Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Paskakisa-thread  (Luettu 26198 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masa88

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #30 : 04.11.09 - klo 10:48 »
Atarille löytyisi sellainen peli kuin E.T. Se oikeasti näyttää jo niin surkealta että sitä voisi harkita noihin kisoihin, ja se (luultavasti) täyttää kaikki edellämainitut ehdot

EDIT: Ainakin grafiikoiltaan saa Speed hasten näyttämään hyvältä
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #31 : 04.11.09 - klo 10:52 »
Muutama varteenotettava vaihtoehto, mutta näiden löytäminen voi olla vaikeaa:

Tag Team Pro Wrestling (NES) - käsittämättömän paskat kontrollit kruunaavat tämän kädettömän kokonaisuuden. Lisäksi painiliikkeiden nimet puhumattakaan painijoista on repäisty japani-englanti sanakirjaa pläräämällä.
Intergalactic Cage Match (C64) - legendaarisen huono painipeli ulkoavaruuden spritehirviöitä vastaan
World Cup Carnival: Mexico '86 (C64) - jälleen käsittämättömät kontrollit, katoilevat pelaajat ja pallot, katoilevat pelaajien vaatteet (!?!)

Voi kyllä olla että nämäkin osoittautuvat liian viihdyttäviksi.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #32 : 04.11.09 - klo 10:58 »
Atarille löytyisi sellainen peli kuin E.T. Se oikeasti näyttää jo niin surkealta että sitä voisi harkita noihin kisoihin, ja se (luultavasti) täyttää kaikki edellämainitut ehdot

EDIT: Ainakin grafiikoiltaan saa Speed hasten näyttämään hyvältä

Kannattaa huomata että kyseessä on Atari 2600. Ja tuo kyseinen peli on valittu huonoimmaksi useamman kuin kerran. Samalle laitteelle löytyy Smurf Rescue, jota olen joskus skidinä itsekin pelannut ja todennut täysin mahdottomaksi.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Karhumies

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #33 : 04.11.09 - klo 11:00 »
Nytpä muistinkin: Pelaaja-lehdessä on Pommiryhmä-osio, joka purkaa pahimmat pelipommit ettei pelaajien itsensä tarvitse. Täyden viiden pommin pelit eivät ole koskaan saaneet yhtä armollista tekstiä osakseen kuin tässä ketjussa mainittu Dampierin arvostelu Pelitissä.

Jumaliste! Loistava peli! Mutta hyvä että muistutit, pitääpä metsästää tuokin omaan hyllyyn.

En muista pelistä näin jälkeenpäin muuta kuin sen, että pelaaminen oli pakko keskeyttää peukalon kipeydyttyä ja sormessa oli vesirakkula kaksi viikkoa pelisessiosta eteenpäin. Toista kertaa en peliin koskenut.

Melkein minkä vaan Amiga/C64 yleisurheilupelin 100m/110m aidat/400m juoksu arcade stickillä

Lainaus Slashdotin kommenteista:

"Ah... Epyx Sports Games.

I remember it still. First, you had the 100 meter dash. That meant hitting the space bar very fast for about 15 seconds. Then, you had the 200 meter dash. That meant hitting the space bar very fast for 30 seconds. Then, you had the 400 meter dash and you stopped playing."

Pitkän rämpytyssession aikana päällimmäinen ajatus koko pelistä on "ei jumalauta, mitä paskaa". Sen jälkeen seuraavana lajina oli toinen rämpytyssessio. Jonka perään kolmas, joka oli aivan eeppisen mittainen. Puolessa välissä viimeistä kisaa oli pakko vaihtaa pelaajaa, sillä peli vei voiton pojasta. Muistaakseni pelissä muutoin mainiosti soinut musiikkikin poistettiin juoksukisojen ajaksi. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Lainaus käyttäjältä: kivi
World Cup Carnival: Mexico '86 (C64) - jälleen käsittämättömät kontrollit, katoilevat pelaajat ja pallot, katoilevat pelaajien vaatteet (!?!)
Ei jumaliste! Tämä oli juuri se C64-futis, jota tarkoitin aiemmassa viestissäni! Pelasin vieläpä kasettiversiota, joten varttitunnin tuskallisen alkalatauksen jälkeen tuntui vielä "hienommalta" saada eteen sellaista jöötiä että huhhuijaa..
« Viimeksi muokattu: 04.11.09 - klo 11:22 kirjoittanut Karhumies »

Poissa Karhumies

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #34 : 04.11.09 - klo 11:06 »
Mitäs muita hyvin kökköjä mäkihyppypelejä sitä sitten onkaan?

