Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Casual Warp World  (Luettu 5642 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ScoopArt

Casual Warp World
« : 10.08.09 - klo 15:04 »
Kuten otsikko paljastaneekin, kyseessä on casuaalissa pelattava Warp World -pakka.
Pakkaan ei olisi tarkoitus käyttää kovin paljoa rahaa, siitä johtuu joidenkin hyvien korttien vähyys.

11 Mountain
10 Forest

4 Farhaven Elf
4 Elvish Visionary
4 Keeper of Progenitus
4 Mulldrifter
3 Murderous Redcap
3 Acidic Slime
2 Siege-Gang Commander
2 Bogardan Hellkite
1 Nucklavee

4 Fertile Ground
4 Trace of Abundance

4 Warp World

Pakkaideahan on härskisti kopioitu täältä, muokkailin hiukan.
Testailut ovat osoittaneet, että Keeper of Progenitukset haluan pitää neljässä, niillä saa vain tehtyä niin naurettavia asioita. Jos ensimmäinen Warp World ei riitä, Nucklavee hakee sen takaisin tai Mulldrifterit ja Visionaryt nostavat uuden tilalle. Muut otukset sitten tuhoavat vastustajan permanentit tai tuottavat itselle permanentteja.

Kommentteja? Mitä pois, mitä tilalle? Mielellään pitäisin ainakin Extended -laillisena.

Poissa Renter

Vs: Casual Warp World
« Vastaus #1 : 10.08.09 - klo 19:11 »
Tuo näyttää looppaavalta versiolta, jossa kuitenkaan ei ole papukaijaa tai manatonttuja.

Ehdotuksia:
-3 murderous redcap
+3 spellbreaker behemoth (todella kiva 4-droppi)

-1 nucklavee
+1 wort, the raidmother (lisää permanentteja, conspirettu warp world = voitto)
Tai:
-1 keeper
+1 wort, the raidmother

-2 visionary
+2 rise of the hobgoblins

Keeperissä on se vika, että sillä on ilkeä tapa auttaa vastustajia. Nopeuttaa tietenkin warppia, mutta antaa vastustajalle ainakin yhden vuoron tuplamanoilla. Manacurve on aika korkealla, ja voittokeinot on rajattu neljään warppiin ja kahteen hellkiteen. Bloodbraid elffit, Regal Forcet ja Broodmate Dragonit ovat mukavia nopeuttajia, jotka myös sopivat pakkaan. Kaksi 4/4 lenturia on jo mukava uhka itsessään. Visionaryt ja Farhaven Elffit tuntuu hieman yliammunnalta. Rise of the Hobgoblins on myös kiva permanentinlisääjä, tosin loopissa sitä ei välttämättä halua käyttää.
23:15 <@Rancid-> jos Bear Cub blokkasi Bloodbraid Elfin tai toisinpäin, arvatkaapa mitä siinä tilanteessa tapahtui
23:16 <@Rancid-> ..karhunpoika sai rastaa

20:03 < rayenni> ja esim overrun ilman tramplee on silti run

00:52 <@luma> koska ulkopelin stack on sisäpelin ulkopuolella

Poissa Namiksu

Vs: Casual Warp World
« Vastaus #2 : 10.08.09 - klo 20:58 »
Tuo näyttää looppaavalta versiolta, jossa kuitenkaan ei ole papukaijaa tai manatonttuja.

Ehdotuksia:
-3 murderous redcap
+3 spellbreaker behemoth (todella kiva 4-droppi)

-1 nucklavee
+1 wort, the raidmother (lisää permanentteja, conspirettu warp world = voitto)
Tai:
-1 keeper
+1 wort, the raidmother

-2 visionary
+2 rise of the hobgoblins

Keeperissä on se vika, että sillä on ilkeä tapa auttaa vastustajia. Nopeuttaa tietenkin warppia, mutta antaa vastustajalle ainakin yhden vuoron tuplamanoilla. Manacurve on aika korkealla, ja voittokeinot on rajattu neljään warppiin ja kahteen hellkiteen. Bloodbraid elffit, Regal Forcet ja Broodmate Dragonit ovat mukavia nopeuttajia, jotka myös sopivat pakkaan. Kaksi 4/4 lenturia on jo mukava uhka itsessään. Visionaryt ja Farhaven Elffit tuntuu hieman yliammunnalta. Rise of the Hobgoblins on myös kiva permanentinlisääjä, tosin loopissa sitä ei välttämättä halua käyttää.
Sanotaanko vaikka näin että Visionaryt ei ole yliammuntaa koska se lisää Warp World -pyörityksen mahdollisuutta, kun siis saa niitä lappuja lisää. Rise of the Hobgoblins? No saahan sitä kokeilla, mutta siihen ne sen vuoron manat menikin... Ja ei sitä permanentti "lisää" niin hirveästi tarvitse kunhan saa yhden Siege-Gang Commandeerin jotenkin pöytään.

