Kyllä tuo Suomen posti on sysikakka. Ainakin tällä alueella, missä itse oon asunu kohta vuoden. Nimittäin vuoden aikana on tullu yksi alakerran naapurin Aku Ankka ja pari kertaa viereisen kerrostalon laskuja tähän osoitteeseen. Se on sitten täysin naapurista kiinni, että jaksaako kirjeen tuoda oikealle omistajalle.
En tiiä sitten onko postinkantaja lukutaidoton vai mikä on vikana, mutta hurjan kovalta tuo vääriin osoitteisiin menevä postin määrä tuntuu, kun itsellä on jäänyt saamatta yksi tilaus(MCM) ja tyttöystävältä pari aikakausilehteä on jäänyt tulematta. En tiedä mikä sitten niiden kohtalo on ollut, mutta vahvasti tuntuu siltä että naapurin "Simo" on saanut mun laput eikä laiskuuksissa jaksa niitä tänne toimittaa.
En ollenkaan usko tuohon mitä tuolla ylempänä mainittiin, että postin hävikki on 0,0001%. Tai no naapurille menneitä kirjeitä ei varmaankaan lasketa hävikkiin, koska luulisin, että suurin osa naapureista toimittaa asiallisesti postin oikealle omistajalle, jolloin postia ei tiedoteta huonosti tehdystä työstä. Jos väärään osoitteeseen menevä posti laskettaisiin hävikkiin niin luulen, että puhutaan parista prosentista.
Laitoin tästä tiedotteen lähimmälle postitoimistolle niin osaavat sitten moittia oikeata ihmistä joka on vastuussa väärin jaetusta postista. Kun hurjan isolta tuo vääriin osoitteisiin menevä postin määrä tuntuu(oletetaan, että minulle ja tyttöystävälle tarkoitetut postit ovat menneet väärään osoitteeseen), koska jos laskee, että kolme kertaa vuoden sisällä on tullut naapurin postia ja kolme kertaa on jäänyt saamatta tänne kuuluva posti. Kirjepostia tulee tuo pari kertaa viikossa niin jos laskee 50vkoa*2=100 ja siitä kolme on jäänyt tulematta niin 3% tuo tekee. Lisäksi kun huomioi, että kolme kertaa tullu naapurin postia niin ei tuo Suomen posti yhtään vakuuta.
Olin myös kaksi vuotta varastoalalla töissä ja postilla oli ylivoimaisesti eniten viivästyksiä ja vahinkoja toimitetun tavaran kanssa. Myös jakelu oli järkyttävän typerää koska samaa tilausta, joka esim. käsitti kolme lavaa niin tuotiin kolmessa osassa päivän aikana kolmella eri autolla, jotka oli muuten puolityhjiä. Ei muilla yrityksillä tuollaista typeryyttä harjoitettu. Autot oli aina täyteen lastattu ja koko tilaus tuotiin kerralla perille. Käsittämätöntä haaskausta, mikä näkyy sitten varmasti kuluttajille hinnoissa. Ei löydy paljoa hyvää sanottavaa putikiista, mutta tähän on tyydyttävä ja toivoa vaan, että kortit, jotka lähtee ja tänne tulee, tulisivat oikein ja ajallaan. Onneksi ei vielä mtgsuomen kautta hoidetuista kaupoista yksikään ole kussu, mutta sitä päivää peläten odotan.