En edelleenkään muista nimeä, mutta ääninä oli hirveää jölinää koneen äänipiiristä (ei siis kaiuttimista). Jos hyppy myöhästyi niin äänipiiri piti sireeniin verrattavissa olevaa metakkaa, ukkoa ei voinut käytännössä mitenkään ohjata ilmassa ja vaikka alastulonappulaa miten ajoitti, hakkasi, tjsp niin 99% ajasta ukko mötkähti mahalleen jossain viidenkympin kohdalla. Tasan kerran muistan laskeutuneeni onnistuneesti, sekin puhtaasti vahingossa. Tietokonevastustajat sen sijaan hyppivät 80+m telemarkilla. Värejä pelissä oli ehkä kolme tai neljä, valtaosa ruudusta sysimustaa taustaa. Voihan se olla, että pelistä on kehitetty kokeiluni jälkeen joku vähemmän paska myöhäisempi versio. Toisekseen, tämäkin peli menee varmaan kategoriaan "hirveintä paskaa ikinä yksinpelinä, mutta silti juuri ja juuri siedettävä kaverin kanssa pienenä annoksena".

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #35 : 04.11.09 - klo 11:39 »
Todellista paskaa edustaa myös Kenny Dalglish's Soccer Match (Amiga), se löytynee helpommin kuin nuo umpipaskat Atari 2600 pelit sekä laite.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Thalian

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #36 : 04.11.09 - klo 16:51 »
Melkein minkä vaan Amiga/C64 yleisurheilupelin 100m/110m aidat/400m juoksu arcade stickillä

Lainaus Slashdotin kommenteista:

"Ah... Epyx Sports Games.

I remember it still. First, you had the 100 meter dash. That meant hitting the space bar very fast for about 15 seconds. Then, you had the 200 meter dash. That meant hitting the space bar very fast for 30 seconds. Then, you had the 400 meter dash and you stopped playing."

Pitkän rämpytyssession aikana päällimmäinen ajatus koko pelistä on "ei jumalauta, mitä paskaa". Sen jälkeen seuraavana lajina oli toinen rämpytyssessio. Jonka perään kolmas, joka oli aivan eeppisen mittainen. Puolessa välissä viimeistä kisaa oli pakko vaihtaa pelaajaa, sillä peli vei voiton pojasta. Muistaakseni pelissä muutoin mainiosti soinut musiikkikin poistettiin juoksukisojen ajaksi. Korjatkaa, jos olen väärässä.



Hän ken väittää, Epyxin urheilupelejä huonoiksi, ei tiedä mistä puhuu. Summer, Winter ja World Gamesithan on ehkä parhaiten säilyneitä C64-pelejä, mitä on (joo on niitä muitakin). Decathlonia (joka on kyllä jonkun muun tekijän, eikö?) pelaillaan joskus vieläkin porukalla ja katsotaan, kuka on kovin. Ei pysty ymmärtämään häntä, joka näistä ei pidä.

Poissa Rancid-

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #37 : 04.11.09 - klo 16:57 »
Urheilupeleissä kantavana ongelmana on se, että keskimäärin niissä kaveria vastaan kilpaileminen tuo mukanaan hauskuutta. Joystickinhajotusrämpytykset ne vasta hauskoja ovatkin, kun kilpaa kärsitään. Ja jos tuo Karhumiehen kuvaama mäkihyppypeli on se, mikä sen luulen olevan, siinä piippauksia tulee sitä enemmän, miten pahasti ponnistus meni pieleen, ja alastuloa täytyy alkaa suorittaa sopivan aikaisin ennen laskeutumista. Oikeasti paskaa mäkihyppyä edustaa jonkun käsittääkseni epäsuomalaisen laatima Four Hills -niminen mäkiviikkoteemainen räpellys, jota ohjattiin muistaakseni hiirellä. Täytyykin pitää mielessä, jos kolmannet paskakisat joskus järjestän. Kiven mainitsema pelikolmikko kuulostaa myös varsin potentiaaliselta.

Pelien nimiä mainitsematta kerrottakoon, että lauantain gauntletissa tulee olemaan edustettuna myös Atari 2600.

Ja joo, Epyxin kisailupelit ovat loistosettiä, ja niin ikään mainiosta Decathlonista vastasi muistaakseni Activision. Etenkin 1500 metrin loppukiri.. no, katsokaa Urheiludokumentti niin ehkä ymmärrätte :)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Karhumies

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #38 : 04.11.09 - klo 17:40 »
Urheilupeleissä kantavana ongelmana on se, että keskimäärin niissä kaveria vastaan kilpaileminen tuo mukanaan hauskuutta. Joystickinhajotusrämpytykset ne vasta hauskoja ovatkin, kun kilpaa kärsitään.
- -
Epyxin kisailupelit ovat loistosettiä, ja niin ikään mainiosta Decathlonista vastasi muistaakseni Activision.

