Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Operaatio Pokerinaama  (Luettu 8231 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa yeou

Operaatio Pokerinaama
« : 03.03.13 - klo 22:14 »
Ketjun aloittamisen syy myös Karjanvarastajan vitutus, muunmuassa
Propsit vastustajalle, jonka ilme ei värähtänytkään kummankaan suorituksen jälkeen.
Tiedämme nämä ilmeettömät LAMPAAT helvetti.. niin, ilmeettömät lampaat, jotka ilme samana kaikkien pelien läpi pelaavat. Voi jumalauta heidän ilmeensä kyllästyttää minua, ja varmasti monia muitakin.

Aloitamme ilmeettömien vastustajien ilmeettömien ilmeiden eliminoimisen nyt!
Keksimme erilaisia keinoja heidän kasvojensa elävöittämiseksi. Haasteena se, että ilme pitää saada muuttumaan ilman että joutuu ulos pelistä. Noh, se lienee vaikeaa, mutta emme saa antaa periksi!
HÄVETKÄÄ ILMEETTÖMÄT PUOLIKUOLLEET OTUKSET!

Tässä minun keksintöjäni: huitoo kädellä sitä ilmeetöntä naamaa, ja kysyy "mikäs on pään lämpötila? taitaa olla siellä aika kylmää kun naamas on noin jäässä" toinen keksintö: hauskuuttaa vastustajaa näyttämällä kieltä, lörpöttämällä korvia tai jopa pukeutumalla naurettavasti ettei se saatanan jäinen naama voi olla sulamatta.

joo kiitos paljon lukemisesta ja anteekset väkevästä sanailusta mutta minua taitaa vituttaa se kuin-taas-printattu naama.

Poissa PPVTB

Vs: Operaatio Pokerinaama
« Vastaus #1 : 03.03.13 - klo 22:22 »
Viimeisimmässä draftissani (kaveriporukassa) sain oikein palautetta pokerinaamastani. Kun on vaan kaikin puolin tunteeton ihminen, ei tarvitse edes kummoisesti keskittyä piilottaakseen ajatuksiaan. Mutta kasuaalipeleissä en kummemmin keskity asiaan.

Poissa nikoh

« Vastaus #2 : 03.03.13 - klo 22:38 »
Kieltämättä kummallista, jos ei ilmekään värähdä ja ei saa pienintäkään kommenttia edes esim. turn 1 voiton/tappion jälkeen. Naama peruslukemilla, jokapäiväistä meikäläiselle -ilmeellä. Kuitenki pään sisällä kiehuu tai on ratkiriemukasta, nii kyllä sitä saa jotenki reagoida. Ei tää mtg nii vakava peli oo :D. Vai pitääkö sitä vaikuttaa jotenki nii ammattilaiselta vai mikä siinä on xD. Huvittaa kyllä minua ainaki sen verran, että tekee voittamisesta/häviämisestä aina sen verran mukavampaa.

Poissa yeou

« Vastaus #3 : 03.03.13 - klo 22:40 »
miksi hitossa kukaan edes yrittäisi piilottaa ajatuksiaan tylsyyteen? ...mikä ihme teitä vaivaa? eihän voitossa ole mitään hauskaa jos ei pidä hauskaa kun on sitä saamassa. jos saa kortit riviin niin kaiken muun pitäisi olla yhdentekevää, erittäin suurelta osin.
no, haluaisitko sitten jakaa kokemuksiasi (sanat osoitettu käyttäjälle PPVTB sekä muille jäälampaille) kun ilme meni rikki ja mistä. noppa lensi silmään?

Poissa Nastaboi

« Vastaus #4 : 04.03.13 - klo 09:31 »
Pokerinaamasta on ihan todellista hyötyä pelin voittamisen kannalta. Ilmeinen hyöty on tietenkin, että ei paljasta vastustajalle informaatiota esimerkiksi käsikorttien sisällöstä tai siitä, mikä pelissä olevista uhista on oikeasti pahin. Ilmeettömyys vastustajan posauttaessa tai ekan rundin pyörähdyksen jälkeen on sitten enemmän mind games -tason juttuja, ja sillä voi saada joskus henkisen yliotteen vastustajasta.

Siinä olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että voitosta kuuluu iloita ja vastustajalle olla kohtelias. Jälkimmäinen onnistuu pokerinaamankin kanssa, ja aina matsin jälkeen voi sitten tipauttaa suojukset ja päästää sen pidätellyn hymyn kunnolla leviämään.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa yeou

« Vastaus #5 : 04.03.13 - klo 11:37 »
Pokerinaamasta on ihan todellista hyötyä pelin voittamisen kannalta. Ilmeinen hyöty on tietenkin, että ei paljasta vastustajalle informaatiota esimerkiksi käsikorttien sisällöstä tai siitä, mikä pelissä olevista uhista on oikeasti pahin. Ilmeettömyys vastustajan posauttaessa tai ekan rundin pyörähdyksen jälkeen on sitten enemmän mind games -tason juttuja, ja sillä voi saada joskus henkisen yliotteen vastustajasta.

