Siistiä, en halunnut sit hidastaa muuta autokuntaa ja lähdin takaisin Joensuuhun modernista droppaamiseen jälkeen kun olin varma et kolmosrundin 5min techattu ja kiireessä submitattu dekki ei jaksa. Olin kieltämättä vähän hämilläni kun tässä lukaisin tuloksia.
Jos jotakuta kiinnostaa Salon dekit (eli ei) niin ne olivat (pienten selitysten saattelemana) seuraavat, saa suolata:
1. kierros: Mishra's Factory, Mishra's Factory, Pithing Needle. Tajusin lauantaina aamuneljältä ettei mulla taistelupari Laukan Eetun kanssa ollut yrityksistä ja brainstorm-sessioista huolimatta dekkiä 3CB:hn, ja yritin hätäisesti keksiä jotain joka voittaisi kaikkien muun Joensuulaisten (musta storage, Smallpox, Nether Spirit) dekin ja ainakin varmasti nihkeiksi todetut "Storage Annex jotain" ja "Shelldock Isle, LED, Emrakul"- dekit. Suihkussa laulamisen ja parranajon aikana tehtyjen myrskytysten tuloksena oli rävähtävän stäksimäinen Pithing Needle / tuplafakkis. Olin tyytyväinen techiin vaikka Eetu sit huutelikin myöhemmin internetsistä jostain Chancellor of the Forgesta, Razesta ja Mountainista. En onnistunut vielä tässä vaiheessa näkemään kyseisen spellin nutsikkuutta ja tuuttailin neulalla, joka riittikin jatkoon ja parhaan 33% joukkoon. Razedekki olikin sit pähkinät, toisin kuin paistina olin onnistunut näkemään, tosin eräät ihmiset olivat tämäkin vieneet kovemmaksi pelaamalla radarin alle jäänyttä suspend-Balothia.
2. kierros: Swamp, Mishra's Factory, Evil Presence. Oltiin Eetun kanssa röyhkeästi "kopioimassa" ykköskierroksen voittanutta dekkiä idealtaan. Submitattiin sit kummatkin kyseinen kasa, jonka jälkeen Eetu tulee kahen minuutin jälkeen happoisena sanomaan et ois varmaan pitänyt laittaa menemään Badlands Evil Presence Keldon Halberdier, silleen tajusin just. Kiroiltiin itteksemme koska oli liian myöhästä swapata ja oltiin sillä hetkellä tasan tarkkaan varmoja mitä ainakin osa ihmisitä aikoisi pelata. Naulana arkkuun Modernin kakkoskierroksen alussa Vallin mehustelee just kyseistä läjää vieressäni varmistaen sen mitä pelättiinkin. Ilmeisesti kaikki pelaajat ei kuitenkaan tuon dekin tielle olleet lähteneet, koska onnistuttiin vielä kummatkin raapimaan itsemme kolmoskierrokselle (jonka sain selville myöhemmin. kts. alla).
3. kierros: Hickory Woodlot, Mayor of Avabruck, Mayor of Avabruck. Huomasin yhtäkkiä että aikaa ennen kolmoskierroksen rundia oli n. 60min. Paperilappu käteen ja urkkimaan Villeltä tulevat bannit ja jatkoon päässeet. Fakkis oli jaksanut vielä kakkoskierroksen läpi, ja submittasin sitten nopeesti dekin joka oli tuntunut testeissä päässä hyvältä kaikkea muuta paitsi Emrakulia vastaan. Loppujen lopuksi se jaksoi edit: jaetulle kakkossijalle vikalla kierroksella, eli ei se nyt täysin (ihmis)susi sitten kai ollutkaan.
Siisti formaatti, tätä lisää jatkossakin. Toi aikataulujen kuseminen tosiaan aiheutti vähän hiustenrepimistä, mutta toisaalta en koe syytä valittaa kun pojat jaksoi kuitenkin vetää uskomattoman kasan matseja läpi käytännössä nonstopilla. Iso peukku myös vapaaehtoisurheille/uhreille jotka tässä teossa auttoivat.