Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MCM huolia.  (Luettu 4423 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyltsi

MCM huolia.
« : 01.08.13 - klo 21:05 »
Näin aluksi pahoitteluni jos väärässä paikassa tämä threadi tai jos tämmöinen jo on olemassa. Mutta kävi niin, että ostin tuossa taannoin MCM:stä n. 120€ kortteja yhdeltä kauppiaalta. Sitten ilmeni joku ihme ongelma ja kauppias halusi cancellata. Mutta sitten laittoikin viestiä ettei tarvitse cancellata. No minähän maksoin sitten tarvittavan summan. Mutta nyt kun olisi myyjän aika lähetellä kortteja, niin tulikin viesti, että olikin double postannut kortteja ja ei pysty lähettämään niitä. Ja haluaisi että minä otan customer serviceen yhteyttä kaupan perumiseksi.
   Nyt se kysymys siis. Ymmärtääkseni koska oli kyseessä Certified shipment, voin tosiaan perua kaupat ja saada rahat takaisin. Mutta jos ymmärsin oikein, niin periaatteessa voisin vaatia myyjää hankkimaan ja toimittamaan kortit. ( Oli vaan hyvän hintaiset kortit, joten tämmönen homman kusasu ottaa päähän. )
Mutta mitä ihmiset yleensä näissä tilanteissa tekee? Hyväksyttekö hyvän kaupan ohi menemisen vai rupeatteko vaatimaan kortteja?

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: MCM huolia.
« Vastaus #1 : 01.08.13 - klo 21:22 »
Näin aluksi pahoitteluni jos väärässä paikassa tämä threadi tai jos tämmöinen jo on olemassa. Mutta kävi niin, että ostin tuossa taannoin MCM:stä n. 120€ kortteja yhdeltä kauppiaalta. Sitten ilmeni joku ihme ongelma ja kauppias halusi cancellata. Mutta sitten laittoikin viestiä ettei tarvitse cancellata. No minähän maksoin sitten tarvittavan summan. Mutta nyt kun olisi myyjän aika lähetellä kortteja, niin tulikin viesti, että olikin double postannut kortteja ja ei pysty lähettämään niitä. Ja haluaisi että minä otan customer serviceen yhteyttä kaupan perumiseksi.
   Nyt se kysymys siis. Ymmärtääkseni koska oli kyseessä Certified shipment, voin tosiaan perua kaupat ja saada rahat takaisin. Mutta jos ymmärsin oikein, niin periaatteessa voisin vaatia myyjää hankkimaan ja toimittamaan kortit. ( Oli vaan hyvän hintaiset kortit, joten tämmönen homman kusasu ottaa päähän. )
Mutta mitä ihmiset yleensä näissä tilanteissa tekee? Hyväksyttekö hyvän kaupan ohi menemisen vai rupeatteko vaatimaan kortteja?

Kannattaa ottaa yhteyttä MCMn Customer Serviceen ja vaatia myyjää toimittamaan korttinsa, jos näin ei tapahdu niin saat rahasi takaisin ja myyjä saa sanktiota MCMn toimesta. Ei tälläistä toimintaa voi eikä pidäkään sulattaa.
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa Co

Vs: MCM huolia.
« Vastaus #2 : 01.08.13 - klo 21:55 »
Periaatteessa kauppa on sitova ja myyjä on velvoitettu myymään kortit, mitkä on listattuna ja myyty. Tässäkin voi vähän miettiä, ihminen on kuitenkin vain ihminen.

Jos luulet että myyjällä on kortit, mutta ei halua lähettää lappuja "halpaan" hintaan, niin ilmoita Customer Serviceen ja vaadi että ne on saatava (Etenkin jos kyseessä on professional seller). Ja seuraa heidän ohjeistusta.

Jos taas luulet, että kyseessä on vain yksityishenkilön väärinkäsitys (esim.osa tilauksesta on jäänyt vahingossa listaukseen, vaikka on jo myyty muuta kautta) niin voi katsoa läpi sormien ja cancellata tilauksen. Turha sitä on lähteä vääntämään kättä väärinkäsityksien takia, pahimmassa tapauksessa myyjä lähettää jotain ihan muuta tai sitten tahallaan pakkaa huonosti. Sitä onkin sitten kiva setviä, kun on sana sanaa vastaan.

Itse olen peruuttanut kahdesti tilauksen, koska myyjä on ilmoittanut että joku kortti tilauksesta puuttuu ja ehdottanut, jospa listalta löytyisi jotain tilalle. Enkä siis ole suostunut ottamaan korvausta ja häneltä on mennyt kauppa sivuun. Nämä molemmat olivat ihan kohtuuhintaisia kauppoja, eikä ollut mitään syytä epäillä vilunkia.
 
Kauppaanhan voi ostaja ehdottaa peruutusta, jos sitä ei ole vielä merkattu lähetetyksi. Oli se certified tai ei.
« Viimeksi muokattu: 01.08.13 - klo 21:58 kirjoittanut Co »
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa Pyltsi

Vs: MCM huolia.
« Vastaus #3 : 01.08.13 - klo 22:19 »
No siis asiahan ei muuten herättäisi mietitystä, koska ihmiset tosiaan tekee vahinkoja, mutta kaupassa oli tosiaan esim. 4x Aether Vial 8,5€/kpl, 4x Path to Exile 3,37€/kpl ja muita tuommoisia suht halvalla hinnalla olevia kortteja. Toisaalta myyjä on uusi. Joten ongelmahan tosiaan on, että en osaa sanoa, että oliko tosiaan vahinko ja asian voi hammasta purren hyväksyä vai onko kyseessä hintakatumus.

Poissa Co

Vs: MCM huolia.
« Vastaus #4 : 01.08.13 - klo 22:25 »
No siis asiahan ei muuten herättäisi mietitystä, koska ihmiset tosiaan tekee vahinkoja, mutta kaupassa oli tosiaan esim. 4x Aether Vial 8,5€/kpl, 4x Path to Exile 3,37€/kpl ja muita tuommoisia suht halvalla hinnalla olevia kortteja. Toisaalta myyjä on uusi. Joten ongelmahan tosiaan on, että en osaa sanoa, että oliko tosiaan vahinko ja asian voi hammasta purren hyväksyä vai onko kyseessä hintakatumus.

Jos kauppa on liian hyvä ollakseen totta, se todennäköisesti ei ole sitä ;)

Jos vituttaa, niin ei kannata jättää leikkiä kesken. Voithan sä sieltä Customer Servicestä kysyä, miten tällaisissa tilanteissa yleensä toimitaan, mitkä ovat "oikeutesi" ja miten MCM:n sanktio voi vaikuttaa korttien liikkuvuuteen.
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa Pyltsi

Vs: MCM huolia.
« Vastaus #5 : 01.08.13 - klo 23:41 »
Sehän tässä saakin aikaan tuon tunteen, että onko kyseessä mahdollinen kusetus. Jos olisi noin normi hintaisia, niin sitten olisi melko varmasti puhdas vahinko.