Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [GER] BG "Rampiksi minä tulin"-Highlander!  (Luettu 54793 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tervonaattori

Vs: [GER] BG "Rampiksi minä tulin"-Highlander!
« Vastaus #150 : 30.07.11 - klo 14:38 »
Rune-Scarred Demon on kyllä varsin mielenkiintoinen tapaus. Se kuitenkin hakee seuraavan uhan käteen jos itse Demoni polkasee tyhjää. Tai vastauksia. Tuota olen miettinyt kanssa...

Poissa Rhaderis

« Vastaus #151 : 30.07.11 - klo 14:57 »
Asiasta toiseen: itse olen lisäämässä omaan BG:hen punaista, jolloin saa godo, bandit warlord + batterskull:P Lisäksi saa mm. terminate, bloodbraid elf, vithian renegades, blightning, lightning bolt(vaikka jonkun poiston tilalle), inferno titan..

Värin lisäämistä on harkittu, mut suhteessa siihen paljonko dualien + fetsien hankkiminen maksaa ei ole balanssissa pelitehokkuuden kanssa  :(  Punaselta sais nuo avut mitkä jo mainitsitkin, ja viel lisäks Flametongue Kavun  :P
Sprouting Thrinax helpottamaan aggromatseja ym.

Rune-Scarred Demon on itselläkin harkinnassa, ei tuo 7 manaa liikaa ole kun se saavutetaan joka matsis ennemmin tai myöhemmin. Jotain sen tieltä vaan pitäis karsia.
Samaten Innistradissa on tulossa se "phyrexian arena"-demoni.

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #152 : 30.07.11 - klo 16:05 »
Innistradia tutkiskelin hieman ja joistain spoilereista löytyi tällaistakin:

Moan of the Unhallowed 2BB
Sorcery (U)
Put two 2/2 black Zombie creature tokens onto the battlefield.
Flashback 5BB

Kuulostaa kyllä suhteellisen kivalta, parempi kuin Call of Herd?

Ja tämä "Phyrexian Arena demoni":

Bloodgift Demon 3BB
Creature – Demon (R)
Flying
At the beginning of your upkeep, target player draws one card and loses 1 life.
4/4

... joka siis nähtävästi voi myös tappaa vastustajan laputuksellaan :D Kiva mies!! Phyrexian Arena ilman riskiä kuolla extra drawiin :P

Poissa Rhaderis

« Vastaus #153 : 30.07.11 - klo 17:11 »
Tuo zombietarjotin ei ainaka itsellä taida päästä näkemään peliä. Hyvä lappu kyllä, ja antaa CA:a isosti.

Bloodgift Demonille jo paikka pedattuna, tuntuis ilman testaamistakin olevan kova lappu.

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #154 : 03.08.11 - klo 15:37 »
Viime peleissä Ub Control niisti nenua pahemman kerran. Tiedä sitten onko kyse vain kuiden asennoista vai kiikkaako dekki jatkuvasti yli tasapainon. Muurit ja poistot kun vaan on huonompia controlleja vastaan kun Hypnotic Specter, Crop Rotation (joka hakee Strongholdin) ja Crucible of Worlds.

Luotetaan siihen että pakka oli vaan Mallorcalla...

Poissa Rhaderis

« Vastaus #155 : 03.08.11 - klo 15:55 »
Päivän kunto aika usein ratkaisee, välillä menee täysin penkin alle, ja vastaavasti ku tähdet on kohdillaan ni kaatuu vastus ku vastus.

Muureista, niin. Eihän ne ctrl:ia vastaan tee muuta ku antaa manaa ja se hyväksyttäköön. Hypnotikki ois n.100% parempi noissa peleissä, mut muis matseis se taas tuppaa delaamaan enneku ajolle pääsee.

Tuolla jo mainitsinki esperiä vastaan otetuista testipeleistä, tuntuu että se on miltei liian helppo voittaa. tuuria tietenki välillä nostoissa mut jos saldo on 11-2 mulle testien jälkeen ni jotain on menny oikein pakanrakennukses. Kaverin esper sisältää juuri niitä lappuja mitä esperit yleensäki pelaa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Fauna sai vihdoin kenkää for real, mutta mitä tilalle? Tarmo lymyilee kansiossa, pitäiskö peto päästää irti?  ;D
Mieluummin laittaisin silti jonku ukon mikä tekeekin jotain muuta ku blokkaa/ajaa. Ja mieluiten 2cc ku kolmos-slotit on jo täynnä.

