Innostuin hyppäämään takaisin MtG:n kelkkaan Return to Ravnican kohdalla ja ensimmäinen valinta oli Selesnya. Olen halunnut keskittyä Populateen, jonka takia teemaan liittymättömiä kortteja ei pahemmin löydy. Olen peluuttanut tätä pakkaa myös yhdessä turnauksessa, mutta pääosin pelaan kaveripiirissä.
Creatures (16):
4
Avacyn's Pilgrim3
Dryad Militant2
Wayfaring Temple3
Trostani, Selesnya's Voice2
Garruk's Packleader2
Armada WurmPlaneswalkers (2):
2
Garruk, Primal HunterSpells (15):
4
Call of the Conclave4
Selesnya Charm3
Midnight Haunting2
Ranger's Path2
FarseekEnchantments (4):
1
Parallel Lives1
Growing Ranks2
Intangible VirtueLands (23):
4
Sunpetal Grove4
Temple Garden2
Grove of the Guardian1
Gavony Township6
Plains6
ForestSideboard (15):
3
Sundering Growth2
Silklash Spider3
Plummet2
Rootborn Defenses3
Druid's Deliverance1
Rancor1
Collective BlessingPakka näyttää viimeisimpien muutosten jälkeen tältä. Enchantmenttejen määrää olen laskenut aika paljon, jotta itse tokeneita saataisiin enemmän pöytään. Intangible Virtue, Parallel Lives sekä Growing Ranks ovat enchanttiosastolla pyörineet. Growing Ranks on hyödyllinen silloin, kun ukkoja on pöydässä. Aiemmin kun peluutin niitä useampaa kerrallaan, niin niitä tuli vähän turhan usein pyörimään hyödyttömänä käteen. Intangible Virtuet ovat olleet jatkuvasti käteviä.
Dryad Militantit ovat olleet yleishyödyllisiä flashbackeja vastaan, mutta oikein muuta käyttöä niille ei ole. Pitäisikö ne siirtää sideboardille ja tilalle Doomed Travelereja?
Aiemmin flyingin torjunta oli varsin heikkoa, mutta nyt main deckin puolelta löytyy Midnight Hauntingeja. Silklashit sekä Plummetit ilmestyvät sideboardilta apuun tarvittaessa.
Sundering Growthit ovat estelemässä Oblivion Ringejä sekä Detention Spherejä. Rootborn Defences on massatuhoa tai kovaa aggroa vastaan. Druid's Deliverancet ovat osoittautuneet hyödyllisiksi esimerkiksi Boros aggroa vastaan, jolloin kaiken voi päästää läpi ja Populatea samalla.
Garruk's Packleaderit ovat nostelemassa tokeneista kortteja. Garrukit pystyvät hoitamaan myöskin korttien haalimisen, kun sain niitä toisen pakkaan. Näiden tilalle voisi mahdollises keksiä jotakin muuta. Lisää tokeneiden pyörittelyä?
Thragtuskeihin minulla ei valitettavasti ole varaa, joten niiden ehdottaminen ei tällä hetkellä auta... Smitereitäkään en tahtoisi pakkaan laittaa, koska eivät tue Populatea millään tavalla.
Kaikki kommentit sekä parannus-/muutosehdotukset ovat tervetulleita!