Haluan aluksi toistaa että en sanonut että Garruk olisi hyvä PW. Sanoin myös että tämän hetkisessä type2:ssa sen lisääminen korttipooliin ei tekisi mielestäni mitään.
Olen myös sitä mieltä että uusi Garruk ei myöskään ole niin huono että sen olemassa olen voi huoletta unohtaa kokonaan. Huonotkin PW:t vääristävät pelkällä läsnäolollaan pelinkulkua, jos niiden ultimate on tarpeeksi vahva, kuten uuden Garrukin tapauksessa on. Juuri tämän vuoksi mielestäni se on parempi kuin Tibalt ja Chandra Ablaze.
@ WoRMaSTeR :
Jos olisit lukenut mitä kirjoitin, olisit huomannut minun sanoneen että mielestäni uusi Garruk CMC 5:llä (tai halvemmalla) olisi Modernin lihavalikoimalla mahdollisesti riski, jota Wizards ei halua ottaa. Melko helpot kierroksen 3 Progenitukset/Terastodonit/Primeval Titanit/tms eivät välttämättä ole jotain mitä he haluavat tuohon formaattiin.
Tuo -3 kuitenkin edustaa aika suurta määrää ilmaista manaa, itse asiassa juuri sitä määrää minkä tarvitset vihreän lihasi pelaamiseen. (Se että sitä lihaa ei voi counteroida, ei sinänsä ole relevanttia koska 5-6 manan PW:t on ihan tarpeeksi helppo counteroida itsessään.)
Kuten sanoin, *jos uusi Garruk maksaisi vain 5*, sen pelaaminen kierroksella kolme olisi jo kohtuullisen helppoa Modernissa. 6 Manaa kierroksella 3 vaikuttaa huomattavasti vaikeammalta kuin 5, kun pelkkä Cobra + Fetch tai 2 x normitonttua ei enää riitä.
Ja turha väittää että yhden manan säästö Titaanista, jonka jälkeen jää vielä PW pöydälle olisi yhdentekevää.
Progenitus on tietysti herkkua lyödä tiskiin kolmannella kierroksella, mutta mahdoton pelata reilusti tiskiin. Siksi on hyvä olla sellaisia varalihoja jotka voi myös loitsia ilman Garrukkia ja jotka mielellään tuottavat huomattavan edun heti saapuessaan. Prime Time nyt oli ensimmäinen joka tuli mieleen. Sopivilla Dualeilla Titaani + 1 ajo voisi riittää Progen pelaamiseen jos sen nostaa.

Silloin kun aikoinaan katsoin vierestä Valakut tai Wolf Run deckkejä, huomasin että välillä liha loppuu kesken. Uudella Garrukilla niitä voi kaivaa ja toisin kuin Domri Radella, Garrukilla osuu kohtuullisen helposti vaikka dekissä olisi alle 30 äijää sekä voi osua useampaan kerralla jos onni potkii.
@ kivi :
Ei mikään kortti kuitenkaan siellä kädessä mitään tee ellei niitä voi pelata, eikä siitä tässä ole kyse. Miehiä tietysti on mukava pelata puolustamaan (tai painostamaan siten ettei vastustaja voi ajaa itse), mutta tässä tapauksessa voi sekä pelata Garrukin että sen lisäksi lihan puolustamaan. Tempo etu tuokin. Ei tuo -3 ole mikään JaceTMS -1, mutta parempi kuin ei mitään.
Ongelmaksi tuossa jäisi se että usein Garruk hajoaisi poistoon, siksi minulle tuli ensimmäisinä mieleen Armada Wurm ja Gruul Ragebeast.