Tässäpä eilen lupailtu läppäpostaus ja kerron samalla tarinan hienosta sunnuntaipäivästä legacyn parissa

Aloitetaan itse pihvistä eli dekistä.
Nokkelimmat pokkelimmat saattaa huomata et sideä ei ole laitettu. Ei ole ei, koska siellähän on secret techejä, jotka ei ole tarkoitettu kaikille kuolevaisille.
Priest of Titania taisi käydä noin kahdeksan kertaa pöydässä. Kolmella kertaa näistä sitä ei poistettu. Tässä oli kolme kertaa enemmän kuin oletin, joten eipä siinä mitään. Dekin MVP oli
Viridian Shaman ihan heittämällä, ja kohta saatte tietää miksi.
Aloitetaan aamusta. "Eilen oli ravintola auki. Siellä oli MtG-herroja. Saatettiin juoda jotain. Loput voit päätellä itse". Onneksi muuan Laurihe tarjosi aamukahvit ennen turnausta, muuten olisin varmaan kuollut. Autokyyti saapui noutamaan Herwoodin sydämestä, Tekniikan Torneilta, kohti keskustaa. Mietin vielä pakomahdollisuutta ja pelaamatta jättämistä, mutta päätin kuitenkin pelata.
Round 1 - "Look ma, no lands!" 1-2Kadun jo valintaani. Tiedän, että dekkiä pelataan ja paljon. Toivoin välttäväni matchupin, koska en ole jaksanut miettiä millä voin voittaa tuon masentavan nopean combon. Peli 1 vastustaja turauttaa ykkösvuorolla. Sidettäessä laitan sideltä salaisia lappuja pari dekkiin, mutta en nää niitä koskaan. Peli 2 vuoron 1
Deathrite Shaman estää vastustajan pyöräyttämisen graven kautta, kun se ei tapahtunut heti vuorolla yksi. Vastus laskee manat väärin ja goblinit jää castaamatta, "jee". Peli 3 no landereita kunnes mulligan yhteen. Vastustaja huitaisee vuoron yksi goblinikasan tiskiin ja tekee mieleni itkeä. Tulos tällä hetkellä 0-1
Round 2 - Esperblade 2-0Pelissä 1 elffejä tippuu tiskiin ja
Mirror Entity tekee tehtävänsä. Isot elffit ajavat vastustajan nopeasti piiloon. Peli 2 vastustaja tipauttaa
Umezawa's Jitten vuorolla 2. Itselläni on tiskissä manatonttu,
Quirion Ranger ja fetchland passatessani vastustajalle vuoron. Jitte equipataan ja lähdetään ajolle. Responsena tähän fetchataan
Dryad Arbor, blockataan ja bouncataan Rangerilla. Vastustaja meinaa laittaa countterit jitelle, mutta huomautan ettei mies ole lyönyt vahinkoa. Seuraavaksi tippuu tiskiin
Wirewood Symbiote ja Dryad uudestaan. Pari vuoroa ja väistettyä poistoa myöhemmin pöytään tipahtaa
Viridian Shaman, Jitte hajoaa ja seuraavalla vuorolla combo into Hoof! 1-1
Round 3 -
2-0En tiedä mikä dekki loppuviimeksi oli. Peli 1 vastustaja aloittaa, pyörähdän itse vuoron neljä inffimanacomboon, haen sideltä
Emrakul, the Aeons Tornin ja aloitan lisävuoroni. En nähnyt vastustajalta yhtään mitään tähän mennessä, joten sideäminen on vähän vaikeaa. Sinistä ei näyttänyt pelaavan, joten otan kierroksen upporikasta ja rutiköyhää. Vuoron 2
Priest of Titania, vuoron 3 inffimanat ja Emmy uusiksi. Lähden syömään. 2-1
Round 4 - Esperbladen toinen tuleminen 2-0Toinen Esperblade, samat merkitykselliset miehet, Hoof jysähtää tiskiin ja lopettaa. Nopea 2-0 ja uusi tulokseni on 3-1.
