Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Valakut Ramp  (Luettu 4881 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sleepless

Valakut Ramp
« : 28.10.10 - klo 18:00 »
Kaivataan mielipiteitä kokeneemmilta ramppaajilta. Tämänhetkinen dekki alla, mutta siden koostumuksesta saatikaan oikeista sidetyksistä ei oikein ole hajuakaan.

Ländit:
4 Valakut
12 Mountain
6 Forest
3 Terramorphic expanse
2 Evolving Wilds

Ramppi:
4 Explore
4 Khalni Heart Expedition
4 Cultivate
4 Harrow

Ukot:
4 Primeval Titan
4 Avenger of Zendikar
2 Inferno Titan

Muuta:
3 Summonin Trap
4 Lightning Bolt

Side:
4 Pyroclasm -> Mono-R, WW, Elves, Khalni Heartit pois
1 Summonin Trap -> Countereita vastaan, Harrow pois
3 Obsi Baloth -> Aggroa vastaan, Khalnit ulos
3 Oracle Of Muldaya -> Mirroriin mahd bolttien tilalle, Controllia vastaan Harrowien tilalle
4 Naturalize -> WW Quest, Ascension, Valkea Layline

Poissa Sleepless

Vs: Valakut Ramp
« Vastaus #1 : 29.10.10 - klo 15:59 »
Tuumailua dekistä.
-1 Avenger - Useamman nostaminen ei kovin hyödyllistä ja kallis
+1 Terramorphic Expanse - Vähentää manakusuja ja toimiva Khalni Heart Expeditionin ja Oraclen kanssa
-3 Bolt, +3 Oracle of Muldaya, Oracle lienee mauton jos ei vihu sitä heti poista, ja extra ländin kanssa melko varma ramppi. Bolttien vähentäminen ei ole mukavaa, mutta controllimatcheissa ne on aika tuhia. Sidellä on oltava setti aggroja vastaan.
-2 Inferno Titan, +2 Wurmcoil Engine -> Wurmcoil tarjoaa arvokkaita lifejä aggroa vastaan. Controllia vastaan lienevät aika yhtä hyviä.

Näillä muutoksilla siden on oltava enemmän aggroa vastaan

Poissa Laukkanen

« Vastaus #2 : 30.10.10 - klo 09:25 »
Tämä muistuttaa paljon sitä versiota jolla olen itse pelannut, paitsi että käytän exploreiden sijalla lotus cobria. Cobra nopeuttaa ramppausta hyvillä nostoilla todella paljon, tyyliin kolme harrowia/cultivatea putkeen vuorolla neljä tai jotain vastaavaa (cobra pöydässä harrow lisää käytettävissä olevaa manaa, käytät kolme, saat neljä manaa käyttöön). Se on siis hyvä lappu ainakin mirroreihin. Sideboardatessa cobra lähtee yleensä pyroclasmin tieltä ymmärrettävästi.

Muut muutokset omaan pakkaani ovat se, että en käytä oracle of mul-dayaa lainkaan, mielestäni se on paljon hitaampi ja huonompi kuin cobra. Neljä khalnia, harrowta, cultivatea ja titaania riittävät mielestäni ramppaukseen hyvin halpisfetchien lisäksi.Tilalla minulla on vähän vaihtelevia lappuja, kuten all is dustia tai ratchet bombia joita en omista vielä niin montaa kuin haluaisin.

Olen kokeillut vaihtelevalla menestyksellä lightning boltin tilalla searing blazea. Ukkodekkejä vastaan se on ehkä parempi mutta jos pöydässä ei ole ukkoja joutuu vähän kikkailemaan osuakseen johonkin planeswalkeriin yms. Mielestäni kuitenkin nuo pultit mitä tahansa tyyppiä ovat tärkeitä dekissä, koska niillä voi hyvin saada vaikka elffejä vastaan 1-2 vuoroa lisäelinaikaa. Ne eivät myöskään mitenkään heikennä plan A:ta, koska voit ampua ne vastustajaa otsaan, jolloin tarvitaan yksi valakut triggeri vähemmän.

