Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Megrimit molemmilla+burning Inquiry  (Luettu 5897 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa perkules

Megrimit molemmilla+burning Inquiry
« : 06.08.10 - klo 18:38 »
Tänään FNM:ssä pelasin Burning Inquiryn niin, että molemmat hävisivät siihen. Mulla oli siis megrim, Liliana's Caress ja samoin vastustajalla. Mites kun kyseessä oli matsin toinen peli? olin voittanut ensimmäisen. Pelattiin sitten vielä kolmas jonka voitti vastustaja joten matsin tulokseksi ilmoitettiin tasuri. Mietin vaan jotta menikö tuo oikein?

Lisäkysymys Kiln Fiend+Fling. Kaveri flingasi mua Kiln Fiendillä niin paljonko siitä tulee päähän 1 vai 4?

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Megrimit molemmilla+burning Inquiry
« Vastaus #1 : 06.08.10 - klo 18:46 »
Varsin epätodennäköistä että molemmat hävisivät tuossa tilanteessa:
1. pelaat burning inquiryn
2. se resolvaa - molemmat nostavat kolme, sinä discardaat kolme, vastus discardaa kolme (tietämättä vielä, mitkä sinä aiot discardata)
3. kaikki megrimit ja liliana's caressit menevät stäkkiin - sen ensin, kenen vuoro on, sitten vastustajan. Koska luultavasti pelasit Burning Inquiryn omalla vuorollasi, sorcery kun on, sinun asiasi menevät ensin stäkkiin, sitten vastustajasi.
4. vastustajasi Megrimien ja Liliana's Caressien abilityt resolvaavat. olet luultavasti 0 lfiessä tai alle.
5. häviät pelit. Omat Megrimisi etc eivät ehtineet resolvata, hävisit ennen sitä.

Jos tuosta olisi jotenkin tullut oikeasti tasuri (esim. Earthquakella), tilanne olisi sinulle 1-0-1, jolloin pelataan kolmas peli. Jos vastustajasi voittaa sen on tilanne 1-1-1 ja pelataan neljäs peli.

Lisäkysymys:
Tulee 1:
1. Announcaat Flingin, valitset targetit, maksat costin eli 1R ja säkkäät Fiendin.
2. Fiendin ability menee stäkkiin. Resolvannee tekemättä mitään, Fiend ei ole pelissä.
3. Fling resolvaa. Ukon poweri oli 1  kun se meni gravelle -> 1 päähän.


Mainittakoon vielä, että jos kyseessä oli FNM (tai mikä tahansa muu DCI-sanktioitu turnaus) on siellä pelattava Magicia Magicin säännöillä.
Turnauksissa on usein paikalla tuomari, jolta voi kysellä relevantteja sääntökysymyksiä, oli ne helppoja tai vaikeita. Ja kannattaa kysyä - tuomari on puolueeton mutta vastustajasi tuskin on!
« Viimeksi muokattu: 07.08.10 - klo 01:01 kirjoittanut malin »
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa perkules

Vs: Megrimit molemmilla+burning Inquiry
« Vastaus #2 : 06.08.10 - klo 19:10 »
Jep vähä epäilinki tuota toisen pelin tulosta, mutta ku kukaa ei tienny varmasti. Nuo stäkkisäännöt sen verran hankalia, että yleensä ei käytetä moisia.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Megrimit molemmilla+burning Inquiry
« Vastaus #3 : 12.08.10 - klo 12:35 »

Lisäkysymys:
Tulee 1:
1. Announcaat Flingin, valitset targetit, maksat costin eli 1R ja säkkäät Fiendin.
2. Fiendin ability menee stäkkiin. Resolvannee tekemättä mitään, Fiend ei ole pelissä.
3. Fling resolvaa. Ukon poweri oli 1  kun se meni gravelle -> 1 päähän.


Mainittakoon, että Fiendin ability ei tuossa triggeröidy - spelli tulee castatyksi vasta costien maksamisen jälkeen, ja siinä vaiheessahan Fiend ei ole enää pelissä koska se on jo uhrattu. Tämä ei toki muuta alkuperäisen kysymyksen vastausta.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?