Round 5 - Teh Ebun Sturm 2-1Pelin 1 tessi pyöräyttää vuorolla 2, kuolen. Pelin 2 tipautan äkkiä tiskiin
Thorn of Amethystin. Vastustajan dekki näyttää poistomahdollisuutta vuoron myöhässä ja inffimanat hoitaa homman. Round 3 vastus turauttaa ykkösvuoron 12 goblinia, tulos vaikuttaa selvältä, mutta vastustajani pohtii haluaisiko mieluummin katsoa modoptq:ta. Hän valitsee menevänsä kotiin ja skuuppaa kolmospelin. Saan onnittelun top8 paikasta, ja olo on aika hyvä. 4-1
Ennen kierrosta 6 katsotaan standingseja. 12 pisteen miehiä on pariton määrä. 13 pisteen miehiä on kaksi. Yksi 10 pisteen mies, ja enkös pairaa sitä vastaan. On pakko pelata...
Round 6 - UR Nivmagus of Secrets 2-1Ykköspeli menee helposti tontuille kun vastustajalla ei ole näyttää instantteja tai sorceryitä, 1/1 delverit ja 1/2 nivmagus ei hirveästi ajele, kun elffejä on useampia tiellä. Combotan heti kun voin. Peli 2. Vuoron 1
Grim Lavamancer tekee suunnitelmat tyhjiksi, etenkin kun nostan huonosti. Mancerista pääsen eroon, mutta liian myöhään.. Peli 3 istutaan melkoisessa Mexican Standoffissa. Vastustaja ajelee minua rauhassa kohti kuolemaani, mutta Deathrite Shaman ja untappailu pitävät minut pelissä mukana. Nostan vehkeet combota vähän,
Elvish Visionaryt näyttävät pakan päältä herkkuja ja saan räpylääni
Abrupt Decayn, joka tekee selvää jälkeä vastustajan lenturista. Käteen jää Behemoth, vastustaja laskee et hänellä ei ole näyttää tarpeeksi ja luovuttaa.
Koko matsi UR-miestä vastaan tuntui olevan featurematsi, sillä tuomari ja Rancid- istuivat vieressä kokoajan, ja mitä pidemmälle matsi meni sen enemmän sivustaseuraajia siihen ilmestyi. Painetta oli enemmän kuin tarpeeksi, mutta en posauttanut matsia mosavirheillä. Peliä seuratessa Rancid- totesi kiltisti jonkun fetchauksen jälkeen "Sinä taidat olla köyhä.". Hain pakastani siis shokkidualin enkä oikeaa dualia ja listastakin näkyy etten moisia edes omista..
Top8 alkaa, olen standingsien ykkönen. Tontut saavat aloittaa kaikki jäljellä olevat matsit.
Round 7 - Maverick 2-0Peli 1 avaan melko helpon vuoron 3 combon. Vastustaja ei pelaa sinistä ländiä, joten fiilikseni on hyvä. Sitten tulee pari stoppia, jotka hidastavat menoa.
Umezawa's Jitte ehtii tiskiin
Stoneforgen Mysticin hakemana, mutta vuoron myöhässä. Tontut pyörähtävät, Hoof tippuu tiskiin, ajetaan vähän reilu 50 lämää tramplella. Peli 2 vastustajalla käy tiskissä
Ethersworn Canonist, Jitte,
Sword of Feast and Famine (tähän joudun jopa discardaamaan lapun) ja
Batterskull. Onneksi omalla puolella
Wirewood Symbiote ja
Viridian Shaman pysyvät kiltisti pelissä mukana. Osun viimein manamiehiin ja tipautan
Regal Forcen pöytään. Nostan muutamat kortit ja seuraavalle vuorolle Hoofin. Olen kärkinelikossa.
Round 8 - UWR "Minulla on poistoja" 0-2Dekki näyttää nolanderia, keeppaan semi ok kutosen, ja nostan pelkkiä voittokeinoja koko pelin. Vastustaja poistaa kaiken mitä olen saanut pöytään, eikä uutta voi tulla kahdella ländillä, kun kädessä on 3+ droppeja.. Peli 2 tarjoilee kortit combota vaikka tyhjästä pöydästä, mutta vaikka kuinka monta counteria baittasin pois glimpseillä, oli viimeiseenkin glimpseen vielä 2.. Grim Lavamancer vähän esti asioiden tekemisen ja siinäpä oli minun pelit..
Odotin turnaukselta 0-2 ja kaljalle, mutta onnetar oli eri mieltä. Myös arvioni metagamesta osui aika hyvin, sillä nuo equipmenttikasat saavat aika hyvin köniin Viridian Shamaanilta, jota pomputellaan uudestaan ja uudestaan. AK-4'7" pelasti päiväni lähtemällä katsomaan modotusta. UR nivmaguksen puolesta olen pahoillani.. Se oli yhdestä kortista kiinni, harmi ettet nostanut sitä.