Tärkeätähän olisi saada järjestely, jolla turnauksen osallistujamäärä saataisiin mahdollisimman suureksi. Ja kuten yllä mainittiin, GP:lle joka tapauksessa lähtevät eivät välttämättä halua maksaa premiumia turnauksesta, jonka voittomahdollisuudet ovat kuitenkin kohtuu pienet, ja josta ei muut kuin voittaja saa palkintoja. Mutta itse kuulun siihen luultavasti melko pieneen pelaajakuntaan, jota ei nappaa lähteä varsinkaan limited-GP:lle ilman byejä, eikä oikeastaan byejenkään kera ilman hyvää sponsorointia (ja lentomatkahan ei yksinään muodosta matkan kuluja, vaan hotellikulut ovat myös merkittävät). Minua siis kiinnostaa lähinnä GP-turnaus, eikä side eventit eikä varsinkaan turistointi. Jos GP-turnauksessa tulee day1-drop, en halua että olen maksanut siitä herkusta satoja euroja.
Eli itselleni motivaatio lähteä GP:lle tulisi nimenomaan byejen ja runsaan (yli sadan euron) matkakorvauksen myötä, ja tämä ei oikeastaan toteudu muuta kuin hieman ylihintaisella winner takes it all -GPT:llä. Jos taas monet pelaajat jäävät mielummin kotiin kuin tavoittelemaan tuota voittosummaa edellämainituilla kriteereillä, niin ei sekään ketään hyödytä. Tästä luultavasti olisi pitänyt järjestää äänestys, niin olisi saanut paremmin osviittaa siitä, kuinka osallistumismaksu ja palkintojen jakosuhde vaikuttaa osallistujamäärään.