Paljon samoja (no brainereita) lappuja meidän listoissa, mut pakat varmaan toimivat hiukan eri tavalla  :)

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #156 : 03.08.11 - klo 16:37 »
Joo. Ei ne pelit aina putkeen mee.

Onhan nuo suunnilleen 90% saman näköisiä pakkoja. No jos läänitkin lasketaan mukaan niin ero kasvaa hieman koska itse fetchaan täysillä :D

Mitäs noista eroista... hmm... Miten tärkeä kortti Harmonize on? Laputushan on aina poikaa mutta itse pidän kesto laputuksesta enemmän. Niin ja samaten Night's Whisper. Näyttäis että tämän korvaan hyrrällä, fetceillä, Tainted Pactilla.

Pelaat myöskin Persecutoria, melkoinen lihahan tuo. Itsellä enempi ramppia ja sweepiä jotka sitä tilaa vievät. Jotenkin tuntuu eroavan tämän pakan yleisestä game planista tuo Perseilijä. Onko niin kova että silti kannattais pelata?

Mind Shatter. Sen kenkäsin aika pian... Twisti lähti, Shatter tuli - ja meni. Mielenosoitus siitä miten huono Shatter on verrattuna Twistiin :D Twisti takas sanon minä :P

Niin ja sulla on nuo faktintuhoajat Viridian Shaman ja Runkkuapina. Tavallaan tekis mieli pelata yhtä 3cc faktintuhoajaa lähinnä targetiksi GSZ:lle... Ehkä sulla on vaan huonoja kokemuksia fakteista? :)

Sain tänään Fierce Empathin jonkinmoisena throwauksena ja hetken mietin olisiko sille tilaa pakassani. Jos se sanois 5 tai yli niin varmaan menis. Mitäs mieltä?

Poissa Rhaderis

« Vastaus #157 : 03.08.11 - klo 18:53 »
Harmonize ja Night's Whisper on molemmat ollu hyviä. Night's Whisper jopa parempi ku harmonisointi.
Mid-/lategames ku manaa on, niin kuiskauksella saa heti pelikortteja (näin toivotaan) ja voi päästä castaamaanki jotain. Harmonize on nihkeempi ku kovinka usein ei saman vuoron aikana pelata sit muuta. Laputus on kuitenki niin kova sana että näitä en aio karsia  :)

Persecutoria suositeltiin, ja ihan jees on toiminu. Ei todellakaan mikään must have, mut vielä sisällä kunnes Bloodgift Demoni pääsee valloilleen. Percystä eroonpääseminen on lapsellisen helppoa tällä poistomäärällä mitä pelaan. Se kyllä tökkii vastaan että tämä kaveri ei tee muuta ku ajele ja blokkaile. Kolmannel vuorol tiskiin ni pääsee itsekin pelaamaan aggromoodia  ;D

Mind Shatter on vähä kallis kyllä, mut kyl sitä usein tulee pelattua neljällä (2+BB) manallaki jos tilanne sitä vaatii. Random discardointi on aina jännää  :P Ja täl on pariin otteeseen saatu vastustaja skuuppaamaan! En karsi tätä.

Faksinvihaajat on joka pelissä ollu tervetulleita. Katsoo sit mitä pakkalistaa tahansa ni aina on useita poiston arvosia vehkeitä sisällä. Useasti jo mainitsemani: Signetit, manakivet, miekat, Batterskull, Vedalken Shackles, Crucible, Viali, Mimic Vat..
tätä vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle.
Pelaisin ehkäpä kolmattakin 3cc faksinrikkojaa jos sellanen ois  :D

Faunan tilalle pistin hypnopetterin. Welcome back, Hippie!

EDIT-
Fierce Empath. Joo-o. Pelaahan controllit/mitkälie tuota Treasure Magea mikä osuu Mindslaveriin ja Matokoneeseen.
Miksei empaattia vois pelata BG:ssä yhtälailla  :)
« Viimeksi muokattu: 03.08.11 - klo 19:14 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #158 : 03.08.11 - klo 23:34 »
Onhan tuo Viridian Corrupter olemassa. Vaikuttais vieläpä aika pätevältä faktituholta + blokkerilta. Vaikee sillä ajoille on lähteä kun infektillä pökkii.