Allekirjoitan jälkimmäisen väitteen suoralta kädeltä, ja ensimmäisenkin vastahakoisesti. Epyxin kisailupelit ovat todellakin loistoviihdettä. Yksilösuorituksena joystickin rämppäys on kuitenkin lähellä henkilökohtaista pelihelvettiäni. Paska peli ei tietenkään anna molempien pelaajien rämpyttää yhtä aikaa, vaan kukin vetää vuorollaan oman suorituksensa. Porukkavitutus tulee siitä, kun se viides/kuudes/seitsemäs kaveri odottelee nurkassa omaa vuoroaan ja se, jonka vuoro oli seuraavaksi, lähti mäkkäriin kun touhulle ei ollut tulossa loppua, jolloin kaikkien muidenkin pelaaminen viivästyy. Eli useimpien urheilupelien paskuus on liikaa kontekstista kiinni soveltuakseen mukisematta paskapelien joukkoon.

Ja jos tuo Karhumiehen kuvaama mäkihyppypeli on se, mikä sen luulen olevan, siinä piippauksia tulee sitä enemmän, miten pahasti ponnistus meni pieleen, ja alastuloa täytyy alkaa suorittaa sopivan aikaisin ennen laskeutumista.

Kuulostaisi samalta peliltä. Mutta niin kauan kunhan alastulotaktiikasta ei ole jyvällä (muistaakseni mukana ei ollut minkäänlaista readme-tiedostoa tai in-game ohjeita) ja piippaukset tulevat täytenä yllätyksenä (niitä ei osaa yhdistää ponnistuksen ajoitukseen ennen kuin puolen tusinan epäonnistuneen hypyn jälkeen), pelaaminen on täyttä kärsimystä.

Oikeasti paskaa mäkihyppyä edustaa jonkun käsittääkseni epäsuomalaisen laatima Four Hills -niminen mäkiviikkoteemainen räpellys, jota ohjattiin muistaakseni hiirellä.
Muistaakseni olen tätäkin pelannut, ja omasta mielestäni se oli nautittavampi kokemus kuin yksikään tässä ketjussa aiemmin mainittu rävellys (poislukien Ski or Die ja Epyxin urheilupelit). Mutta kuka inhoaa mitäkin. ;)

Poissa Polari

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #39 : 04.11.09 - klo 18:10 »
Ja jos tuo Karhumiehen kuvaama mäkihyppypeli on se, mikä sen luulen olevan, siinä piippauksia tulee sitä enemmän, miten pahasti ponnistus meni pieleen, ja alastuloa täytyy alkaa suorittaa sopivan aikaisin ennen laskeutumista.

Kuulostaisi samalta peliltä. Mutta niin kauan kunhan alastulotaktiikasta ei ole jyvällä (muistaakseni mukana ei ollut minkäänlaista readme-tiedostoa tai in-game ohjeita) ja piippaukset tulevat täytenä yllätyksenä (niitä ei osaa yhdistää ponnistuksen ajoitukseen ennen kuin puolen tusinan epäonnistuneen hypyn jälkeen), pelaaminen on täyttä kärsimystä.

Keksin aika hemmetin hyviäkin pelejä jotka ovat kärsimystä jos ei tajua mistään mitään eikä ota selvää. "Paska peli, mä vaan painelen jotain nappeja ja sit tää äijä kuolee!"
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Karhumies

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #40 : 04.11.09 - klo 18:20 »
Keksin aika hemmetin hyviäkin pelejä jotka ovat kärsimystä jos ei tajua mistään mitään eikä ota selvää. "Paska peli, mä vaan painelen jotain nappeja ja sit tää äijä kuolee!"

Siinäpä mainio ehdotus seuraavaan paskapeli-iltaan: älkää selittäkö kontrolleja ensimmäisille pelaajille. Oi, sitä löytämisen riemua.  ;D

Poissa Kavu

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #41 : 05.11.09 - klo 09:49 »
Meni OT:ksi tai ei niin Lartzan Ski Jumppihan on parasta herkkua riippumatta versiosta. Kaikkia versioita on tullut yksinpelillä hakattua ja mäkiennätyksiä rikottua. Siinä oli kuitenkin peli jossa selkeästi pystyi oppimaan virheistään, taidolla pärjäsi ja eri mäillä oli muutakin eroa kuin nimi. Niin paljon kuin aikanaan omaa C64:sta pelasin, ei vastaan tullut kyllä niin paskoja pelejä että ne täyttäisivät tämän topicin kriteerit.

Poissa FreakyM

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #42 : 06.11.09 - klo 00:52 »
http://www.youtube.com/watch?v=-HNUL4CHvvk

Kaverini käski ehdottaa tälläista helmeä.
"Elf dekki heikkous on jos tappaa kaikki sen creaturet se on ihan paska."

