Poromagia

Kirjoittaja Aihe: GB FNM-Standard (post-RTR)  (Luettu 6333 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VariSami

• Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
GB FNM-Standard (post-RTR)
« : 09.09.12 - klo 12:47 »
Tässä mietiskelin, millaisen hupipakan voisin koota suhteellisen halvalla standardiin RTR:n ilmaantuessa. En siis oikeasti edes yritä pelata "oikeiden pakkojen liigassa", vaan pikemminkin samalla tasolla kuin FNM:ät muualla kuin Suomessa (kuulemma siis aika kasuaalisti).

4xArbor Elf
3xChampion of Lambholt
3xCorpsejack Menace
3xDreg Mangler
4xLotleth Troll
3xStrangleroot Geist
3xWild Beastmaster
3xWolfir Silverheart
=4+7+9+3+3=26 creatures

3xIncreasing Savagery
3xRancor
4xTragic Slip
=10 spells

5xSwamp
7xForest
+
2xEvolving Wilds
3xGolgari Guildgate
4xOvergrown Tomb
3xWoodland Cemetery
=24

Sideboard:
4xRanger's Guile
4xGolgari Signet
+???

Tämä on tosiaan FNM-tason kasuaalipelaamiseen tarkoitettu Golgari-läjä, jonka heitin kasaan. Koko Ravnica on viimein spoilattu, joten tämä on alustava versio sen pohjalta. En aio investoida settiin Abrupt Decaytä juuri nyt, vaikka Modernin kannalta se voi tulla ajankohtaiseksi jossakin vaiheessa.

Jos on hyviä ehdotuksia ajatukseen liittyen, jakakaa niitä toki. Esimerkiksi itse olen ajatellut, että jotkin Unleash-miehet voisivat olla sinänsä ok. Esimerkiksi Rakdoksen 1-drop voisi toimiakin, kun manatonttuja ei kerran ole käytettävissä tarpeeksi (ellen halua laittaa Avacyn's Pilgrimiä Boreal Druidina sisään). Tällä hetkellä pakassa ovat käytännössä mukana olennot, joista satuin erityisesti pitämään: käytännössä Champion of Lambholtit ja Wild Beastmasterit ydinkortteina. Näiden jälkeen olennaisimpina varmaankin Corpsejack Menacet ja Wolfir Silverheartit. Kyllä - pakka on äärimmäisen yksinkertainen: se tyytyy pumppaamaan olentojaan ja pieksämään tietään auki. En löytänyt oikein tyydyttävää määrää removalia tai muita hienouksia, joten creature count on maksimoitu.
« Viimeksi muokattu: 22.09.12 - klo 03:59 kirjoittanut VariSami »
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa VariSami

• Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
Vs: GB FNM-Standard (post-RTR)
« Vastaus #1 : 22.09.12 - klo 04:00 »
Päivitin listaa loppujen spoilauksien mukaan ja luettavampaan muotoon.

P.S. Manan fixaaminen on jotenkin vaikeaa tähän... Mieluummin Guildgateja vai vain lisää basicceja? Basicir kuitenkin varmistaisivat smoothimman curven, mikä olisi aika olennaista.
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."

Poissa VariSami

• Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #2 : 22.09.12 - klo 18:07 »
4xArbor Elf
3xCorpsejack Menace
4xDreg Mangler
3xPredator Ooze
4xStrangleroot Geist
2xUlvenwald Tracker
3xVorapede
=6+4+7+3+3=23 creatures

2xIncreasing Savagery
4xRancor
2xSever the Bloodline
3xTragic Slip
2xTribute to Hunger
=7+0+2+6= 13 spells

10xForest
6xSwamp
4xOvergrown Tomb
4xWoodland Cemetery
=24

Sideboard:
3xChampion of Lambholt
2xEaten by Spiders
4xGolgari Charm
2xMurder
4xTormod's Crypt

Tässä toinen mahdollinen versio. Selvästi vihreämpi ja toimii aivan eri logiikalla mutta on luultavasti kuitenkin vähemmän altis tuhoisille loitsuille (paitsi Terminukselle top-deckinä). Corpsejack Menace on edelleen pakan tähti tosin tavassa, jolla se kykenee tukemaan muita olentoja.
« Viimeksi muokattu: 28.09.12 - klo 13:40 kirjoittanut VariSami »

Poissa jupu_

« Vastaus #3 : 27.09.12 - klo 14:41 »
Missä thragtusk?

Poissa VariSami

• Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #4 : 28.09.12 - klo 01:40 »
Missä thragtusk?
Harkinnassa siltä varalta, että intoudun oikeasti panostamaan tähän. Overgrown Tombit ovat ainoa kalliimman puoleinen kortti kuitenkin ja ne löytyvät jo EDH:n ja Modernin vuoksi. Mutta olen siis harkinnut kyllä, koska ne pitävät kiinni yleisestä "en kuole kirveelläkään" tematiikasta ja antavat vielä elämää kauapn päälle.

Mieluummin tosin Thragia kokeilisin UG:ssa Deadeye Navigatorin kanssa. Vaikka se menee miltei mihin vain vihreään pakkaan.

Poissa Yms

« Vastaus #5 : 28.09.12 - klo 12:16 »

2xIncreasing Savagery
4xRancor
3xTragic Slip
2xTribute to Hunger
=7+0+3+4= 12 spells

Millähän matikalla tämä on laskettu.
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa VariSami

• Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #6 : 28.09.12 - klo 13:37 »

2xIncreasing Savagery
4xRancor
3xTragic Slip
2xTribute to Hunger
=7+0+3+4= 12 spells

Millähän matikalla tämä on laskettu.
Hahahahah... Lukion pitkällä matematiikalla, keskiarvo 10 ja eximia? Joo, kun muokkailin noita, niin siellä tuli kyllä törppäiltyä. Täytyy nyt tarkistaa, kumman pohjalta olen tuon laskanut, 11 vai 12. Kuitenkin otin lähtökohdakseni, että poistelin kortteja ja lisäsin vastaavan määrän tilalle. Good point.

Huomasin laskeskelleeni hieman miten sattuu. Lisäsin kaksi Sever the Bloodlineä saadakseni laskut täsmäämään.
« Viimeksi muokattu: 28.09.12 - klo 13:41 kirjoittanut VariSami »