Poromagia

Kirjoittaja Aihe: WG kontrolli: defendereitä ja isoja otuksia  (Luettu 5404 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bitten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Azorius & Selesnya \,,/
WG kontrolli: defendereitä ja isoja otuksia
« : 28.05.06 - klo 20:41 »
// Pakkaa muokattu, muokattu versio tässä viestissä //

tämän pakan väsäsin eilen kokoelmaani käyttäen. toissapäivänä tosin kävin vähän korttiostoksilla, ja osa korteista päätyi tähänkin pakkaan.

otukset:

2 Panther Warriors
2 Civic Wayfinder
2 Ornithopter
2 Watchwolf
2 Wall of Blossoms
1 Angelic Wall
1 Thresher Beast
2 Orochi Leafcaller
1 Sunscape Familiar
2 Carven Caryatid
1 Guardian of the Guildpact
1 Paladin of Prahv
1 Soltari Lancer
1 Selesnya Sagittars
1 Cytospawn Shambler
1 Shield Sphere ( tosin nimellä esfera de escudos )
1 Karstoderm ( tuplatarkistus nimelle )

muut spellit:

1 Renewed Faith
4 Healing Salve
3 Pollenbright Wings
2 Joyous Respite
1 Noble Purpose
1 Worldly Tutor
1 Supply // Demand ( supply enimmäkseen, demand mahdollinen Orochi Leafcallerin kanssa)
2 Sterling Grove

landit:

8 Plains
11 Forest ( osa on kyllä Foresta! :d )
1 Vitu-Ghazi, the City-Tree
1 Nomad Stadium ( lifea varten )

siinä taitaa olla kaikki, toivottavasti ei tullut typoja.
elikkä tämä on ihan casual/fun-pakka, joka on tarkoitettu ihan luOkkakavereita vastaan pelaaMiseen. ideana on hommata suhteellisen nopea puolustus walleilla( kurja, kun ei ole Steel Walleja ) ja siitä sitten alkaa kehittelemään jonkinlaista kontrollia. isot creaturet, kun pääsevät pöytään saattavat tehdä paljon damagea tai sitten eivät. Pollenbright Wings ja supply antaa mahdollisesti paljon tokeneita. lifeakin on jonkun verran ihan varmuuden vuoksi.

pakkaa olen testannut vain itseäni vastaan, muita vastaan en ole ehtinyt. pari kertaa olen pelannut tällä wu-flyeri-kontrolli-pakkaani vastaan, molemmilla yksi voitto. pelit ovat tämän pakan osalta menneet melko suunnitellusti. aluksi hyvä puolustus( joka ei tehoa kovin hyvin lentäviä ölliäisiä vastaan) ja myös paljon lifea. isotkin otukset ovat päässeet hyvin mukaan peliin ja Pollenbright Wingsit peliin päästessään olivat todella hyviä. muutaman kortin ansiosta saan nostaa ylimääräisen kortin, joka on tuonut mukavasti etua.

pitää nyt muutaman kerran pelata kaverin kanssa ja vaihdella niitä kaikkein turhimpia ja toimimattomampia kortteja pois. mielipiteitäkin olisi kiva katsella ;)
« Viimeksi muokattu: 01.06.06 - klo 18:49 kirjoittanut Bitten »
Pelaan:
 -WU-kontrollia Ghostly Prison-tyyliin(huono casual-pakka)
 -WG-kontrollia puolustajilla ja isoilla creatureilla
MtG:tä netissä: http://www.magic-league.com/guide/magic_workstation.php

Poissa Anssi

Vs: WG kontrolli: defendereitä ja isoja otuksia
« Vastaus #1 : 29.05.06 - klo 10:39 »
noh, poista dekistä kortit, jotka eivät tee muuta kun anna lifeä, ne on yleensä melko turhia, Renewed Faith nyt on poikkeus, kun sen saa cyclattua. korteissa, jotka antavat lifeä on sellainen ongelma, että ne eivät oikeasti auta; jos olet häviämässä, etc. vastustajalla on Moss Kami sinun Civic Wayfinderia vastaan, ei se ylimääräinen life auta vaikka saisit 10 pistettä, olet vieläkin häviämässä. mutta, jos nostatkin vaikka faith's fettersin, se eliminoi vastustajan parhaan kortin (tässä tapauksessa Moss Kamin) ja antaa sinulle 4 lifeä. yhtäkkiä oletkin voittamassa. walleilla tuppaa olemaan sama ongelma; on parempi voittaa kuin yrittää olla häviämättä. esimerkiksi Ornithopter harvoin vaikuttaa peliin samalla tavalla kuin vaikka Llanowar Elves, joka antaa sinun hypätä suoraan 3:n manaan. ainoat wallit, joita (omasta mielestäni) kannattaa pelata, on wall of blossomit ja Carven Caryatidit, koska ne korvaavat aina itsensä uudella kortilla, estäen täyden hyödyttömyyden. jos toinen pelaa vaikka pakkaa, mikä pelaa pelkästään lentäviä miehiä, ei hän välitä siitä onko sinulla Shield Sphere pelissä vai ei. sitä vastoin hän välittää, jos sinulla on Grizzly Bears pöydässä, koska tämä pakottaa hänet Tekemään jotain.

