Tämä muistuttaa paljon sitä versiota jolla olen itse pelannut, paitsi että käytän exploreiden sijalla
lotus cobria. Cobra nopeuttaa ramppausta hyvillä nostoilla todella paljon, tyyliin kolme harrowia/cultivatea putkeen vuorolla neljä tai jotain vastaavaa (cobra pöydässä harrow lisää käytettävissä olevaa manaa, käytät kolme, saat neljä manaa käyttöön). Se on siis hyvä lappu ainakin mirroreihin. Sideboardatessa cobra lähtee yleensä pyroclasmin tieltä ymmärrettävästi.
Muut muutokset omaan pakkaani ovat se, että en käytä oracle of mul-dayaa lainkaan, mielestäni se on paljon hitaampi ja huonompi kuin cobra. Neljä khalnia, harrowta, cultivatea ja titaania riittävät mielestäni ramppaukseen hyvin halpisfetchien lisäksi.Tilalla minulla on vähän vaihtelevia lappuja, kuten
all is dustia tai
ratchet bombia joita en omista vielä niin montaa kuin haluaisin.
Olen kokeillut vaihtelevalla menestyksellä lightning boltin tilalla
searing blazea. Ukkodekkejä vastaan se on ehkä parempi mutta jos pöydässä ei ole ukkoja joutuu vähän kikkailemaan osuakseen johonkin planeswalkeriin yms. Mielestäni kuitenkin nuo pultit mitä tahansa tyyppiä ovat tärkeitä dekissä, koska niillä voi hyvin saada vaikka elffejä vastaan 1-2 vuoroa lisäelinaikaa. Ne eivät myöskään mitenkään heikennä plan A:ta, koska voit ampua ne vastustajaa otsaan, jolloin tarvitaan yksi valakut triggeri vähemmän.
Avengerien lisäksi jotkut ihmiset käyttää
wurmcoilia, lisäksi olen itse kokeillut lisäksi myös
steel hellkiteä. Avenger on erittäin hyvä plan B suurimman osan ajasta, johtaen voittoihin jos vastustajalla olisi vaikka jotain leyline of sanctityjä, mutta toisaalta jos vastustajalla on ratchet bomb niin se on seitsemän manan 5/5 ilman abilityjä. Lisäksi doomblade yms poisto ennen landfalleja tekee siitä myös turhan. Avenger on titaanien jälkeen kuitenkin toiseksi tehokkain ukko, sitä kannattaa pelata. Mitä muuta pelaa niiden lisäksi on itsestä kiinni. Wurmcoil on hyvä hätäblokkeri.