<@luma> miulle laittoi että kiinnostaa "2 Ruahjand, 1 Yavuni Coat, viitsik' olla niin ystävällinen"

Poissa Rancid-

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #43 : 06.11.09 - klo 01:01 »
Jos johonkin genreen on ylitarjontaa paskakisoissa, se on kyllä tappelu. Tavalla tai toisella epäonnistunutta mätkintää tuntuu olevan maailma puolillaan - tämänkertaisistakin kisoista ihan potentiaalisia turpaanvetopelejä on hylätty jo kolme.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Rancid-

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #44 : 07.11.09 - klo 02:31 »
Alle 10 tuntia on nyt H-hetkeen! Pelko on kasvanut jo sellaisiin sfääreihin, että pimeä puoli alkaa kuulostaa hyvältä diililtä. Coveragea saattaa tulla jossain vaiheessa huomista, tai sitten ei! Näistä jutuista kun ei ikinä oikein tiedä.

(ps. voitin edellisillan Gold Medal Challengen Y L I VOIMAISESTI. Roope oli paska.)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa luma

Paskakisat 2, virallinen coverage!
« Vastaus #45 : 07.11.09 - klo 14:31 »
Toiset paskakisat alkavat! Paikalla on kahdeksan pelaajaa sekä coveragemies (joka on koko sydämestään onnellinen siitä ettei joudu pelaamaan yhtäkään näistä peleistä). Suurin piirtein samat sankarit kuin viimeksikin ovat uskaltautuneet skaboihin:
Markku Rikola (Rancid-)
Santeri Suvela (WammaSande)
Ville Schalin (instiqma)
Jukka Lehtinen (Jukkis) ja panomiehen parta (kuva)
Kosti Jokinen (Polari)
Juha Ihonen (Nastaboi)
Jussi Salonen (Zerath)
Roope Oksanen (Andros)
sekä allekirjoittanut koveraasiturttina.

Tällä kertaa arvontakoneistona toimivat Raging Goblinit (kuva).

Peli 1, Wrestle War
WELCOME TO WRESTLE WAR!
Mukavaa satunnaisuutta tähän vapaapainipeliin tuovat odottamatta ja pyytämättä vaihtuvat kamerakulmat. Onneksi ennalta-arvattavuutta tasoitukseksi luo se, ettei ykköspelaaja voi valita pelihahmoaan, vaan joutuu pelaamaan Bruce Bladella. Jostain syystä vaikutti siltä, että hahmot todella tottelevat ohjaimia, vaikka maassa makaavan pelaajan potkiminen osoittautuikin hankalaksi: pelaaja ennemmin hyppi paikallaan kuin talloi vastapelaajan naamaa.

Roope voitti Villen törkeillä kneedropeilla
Markku voitti Santerin (Hulk Hoganin näköinen kaveri ei voi olla reilu) vielä törkeämmillä kneedropeilla
Kosti voitti Jukan ajalla, kun Jukkis lähti juoksemaan ympäri kenttää ollessaan häviöllä ja 10 sekuntia kellossa. Ensimmäinen erävoitto Bruce Bladelle!
Jussi voitti Juhan myöskin ajalla. Bruce on liekeissä! (Kuva)

Peli 2, Custer's Revenge
Tehtävä: raiskaa paaluun sidottu intiaaniprinsessa ja väistele nuolia. 50 pisteen välein lisäelämä ja peli nopeutuu.

Ville 51p - Santeri 49p "Pääseks tosta yhdynnästä enää eroon jos siihen on menny?"
Vanha panomies Roope 8p - Vanhempi panomies Markku 68p
Kosti 70p - Jussi 39p "Ei mahtanut, se oli spawnkill"
Ylimmäinen panomies Jukka 339p - Juha 8p (parta todella toimi: Jukka panee menemään (kuva, NSFW tai vähintään mielenterveydelle vaarallinen))

Peli 3, Alex Dampier's Pro Hockey

Edellisistä paskapeleistä tuttu jääkiekkopeli tekee paluun. Vieläkään laukausta ei saa lähtemään niin ettei pelaaja luistelisi kiekkoa kiinni, ja maalivahdeilla on tapana väistää kohti tulevaa kiekollista pelaajaa. Paras tapa tehdä maali olikin luistella kiekon kanssa maaliin.

Markku voitti Villen 2-1
Roope dominoi Santeria 3-0 (kuva)
Kosti murskasi Juhan 5-1 (mukana yksi Juhan tekemä oma maali)
Jukka voitti Jussin 3-1

Peli 4, Crap Rap Jam

Koripallopeli, jossa pelihahmoina on kuuluisia räppäreitä (kuva). Itse pelaaminen koostuu lähinnä päästä päähän juoksemisesta ja donkkaamalla korin tekemisestä (yhtään kauempaa ei pysty koria tekemään, koska heittonapista pelaaja linkoaa pallon täydellä voimalla yleensä suoraan ylöspäin). Tietokonepelaajat lähinnä katselevat kentän laidalta meininkiä ja väistävät pallon osuessa kohdalle. Ekstrabonuksena pallo muuttuu välillä tulipalloksi (millä tosin ei ole mitään vaikutusta mihinkään). Peliareenankin saa valita, tosin ainoa vaikutus on taustaan. Chicagossa pelataan yöllä, jolloin neek EIKUN tummaihoiset pelihahmot sulautuvat loistavasti taustaan. Osallistujien mielestä viiden minuutin erässä oli suurin piirtein viisi minuuttia liikaa.

