Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ad nauseam, Activated ability?  (Luettu 5244 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jupu_

Ad nauseam, Activated ability?
« : 07.05.10 - klo 20:28 »
Siis onko ad nauseam ja yleisesti ottaen instantit ja sorceryt activated abilityjä/sourceja (mitä source edes tarkoittaa:D?) Kun mietin miten pithing needle vaikuttaa niihin.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Ad nauseam, Activated ability?
« Vastaus #1 : 07.05.10 - klo 20:38 »
Activated ability tunnistaa siitä, että ne ovat muotoa [cost]: [ability].
Esimerkkeinä Mogg Fanatic, kaikki Rise of the Eldrazin level up - ukot, Seal of Doom, Krosan Tusker (cycling on activated ability)

Instantit ja Sorceryt ovat spellejä, eivät abilityjä eikä niillä ole sellaisia (paitti Lightning Storm).


Pithing Needlellä saat siis estettyä vaikka Figure of Destinyn kasvatuksen ja Terramorphic Expansella hakemisen (toki vastustaja voi hakea sillä responsena Needlen pelaamiseen), mutta spelleihin se ei vaikuta.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa KukistajA

Vs: Ad nauseam, Activated ability?
« Vastaus #2 : 08.05.10 - klo 08:20 »
(mitä source edes tarkoittaa:D?)

Source käsiteltiin tuossa pari viestiä alemmassa ketjussa, mutta tässä copy pastaa.

Source voi olla:
- mikä tahansa permanent
- mikä tahansa spell
- mikä tahansa objekti, johon viittaa a) stackissa oleva spell/ability; tai b) replacement effect joka ei ole vielä toteutunut; tai c) viivästetty triggered ability joka ei ole vielä triggeröitynyt.


Lainaus
609.7a If an effect requires a player to choose a source of damage, he or she may choose a permanent; a spell on the stack (including a permanent spell); any object referred to by an object on the stack, by a replacement or prevention effect that’s waiting to apply, or by a delayed triggered ability that’s waiting to trigger (even if that object is no longer in the zone it used to be in)
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Chaosworm

Vs: Ad nauseam, Activated ability?
« Vastaus #3 : 08.05.10 - klo 08:23 »
viivästetty triggered ability
Milläs tavalla triggered ability voi viivästyä? Vai tarkoittaako tuo sitä, että siihen on responsena pelattu spellejä/abilitejä?
aka. Awaclus

Poissa luma

Vs: Ad nauseam, Activated ability?
« Vastaus #4 : 08.05.10 - klo 08:32 »
Kukistaja: tuossa selitettiin, mitä tarkoittaa damagen source. Abilityn source voi yksinkertaisesti olla mikä tahansa objekti (eli stackissa oleva ability, kortti, kopio kortista, token, spell tai permanent).

Chaosworm: Viivästetty triggered ability on sellainen triggered ability, jonka jokin efekti luo, ja joka triggeröityy joskus myöhemmin. Esimerkiksi Sneak Attackin ability muodostaa viivästetyn triggered abilityn:

{R}: You may put a creature card from your hand onto the battlefield. That creature gains haste. Sacrifice the creature at the beginning of the next end step.

« Viimeksi muokattu: 08.05.10 - klo 08:39 kirjoittanut luma »

Poissa Profet

  • lappeen Ranta
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The best ideas often come from my mind.
    • H/W
Vs: Ad nauseam, Activated ability?
« Vastaus #5 : 12.05.10 - klo 11:54 »
Semmonen kysymys vielä Ad Nauseam ja Sphinx of Jwar Isle. Jwar Islen ability sanoo You may look top card of your library. You may do this any time. Eli voiko sen katsoa Ad Nauseamin välissä?

Poissa luma

Vs: Ad nauseam, Activated ability?
« Vastaus #6 : 12.05.10 - klo 13:02 »
Kyllä voi. "Milloin tahansa" tarkoittaa Sphinxissä todellakin "milloin tahansa" (yhtä poikkeusta lukuunottamatta, katso alta Kukistajan viestistä).
« Viimeksi muokattu: 12.05.10 - klo 13:24 kirjoittanut luma »

Poissa KukistajA

Vs: Ad nauseam, Activated ability?
« Vastaus #7 : 12.05.10 - klo 13:19 »
Kyllä voi. "Milloin tahansa" tarkoittaa Sphinxissä todellakin "milloin tahansa".

Se tarkoittaa "lähes milloin tahansa".

"If the top card of your library changes during the process of casting a spell or activating an ability, you can't look at the new top card until the process of casting the spell or activating the ability ends (all targets are chosen, all costs are paid, and so on)."
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Hopo

Vs: Ad nauseam, Activated ability?
« Vastaus #8 : 12.05.10 - klo 13:51 »
Eli kyllä vai ei?
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa luma

Vs: Ad nauseam, Activated ability?
« Vastaus #9 : 12.05.10 - klo 14:02 »
Kyllä voi. Jukan kertoma poikkeus koskee vain tilannetta, jossa pakan päällimmäinen kortti vaihtuu kesken spellin castaamisen (esimerkiksi jos spellia castatessa ottaa manaa Millikinistä tai Chromatic Spherestä). Kesken Ad Nauseamin resolvaamisen voi katsoa pakkansa päällimmäistä korttia Sphinx of Vaarinsaaren abilityllä.

Poissa KukistajA

Vs: Ad nauseam, Activated ability?
« Vastaus #10 : 12.05.10 - klo 21:32 »
Jep. Tarkoitus ei ollut kyseenalaistaa rulingia, vaan tähdentää että vaikka kortti toista väittää, niin ihan milloin vaan pakan päälle ei saa kurkkia. Luma tämän jo selvensikin.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.