Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Monovihreä  (Luettu 8438 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Stefan

Vs: Monovihreä
« Vastaus #30 : 01.07.10 - klo 15:36 »
Mikset siirrä pakkaasi suoraan kasuaaliin? Siellä niitä tramplevehkeitä riittää...

Noh noh, tässä yritetään nyt yhteisvoimin auttaa kanssapelaajaa pakan rakennuksessa, komenttisi ei oikein edistänyt mitään.

Itse pakkaan: Nuo uudet M11 Balothit varmaan soveltuisivat hyvin? Eihän ne nyt isoja lihoja ole, mutta auttavat pysymään hengissä nopeita monopunaisia yms vastaan, ja on blightningille hyviä targetteja. Itse laittaisin setin sisään.

Poissa Irok

Vs: Monovihreä
« Vastaus #31 : 01.07.10 - klo 23:33 »
Kyllähän tuo uusi Balothi on varsin mielenkiintoinen. Saattaa hyvinkin olla, että muokkaan pakan pois tuosta isot trample miehet tyypistä. Pakkaahan voisi viedä hieman elffimpään suuntaan jonka tukena sitten ovat nuo muutamat isot miehet. Balothi kyllä auttaa siinä, minkä olen havainnut pakan suurimmaksi ongelmaksi eli aggroja vastaan. Paikallisia kontrollia vastaan pelatessa maindeckillä ei pärjää, sidetyksen kanssa kontrolli ei pärjää.

Tuosta casual kommentista vielä sen verran, että eihän kaikki dekit voi olla maailmanmestareita heti ensiyrityksellä ja standardiin mahtuu myös huonoja dekkejä. Tämähän on vielä suuren kokeilun alla ja vähemmän fiksun pelaajan käsissä :)

Poissa Irok

Vs: Monovihreä
« Vastaus #32 : 02.07.10 - klo 21:00 »
No niin, nythän on FNM takana ja siellä tuli todettua, että dekki on oikeasti pitkälti täyttä kuraa.

Isoja miehiä en saa kunnolla pöytään (tosin silloin kun saa niin meno on tappavan nopeaa) ja kortit tahtovat loppua turhan nopeasti. Manojen kanssa tekee välillä tiukkaa, paitsi silloin kun käsi on jo valmiiksi täynnä landeja niin silloinhan niitä nousee vain lisää. Positiivisena puolena on se, että Wolfbriar Elemental näyttäisi toimivan pakassa suhteellisen hyvin.

Ja sitten niitä parannushuomioita:

Pakkaan voisi lisätä jonkun toisen värin, jonka avulla sitten saisi poiston tai pari kehitettyä. Punainen voisi olla varsin mukava lightning boltteineen. Isot miehet voisi suosiolla heittää pakasta ulos. Parempi pelata Wolfbriaria ja sen tuomia tokeneita kun jättiläismäistä trample möhötintä joka nappaa kuitenkin pathista tai journeysta. Ant Queeniakin kokeilin, mutta se oli niin sanottu tyhjä arpa.

Tämä pakka lähtee nyt tauolle toviksi ja koko roska suunnitellaan uusiksi tuossa M11 julkaisun jälkeen. Kiitos kaikille kommenteista ja ideoista. Jatkossa näitä tullaan todennäköisesti taas tarvitsemaan.

Poissa Stefan

Vs: Monovihreä
« Vastaus #33 : 02.07.10 - klo 21:35 »
Näin Gatewayssä mielenkiintoisen pakan, joka oli käytännössä monvihreä, spalshinä vissiin setti rootbound cragiä ja raging ravinea, ja sitten punaisina lappuina BB elffiä ja bolttia, pääasiallisesti siinä muuten näkyi leatherbackkia ja wolfbriaria. Tuo ois yks mahdollinen suunta.

Poissa Irok

Vs: Monovihreä
« Vastaus #34 : 02.07.10 - klo 23:12 »
Juu, itse olen hieman samaa variaatota nähnyt. Tosin pelaa näitä Eldrazi Spawn miehiä ja Beastmaster's Ascensionia myös. Yleensä nappaa Bloodbraidilla Ascension pöytään, ja hyökkää samantien tarvittavalla creature määrällä. Tekee kyllä ikävää jälkeä Overruninkin kanssa kun kaikki creaturet saavat +8/+8 ja tramplen.

Bloodbraidissa on vain se ongelma, ettei enää kovin kauaa pysy standardissa. Mutta kuten sanoin, testailen pakkaa uudestaan tuon M11 jälkeen. Siihen asti taidan siirtyä takaisin tuttuun ja turvalliseen sinivalkoiseen yhdistelmään. Päivitän sitten tätä topiccia uudella decklistillä, kunhan kortteja saan lisää haalittua.