Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MTGO ekonomia  (Luettu 6000 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa yugular

MTGO ekonomia
« : 15.09.11 - klo 16:57 »
Koko modo on hieman outo juttu itselleni ja surkean käyttöliittymän takia en olu juuri muuta kuin draftannut siellä. Nyt kiinnostaisi tietää että miten oman korttikokoelman muuttaminen tiksuiksi kannattaa tehdä? Ilmeisesti boteille treidaaminen ei välttämättä ole kovin kannattavaa? Onko modo treidaukseen olemassa jotain oppaita?
paupertothepeople.proboards.com

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: MTGO ekonomia
« Vastaus #1 : 15.09.11 - klo 17:02 »
Ilmeisesti boteille treidaaminen ei välttämättä ole kovin kannattavaa?

Totta kai on kannattavaa. Aika = raha. Vrt. läjämyynti ja yksittäismyynti Partiksella.

Poissa yugular

« Vastaus #2 : 15.09.11 - klo 17:12 »
Ilmeisesti boteille treidaaminen ei välttämättä ole kovin kannattavaa?

Totta kai on kannattavaa. Aika = raha. Vrt. läjämyynti ja yksittäismyynti Partiksella.

No miten tuo treidaaminen kannattaisi aloittaa? Eli toisinsanoen miten vaihtaminen/myynti modossa toimii?
paupertothepeople.proboards.com

Poissa Saimu

« Vastaus #3 : 15.09.11 - klo 17:34 »
Eipä niitä kortteja kannata juurikaan muille kuin boteille myydä, jos pitää omaa aikaansa minkään arvoisena.

Kun tässä nyt on kattava otsikko voisin vähän raapaista toista aihetta. Modossa on helppo tehdä rahaa ostamalla kortteja ja myymällä ne muutamien viikkojen tai kuukausien päästä. Tämä vaatii pientä ennakointikykyä formaattien muodostumisessa, mutta hyvin pienellä tiedolla saa jo tehtyä rahaa. Ted Knutson on SCG:lle kirjotellut enemmänkin aiheesta. Sieltä kannattaa käydä lukemassa, jos kiinnostaa.

Itse aloitin pienen kokeilun asian suhteen kesällä. mukavasti tuli modern melkein heti perään. Kun ensimmäisen luin, että modern on tullut jäädäkseen, ostin formaatin lappuja melkein koko rollilla. Myydessä vähän myöhästyin huipusta, mutta ihan mukavat profitit niistä kuitekin sai. Tällä hetkellä olen sijoittanut standard-kortteihin, joiden uskovan näkevän peliä rotaation jälkeen. Eikä suunta niiden hintakehityksessä tällä hetkellä näytä ollenkaan huonolta.

Vähän meni varsinaisen kysymyksen vierestä, mutta enpä ole jaksanut näitä ajatuksia omanakaan aiheena postata.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa instiqma

« Vastaus #4 : 15.09.11 - klo 18:05 »
Eipä niitä kortteja kannata juurikaan muille kuin boteille myydä, jos pitää omaa aikaansa minkään arvoisena.

Kun tässä nyt on kattava otsikko voisin vähän raapaista toista aihetta. Modossa on helppo tehdä rahaa ostamalla kortteja ja myymällä ne muutamien viikkojen tai kuukausien päästä. Tämä vaatii pientä ennakointikykyä formaattien muodostumisessa, mutta hyvin pienellä tiedolla saa jo tehtyä rahaa. Ted Knutson on SCG:lle kirjotellut enemmänkin aiheesta. Sieltä kannattaa käydä lukemassa, jos kiinnostaa.

Itse aloitin pienen kokeilun asian suhteen kesällä. mukavasti tuli modern melkein heti perään. Kun ensimmäisen luin, että modern on tullut jäädäkseen, ostin formaatin lappuja melkein koko rollilla. Myydessä vähän myöhästyin huipusta, mutta ihan mukavat profitit niistä kuitekin sai. Tällä hetkellä olen sijoittanut standard-kortteihin, joiden uskovan näkevän peliä rotaation jälkeen. Eikä suunta niiden hintakehityksessä tällä hetkellä näytä ollenkaan huonolta.

Vähän meni varsinaisen kysymyksen vierestä, mutta enpä ole jaksanut näitä ajatuksia omanakaan aiheena postata.