Jukka vs. Roope 48-28
Kosti vs. Ville 44 - 30
Santeri vs. Jussi 42-42 tasoituksella joka upposi kun ruutu oli jo pimentynyt
Markku vs. Juha 52 - 22

Jatkoa tulossa samalla kanavalla kolmen viimeisen pelikokemuksen jälkeen!
« Viimeksi muokattu: 07.11.09 - klo 14:37 kirjoittanut luma »

Poissa luma

Paskakisat 2, virallinen coverage! (osa 2)
« Vastaus #46 : 07.11.09 - klo 16:41 »
Peli 5, Super Ski Pro

Edellisissä kisoissa tämä laji jouduttiin skippaamaan, mutta nyt peli toimii kuin unelma! Pelikokemus alkaa jo valikosta, jossa on joka laidalla näyttöä mystisiä kuvakkeita joita ei selitetä mitenkään. Mitäkähän tapahtuu alareunan aurinkolasikuvakkeesta? (kuva)

Lajiksi valittin syöksylasku. Koska pelaaja on jalat irti maasta suurimman osan ajasta, ohjattavuus on täysi nolla. Lisäksi lumi ja tausta ovat molemmat tasaisen valkoisia, joten näkyvyys on aivan olematon. Onneksi radanvarren portit ja puut (joihin törmääminen on huomattavasti helpompaa kuin radalla pysyminen) ovat kauniin värikkäitä. (kuva)

Ville 0:54:10 - Jukka 1:06:71
Roope 0:45:90 - Jussi 0:47:66
Santeri 0:46:18 - Juha 0:51:41
Markku 0:54:45 - Kosti 0:46:30. Markku piti kentän laidalla kasvavista puista (kuva).

Peli 6, Champions of Zulula

Wanha Kunnon tappelupeli tekee paluun! Tällä kertaa tappelut ratkaistaan paras kolmesta -menetelmällä, joista jokaiseen arvotaan uudet taistelijat. Onneksi edelliskerran tapaan kaikki taistelut ratkesivat silti hahmovalintoihin, ettei pelitaito pääsisi liian suureen osaan.

Ville - Jussi 1-2
1. erä: Peinchka vs. Human Mage: Magen salamaiskulle ei ole vastusta vaikka Peinchka osaakin hypätä ruudun yläreunan yläpuolelle
2. erä: Zombi vs. Koira: Zombi potkii koiran nurin.
3. erä: Half Spider vs. Human Mage Jace Beleren: Hämähäkin panohyökkäys (kuva) ei jaksa maagin salamalle.

Roope - Juha 0-2
1. erä: Koira vs. Stone Golem: Koira kuolee parista potkusta.
2. erä: Kyklooppi vs. Zombi: Zombi regeneroi nopeammin, Roope yritti epätoivoisesti pelastautua Windows-keyllä mutta häviää silti.

Santeri - Kosti 2-0
1. erä: Human Mage (ima planeswalker, i rawr and stuff) vs. Snakeman: "Taste my lightning" voittaa jälleen.
2. erä: Zombi vs. Stone Golem: Kosti ei osu Zombiin kertaakaan, ja Golem menee muruiksi.

Markku - Jukka 0-2
1. erä: Peinchka vs. Stone Golem: Golems are stronger than all. (kuva)
2. erä: Strutsi vs. Mustekala: Mustekala voitti, vaikkei pienestä koosta ollutkaan etua strutsin matalalle osuvaa hyökkäystä vastaan.

Peli 7, Iron Trackers

Splash screen antaa odottaa (Amiga-tyyliin todellakin odottaa, kun lataukseen kestää ikuisuuksia) hienouksia: mönkijöitä ja räjähdyksiä. Musiikit tosin ovat karmeinta paskaa mitä olen ikinä kuullut. Peli aloitetaan tyylikkäästi naamaeditorilla (kuva), jonka jälkeen päästään itse peliin. Äänet ovat samaa tasoa musiikkien kanssa ("Mitä nää häiriöäänet on?" "Se on mönkijän moottori").

