Poromagia

Kirjoittaja Aihe: mitä sarjaa kannattaa ostaa?  (Luettu 8445 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa timi79

mitä sarjaa kannattaa ostaa?
« : 24.01.14 - klo 17:07 »
Mitä sarjaa näistä kannattaa ostaa, vaiko kaikkia:
4 Edition
5 Edition
Visions
Ice Age
Cronicles
Mirage
Alliance
Urza's Saga
Urza's Destiny
Urza's Legazy
Mercadian Masques
Tempest
Stronghold
Exodus

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: mitä sarjaa kannattaa ostaa?
« Vastaus #1 : 24.01.14 - klo 17:23 »
Mihin tarkoitukseen?

Avattavaksi muuten vaan?
Avattavaksi, koska haluat jotain tiettyjä käyttiksiä johonkin tiettyyn pakkaan tai formaattiin?
Draftia tai sealedia varten?
Keräilymielessä? (siis että aiot säilyttää boosterit avaamattomana)

Nuo on kaikki vanhoja sarjoja joiden kortit ovat laillisia lähinnä Eternal-formaateissa. Varmasti joku pystyy sanomaan missä noista on potentiaalisesti kalleimmat laput, mutta boosterien avaaminen on tunnetusti arpapeliä ja käteen voi jäädä Chaoslace. Ei kannata sijoittaa suuria summia pelkkään vanhojen boosterien availuun.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa timi79

« Vastaus #2 : 24.01.14 - klo 17:26 »
Ei taida olla kuin irtokortteja tarjolla, mutta kappale määrä on suunnaton...sen verran on eroteltu että sarjat eroteltu...ja vissiin commonit...pitää todeta itse kun pääsee näkemään..

Poissa Arska

« Vastaus #3 : 24.01.14 - klo 18:30 »
Siis haluatko noista sarjoista irtoboostereita? Boksin/bokseja? Irtokortteja?

Miksi valitsit juuri nuo setit kyselyysi?

Kovin vaikea antaa mitään pätevää vastausta, kun kysymyksesi on kovin yleisellä tasolla.

Poissa eosforos

« Vastaus #4 : 24.01.14 - klo 18:42 »
Oletan nyt Legends-seikkailusi perusteella että puhe on boostereista. Mikäli rahallisesti arvokkaita lappuja haluaa lähtä lottoamaan niin kallistuisin Tempestiin tai Alliancesiin, koska uncommon slotista voi nousta FoW tai Wasteland. Urza's Sagassa myös useampi kallis rare ja jonkin verran käyttis uncommoneita esim. Goblin lackey. Muuten taitaa nuo setit olla melkolailla tyhjiä arpoja.

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #5 : 24.01.14 - klo 18:48 »
Luen nyt rivien välistä, että olet ostamassa jotain irtokorttikokoelmaa, jossa on noita sarjoja ja sekä myyjä ja ostaja ovat vähän kujalla korttien arvoista.

Vaikea sanoa kannattaako hankkia, kun ei tiedä mitä lappuja siellä on ja mitä sinä niillä aiot tehdä.

Bulkkiläjän voi toki aina ostaa halvalla jos tykkää, ja hintaa voi ehkä miettiä vaikka sen perusteella, mitä kilo kortteja maksaa vaikka Poromagiassa.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa timi79

« Vastaus #6 : 24.01.14 - klo 18:50 »
Tarkennetaan vielä sen verran, että kortit ovat kaikki laatikoissa avattuna..eli ei ole kyse suljetuista boostereista...pitää vaan penkoa ja katsoa löytyykö herkkuja..jotai 7000 tai enemmän vissiin on kortteja...

Poissa RobertHatt

« Vastaus #7 : 24.01.14 - klo 18:56 »
Urzan Lekan foileja kannattaa myös pitää silmällä. Lähes kaikista puolikäyttis-commoneistakin voi saada lypsettyä euroja.