Tästä "spekuloinnista" onkin herännyt jännää keskustelua. Bottien pitäjät eivät juurikaan tykkää siitä, kun yksittäiset pelaajat vievät varastosta kaikki kappaleet jotain tiettyä korttia. Hirveän päteviä perusteluja en ole tälle kitinälle nähnyt, yleensä syydetään hoardauksesta ja sanotaan että on pahaksi yhteisölle kun korttien saatavuus heikkenee. Röyhkeimpänä temppuna botit sitten korottivat hintoja Ted Knutsonille:
http://mixedknuts.wordpress.com/2011/08/22/is-mtgotraderscardbot-double-dealing-prices/

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
« Vastaus #5 : 25.10.11 - klo 16:25 »
Kai tämä liittyy myös MODO:n talousaspekteihin. Tai erityisesti niihin liittyy. En jaksa keksiä parempaa AJANTASAISTA paikkaa linkille.

http://mixedknuts.wordpress.com/2011/10/18/the-trouble-with-magic-online/

Poissa Lightstorm

« Vastaus #6 : 26.10.11 - klo 09:16 »
Mtgo traders ostaa kokonaisia settejä rahalla (tästä summasta menee VAT) tai tiketeillä. http://www.mtgotraders.com/buylist/

Löytyy sieltä myös monia muita buy botteja, osa niistä tosin tarjoavat aika olematonta korvausta korteista joista saa toiselta botilta moninkertaisen summan. Joten kannattaa vähän vertailla.

Vaihtamisen olen itse ainakin kokenut melko nihkeäksi tuolla ja suurella osaa pelaajista lukeekin profiilissa mailina se donot@change tms.

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
« Vastaus #7 : 26.10.11 - klo 12:28 »
Vaihtamisen olen itse ainakin kokenut melko nihkeäksi tuolla ja suurella osaa pelaajista lukeekin profiilissa mailina se donot@change tms.

Hä? "Donot change" tulee siitä, että jonkin päivityksen yhteydessä softa meni - ylläriiii - vituilleen eivätkä ihmisten profiilitiedot enää toimineet niin kuin piti. Kaikille vaihdettiin sitten profiilitietoihin tuo geneerinen "donot change" ja suositellaan tai suositeltiin, että sitä ei muutettaisi. Muuten voi seurata KATASTROOOHVI. Vaihtaminen korttimielessä on englanniksi "trade".

Poissa mahonen

« Vastaus #8 : 02.12.11 - klo 20:52 »
Nostanpa aiheen esille minua piinaavalla kysymyksellä. Mieleni tekisi kovasti aloittaa modossa draftaaminen. Miten paljon kustantaa oikeasti tämän toiminnan aloittaminen lompakolle? Pelkkä account 10$+pussit+virheklikkailuista aiheutuvat paistittelut jne. Onko oikeasti miellyttäviä kokemuksia tarjoava palvelu vai silkkaa vitutusta kellon ympäri? (suffleri kusee, serveri kaatuu jne?) Voitteko oikeesti suositella palvelua?

Poissa Anssi

« Vastaus #9 : 02.12.11 - klo 20:52 »
Kyllähän se kivaa on, saattaa vaan maksaa aika paljon. Nykyinen softa on jätettä, mutta ainakaan se ei kaadu.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa mahonen

« Vastaus #10 : 02.12.11 - klo 21:02 »
Kyllähän se kivaa on, saattaa vaan maksaa aika paljon. Nykyinen softa on jätettä, mutta ainakaan se ei kaadu.
Mikä on aika paljon? 30€, 50€, <100€, <150€? Tietenkin riippuu varmasti draftien määrästä ja pärjäämisestä mutta aloittaminen noin keskimäärin?

Poissa Thalian

« Vastaus #11 : 02.12.11 - klo 21:04 »
Draftaaminen modossa on kivaa ja toimivaa. Vitutusta nyt tulee välillä, mutta jos sietokyky on järkevällä tasolla, niin ei tuon kanssa pääse hajoamaan. Halpaa tuo ei tosin ole, sillä draftauksella harva varmaan pystyy pitämään kassaa edes omillaan, vaan voitot tehdään standardia, blockia tai modernia pelaamalla. Kannattaa laskea niin, että mododrafti on pikkaisen halvempi kuin IRL-drafti.

Poissa Nastaboi

« Vastaus #12 : 02.12.11 - klo 21:08 »
Itse olen pyöritellyt drafteja modossa puolisentoista vuotta ja kivaa on ollut. Viimeksi sijoitin parikymppiä rahaa Innistradin releasesealediin ja niillä voitoilla olen pyörinyt tähän asti. Kasinelosia pyöritellessä pitäisi päästä finaaliin tai avata rahaa keskimäärin joka toinen drafti pyöriäkseen ilmaiseksi, mutta noissa releasesealedeissa on sen verran hyvä palkintojakauma, että niitä pelailemalla saa kivasti puskuria ja tällainen keskitasoinenkin pelaaja saattaa selvitä pitkällekin sijoittamatta joka välissä lisää rahaa.

Voit myös soveltaa pokerista tuttua pelikassan hallintaa: ostat kerran kuussa tai uuden setin ilmestyttyä tietyn määrän tiksuja ja pelaat niillä kunnes loppuvat. Tulevaisuuden budjettivaihtoehto lienee phantom draft, joka maksaa pelkän kakkosen mutta kortteja ei saa pitää.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM