Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mirran Crusader (double strike) + Sword of Feast and Famine (untap lands)  (Luettu 5475 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tervonaattori

Eli hieman mietiskelin tuota SoFaF:in untap lands kykyä ja sen toimintaa double striken kanssa.

Kerkeääkö noiden kahden damagen välissä käyttämään landeja?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Eli hieman mietiskelin tuota SoFaF:in untap lands kykyä ja sen toimintaa double striken kanssa.

Kerkeääkö noiden kahden damagen välissä käyttämään landeja?

Kyllä, ländit untappaavat sekä first striken jälkeen että normaalin damagen jälkeen. Kannattaa tosin huomata että mana pooli tyhjenee joka stepin jälkeen.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa scor

Onko first stike ja perus damage omia steppejä ja tyhjeneekö pooli niiden välissä? Saisiko myös tarkemman selostuksen missä välissä kyseiset manat saa käyttää.

Poissa Tervonaattori

Eli tilanne menee näin:

Mirran Crusader, joka kantaa SoFaF:ia ja mulla Gavony Township ja siihen kelpaavat neljä ländiä. Gavonyn käyttö, Crusader hyökkää, lyö vastustajaan 4 pistettä ja tekee SoFaF temput ja tässä välissä voin uudestaan käyttää Gavonya? Ja tämän jälkeen vielä normaali damage ja temput taas.

Eli lyökö Crusader tällöin koko combatissa 9 pistettä?
 
EDIT: Tässä tapauksessa siis tietenkin Crusader löisi ensin 5 pistettä, sitten 6 eli yhteensä 11 (koska esimerkkitilanteessa olisin käyttänyt Gavonyn ennen combattia)
« Viimeksi muokattu: 12.01.12 - klo 14:02 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa skuup


EDIT: Tässä tapauksessa siis tietenkin Crusader löisi ensin 5 pistettä, sitten 6 eli yhteensä 11 (koska esimerkkitilanteessa olisin käyttänyt Gavonyn ennen combattia)


Crusader lyö ensin 5 ja sitten 6 vahinkoa niinkuin oletitkin.

Poissa Rancid-

Jos combatissa on sekä normaalia vahinkoa että first strike -vahinkoa lyöviä miehiä, tulee kyseisessä combatissa combat damage steppejä normaalin yhden sijasta kaksi. Ne toimivat ihan samalla tavalla kuin mikä hyvänsä muukin vuoron step, eli niiden aikana saa pelailla instantteja ja aktivoida abilityja, ja stepin loppuessa mana pool tyhjenee. Ei tässä oo mitään erikoistapausta.

Jos hyökkäävällä Mirran Crusaderillasi siis on SoFaF kourassa ja se pääsee läpi, tekee se first strike combat damage stepissä vastustajaan vahinkoa, vastustaja discardaa ja ländisi untappaavat. Tässä välissä molemmilla on priority (vähintään kerran - kyllä, juuri tällä prioritylla saat aktivoida sitä juuri pystyyn noussutta Gavony Townshippiä, tai pumpata Jittellä lisää virtaa toiseen combat damage steppiin, tai mitä näitä nyt on), jonka jälkeen seuraa normaali combat damage step, joka toimii täsmälleen samalla tavalla kuin FS combat damage step.

Capisce?
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Harvestman

Kannattaa tosin huomata että mana pooli tyhjenee joka stepin jälkeen.

Pitääkös tämä nyt ihan täysin paikkansa?

Poissa Kide

Kannattaa tosin huomata että mana pooli tyhjenee joka stepin jälkeen.

Pitääkös tämä nyt ihan täysin paikkansa?

Mana pool tyhjenee jokaisen stepin lopussa since M10. Ländit voi toki täpätä manaksi responssina miekan toiseen triggeriin, jolloin saat paljon manaa pooliin toisessa combat damage stepissä.
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa Hesfan

Ymmärsinkö oikein: Jos minulla on pöydässä Mirran Crusader, jolla on equipattu Sword of Feast & Famine ja 4 Landia (esim. 1 Savannah / 2 Tundra / 1 Island) ja kädessä Jin-Gitaxias, Core Augur. Hyökkään Crusaderilla, otan ennen damagea 4 manaa pooliin, untappaan landit kun eka damage on tehty ja otan 4 manaa pooliin ja untappaan landit kun toka damage on tehty (täten minulla olisi 12 manaa poolissa ja voisin castata Jinin). Eli näin siis EI voi tehdä ??
Chub Toad, Chub Toad
At the door.
Run away quick
Or you'll run no more.
—Traditional children's rhyme

Poissa luma

Ei onnistu, koska mana pool tyhjenee ensimmäisen ja toisen combat damage stepin välissä.