Poromagia

Kirjoittaja Aihe: mimic vatista ja olentojen varastamisesta  (Luettu 3410 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rikke

mimic vatista ja olentojen varastamisesta
« : 27.02.11 - klo 16:11 »
Pari asiaa, jotka mietityttivät eilisessä highlander turnauksessa.

1. Paikallinen "tuomari" (en tiedä on oikeasti jotain judge taustaa) sanoi, ettei Wurmcoil enginen mennessä gravelle saa tokeneita jos vastustaja päättää exileta enginen mimic vatilla. Eikös mimic vat triggeröidy vasta kun olento menee gravelle samoin kuten wurmcoil engine tekee mennessään gravelle? Täten tokenit tulisivat joka tapauksessa riippumatta siitä päätetäänkö mimic vatin abilityä käyttää?

2. Haen briberyllä lihan vastustajan dekistä ja vastustaja ottaa lihan haltuun treacheryllä. Tuhoan treacheryn. Palautuuko liha minulle vai kortin omistajalle (vastustajalle)?

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: mimic vatista ja olentojen varastamisesta
« Vastaus #1 : 27.02.11 - klo 16:15 »
Pari asiaa, jotka mietityttivät eilisessä highlander turnauksessa.

1. Paikallinen "tuomari" (en tiedä on oikeasti jotain judge taustaa) sanoi, ettei Wurmcoil enginen mennessä gravelle saa tokeneita jos vastustaja päättää exileta enginen mimic vatilla. Eikös mimic vat triggeröidy vasta kun olento menee gravelle samoin kuten wurmcoil engine tekee mennessään gravelle? Täten tokenit tulisivat joka tapauksessa riippumatta siitä päätetäänkö mimic vatin abilityä käyttää?

Kyllä, tokenit tulevat peliin vaikka käytettäisiin vatia, mainitsemastasi syystä.

Lainaus
2. Haen briberyllä lihan vastustajan dekistä ja vastustaja ottaa lihan haltuun treacheryllä. Tuhoan treacheryn. Palautuuko liha minulle vai kortin omistajalle (vastustajalle)?

Se tulee takaisin sinulle. Bribery efekti vaikuttaa yhä.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Samsson

Vs: mimic vatista ja olentojen varastamisesta
« Vastaus #2 : 27.02.11 - klo 19:38 »
Lisäkysymys koskien olentojen "haltuunottaminen":

Jos otan tavalla tai toisella olennon haltuuni, ja joku pelaa siihen esim. Mark of Mutiny (eli ottaa olennon haltuun hetkellisesti), tuleeko olento minulle joka tapauksessa?

Esim jos Mind Controlilla otetaan olento käyttöön, onhan se luonnollista että Enchantmentti on vielä voimassa Mark of Mutinyn jälkeen.
Entäs jos Captivating Vampire ottaa olennon haltuun erikoiskyvyllään ja vastustaja "lainaa" olennon, kenelle se menee vuoron lopussa?
Onko siis "haltuunoton tavalla" väliä?
« Viimeksi muokattu: 27.02.11 - klo 23:42 kirjoittanut Samsson »

Poissa Polari

Vs: mimic vatista ja olentojen varastamisesta
« Vastaus #3 : 27.02.11 - klo 21:15 »
Control-efektit vaikuttavat permanentteihin aivan kuin mitkä tahansa muutkin jatkuvat efektit, kuten Giant Growth tai Volcanic Strength, eikä uusien "haltuunottojen" suorittaminen millään tapaa poista aikaisempia. Jos esimerkiksi Mind Controlloituun otukseen pelataan Mark of Mutiny, otukseen vaikuttavat edelleen nämä molemmat siinä järjestyksessä kuin ne ovat tulleet voimaan, eli Mind Control ensin ja viimeisenä (ja ainoana jolla sillä hetkellä on merkitystä) Mark of Mutiny. Kun Mark of Mutinyn efekti lakkaa vaikuttamasta, Mind Controllin vastaava on edelleen olemassa ja jälleen "päällimmäisenä". Tämä pätee vaikka esimerkissä Mind Controllin paikalle vaihdettaisiin Captivating Vampiren, False Demisen, Dominaten, tai minkä hyvänsä kontrolloijaa vaihtavan kortin efekti.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)