinispherehän sieltä tulee mikä hidastaa oman pelini kyllä totaalisesti kivikaudelle mutta ei ole omista virheistä valittaminen. Ländiä nousee suhteellisen hyvin mutta tarkasti ja varovasti joutuu kyllä pelaamaan ettei käy kylmät. Pari Chilliä saan kenttään mikä auttaa huomattavasti ja aiheuttaa tuomaristolle ensimmäiset harmaat hiukset trisnispherestä johtuen (kertokaas joku mielellää level 2 judge että mitä tässä käytännössä käy) luulisin olleeni oikeassa tuon suhteen mutta mieluummin ottaa aina asiantuntijoiden neuvoja.). Stabiloin pelin kolmessa lifessä ja jatkan siitä kohti voittoa. Tässäkin pelissä oli kyllä kokoajan semmonen fiilist että ei minun tätä pitäisi ainakaan hävitä, sen verran paljon oli eri ratkaisuja eri tilanteisiin. Mutta ehdottomasti turnauksen paras matsi kokonaisuudessaan.
Round 2, Tommi with BR Aggro
Game 1: Miehiä puskee vastapuolelta ja pistän ne yksitellen tai paritellen rikki (hups mikä sana leikki :/) Mitään sen kummempaa uhkaa ei tunnu löytyvän ja humility ja factory lopettavat pelin huikeasti kymmenessä vuorossa. BEATS!
Game 2: Omasta mielestäni pelasin hyvin, sidetin vielä 3 Chilliä ja 3 Hydroa kun kaikki Tommin miehet oli käytännössä niitä hybridejä. No eihän ne kummatkaan nouse ja peli venyy ja venyy. lopulta minulta loppuu removalit ja kun ei humilityäkään näy niin auroilla varustettu mies ajaa minut kumoon. side notena sen verran että vois melkein pelata mainissa niitä relic of progenituksia ettei tarviis muistaa että oliko siellä haudassa jotain millä merkitystä. Anger meinaan antoi tosiaan hasten ja jotkut isot miehet löi minua turpaan
Game 3: Toisen vuoron Chill. GG Kolmannen vuoron Stand Still. Neljännen vuoron toinen Chill "Even Better Game" ...Ei kai tässä matsissa enää ollut muusta kyse kun että saanko sen loppumaan ennen aikaa. No viimeisellä lisä vuorolla wrathaan tiskin ja ajan factorylla viimeset 2 sisään. 'Riittää'
Round 3: Joona with Elves!
Game 1: Tonttua hyppii silmille. Pelaan EE yhdellä ja rikon pari tonttua, heti perään Academy Ruins nostaa EE:n takaisin päälle. Pelataan tällä kertaa kolmella napilla ja rikotaan loputkin. Priest of Titania syö FoWia. Humility ja pari factorya aiheuttaa jokseenki oikeaoppisen korttien keräilyn.
Game 2: EE, Wrath ja pari StoPpia pyyhkivät kenttää ja Humility laskeutuu. Ensimmäinen naturiliza saa FoWista mutta Wear Away jopa tuhoaa Humilityn. Voi kyynel, cyclataan decree ja tehdään 5 tokenia. Ajellaan ja vuoro takas. Joona taitaa lisäillä pari lanttua kentälle, käyvät ja endiin paukahtaa uusi decree ja 6 lisä tokenia. Wasteland poistaa mutavaultin ja EE lantut. sitten ajetaan tokeneilla ja factoryilla jotakuinkin tarpeeksi. Ja kuka väittää että land still on hidas?!
Kerkesin jopa kuselle :DD
Round 4:
?? with UGbw Threshold
Taas kerran finaalissa ja ystävällinen kun olen niin tarjoan jälleen price splittiä. Hämmennyn kieltämättä hieman kun kaveri miettii about 5 min, että pitäisikö tarjoukseen tarttua vai ei. Itse olen noita threshejä vastaan testannut 'paljon' ja oisinko yhden tai kaksi kertaa hävinnyt. Splitti kuitenkin otetaan mikä on varmaan jonkun muun kannalta järkevämpää kuin minun
mutta pelaamaanhan sitä tultiin eikä palkintoja hakemaan. Sovimme 1-1 Tasurin joskus ensimmäisen matsin aikana mikä on myös minulle aivan ok... tai oletin ainakin että niin se ilmoitettaisiin joka tapauksessa. No pelataan nyt kuitenkin huvikseen ja näytetään miten hyvä sen match up mahdollisesti on.
Game 1: Avitan vastustaja mana kusua wastelandilla ja ilman ländejä ei ole kovin hauskaa pelata joten menemme game kakkoseen.
Game 2: Sotken kaverin muroja jälleen kerran wastelandeilla ja kun ei nouse niin silloin ei nouse. hyvin pitkälti samanlainen peli ehkä pikkuisen suuremmalla vastarinnalla.