Poissa Enterorrhexis

« Vastaus #8 : 24.01.14 - klo 19:36 »
Vaikka kenenkään henkilökohtainen rahankäyttö ei mulle varsinaisesti kuulu niin alan silti olemaan huolissani näistä "sika säkissä" - hankinnoista.. Yllättävän paljon teet melko summittaisia heräteostoksia joissa kolikolla on kaksi selkeätä puolta. Joko päädyt ostamaan kasan jätettä turhan kalliilla tai tuurilla pääset omilleen.

Olen edelleen utelias mikset käytä varallisuuksia kohdennetusti esimerkiksi hyvän (kalliimman) esim. legacydekin rakentamiseen ja ylläpitoon? Tai kortteihin joille koet todellista käyttöä? Vai onko tämä vain yksi tämän harrastuksen muoto hamstrata satunnaista tavaraa aarteiden toivossa?
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa timi79

« Vastaus #9 : 24.01.14 - klo 19:49 »
Periaatteessa nyt en suoranaisesti ole ostamassa sikaa säkissä, koska pääsen kahlaamaan kortit kuitenkin läpi.. Pitää vaan tutustua kyseisien sarjojen kortteihin ennen katselmusta...riskejä toki välillä on tullut otettua..ehkä vähäinen tietämys näistä korteista on saattanut viitoittaa aiempia ostoksiani  ;)

Poissa Samulai

« Vastaus #10 : 24.01.14 - klo 20:12 »
Vaikka kenenkään henkilökohtainen rahankäyttö ei mulle varsinaisesti kuulu niin alan silti olemaan huolissani näistä "sika säkissä" - hankinnoista.. Yllättävän paljon teet melko summittaisia heräteostoksia joissa kolikolla on kaksi selkeätä puolta. Joko päädyt ostamaan kasan jätettä turhan kalliilla tai tuurilla pääset omilleen.

Olen edelleen utelias mikset käytä varallisuuksia kohdennetusti esimerkiksi hyvän (kalliimman) esim. legacydekin rakentamiseen ja ylläpitoon? Tai kortteihin joille koet todellista käyttöä? Vai onko tämä vain yksi tämän harrastuksen muoto hamstrata satunnaista tavaraa aarteiden toivossa?

Pitääpi soitaa wizardsille ja saada langan päähän se kaveri joka suunnitteli boosterin. Selviää tämäkin mysteeri.

Poissa Arska

« Vastaus #11 : 24.01.14 - klo 20:28 »
Periaatteessa nyt en suoranaisesti ole ostamassa sikaa säkissä, koska pääsen kahlaamaan kortit kuitenkin läpi.. Pitää vaan tutustua kyseisien sarjojen kortteihin ennen katselmusta...riskejä toki välillä on tullut otettua..ehkä vähäinen tietämys näistä korteista on saattanut viitoittaa aiempia ostoksiani  ;)

Sitten vaan katselet MCM:stä kyseisten settien kalleimmat kortit, ei siinä tarvitse muuta tietoa.

Poissa timi79

« Vastaus #12 : 24.01.14 - klo 20:30 »
näin juuri ajattelin toimia. jos sieltä nyt mitään sitten löytyy...

Poissa Enterorrhexis

« Vastaus #13 : 24.01.14 - klo 20:53 »
Samulai, siinähän se onkin kun tässä ei oo edes kyseessä buusterit. :D Mutta toki sen mielenkiintosen mysteerin vois samalla selvittää.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa maybach

« Vastaus #14 : 24.01.14 - klo 21:57 »
Niin, fiksua myös mainostaa erinäisiä huutonetin mtg kohteita kilpailijoille täällä foorumilla   :o
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa Gagis

« Vastaus #15 : 25.01.14 - klo 00:18 »

Pitääpi soitaa wizardsille ja saada langan päähän se kaveri joka suunnitteli boosterin. Selviää tämäkin mysteeri.
Garfieldiä pitänee kysellä.