Redcapit ovat siksi tärkeitä kun pelataan se Warp World niin saadaan ne kaverin saadut ukot alas tai vaurioata vastustajaan, tämä kortti antaa myöskin lisää aikaa Warp Worldin käyttöön, kun ei ole niin hirveästi vastustajalla olentoj, kun ne tällä ammutaan alas.

Poissa ScoopArt

Vs: Casual Warp World
« Vastaus #3 : 10.08.09 - klo 21:26 »
Keeperissä on se vika, että sillä on ilkeä tapa auttaa vastustajia. Nopeuttaa tietenkin warppia, mutta antaa vastustajalle ainakin yhden vuoron tuplamanoilla.

Keeperiähän ei pelata, jos vastustaja pelaa Mountaineja, Plainseja ja/tai Foresteja paljonkin, vaan mielummin sellainen käännetään esiin Warp Worldista. Jos taas vastustajalla ei ole em. landeja, voi Keeperin pelata huoletta. Mana voi olla ongelma Warpin jälkeen, mutta Keeper auttaa saamaan manaa uuteen Warppiin tai muuten vain tyhjentämään kättä. Wort, the Raidmother kyllä vaikuttaisi ihan lupaavalta, voisi melkeinpä sen yhden laittaa sisään. En vain tiedä, minkä tilalle.

Redcapit ovat sisällä juuri sitä varten, että niillä voi melko huoletta blokata alussa persistin ansiosta, kun taas Warpista käännettynä vähentävät vastustajan permanenttien määrää --> seuraava Warp suosiollisempi itselle.

Luultavasti pääsen huomenna testailemaan pakkaa erilaisia casualpakkoja vastaan, nyt testailut ovat rajoittuneet goldfishaukseen ja yhteen casualpakkaan.

Poissa Vilhis

Vs: Casual Warp World
« Vastaus #4 : 10.08.09 - klo 21:30 »
On tullut tätä pakkaa tahkottua jonkun verran, kun meinasin pölhöyksissäni pelata tällä SM-kisoissa. Onneksi en niin tehnyt, koska pakka on melkoista jätettä. Jokatapauksessa testit osoittivat, että Behemoth > Redcap. Saatanpa laittaa tänne jonkunlaista listaa ja analyysiä myöhemmin, nyt en millään jaksa.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa ScoopArt

Vs: Casual Warp World
« Vastaus #5 : 14.08.09 - klo 20:41 »
Nyt on pakkaa testailtu useammankintyylisiä pakkoja vastaan.

Mietteitä:

Aggroa vastaan tarvitsee melkeinpä unelmakäden, koska muuten 1/1 ja 2/2 miehistäni ajetaan liian helposti yli polttojen & poistojen tukemana.
Manat eivät riitä Warppiin tai sitä ei ole kädessä kun vastustaja voittaa vuorolla 5-6.

Aggroa vastaan Redcapit toimivat oikein mukavasti saaden yhden, kaksi tai joskus harvoin jopa kolme miestä hengiltä. Keeperit puolestaan alisuorittavat näissä matseissa, sillä vastaan tulevat aggrot käyttävät vähintään yhtä Keeperin väreistä = ei hyvä. Warpistakin käännettynä saavat melko äkkiä poistoa niskaan.
Kuitenkin jos Warpin saa pyörähtämään, ei aggroilla ole paljon sanottavaa. Miehet tuhoutuvat, landit tuhoutuvat ja oma permanenttiläjäni sen kun vain kasvaa.
Yleensä kuitenkin käy huonosti, jotakuinkin kaksi kolmannesta matseista meni aggroille. Toisen vuoron Woolly Thoctar on kuulemma aika ikävä tällaista pakkaa vastaan.

Puhdasta kontrollia ei täällä päin juuri pelata, mutta jonkinlaista edes. Näissä peleissä eivät Warpit juuri viuhuneet, kun vastustaja ensimmäisen pelin jälkeen ei mennyt tapouttiin enää kun minulta löytyi valmius Warpata. Silti voitin muutaman pelin vaikka vastustaja joko counteroi Warpit tai vei ne Thought Hemorrhagella; osassa taas vastustajan oli pakko tapoutata saadakseen miehiäni hengiltä --> Warp, ???, PROFIT! Varsinkin kun näissä kontrolleissa on paljon vähemmän permanentteja kuin tässä pakassa. Kontrolleja vastaan voitin suunnilleen saman minkä aggroille hävisin.

Hitaammat miespakat voittaa tällä pakalla melko helposti, kun pysyy elossa vuoroon 7-8 Warppia varten. Erikoismaininnan ansaitsee kuitenkin Monopunainen Magnivore & Sorcery -pakka, josta löytyy permanentteja tasan 24: 20 Landia ja 4 Magnivorea. Lisäksi pakassa on neljä Empty the Warrensia, ja loput muita sorceryitä. Mikään ei ole hauskempaa kuin katsoa vastustajan Warppaavan itsensä yhteen ländiin jonka Acidic Slime tuhoaa.