Game 3: Jos sitä edes yhden oikean matsin saisi aikaseksi niin että manat toimisi joten annan ystävällisenä yhden friendly mulliganin ja pääsemme jopa pelaamaan. Tällä kertaa minun ländit kusevat mutta saan pelattua Stand Stillin ja factoryn 2/3 Tarmoa vastaamaan joten 3 korttia on ainakin tiedossa. Ne korjaavat vihdoin ländi ongelmat ja saan viivytettyä peliä niin kauan että päästään sinne kuuluisaan late gamee missä en käytännössä katsoen voi hävitä aggro controllille. Ihan ok testi sessio Threshiä vastaan ja 3-0...
Yhden gamen hävisin päivän aikanan joten ihan hyvin kai se sitten meni. Mukavasti väistin ne pari Suiccaa ja ANT:in mitkä olisivat olleet enemmän tai vähemmän nopan heittoja jossa feilasin muutenkin todella pahasti tänään... Palkinnoista availin jotain ilmeisesti ihan ok kamoja kun ne ihan hyvin vaihtuivat kaikkeen semmoiseen millä oikeasti teen jotain. Ja mielettömän hauskaa oli taas käydä pelaamassa ja aivan varmasti tullaan vastaisuudessakin kunhan vain kyydit saadaan järjestettyä.
Highlanderiä ei jääty pelaamaan enää mutta tosiaan jos saa toiveita esittää niin Elder Dragon Highlander olisi melkoisen loistava seuraavaksi legacyn side eventiksi. Itsellä on tuon formaatin turnauksen järjestämisestä pari turnauksen osalta kokemusta eli jos tarvitsee apuja siihen mitä kaikkea tulee ottaa huomioon niin ilo on auttaa. Minulle on ainakin aivan sama olisiko se EDH sitten two-headedia vai ihan duelia... siinä mielessä tuo two-headed kiinnostaa enemmän että kyseessä on kuitenkin moninpeli formaatti. Ja sillon saisi samalle päivälle kahden ehdottomasti parhaan formaatin turnaukset
Pahoittelen jos tekstiin eksyi jotain kirjurin peikkoja.
Mutta sen verran vielä legacya että pistetään nyt kuuminta hottia oleva lista esille:
UW(b) Land Still
Land:
4 Tundra (pakko)
2 Underground Sea (kiitokset lainasta jussille, EE kolmella oli jopa tarpeen)
4 Mishra's Factory (en ymmärrä kun väittävät että on hidas, vaan 10 kierrosta hei!?)
3 Wasteland (Dust Bowl tulossa mutta näistä vaan ei voi olla tykkäämättä)
4 Flooded Strand
1 Academy Ruins (on se vaan mauton)
3 Island (pelin paras kortti)
2 Plains
Creatures:
1 Eternal Dragon (koitin minä tällä joskus ajellaki mutta ei se oikein siinä ollut hyvä
)
Other Spells:
4 Brain Storm (core)
4 Standstill (kaikki kun vihaa niin pakko niitä on pelata, don't hate the player, hate the game)
2 Fact or Fiction (tuntu vähän over killille aina kun sen pelas mutta ei se minusta factan vika ole, hyvä kaivuri)
4 Force of Will (meh)
3 Counterspell (sain vaihdettua MM:t IA:ks turnauksen jälkeen, jeijee!)
3 Spell Snare (ei ehkä ihan meta game call mutta tykkään)
4 Swords to Plowshares (?)
3 Wrath of God
3 Engineered Explosives
2 Humility (JUDGE!)
2 Crucible of the Worlds (yhelläki varmaan tulis toimeen ja pari kertaa vitutti kun se toinen nousi)
2 Decree of Justice (ihan mauton)
Side:
3 Chill
3 Hydroblast
3 Meddling Mage
3 Divert
3 Pithing Needle
Sen verran voi sanoa että deckistä tykkään edelleenkin aivan mahdottoman paljon ja toimi jälleen oikein hyvin. Wsihi versiota testailin ennen turnausta kohtuullisen paljon mutta en minä siitä vaan niin paljon tykkää kun tästä. Side korteista Chill ja Hydro olivat puhdasta kultaa, olisi voinut olla vaikka 4 molempia. Diverttiä ei tarvinnut sidetellä kun ei tullut niitä suicca decckejä vastaan. Neula oli myöskin hyvin hyödytön tällä kertaa. Meddlarit heitin puoli vitsillä sisään elffejä vastaan mutta lähinnä pitchailin niitä FoWiin ja toisella kerralla nimesin Fogin ennen hyökkäystä
Suuret plussat jälleen turnausjärjestäjille hyvästä turnauksesta ja tällä kertaa oli huomattavasti kovatasoisempi turnauskin kun mitä viimeksi. Tällä kehitykselle ensi kerralla on jo kovat ja suuret väännöt tiedossa.