Laitetaanpa nyt eriävää mielipidettä ja perusteluja sen puolesta. Pickasin siis enkelin.
Lähtökohtaisesti ei voi verrata näitä kortteja suoraan toisiinsa vaan niiden rooliin ja tärkeyteen pakassa. Forcemage on sitä parempi, mitä aggressiivisempi pakkasi on vaikka se ei ole huono hitaammissakaan pakoissa. Enkelillä käy puolestaan päinvastoin eli se on ihan hyvä aggressiivisessakin pakassa, mutta loistaa kontrolleissa. Redeemer on todella hyvä roolissaan kontrollissa eli tuo threatin/blockerin ja samalla nostaa sut ylös pulttirangelta ja alpha strikeilta.
Vaikka pakkaan ei halua kovin montaa korkeata casteria, Redeemer on yksi niistä minkä todella haluat kontrolliin. Valkoista sisältäviin kontrolleihin löytyy myös halpoja kortteja jotka eivät kiinnosta muita yhtä paljoa (Angelic Wall, Defang) eli sulla on helpommin varaa pickata poweria, curven täyttäviä kortteja saat myös myöhemmin.
Minusta ihmisillä on vähän jänniä käsitteitä signaaleista, niiden antamisesta ja tulkitsemisesta. Kovasti yritetään forcata vasemmalla oleva pelaaja jollekkin värille ja itse cutataa jotain muuta. Siinä vaiheessa kun itse alat cuttaamaan jotain väriä niin jätät helposti huomiotta mahdolliset signaalit oikealla puolella olevan toimista. Itse lähden ensisijaisesti tulkitsemaan minulle passattuja kortteja ja ottamaan niistä signaaleja ja sitten mahdollisuuksien mukaan antamaan niitä alavirtaan. Tässä on myös yhtenä tekijänä, että oikealla puolella oleva pelaaja feedaa sua kaksi pussia ja vasemmalla puolella oleva vain yhden.
Tämän pussin signaaleja mietittäessä voidaan todeta, ettei power level ole korkea. Forcemagen ja Redeemerin jälkeen paras kortti on Geist. Kun pickaat Redeemerin, vasemmalla puolellasi oletettavasti otetaan Forcemagen ja korkeintaan siitä seuraava ottaa valkoisen kortin. Veikkaanpa, että ne kaksi aikaisemmin pickattua korttia vaikuttavat aika paljon enemmän kaverin värivalintoihin kuin passattu Geist. Pussiin jää vielä valkosista Farbog Explorer, mutta se ei todennäköisesti juurikaan vaikuta kenenkään värivalintoihin.
Summa summarum, mielestäni Forcemage ja Redeemer ovat paljon lähempänä toisiaan kuin aikaisemmista kommenteista saa ymmärtää. Tässä kohtaan pickini osuu Redeemeriin, koska Nastaboin signature. Hyväksyn kyllä täysin, että erilaisilla draftipreferensseillä pickaa Forcemagen.