Niimpä. Tuo Empaatti olis kuitenki ihan viksu tutori pakkaan. Kohteitakin on jokunen :)

Poissa Rhaderis

« Vastaus #159 : 17.08.11 - klo 09:11 »
Brainstormausta yritetty taas, tuloksista en sit tiiä..

Oisko Tortured Existence mitenkään pelikelponen?
Mielessä on käyny lihamäärän lisääminen, ja siinä ohessa vois tuotakin yrittää.

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #160 : 17.08.11 - klo 15:36 »
On siinä ihan siisti kuva :D

En kyllä itse lähtis tuolla leikkimään... ei mielestäni ole mitenkään muita parempi kortti, että saisi jonkun kortin tieltään pois. Muutenkin tuntuu että tiukkaa tekee :)

Harmillisesti en ole aikoihin päässyt testaamaan pakkaa. SM viikonloppukin jäänee käymättä ja sen Highlander sivuturnaus myös. Ehkä lauantaina kuitenkin Riihimäelle... ehkä.

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #161 : 30.08.11 - klo 16:35 »
Otanpa puheeksi mahdollisen värin lisäyksen tulevaisuudessa.

Ensinnäkin minkä värin tahtoisi lisätä? Sininen olisi varmasti hyvä, mutta unohdan sen. Ehkä lähinnä hinnan vuoksi.
Valkoinen ja punainen vääntävät aika tasoissa. Valkoinen toisi parempia "hit all" poistoja ja muutakin nannaa. Punainen toisi vahvuutta omaan peliin kovin äijien ja muutaman polton muodossa ainakin.

Tässä jo suunnittellut punaisen aiheuttamat muutokset:

SISÄÄN:                             ULOS:
Lightning Bolt                      Chainer's Edict
Chain Lightning                    Diabolic Edict
Terminate                           Arbor Elf
Blightning                            Elves of the Deep Shadow
Jund Charm                         Crime//Punishment
Sword of Feast and Famine    Nature's Lore
Sword of Fire and Ice            Explore
Koth of the Hammer              Thrun the Last Troll
Bituminous Blast                   Beast Within
Vine Trellis                          Llanowar Elves
Overgrown Battlement           Fyndhorn Elves
Vithian Renegades                Indrik Stomphowler
Sprouting Trinax                   Vampire Nighthawk
Flametongue Kavu                Entomber Exarch
Bloodbraid Elf                       Wood Elves
Godo, Bandit Warlord             Wickerbough Elder
Inferno Titan                       Avenger of Zendikar
Broodmate Dragon                Terastodon
Fauna Shaman
Anathemancer                      Nämä kolme veijaria kiinnostaisivat vielä, en vain ole keksinyt mitään poistettavaa
Fulminator Mage

Ja näiden alta lähinnä noita huonompia dual tuotto ländejä ja perusmantuihin sopivaa jakoa

Chrome Mox (tän tieltäkin jotai veks, ei tiedä mistä karsii)
Badlands
Taiga
Stomping Grounds
Blood Crypt
Arid Mesa
Scalding Tarn
Graven Cairns
Fire-Lit Thicket
Dryad Arbor

Ramppaus vähenisi jonkin verran ja pakka olisi asteen suoraviivaisempi näillä muutoksilla. Minkäslaisena tätä muutosta pitäisitte? Jotai oleellista jäänyt paitsi? Poroilla pärjännyt Juntti Higlander näiden muutosten perimmäisenä pohjana, muutamia listan ohi poimittuja, itseäni kiinnostavia kortteja lisäilty.

Muutosta tuskin tulee tapahtumaan hetkeen, mutta mietinnät jo käynnissä. Voisi tosin myös suunnitella sen valkoisen lisäämisen samaan tapaan ja punnita vielä sadannentuhannennenviidennenkymmenennenkolmannen kerran asiaa - mikä olisi oikea lisäväri(?)

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #162 : 31.08.11 - klo 12:06 »
Liliana of the Veilin käyttökelpoisuus BG Rampissa? (Ei siis tuolla tulevaisuuden punaisella suunnitelmalla)

+1: Each player discards a card.
Ei sitä kovin mielellään hukkaan kortteja heittele, ellei löydy Recurring Nightmare tjs... Jos Loam unbannataan, niin asiat voisivat olla toisin. Ehkä.

-2: Target player sacrifices a creature.
Tällä tekee aina jotain. Tai ei nyt aina, kuitenkin... Harmi vaan ettei saa kahta kertaa tätä :(

-6: Separate all permanents target player controls into two piles. That player sacrifices all permanents in the pile of his or her choice.
No ööh... Hieman friikou :D Why not! Voihan tuolla täsmä poistaakin sillä vaihtoehdolla että muut paskaks.