Itse pelissä ajetaan käsittämättömän pienellä ruudulla mönkijää radalla, jonka reittiä ei ysty erottamaan, väistellen tyhjästä ilmestyviä esteitä (tukkeja, hyttysparvia ja suon alta tulevia käsiä). (kuva). Kummankaan pelaajan kontrollit eivät toimineet kunnolla, mikä ratkaisi esim. Markun finaalipaikan ja Roopen tippumisen pois perinteiseltä suolasijalta.

Juha voittaa Villen
Kosti ja Roope kuolevat molemmat, mutta Kosti pääsee pidemmälle ja julistetaan voittajaksi. Roope kuitenkin väittää olevansa moraalinen voittaja pelin täydellisen paskuuden vuoksi. Heti alussa Kosti oli jo luovuttamassa pelin paskuuden vuoksi: kuva.
Santeri voittaa Jukan
Markku ja Jussi olivat molemmat voittajia, koska kuolivat heti alun jälkeen eivätkä joutuneet pelaamaan tätä hirvitystä sen enempää (Jussi saa pisteen koska sai enemmän rahaa).

Täydellinen arvontakoneisto.

Lopulliset tilastot:
Kosti 6-1
Jukka 4-3
Markku 4-3
Santeri 3-3-1
Jussi 3-3-1
Roope 3-4
Juha 2-5
Ville 2-5

Finaali:
Finaaliin siis Kosti ja Jukka. Kostin valinta finaalilajiksi on Super Ski Pro (lumilautailun merkeissä). Jukkis: "Mä haluun panomiestä!". Kansan Vormaatti on tällä kertaa Champions of Zulula.

Super Ski Prossa Kosti jättää kepit kiertämättä, jolloin ajaksi tulee aikasakkojen jälkeen 1:03:56. Jukkis kiertää edes muutaman kepin oikealta puolelta ja voittaa ajalla 0:56:80.

Custer's Revengessä Jukka ei jaksanut enää yhtä hyvin kuin ensimmäisellä kertaa ja pani 68 pisteen edestä. Kosti taas parantaa edellistä tulostaan ja voittaa tämän lajin 94 pisteellä.

Ratkaisulajina on siis Champions of Zulula, ja koska finaali ei saa kaatua noppaan, niin pelataan paras seitsemästä.
1. erä: Zombi vs. Human Mage: Maagi voittaa jälleen.
2. erä: Kyklooppi vs. Zombi: Aluksi kumpikaan oi osu, mutta zombi dominoi tämän matchupin tälläkin kertaa.
3. erä: Human Mage vs. Zombi: katso 1. erä.
4. erä: Zombi vs. Stone Golem: Golemille riittää neljä osumaa Zombiin.
5. erä: Human Fighter vs. Red Dragon: Lohikäärme kynsii Fighterin hengiltä.

Kosti on Zululan Mestari voitoin 4-1, ja samalla Paskakisojen voittaja. (kuva) Tällä kertaa voittajan palkintona on HOLO Kiss of the Amesha. Lisäksi voittaja pääsee pelaamaan kunniakierroksen sokeussimulaattori SimBlindiä. Kyseessä on ylhäältä kuvattu labyrintti jossa liikutaan nuolinäppäimillä. Näytöllä ei näy mitään (sokeita kun ollaan), joten liikkuminen täytyy hoitaa pelkkien äänten perusteella. "Go Right" -kehotusta ja sen noudattamista seuraa kaamea kiljuminen, joka ilmeisesti kuvastaa pelaajan kuolemaa ("You fail"). Lopulta Markku tarjoaa karttaa nähtäväksi. Jostain syystä Kosti ei halua pelata kahta muuta kenttää.

Siinäpä olivat toiset paskakisat. Thank You, Come Again!
« Viimeksi muokattu: 08.11.09 - klo 12:55 kirjoittanut luma »

Poissa Nod

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #47 : 07.11.09 - klo 21:25 »
Nyt ollaan kyllä jännän äärellä. Bonuspisteitä koko sakille.
Puumanaiset pelaavat vihreää.

Poissa Rancid-

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #48 : 08.11.09 - klo 03:56 »
Satunnaisia irtohuomioita:

- Pelialustat:
1. Wrestle War - Sega Genesis (aka Sega Mega Drive)
2. Custer's Revenge - Atari 2600
3. Alex Dampier - DOS
4. Rap Jam - SNES
5. Super Ski Pro - DOS
6. Zulula - DOS
7. Iron Trackers - Amiga 500
kunniakierros: Sim Blind - Amiga 500

- Custer's Revengessä inkkarineito - nimeltään Revenge - on tosiaan sidottu KAKTUKSEEN. Must be nice. Pisteitä sai hakkaamalla tulitusnäppäintä (1p per painallus), kun ensin pääsi tappituntumalle nuolisateen alta.

- Rap Jamissa kauempaakin heittäminen onnistuu, mutta on totaalista -ev:tä, koska donkkaamalla ei voi heittää ohi eikä tulla blokatuksi. Tietokoneen ohjaamalle tiimikaverille syöttäminen on virheistä pahin.