Moninpeliä en ehtinyt juuri testaamaan, mutta kahdesta pelatusta matsista voitin ensimmäisen yllätysmomentin turvin. Vastustajien ilmeet olivat näkemisen arvoiset kun kukaan ei pystynyt vastaamaan kutosvuoron Warppiin. Viuhuin siinä hetken Keepereiden, Nucklaveen ja älyttömän munkin avulla kunnes vastustajilla oli yhteensä kuusi permanenttia; itsellä vastaava luku oli lähempänä kolmeakymmentä. Toisessa pelissä, kun pakkani idea oli tiedossa, minut ajettiin nopeasti hengiltä kolmen vastustajan voimin.

Olen pakkaan sangen tyytyväinen: sillä on hauska pelata ja vastustajan ilme palkitsee aina.
(Kertonee kuitenkin jotain paikkakunnan tasosta että tällaisella pakalla on pärjännyt hyvin...)

Suunnitelmissa on hankkia Siege-Gangit kolmeen-neljään ja ehkä yksi Hellkite lisää. Wort on myös harkinnassa.
Varmaankin otan yhden Keeperin pois, mutta muut valinnat ovat auki. Mitä pois? Visionary? Nucklavee?
Myös Vilhiksen lupaama analyysi + lista olisi hienoa nähdä.
Perusteita aiheelle Behemoth > Redcap toivoisin myös, sillä onhan Behemoth "vain" 5/5.
Toisaalta Redcap auttaa useimmiten vain voittamaan enemmän (=minä tykkään.)

Poissa Renter

Vs: Casual Warp World
« Vastaus #6 : 20.08.09 - klo 11:33 »
Behemoth > Redcap suurin syy on siinä, että se on 5/5 counteroimaton 4-droppi, mikä on jotain ihan kauheaa. Jos sidettää/maindeckaa regal forceja tai cloudthreshereitä, ei-voi-counteroida on kiva olla. Aggro pysähtyy spearbreakeriin kuin seinään (tietenkin siihen asti, että nousee poisto).

Sideboardissa suosittuja ovat olleet thought hemorrhage (kolmannen vuoron hemorrhage cryptic commandiin syö miestä), Caldera Hellioneita elffejä vastaan, Kitchen Finksejä kun siltä tuntuu jne. Bloodbraid elffeistä olen itse vähän kahta mieltä, onhan se hyvä kortti, mutta en välttämättä halua pelata kolmannella vuorolla 3/2 monsua joka kiihdyttää samalla.

Hauskinta tällä pakalla on ollut pelata 2-headed gianttia. Pelattiin kaksi peliä, joista molemmissa tiputtiin manabarbseista yhteen lifeen warpissa. Jotenkin sieltä noustiin molemmilla kerroilla. En voi tosin suositella tällaista looppaavaa versiota (keeper+nucklavee = looppiin tähtäävä) mitenkään pitempiaikaiseksi saman casual-porukan sisällä. Pelit tuntuvat menevän kahteen lajiin -- "Resolvoin warpin ja pelasin pasianssia kunnes vastustaja skuuppasi/kuoli" ja "En resolvannut warppia", ja pasianssin katsominen ei ole koskaan kovin kivaa, varsinkin kun pitää itse shuffletella samalla.

Itselläni on myös hyviä tuloksia keijuja ja kontrollia vastaan ilman sidetystäkin. Jotain 4-0 kontrolliin ja 3-1 keijuihin kun testailtiin ennen SM:iä. Yköspelissä joko houkuttelee kountterit keeperiin/bogardiin jonka jälkeen warpataan ja 2-3 hemorrhaget sisään. Yhdessä pelissä (ilman sidejä) warp world, nucklavee, warp world, wort, tupla-warp söi kyllä crypticciä mutta viimeinen pääsi sitten resolvaamaan. MTGSalvationin warp world -ketjussa joku kertoili päässeensä m2010 gamedayn top8:siin (http://mtgdrafter.com/?p=233) warpilla. Dekki on kuitenkin niin epätasainen, ettei sillä varmaan voittoon pääse ;) Kasuaalissa pakka on tosiaan hauska kokemus, ja resolvattu warppi lämmittää aina sydäntä.

Sitäpaitsi en oikein keksi muuta dekkiä, missä voisi pelata Keeperiä ollenkaan järkevästi. Junk rare -> pelattava on aina kiva.

//Edit1: Pitipä kaivaa comprehensivea kun joku hehkutti Landfallia warpin kanssa. Landfall (when a land enters the battlefield under your control, do X). When -triggerithän tosiaan toimivat Warpin kanssa mukavasti. Warp into Rampaging Baloths + 5 land = 5x 4/4 beast. Nom.
« Viimeksi muokattu: 20.08.09 - klo 11:51 kirjoittanut Renter »
23:15 <@Rancid-> jos Bear Cub blokkasi Bloodbraid Elfin tai toisinpäin, arvatkaapa mitä siinä tilanteessa tapahtui
23:16 <@Rancid-> ..karhunpoika sai rastaa

20:03 < rayenni> ja esim overrun ilman tramplee on silti run

00:52 <@luma> koska ulkopelin stack on sisäpelin ulkopuolella