En tiedä... Vaikea sanoa. Testat voisi kyllä. Ei mitenkään shokeeraava, mutta kolmen manan walkkeri on ihan mielenkiintoinen tapaus. Jos Loami sallitaan, niin saattaa paikkansa löytää.

Poissa Rhaderis

« Vastaus #163 : 31.08.11 - klo 12:19 »
En oo kovin innoissani uudesta Lillistä  :(

Forced sacrifice on ihan kiva varmaan tarpeen tullen, mut tuo kaikki dumppaa lapun-efekti on kiikun kaakun. Ei nyt joka pakka pysty gravekikkailuun, mut joskus tuo efekti voi jopa auttaa vastustajaa.

Tarveis itellä ainaki olla jotain muutaki animointivehkeitä ku Rekku jos tästä meinaa puristaa kaikki mehut irti. Ja lisätä lihamäärää.

Ja viel värin lisäämisestä; laita punasta sit jos jotain laitat  ;D

EDIT.

Garruk #3

Miltä vaikuttaa?

En näe mitään syytä olla pelaamatta tätä näissä meidän BG-viritelmissä.
Päiväpuolen kyvyt ihan jees, yöpuolella tuo sac a creature --> tutori on parasta  :D
« Viimeksi muokattu: 02.09.11 - klo 08:53 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #164 : 04.09.11 - klo 01:36 »
Itse jotenkin petyin tuohon Garruk kolmanteen. Eihän se huono ole :) Kuitenkaan ei mielestäni kahden edellisen veroinen ko. pakkaan.

Kieltämättä joo nuo päiväkyvyt > yökyvyt, joista eniten tekee nimenomaan tuolla tutorilla... Tykkäisin Garruk 3.0:sta enemmän jos olisi jokin keino kieputella sitä ympäri :)

Poissa Curimus

« Vastaus #165 : 21.09.11 - klo 12:16 »
Tästä löytyy oma ramppini. Jonkin verran eroa taisi olla teidän listoihin verrattuna (ainakin nopealla vilkaisulla). Onko kumpikaan päässyt kokeilemaan Birthing Podia? Miten on toiminut? Tuumin tässä että pitäisikö lisätä Etb/LtB efektejä ja lykätä living death + pod sisään... Mahdollistaisi rampin muuttamisen mies+landin haku lappuihin ja miehet voisi syöttää vaikkapa Nantuko Huskille tai Bloodthrone Vampirelle kunnes podin saa kaivettua. (pod + jenssi on kuulemma aika hyvä synergia)

LÄÄND:
6X Swamp
6X Forest
6X Snow-Covered Swamp
6X Snow-Covered Forest

Verdant Catacombs
Misty Rainforest
Polluted Delta

Gilt-Leaf Palace
Overgrown Tomb
Twilight Mire

Tectonic Edge

Treetop Village

RAMPPI:
1CMC
Wild Growth
Utopia Sprawl
Llanowar Elves

2CMC
Nature's Lore
Lotus Cobra
Sakura-Tribe Elder
Three Visits
Rampant Growth
Golgari Signet
Wall of Roots

3CMC
Harrow
Cultivate
Search for Tomorrow
Wood Elves

4CMC
Garruk Wildspeaker
Solemn Simulacrum
Oracle of Mul Daya

6CMC
Primeval Titan

PAISTIT:
4CMC
Wickerbough Elder
Obstinate Baloth
Ravenous Baloth
Thrun, the Last Troll
Chameleon Colossus

6CMC
Wurmcoil Engine
Massacre Wurm
Grave Titan
Kokusho, the Evening Star

7CMC
Gaea's Revenge
Panglacial Wurm
Pelakka Wurm

8CMC
Woodfall Primus
Terastodon
Tombstalker

SE MILLÄ NÄITÄ KAIVETAAN (tutorit, cantripit, laputus ja manipuloinnit):
1CMC
Worldly Tutor
Sensei's Divining Top

2CMC
Demonic Tutor
Sylvan Library
Fauna Shaman
Wall of Blossoms

3CMC
Rhystic Tutor
Ohran Viper
Carven Caryatid
Dusk Urchins

4CMC
Defense of the Heart
Harmonize

5CMC
Liliana Vess
Primal Command

7CMC
Tooth and Nail

X CMC
Green Sun's Zenith
Genesis Wave

TUKI TAUHKA:
1CMC
Duress
Inquisition of Kozilek
Thoughtseize

2CMC
Vexing Shusher
Go for the Throat
Doom Blade
Distress
Diabolic Edict

3CMC
Krosan Grip
Putrefy
Maelstrom Pulse
Pernicious Deed
Great Sable Stag
Eternal Witness
Kitchen Finks

4CMC
Damnation

5CMC
Plow Under

7CMC
Karn Liberated

Yht:
32 miestä
36 muuta spelliä
32 lääniä
Mikä ei tapa vituttaa.