- Super Ski Pro'ssa olis ollut tarjolla kolme erilaista suksilla laskemista ja kaksi lautailua sekä mäkihyppy, mutta näissä taitoelementti olisi saattanut vahingossa nousta liian suureksi, joten valittiin suoraviivainen syöksylasku. Jotta vierestä seuraamalla ei oppisi rataa liian hyvin, kukin kilpailupari pelasi eri radalla.

- Zululassa arvontanoppa näytti selvästi painottavan tiettyjä rotuja; esim. vihreää limaa ja silmää ei harmillisesti saatu lainkaan areenalle.

- Iron Trackers todettiin lähes yksimielisesti liian huonoksi peliksi edes paskakisoihin. Myös Rap Jam herätti kisakansassa muita pelejä huomattavasti voimakkaampaa turhautumista; "näiden muiden huonoudelle lähinnä nauraa mutta tätä ihan oikeasti vituttaa pelata" taisi todeta mestari Oksanen.

Mainittakoon vielä, että jälkeenpäin tehdyssä gallupissa paskakisojen pelit rankattiin tällaiseen kamaluusjärjestykseen:

1. Iron Trackers (2)
2. Rap Jam (2)
3. Custer's Revenge (2)
-- tätä ylempänä olevat pelit todettiin "liian hirveiksi jopa näihin kisoihin" --
4. Alex Dampier (1&2)
5.-7. Speed Haste (1), Italy Soccer (1), Wrestle War (2)
8. Champions of Zulula (1&2)
9. Super Ski Pro (2)
-- tätä alempana olevat pelit taas ovat jo jollain tavalla liian hyviä --
10. World Cup '90 (1)
11. Shaq Fu (1)
12. Tomaatti Sota (1)

Näyttää siis vahvasti siltä, että kakkoskisojen pelilista lunasti lupaukset jatko-osan huonommuudesta edeltäjäänsä nähden.

Valtaisa kiitos Artulle kuva- ja teksticoveragesta, Ihoselle videotykistä ja kaikille pelaajille paikalle saapumisesta. Jälkipeleinä tuuttailtiin Magic Onlinessa 8-4-draftijonoja mitä kauheimmalla skeidalla ja pilattiin Teemu Hyvösen pärjäämismahdollisuudet Zendikarin release champseissa.

Kettu kuittaa ja painuu nukkumaan.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Jukkis

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #49 : 08.11.09 - klo 13:45 »
Siis mitä ihmettä? Jos Custer's Revenge jää pois tulevista paskakisoista, niin syyn täytyy olla se, että se oli niin HYVÄ. Siis oikeasti. Taidolla pärjäsi satunnaista spawnkilliä lukuunottamatta (joita taisi sattua tasan yksi koko turnauksen aikana). Kontrollit toimivat moitteettomasti ja nopealla välilyönnin rämpytyksellä pärjäsi paremmin kuin hitaalla. Olihan se ihan hirveän näköinen ja äänet olivat mitä olivat, mutta silti tämä oli ehdottomasti paras peli kaikista pelatuista. Iron Trackers otti ykköspaikan paskimpana pelinä minunkin osaltani. Kakkospelaajan kontrollit menivät lukkoon, kun ykköspelaaja ohjasi omaa ajokkiaan. Ei ollut paljon mahtamassa, kun ei pystynyt ohjaamaan. Wrestle Warin rajoittuneet liikkeet yhdistettynä kakkospelaajan painijan ihmeelliseen tapaan kiertää yläkautta kanveesissa maanneen kilpakumppanin kimppuun tekivät siitä hirvittävää skeidaa. Siis ykköspelaaja pääsi potkimaan kanveesissa maannutta kilpakumppaniaan suorilta mahaan, kakkospelaajan painija ei juurikaan tätä ehtinyt tehdä, kun painija kiersi itsestään yläkautta toisen pelaajan kimppuun, jolloin yleensä kaveri ehti nousta ylös, ennen kuin painija ehti potkuetäisyydelle. Lisäksi aikaraja showpainissa wtf? Tuli vähän puun takaa. :P

Finaali ratkesi juuri niin kuin turnauksen henkeen kuuluikin: nopalla.  ;D Onnittelut Kostille koko turnauksen läpi kestäneestä dominoinnista. Oikea mies voitti. Artulle hullut propsit koveraagista ja kuvista.  8)
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Rancid-

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #50 : 10.11.09 - klo 22:19 »
Custer's Revengessä kyllä tosiaan kontrollit toimivat. Se taitaakin olla pelin ainoa hyvä puoli - vauhdin kiihtyessä nuolisade pikemmin harventui kuin tihentyi, ja vaikeutta tulikin lähinnä siitä, sattuiko nuoli spawnaamaan siten, että Custer on tulilinjalla. Jukkiksen huippusuorituksessa ei juuri väistelyn tarvetta ollut. Konsepti oli.. no, olihan se. Melkoinen. Pakollinen tunnus"musiikin" kuuntelu aina peliä aloitettaessa oli myös herkullinen feature.