Siinä olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että voitosta kuuluu iloita ja vastustajalle olla kohtelias. Jälkimmäinen onnistuu pokerinaamankin kanssa, ja aina matsin jälkeen voi sitten tipauttaa suojukset ja päästää sen pidätellyn hymyn kunnolla leviämään.

Kuulostaa pikemminkin rölliltä.
(click to show/hide)

No ei siinä, sitten minä pidän hauskaa ja häviän teille muille.
« Viimeksi muokattu: 04.03.13 - klo 11:40 kirjoittanut yeou »

Poissa Grim

« Vastaus #6 : 04.03.13 - klo 11:54 »
Hauska aihe. Minulla taitaa olla PPVTB:n kanssa sama tilanne, eli ilmeeseen ei yleensä tule kiinnitettyä huomiota, ja ne muutamat kuvat jotka olen pelitilanteistani nähnyt niin sellainen happaman yrmeä kyllästynyt ilme minulla aina näkyy olevan.

Ghentin GP:ssä sain jopa kehuja jäätävästä gamefacestani kavereilta, kun olin voittanut vitosrundin 2-0, ilmeenkään värähtämättä olin kuulemma kätellyt vastustajaa ja lähtenyt sanaakaan sanomatta viemään tuloslappua tuomareille. Itse en edes huomannut koko tilanteessa mitään outoa, olin sen verran keskittynyt pelitilanteiden, pakkojen ja niissä olevien korttien miettimiseen ettei omaan käyttäytymiseen tule kiinnitettyä mitään huomiota.
« Viimeksi muokattu: 04.03.13 - klo 11:56 kirjoittanut Grim »

Poissa PPVTB

« Vastaus #7 : 04.03.13 - klo 14:48 »
no, haluaisitko sitten jakaa kokemuksiasi (sanat osoitettu käyttäjälle PPVTB sekä muille jäälampaille) kun ilme meni rikki ja mistä. noppa lensi silmään?

En nyt muista, että edes olisi mennyt ilme rikki. Sinänsä hassua, MtG:n ulkopuolella kuulemma on aina pieni sarkastinen hymy kasvoilla.

Poissa Reflektio

« Vastaus #8 : 21.03.13 - klo 18:09 »
Itelläni menee matsit hyvin pitkälti hymähdysten, irvistysten ja vinojen hymyjen kera. Sinänsä tosin voisin opetella naamakontrollin ihan kunnollakin, koska siitä tosiaan on hyötyä ja joskus paljonkin.

Muistan itse asiassa joskus kuulleeni jonkun valittavan jopa ihan suorasta keskittymiskyvyn menettämisestä, kun tätä oli vituttanut ja ahdistanut jossakin matsissa se vastustajan ilme. Siis pelkkä ilme. Että kyllä, siitä voi olla hyötyä eritoten heikomman keskittymiskyvyn omaavia/helpommin häiriintyviä vastaan pelatessa.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa malin

• L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
« Vastaus #9 : 21.03.13 - klo 22:24 »
Tässä on ainakin yksi matsi voitettu pokerinaamalla:

http://www.youtube.com/watch?v=jB8S0JyN5Z0
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa instiqma

« Vastaus #10 : 22.03.13 - klo 00:08 »
Itsehän olen tuo puolikuollut lammasotusvastustaja johon Karjanvarastaja viittasi.

Jotenkin tästä syystä ajattelin, että voisin jotenkin osallistua keskusteluun. Tarkemmin ajatellen en nyt oikein keksi mitään mikä pääsisi edes lähelle alkuperäistä postausta.

Poissa monkoosi

« Vastaus #11 : 22.03.13 - klo 00:39 »
Pokerinaama on toki poikaa, mutta vielä poikaisampaa on 24/7 jatkuva höpötys johon vihu repii pelihousunsa.

Sen verran editoin tähän, että vaikka jengillä naama pysyykin mutrussa niin silmistä näkee mitä ne tuumii.
« Viimeksi muokattu: 22.03.13 - klo 00:45 kirjoittanut monkoosi »

Poissa Wintersmith

• Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The Guilds of Ravnica Will Destroy Each Other
« Vastaus #12 : 22.03.13 - klo 08:48 »
Pokerinaamasta en tiedä, varmaan aika helposti luettavissa. Mutta muita elkeitä kyllä pitää hillitä tieten tahtoen.

Poissa sax

« Vastaus #13 : 22.03.13 - klo 11:08 »
Pokerinaamasta on hyötyä pelin voittamisessa, mutta voiko myös ilmeikkäästä pelaamisesta olla hyötyä? Tarkotan nyt lähinnä sitä että kun sulla on selvästi hyvä tilanne näytät iloselta, kun sulla on selvästi huono tilanne näytät vittuuntuneelta. Ja sitten yhtäkkiä, kun sulla onkin oikeesti huono tilanne, mutta tilanne on vastustajalle epäselvä, pysytkin positiivisena ja itsevarmana - > vastustaja lukee tilanteen väärin ja pelaa huonosti.
"He wished for a deck, but not for the skill to play it."