Avengerien lisäksi jotkut ihmiset käyttää wurmcoilia, lisäksi olen itse kokeillut lisäksi myös steel hellkiteä. Avenger on erittäin hyvä plan B suurimman osan ajasta, johtaen voittoihin jos vastustajalla olisi vaikka jotain leyline of sanctityjä, mutta toisaalta jos vastustajalla on ratchet bomb niin se on seitsemän manan 5/5 ilman abilityjä. Lisäksi doomblade yms poisto ennen landfalleja tekee siitä myös turhan. Avenger on titaanien jälkeen kuitenkin toiseksi tehokkain ukko, sitä kannattaa pelata. Mitä muuta pelaa niiden lisäksi on itsestä kiinni. Wurmcoil on hyvä hätäblokkeri.

« Viimeksi muokattu: 30.10.10 - klo 09:27 kirjoittanut Laukkanen »

Poissa itkuvinku

« Vastaus #3 : 14.11.10 - klo 20:32 »
Pari omaa ajatusta vaikka hieman myöhässä tulevatkin. Olen useamman kuukauden mtgo puolella titan valaramppia pelannut.

Inferno titanit vaihdoin wurmcoileihin. Lifelink on hyvä agroa vastaan. Mielestäni Infernot eivät sovi enää pakkaan. Wurmcoil on lähes aina parempi vaihtoehto.

2-3 summoning trappia mb jos 10 pommia pakassa kuten näyttäisi olevan. Itse pelannut 4 avenger, 4 titan 2 wurmcoil. Miettinyt vaihtoehtoa -1 avenger +1 Inferno titan lähinnä UB memoriciden takia. Usein hävinnyt sen takia, että vihu vie pommit pakasta pois. Tämä on meta valinta kuitenkin. Yleensä mielestäni 4 avengeria parempi.

Sitten olen paljon arponut overgrown battlementien kanssa. Alussa pistin 4 mb mutta se oli liikaa. Nyt olen pitänyt 2 seinää ja 3 bolttia mb ja sivussa 1 boltti. Tämä on mielestäni ollut toimiva yhdistelmä agroja vastaan.

Oracle ei ole ollut oikein toimiva. Monet eivät sitä juokseta mutta osa juoksettaa. Paljon mielipiteitä. Itse en pidä siitä mutta moni voittava lista 2-3 sellaista mb pitää.
Lotus cobralla ei mielestäni ole sijaa tähän deckiin. Totta, että se nopeuttaa ramppaus periaatteessa. Mutta tarkoitus on rampata landeja, ei manaa. T4 titan 2 Forest,4 Mountain landeilla on se kaikista paras scenaario. Voittavat turnausdeckit eivät cobria pidä pakassaan.

Itse taistelen paljon sideboardin kanssa. Tälläinen tällähetkellä:

3 gaeas revenge
1 nferno titan
1 bolt
4 Naturalize
4 Pyroclasm
2 summoning trap

Controllia vastaan lähtee Harrowit pois ja revenget+trapit sisään. Se mitä muuta pois Harrowien lisäksi vaihtelee. Turnauksissa pelatassa otan pois battlementit koska ei kukaan osaava countteroi sitä trapin riskissä. UB vastaan myös Inferno titan mukaan. UW vastaan viimeinen boltti sisään myös arbiteria vastaan.
agroa vastaan Pyroclasmit ja boltti sisään, khalnit pois +ramppi
ww quest+artifact/infect weenie deckit: pyro,bolt,Naturalizet  sisään, khalnit,Harrowit pois pientä vaihtelua näissä.

Khalni on kanssa sellainen mitä on eestaas muutellut 0,2,4 eri versiota. Yleensä bolttia/trappia/pommia lisäten/poistaen. Se on todella huono topdeck mutta voittaa pelejä myös godhandilla tilanteissa joissa ei muuten pärjäisi. Atm 4 pakassa.
« Viimeksi muokattu: 14.11.10 - klo 20:36 kirjoittanut itkuvinku »