Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Palace guard  (Luettu 3823 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Naxos

Palace guard
« : 07.09.10 - klo 14:57 »
Tuli tässä mieleen että mitä tapahtuu seuraavissa tapauksissa (ja lähinnä miksi):

1)
A hyökkää 3/3 trample ja 3/3 ukolla, B blokkaa Palace Guard:lla molemmat.

2)
A hyökkää 2/2 deathtouch ja 3/3 trample ukolla, B blokkaa Palace Guard:lla molemmat.

Magic Onlinen ORC:eilla meni sormi suuhun ja heitti "musta tuntuu" vastauksen, mutta josko täältä sais ihan sääntöjen mukaisen vastauksen.

Ja kiitti jo etukäteen

Poissa Polari

Vs: Palace guard
« Vastaus #1 : 07.09.10 - klo 16:15 »
Trample toimii siten, että vahinkoja jakaessa creaturen vahinkoa voi lyödä myös pelaajaan (tai planeswalkeriin) jos kaikille blokkaaville creatureille on jaettu lethal damaget. Vahinkoa preventaavia efektejä, indestructibilityä, tms. ei oteta huomioon, vaan ainoastaan blokkereilla ennestään olevat vahingot ja niihin combatissa jaettavan vahingon määrä, myös muista samaan aikaan vahinkoa tekevistä miehistä.

1) Ukko jolla ei ole tramplea jakaa 3 vahinkoa Palace Guardiin. Trample-miehen täytyy lyödä Palace Guardiin vähintään 1 ja loput pelaajaan.

2) Ukko jolla on deathtouch jakaa 2 vahinkoa Palace Guardiin. Koska deathtouch-lämä tulkitaan aina lethal damageksi, trample-mies voi lyödä pelaajaan vaikka kaikki 3 vahinkoa.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: Palace guard
« Vastaus #2 : 07.09.10 - klo 16:37 »
Tapaus 2:ssa Palace Guard poimii molemmat hyökkääjät ja menee attack phasen jälkeen hautuumaalle, sillä 2/2 deathtouch saa Palace Guardin nurin, kun lämät resolvaa.

Eipä kommentoida tälle alueelle ilman judge-statusta. ~deFreak
« Viimeksi muokattu: 07.09.10 - klo 16:49 kirjoittanut deFreak »
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa Masa88

Vs: Palace guard
« Vastaus #3 : 07.09.10 - klo 16:44 »
Taitaa olla hieman typerä kysymys mutta tähän liittyen: Kun M10 muutos toi mukanaan useamman blockerin odotusjonon (eli blockerit blockkaavat jonossa yksi kerrallaan, ja hyökkäävä päättää järjestyksen) niin kuinkas onkaan tilanteissa jossa palace guardin tyyliset oliot mahdollistavat useamman creaturen blockkimisen. Kuka päättää järjestyksen? Nimittäin se voisi olla merkittävä 2 kohdassa, esim ensin trample äijä 3 damagee ja sitten 2 deathtouchista
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa Polari

Vs: Palace guard
« Vastaus #4 : 07.09.10 - klo 17:06 »
Nimittäin se voisi olla merkittävä 2 kohdassa, esim ensin trample äijä 3 damagee ja sitten 2 deathtouchista

Ei voisi. Vahingot tehdään edelleen yhtäaikaisesti, letkajenkkaus ainoastaan estää tekemästä perämieheen vahinkoa ennen kuin jonon kärki on piesty kumoon. Palace Guardin omistaja päättää missä järjestyksessä Guard voi tehdä vahinkoa miehiin joita se blokkaa, eikä tällä ole vaikutusta muuhun kuin siihen miten Palace Guard voi jakaa vahinkonsa. Tämä toimii täsmälleen samalla tavalla kuin jos hyökkäävää kavua blokattaisiin useammalla äijällä, ja käytännössä myös samalla tavalla kuin miten trample-miehet voivat jakaa vahinkoansa pelaajaan blokkerien yli.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Naxos

Vs: Palace guard
« Vastaus #5 : 07.09.10 - klo 17:08 »
Löysin tälläset kohdat:

702.17b The controller of an attacking creature with trample first assigns damage to the creature(s) blocking it. Once all those blocking creatures are assigned lethal damage, any remaining damage is assigned as its controller chooses among those blocking creatures and the player or planeswalker the creature is attacking. When checking for assigned lethal damage, take into account damage already marked on the creature and damage from other creatures that's being assigned during the same combat damage step, but not any abilities or effects that might change the amount of damage that's actually dealt. The attacking creature's controller need not assign lethal damage to all those blocking creatures but in that case can't assign any damage to the player or planeswalker it's attacking.

702.2b Any nonzero amount of combat damage assigned to a creature by a source with deathtouch is considered to be lethal damage, regardless of that creature's toughness. See rules 510.1c-d.

Kiitos Polari