Poissa Samsson

« Vastaus #14 : 22.03.13 - klo 12:13 »
Kyllähän joskus oon saannut vastustaja keskittymään liikaa eloonjäämiseen, jopa niin paljon ettei itse huomaa että olisi lethalit tiskissä ja jättää ajaamatta. Tämä tosin, omasta mielestäni, lähti siitä että itse pelasin aggresiivisesti, koko ajan työntäen omia korttejani kohti vastustajan "puolta" pöydästä, heittämällä "pultteja naamaan" ja kysyen paljonko hänellä on lifeä jäljellä. Hän siis keskittyi vain omiin life totaleihin.
Pokerinaamalla, tai sen puutteella, ei ollut mielestäni osuutta siihen.

Poissa Reflektio

« Vastaus #15 : 22.03.13 - klo 15:23 »
jopa niin paljon ettei itse huomaa että olisi lethalit tiskissä ja jättää ajaamatta.
Tämän on kyllä huomannut useastikin, ja tätä käy myös vastustajan tulkitessa kättä väärin, tai vain varautuessa mahdollisiin vastauksiin vuoron tai pari liikaa. Sopivasti manipuloivalla pokerinaamalla todellakin voi vaikuttaa asiaan. Pitää vaan itsekin sitten muistaa keskittyä ettei näin käy, nimim. vastustaja heittänyt lethalit naamalle 1 life jäljellä jätettyäni kerran hyökkäämättä.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa instiqma

« Vastaus #16 : 24.03.13 - klo 22:39 »
Kaikenlaiseen ylimääräiseen elehtimiseen ja kikkailuun kannattaa ruveta sitten, kun tekninen pelaaminen on sillä tasolla ettei tarvitse juuri siihen liittyviä asioita miettiä. Keep it simple, paljastamalla mahdollisimman vähän saat pienimmällä vaivalla eniten etua.

Poissa Babu

• L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
« Vastaus #17 : 25.03.13 - klo 00:41 »
Kannattaa myös ottaa huomioon, että tuolla IPG on rike nimeltä Unsporting Conduct - Minor: "A player takes action that is disruptive to the tournament or its participants." Eli jättäkää se turha ilveily ja pelleily suosiolla pois.
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa teemuhy

« Vastaus #18 : 25.03.13 - klo 09:13 »
Aika laaja on tuo sääntökohta. Eikö muka saa bluffata eleillä, ilmeillä tai äänillä?
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa yeou

« Vastaus #19 : 25.03.13 - klo 09:18 »
ihmisten keksimät säännöt on liian rajoittavia >_>

Poissa Nastaboi

« Vastaus #20 : 25.03.13 - klo 09:48 »
Lainaus
Unsporting Conduct —Minor
Definition
A player takes action that is disruptive to the tournament or its participants. It may affect the comfort level of those around the individual, but determining whether this is the case is not required.
Examples
A. A player uses excessively vulgar and profane language.
B. A player inappropriately demands to a judge that her opponent receive a penalty.
C. A player appeals to the Head Judge before waiting for the floor judge to issue a ruling.
D. A player taunts his opponent for making a bad play.
E. A player leaves excessive trash in the play area after leaving the table.

Ei tuo ilmeillä bluffaaminen oikein osu noihin esimerkkeihin. Ylenmääräinen ja kovaääninen thrash talk, tai esimerkiksi paidan riisuminen kesken matsin olisivat häiritsevää käytöstä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa pegeteus

« Vastaus #21 : 25.03.13 - klo 10:29 »
Itsekseen lauleskeleva vastustaja oli kyllä hyvin hämmentävä kokemus. Pasmat meinasivat seota kokonaan.

Poissa Yms

« Vastaus #22 : 25.03.13 - klo 12:44 »
Itselläni on tapana hyräillä lähes minkälaisessa pelitilanteessa tahansa. Vielä ei ole tullut valitusta päin naamaa, mutta voisiko sen periaatteessa mieltää häirinnäksi?
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa Babu

• L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
« Vastaus #23 : 25.03.13 - klo 15:02 »
En nyt tarkoittanut bluffaamista, mutta vastustajan pelin häiritseminen on rike.
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa pegeteus

« Vastaus #24 : 25.03.13 - klo 20:27 »
Itselläni on tapana hyräillä lähes minkälaisessa pelitilanteessa tahansa. Vielä ei ole tullut valitusta päin naamaa, mutta voisiko sen periaatteessa mieltää häirinnäksi?

Kai tuo voinee jotakuta häiritä, mutta itse en ainakaan kokenut vastapuolen hyminää häiritseväksi, lähinnä hämmentäväksi. Riippuu varmaan myöskin hymistävästä kappaleesta. Pahimpia vastustajia ovat kofeiinisekopäät, jotka liikkuvat lakkaamatta ja sähläävät, heitä vastaan pelaan vielä hitaammin kuin yleensä ihan periaatteen vuoksi. Kyllä sitä kerkeää pelit kierrosajassa pelaamaan ilman sähläystä, kun vaan miettii siirtojaan jo etukäteen.