Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Regenerointi  (Luettu 3768 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chaosworm

Regenerointi
« : 10.03.10 - klo 20:10 »
Tämä on sääntökysymys, joka on väärällä alueella siksi, että en oikealle alueelle pysty postaamaan; jos adminit viitsivät siirtää, hyvä.

Eli mitenkäs noilla uusilla säännöillä menee, toimiiko Swarmyard + Deadly Recluse niin, että Reclusen Deathtouch tuhoaa vastustajan creaturen, vaikka regeneroisinkin sen [reclusen] Swarmyardilla?
aka. Awaclus

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Regenerointi
« Vastaus #1 : 10.03.10 - klo 20:46 »
Tämä ei ole muuttunut ja toimii kuten ennenkin. Jos Deadly Recluse tekee vahinkoa ukkoon tämä tuhoutuu riippumatta siitä, mitä Deadly Recluselle on tapahtumassa. Ukko, johon lämää tehtiin, kuolee.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa scor

Vs: Regenerointi
« Vastaus #2 : 15.03.10 - klo 13:02 »
Samaan otsikkoon liittyen.

Luin jostain mtg-paketin mukana tulleesta peliohjelappusesta, että creaturee ei pysty regeneroimaan, jos se olisi kuolemassa -X/-X :ään. Ja muistelisin että ennen kyllä näin pystyi tekemään. Saisiko tähän selvennyksen.

Lyhyesti:

Pystyykö creaturen pelastamaan regeneroinnilla, jos siihen on heitetty -X/-X sen tappamiseksi? (esim Disfigure)?

Poissa luma

Vs: Regenerointi
« Vastaus #3 : 15.03.10 - klo 13:06 »
Regenerointi estää ainoastaan creaturen tuhoutumisen (destroy), joka voi johtua kolmesta asiasta:
- lethal damage (damagea vähintään creaturen toughnessin verran)
- damage sourcelta jolla on deathtouch
- efekti joka sanoo "destroy" (esim. Day of Judgment, Doom Blade)

Muilta asioilta regeneraatio ei pelasta. Esimerkiksi creature, jolla on 0 toughnessia (esim. -X/-X -efektin jäljiltä) vain laitetaan gravelle, sitä ei tuhota, joten regenerointi ei auta mitään. Säännöt eivät myöskään ole muuttuneet tämän asian suhteen; ennenkään regeneraatiolla ei ole pystynyt pelastamaan creaturea -X/-X -efektiltä.
« Viimeksi muokattu: 15.03.10 - klo 13:08 kirjoittanut luma »

Poissa Polari

Vs: Regenerointi
« Vastaus #4 : 15.03.10 - klo 15:21 »
Lisättäköön vielä että regenerointi tarkoittaa "The next time [permanent] would be destroyed this turn, instead remove all damage marked on it and tap it. If it's an attacking or blocking creature, remove it from combat." Eli suomeksi, jos kyseinen asia tuhoutuisi, 1) se ei tuhoudukaan, 2) siltä poistetaan kaikki päällä oleva vahinko, 3) se menee täppiin ja 4) se poistuu combatista. Eli vaikka nollasta toughnessista pystyisikin regeneroimaan, creaturella olisi sen jälkeen edelleen nolla toughnessia, johon se tuhoutuisi uudelleen. Relevantimpana esimerkkinä jos Cudgel Trolliin on pelattu Disfigure ja Shock, regeneroinnin jälkeen Troll on edelleen 2/1.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)