Wrestle Warin huonoutta ei ollut kukaan kai kiistämässä, sen sijaan ennakkoon pelkäsin että Rap Jam olisi liian keskinkertainen paskakisapeliksi eikä pelikonseptin WTF-faktorissa riittäisi huonouspisteitä. Onneksi olin väärässä :) Yllätyin myös siitä, että Super Ski Pro tuomittiin kisojen parhaaksi peliksi - jälkikäteen ajatellen tosin siinä pärjäsi pelaamalla hyvin ja kontrollit toimivat suunnilleen sinnepäin, joten mikäs ettei.

Mainittakoon vielä, että Iron Trackers ei ole paskakisakavalkadin kokoamisessa suuresti auttaneella Lemon Amiga -sivuston huonojen pelien listalla ykkösenä, vaan vasta kolmantena. Ykkösenä on kiven mainitsema Kenny Dalglish's Soccer Match ja kakkosena räiskintä nimeltä Luxor.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Jukkis

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #51 : 05.12.09 - klo 03:07 »
Jos joku tuntee piston sydämessään maksamattomista RGD-drafteista, niin YV:llä saa tilinumeron.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Rancid-

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #52 : 20.01.10 - klo 09:33 »
Not again!

Kolmannet paskakisat ovat kuin ovatkin tulossa yleisön pyynnöstä huolimatta. Ajankohtaa saapi äänestellä täällä. Pelilista on vielä vähän työn alla, joten jos jollain on tiedossa poskettoman huonoja, tämän ketjun avausviestissä mainitut ehdot täyttäviä pelejä - EI kuitenkaan tappelupelejä, niitä on jo ihan liikaa - niin ehdotuksia tänne vaan.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Rancid-

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #53 : 20.01.10 - klo 14:50 »
Ja sille tyypille, jonka mielestä doodle-pollien suoltaminen täyteen feikkivastauksia on hauskaa, suosittelen muita lapsellisia harrastuksia.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Rancid-

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #54 : 21.01.10 - klo 16:40 »
No niin, kolmannet Paskakisat siis pidetään maaliskuun 6. päivänä, koska tajusin, ettei kumpikaan jäljelle jääneistä sunnuntaista oikeasti käy pelipäiväksi (SMQ lienee vähän korkeammalla prioriteettilistalla yhden jos toisenkin osalta), ja ilman Kostia tai Ihosta ei kisoista tule mitään. Vinkiksi pk-seutulaisille: Vallin semilupaili autokyytiä tänne ja takaisin.

Rohkeana tavoitteena on saada 10 pelaajalle actionia, tällä hetkellä slotit on varattuna suunnilleen näille:

1. Rancid-
2. Nastaboi
3. Polari
4. Retardi
5. instiqma_
6. Zerath
7. Laava
8. WammaSande
9. Andros
10. luma/Jukkis/Aira/joku

Varoituksen sanana kerrottakoon jo nyt, että tämänhetkisessä pelilistassa olevien tuotosten tempo tuntuu olevan joitakin pykäliä hitaampi kuin aikaisemmissa kisoissa. Saattaapi toki johtua siitäkin, että olen kokeillut näitä pökäleitä vasta yksinpelinä.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa skuup

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #55 : 23.01.10 - klo 00:50 »
Voisin alustavasti varovasti teoriassa ilmoittautua kymmenenneksi pelaajaksi. Eli jos jollain muulla ei ole hurjia haluja pelata niin ihan mielelläni tulisin kokeilemaan moista aktiviteettia tamperelaisittain.  :)

-Jani

Poissa Rancid-

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #56 : 05.03.10 - klo 14:03 »
Huomenna törähtää! Pelit on huolella huonoiksi testattu ja kontrollit toimivat käsittämättömyydestään huolimatta tai sen ansiosta. Kaikki alkaa siis olla valmista suurta urheilujuhlaa varten. Stay tuned!
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #57 : 17.03.10 - klo 12:57 »
Onnea kaikille epäonnisille! Muistakaa oikea tankkaus ja manacost!  ;D
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Jukkis

Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #58 : 18.03.10 - klo 09:19 »
Onnea kaikille epäonnisille! Muistakaa oikea tankkaus ja manacost!  ;D

Vähän myöhässä tuli toi ohje.  :P
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Paskakisa-thread
« Vastaus #59 : 18.03.10 - klo 09:28 »
 :o

Olinpas taas pihakustaa. Muistakaa lapset, liimanhaistelu vaurioittaa aivokudosta!
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.