jos haluat pelata kalliimpia miehiä(=yli 4 manaa), kannattaa pelata jonkinlaista manakiihdytystä, parhainpina Llanowar Elves, Sakura-Tribe Elder ja Vine Trellis. kannattaa myös yrittää saada dekille jonkinlainen päämäärä sen sijaan, että heitää pakkaan kortteja mielen mukaan, esim: paljon pieniä ja halpoja miehiä joilla tapetaan nopeasti, manakiihdytystä ja kalliimpia miehiä jotka voittavat pelin yksin, tai lifegainin ympärille rakennettu dekki, joka pelaa Well of Lost Dreamsiä. kannattaa myös pelata mahdollisimman montaa korttia 4-offeina, jotta niiden nostotodennäköisyys paranee. niin, ja ländiä on aika vähän, kokeile poistaa Nomad Stadium ja 5 basic landiä, lisää 3 vitu-ghazi, the city treetä ja 4 selesnya sancturyä. niin, ja mene draftaamaan.

mulla on selvästikin liikaa aikaa.

Ainiin, mihin tarvit Walleja kun sinun miehet on niin isoja ettei sun kimppuun voi kuitenkaan hyökätä.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Bitten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Azorius & Selesnya \,,/
Vs: WG kontrolli: defendereitä ja isoja otuksia
« Vastaus #2 : 01.06.06 - klo 18:48 »
noh, poista dekistä kortit, jotka eivät tee muuta kun anna lifeä...

noh, noita sinun ehdottamia kortteja ei oikein löydy minulta ja nyt on vähän hankala niitä hankkia. sen takia ei 4-offitkaan ole kovin mahdollisia. lifet poistin, kuten ehdotit, mutta walleja kokeilen vielä toistaiseksi ainakin. ei ne iso creaturet paljon hyödytä, jos vastustajalla on vaikka 5 1/1 creaturea ja sitten minä saan jonkun blOkkaajan pöytään.

lisäsin myös sinisen värin kortin noston lisääMiseksi. on ainakin kivempi pelata nyt.

creaturet:

1 Humble Budoka
1 Angelic Wall
1 Karstoderm
2 Watchwolf
2 Ornithopter
2 Wall of Blossoms
1 Sunscape Familiar
1 Paladin of Prahv
1 Guardian of the Guildpact
1 Selesnya Sagittars
1 Thresher Beast
1 Shield Sphere
2 Civic Wayfinder
1 Soltari Lancer
2 Carven Caryatid
2 Sage Owl
1 Wormfang Drake
1 Supply // Demand


muut spellit:

1 Mental Note
2 Pollenbright Wings
2 Compulsive Research
1 Clairvoyance
3 Kodama's Reach
2 Index
1 Careful Study
1 Lat-Nam's Legacy
1 Portent
1 Genju of the Fields

landit:

1 Vitu-Ghazi, the City-Tree
7 Forest
6 Plains
6 Island
« Viimeksi muokattu: 01.06.06 - klo 18:50 kirjoittanut Bitten »
Pelaan:
 -WU-kontrollia Ghostly Prison-tyyliin(huono casual-pakka)
 -WG-kontrollia puolustajilla ja isoilla creatureilla
MtG:tä netissä: http://www.magic-league.com/guide/magic_workstation.php

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: WG kontrolli: defendereitä ja isoja otuksia
« Vastaus #3 : 01.06.06 - klo 21:40 »
Sanon vain tämän usein sanotun lauseen "On parempi yrittää voittaa, kuin vain yrittää olla häviämättä." Lähempää tarkastelua tuo "mtg-sanonta" ei kestä, koska sisältyväthän nuo edes jollain tasolla toisiinsa, mutta karrikoituna, kärjistettynä, noin se kuitenkin taitaa olla.
Tai sitten tuo on vain suurien massojen päätön hokema  :P

Poissa vodel

Vs: WG kontrolli: defendereitä ja isoja otuksia
« Vastaus #4 : 02.06.06 - klo 13:04 »
Pisti silmään ainakin tuo yksinäinen Mental Note.  Sillä et tee yhtään mitään, koska et pelaa reanimaattoria/madnessia/flashbackia/tresholdia. Kyseinen kortti vain korvaa itsensä kädestä, mikä on aika turhaa (siihen löytyy parempiakin vaihtoehtoja esim. Brainstorm). Suosittelisin myös korvaamaan osan huonommista laputuksista counttereilla (manabasen huomioiden suosittelen välttämään tuplacc counttereita kuten Counterspell ja käyttämään esim. Mana Leakeja).
« Viimeksi muokattu: 02.06.06 - klo 13:57 kirjoittanut vodel »
Nopeat elävät, kuolleet eivät.