Poissa Rhaderis

« Vastaus #166 : 21.09.11 - klo 12:23 »
Birthing Pod on ihan hillitön, vaikkei BG:llä saakaan mitään supervahvaa utilityosastoa.

Jos pod pysyy tiskissä parikin vuoroa niin rupeaa olemaan homma taputeltu.
Tuolle Husk/Bloodthrone tielle en kyl lähtisi..

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #167 : 21.09.11 - klo 23:20 »
Aivan samaa mieltä Podista... ihan ehdotonta eliittiä pakassa. Monesti on ihan Podilla viety pelejä huonoistakin lähtöasetelmista. Parhautta!

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #168 : 03.10.11 - klo 23:31 »
Viime päivien muutoksia:

Diabolic Edict ---> Dismember
Avenger of Zendikar ---> Bloodgift Demon
Snow-Covered Forest ---> Woodland Cemetary

EDIT: Edict on hyvä, mutta toivon vain Chainerin riittävän... se on parempi. Ja täsmäpoisto on aina tästäpoisto.
« Viimeksi muokattu: 03.10.11 - klo 23:33 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #169 : 16.10.11 - klo 23:03 »
Nyt on ensimmäinen turnaus tällä formilla pelattu ja tulos ei ole hyvä, itse pakka tosin vaikutti hyvältä:

Recordilla 1-1-2 (W,T,L) mentiin ja 1-2-1 ei ollut todellakaan kaukana... näin siis Riihimäellä.

Ei matseista sen kummemmin jaksa ainakaan nyt kertoilla, mutta voitto tuli Mono Red Goblineista ja kutakuinkin helposti peruspelillä (manakusuun menetettiin yks peli), tasurin sain todella TODELLA pitkän ja hikisen väännön jälkeen Bantista toisella lisävuorolla... hirveetä hitsaamista ja voiton toi "kuolematon" Gaea's Revenge - ainakin epäsuorasti. BGW "kutakuinkin mirrorista" jäi se tasuri todella lähelle. Sheoldred vei. Viimeisenä vastassa Alluren, jota vastaan en osaa pelata. Ei siitä sen enempää.

Poissa Dreamer Insane

« Vastaus #170 : 17.10.11 - klo 21:29 »
Kovasti häikkää omaa silmää Harmonizen puute listassa. Laput on kuitenkin aina lappuja.

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #171 : 19.10.11 - klo 19:46 »
Harmonizen vois kyllä pistääkin sisään. Mitä pois?

Itse en kummemmin noista kertalaputuksista ole perustanut mutta kyllä se on totta että lapun nosto on voimaa. Arena ja Bloodgift tällä hetkellä ja sisään olisi Garruk II tulossa...

Poissa Rhaderis

« Vastaus #172 : 20.10.11 - klo 00:00 »
Omastani cuttasin BSZ:n.

Pelasin myös Night's Whisperiä, ja se oli hyvä.

Menneessä aikamuodossa nämä siksi että pakka on deletoitu, ei päässy pelaamaan ni treidasin laput pois ja siirryin takas lekan pariin BG:llä. Lupaavia otteita ollu  ;D

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #173 : 04.11.11 - klo 13:37 »
Kun noita laputuksia on aina tarjottu ja ylistetty hyviksi... ja todettukin, niin mitenhän Promise of Power suorittaisi? Kellään kokemuksia? Mielipiteitä?

Kuitenkin 5 manan, draw 5 on aika miehekäs + optio siitä mahdollisesta miehestä, jonka tuolla voi saada. Ja vaikka molemmat! Huonointa olisi lähinnä tuo tripla musta. Kyllä sekin hoituu!

EDIT: Chord of Calling? Ainahan tuollakin jotain kivaa hakee.
« Viimeksi muokattu: 07.11.11 - klo 14:36 kirjoittanut Tervonaattori »