Pystyn MODOa enimmäkseen pelanneena ton grindausvaatimuksen osalta komppaamaan täysin. Pärjätäkseen MODO:n kuukausittaisissa finaaleissa on 4 viikossa saatava 45 QP eli 3 byeä, joiden merkitys on huomattavan suuri johtuen siitä, ettei modossa voi tasuroida. Joten tie-breakerit muodostuvat eri tavalla ja jyrkemmin korostaen Byen merkitystä edelleen.
Jotta saisit 45 QP, se tarkoittaa että:
voitat 45 x 8 man event (limited tai cons) 1 QP kpl
vedät daily eventin 4-0 15 kertaa = 3 QP kpl
vedät daily eventin 3-1 45 kertaa = 1 QP kpl.
Ei tarvitse olla matikkanero kun toteaa että daily event vaatii 3h harjauksen. Semmosella kivalla 60%+ Matchwinillä se vie lähemmäs 140 - 150h. Siinä on normaalin ihmisen kuukauden työtunnit. Eipä tarvi ihmetellä miksei tuu keräiltyä noita. Nyt kun grindaus on sitten tuotu livepelaamiseenkin taidon sijaan, ei tahdo elämän omistavalta ihmiseltä oikein pelaamiseen aika riittää.
Tiedostan Elo ratingin heikot puolet, eikä mielestäni ollut fiksua, että SM-kisoihin muutamat osallistuneet henkilöt eivät olleet pelanneet taikakorttia pitkään aikaan lukuun ottamatta rating-invitet SM-kisoihin. Mutta ei tarvitse allekirjoittaneen tai vastaavassa elämäntilanteessa olevan kuvitella ikinä qualifoituvan mihinkään PWP järjestelmällä.
Toivottavasti asiaan tartutaan, koska Suomen kaltaisesta periferiasta ei kukaan qualifoidu mihinkään eventtien pienen koon tai isompien eventtien kaukaisuuden takia.
Ellei joku sitten käy grindaamassa Ameriikassa 7 x GP + kaikki side eventit drop tekniikalla....
Kunnes se joku tajuaa, että eihän tämä nyt auttanut kun Huhtikuu - Syyskuu 2012 ajalle, pitäs taas grindata lisää jos meinaa mitään saavuttaa seuraavalla kaudella jne. Kuulostaa minusta WOW:ilta jossa levelit nollataan ja tavarat pöllitään 4 kk välein. Ja kun ei wowi kiinnosta muutenkaan...
Tulipas ikävän negatiiviseen sävyyn, mutta toivottavasti muutkin avaavat sanaisen arkkunsa.