Tosin samalla voi kaivaa esiin sen neron joka keksi limited-formaatit, ja pelasti sillä koko sirkuksen.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Edvin

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Grilled food is only good for one day.
« Vastaus #16 : 25.01.14 - klo 04:31 »
Näistä entisten pelaajien läjöstä tosiharvoin mitään löytyy, itse olen pari kertaa ostanut joiltain tutuntutuilta vanhoja kortteja pois lähinnä säälistä etteivät roskiin menisi. Koska toden näköisesti siellä on vaan sitä itteensä jolla kukaan ei tee mitään, paria kymppiä enempää ei kannata tuostakaan maksaa ellei siellä oikeasti löydy lekakäyttiksiä.
Riesaa noista lähinnä on.

Poissa freedfromthereal

« Vastaus #17 : 25.01.14 - klo 07:11 »
Näistä entisten pelaajien läjöstä tosiharvoin mitään löytyy, itse olen pari kertaa ostanut joiltain tutuntutuilta vanhoja kortteja pois lähinnä säälistä etteivät roskiin menisi. Koska toden näköisesti siellä on vaan sitä itteensä jolla kukaan ei tee mitään, paria kymppiä enempää ei kannata tuostakaan maksaa ellei siellä oikeasti löydy lekakäyttiksiä.

Eikös joku äskettäin postannut ilahdutus ketjuun että löysi setin FoWeja ja pari cradlea juuri tuonkaltaisesta huuto.net läjästä? Koska alliances ja urza's saga niin olisi se teoriassa mahdollista tässäkin tapauksessa. :) Pitää vain huolehtia siitä ettei vahingossakaan maksa liikaa siasta säkissä. Sivuhuomiona tosin todettakoon että fow taitaa olla ainoita alliancesin rahakortteja tänä päivänä..?
« Viimeksi muokattu: 25.01.14 - klo 07:17 kirjoittanut freedfromthereal »
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #18 : 25.01.14 - klo 09:26 »

Itsehän ostin 2000-luvun alkupuolella eräältä puolitutulta kortit pois. Tiesin kyllä summittain minä vuosina kaveri oli pelannut (94-96), mutta silti oli yllätys kun sain 300 eurolla mintin kikkiksen, setin enkku-rännejä, parikymmentä dualia, pari fowisettiä ja muuta kuuhaa. Kaverikin kun oli minun kanssa pelatessa profiloitunut enemmänkin heittelemään tiskiin valkoisia pikkumiehiä ja geddoneita.

Vastaavasti olen pari kertaa törmännyt kirpputoreilla kansioita myyviin äiteihin ja kortit onkin hinnoiteltu aika tarkkaan sen sisällön mukaan eli parilla kympillä saa parin kympin edestä paskaa ja muutaman käyttiksen.
« Viimeksi muokattu: 25.01.14 - klo 09:58 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Samulai

« Vastaus #19 : 25.01.14 - klo 11:02 »
Tosin samalla voi kaivaa esiin sen neron joka keksi limited-formaatit, ja pelasti sillä koko sirkuksen.

Kukaan ei taida valitettavasti tietää kuka kyseinen nero on. Wizards.comilla luin joskus artikkelin aiheesta, mutta en valitettavasti tähän löytänyt.

Poissa Edvin

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Grilled food is only good for one day.
« Vastaus #20 : 25.01.14 - klo 18:11 »

Itsehän ostin 2000-luvun alkupuolella eräältä puolitutulta kortit pois. Tiesin kyllä summittain minä vuosina kaveri oli pelannut (94-96), mutta silti oli yllätys kun sain 300 eurolla mintin kikkiksen, setin enkku-rännejä, parikymmentä dualia, pari fowisettiä ja muuta kuuhaa. Kaverikin kun oli minun kanssa pelatessa profiloitunut enemmänkin heittelemään tiskiin valkoisia pikkumiehiä ja geddoneita.

Vastaavasti olen pari kertaa törmännyt kirpputoreilla kansioita myyviin äiteihin ja kortit onkin hinnoiteltu aika tarkkaan sen sisällön mukaan eli parilla kympillä saa parin kympin edestä paskaa ja muutaman käyttiksen.
Kyllähän sieltä tosiaan voi löytyä tosi hyviäkin kortteja, mutta ei kannata odotuksia kauhean korkealle laittaa. Surullinen tosi asia on, että harvoin löytää kultasuonen.