Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Graveborn printtausvirhe  (Luettu 3435 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VariSami

  • Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Graveborn printtausvirhe
« : 07.01.12 - klo 22:37 »
Kyse ei ole suoranaisesti sääntökysymyksestä, mutta oletan ettei tämä ansaitse omaa keskusteluaan MTG:ssä yleisesti, ja Judget ovat oletusarvoisesti parhaita selventämään vastauksen kysymykseeni.

Voitin tänään Sonkajärven Modern-turnauksessa toiseksi sijoittumalla Graveborn Premium Deckin, ja myöhemmin sen avatessani sain havaita, että Reanimationin ja Buried Aliven (toinen) takapuolella on hyvin selkeästi erottuva pigmenttihäiriö. Toisin sanoen kortit on painettu niin, että näyttää kuin niiden takaosaa olisi viistänyt jokin musteen ollessa vielä märkää (ainakin tältä se siis näyttää - en tiedä, millaista printtausteknologiaa Wizards hyödyntää). Toisin sanoen molempien takaosa on selvästi ei-turnauslaillinen ilman opaque sleevejä ja niidenkin kanssa kortit voitaisiin ainakin periaatteessa laskea merkityiksi. Taka-artin taiteesta näkyvät kyllä ääriviivat, mutta kokonaisuus on rakeinen ja selästi liian vaalea sekä muuten värihäiriöinen (mustassa on seassa violettia, jne.). Tämä on siis tilanteen kuvaus niin tarkasti kuin nyt kykenen - tällä hetkellä käytettävissäni ei ole hyvää kameraa tai skanneria, mutta maanantaina voin laittaa myös skannaukset takaosista, mikäli se auttaa asiaa.

Mikä on siis Wizardsin virallinen toimintamalli tällaisissa tilanteissa, jos teen ilmoituksen tuotteen viallisuudesta? Yritin etsiä hieman misprint policystä, mutta en saanut nopealla googletuksella kovin valaisevaa tietoa. Suuri osa koski misprinttien turnauslaillisuutta. Osa koski misprintin määritelmää. Korvaavatko he vialliset kortit, jos ne lähetetään heille? Muistan kuulleeni, että ainakain boosterista nostetut misprintit oikeuttavat korvaavaan boosteriin, mutta nyt kyse on 2/60 kortista Premium Deckissä, jonka muut kortit ovat hyväkuntoisia (tarkistin asian kyllä). Tulisiko minun vain tyytyä ottamaan heihin yhteyttä suoraan, jos kyse onkin tapauskohtaisuutta painottavasta mallista?
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Re: Graveborn printtausvirhe
« Vastaus #1 : 07.01.12 - klo 23:00 »
Maahantuojaan suoraan yhteys (eli siis tässä tapauksessa jkk), eiköhän sieltä ohjeet tule. Kyseessä kun on selostuksen perusteella viallinen tuote.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa VariSami

  • Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Re: Graveborn printtausvirhe
« Vastaus #2 : 08.01.12 - klo 16:41 »
Kyselin ennen kiven vastausta myös Wizardsin asiakaspalvelun mielipidettä asiasta, ja tarvitsen minkäänlaisiin korvauksiin ilmeisesti kuitin ostoksesta. Koska kyse on kuitenkin turnauspalkinnosta, ei se ole minulla saatavilla, joten otin asiasta yhteyttä turnausjärjestäjään ainakin ensialkuun.
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin