Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Floodtide serpent  (Luettu 4713 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nekron

Floodtide serpent
« : 31.01.14 - klo 07:57 »
Tuossa kortissa lukee, että ei voi löydä jos ei nosta enchua käteen, mutta onko mahdollista nostaa monta enchua käteen tuolla?

Siis menee declare attacker's phaseen ja sitten päättää kerran tuon abilityn stackkiin ja responssina siihen nostaa kaikki kivat enchut käteen.
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Nastaboi

Vs: Floodtide serpent
« Vastaus #1 : 31.01.14 - klo 08:39 »
Ei ole mahdollista. Serpentin hyökkäysmaksu on maksettava kertaalleen hyökkääjiä julistettaessa, eikä sitä voi maksaa useaan kertaan. Se ei myöskään käytä stäkkiä, eikä muutenkaan abilityjen resolvatessa tapahtuvia asioita tehdä "responssina abilityyn".

Lainaus käyttäjältä: Comprehensive Rules
508.1g If any of the chosen creatures require paying costs to attack, the active player determines the total cost to attack. Costs may include paying mana, tapping permanents, sacrificing permanents, discarding cards, and so on. Once the total cost is determined, it becomes “locked in.” If effects would change the total cost after this time, ignore this change.

508.1h If any of the costs require mana, the active player then has a chance to activate mana abilities (see rule 605, “Mana Abilities”).

508.1i Once the player has enough mana in his or her mana pool, he or she pays all costs in any order. Partial payments are not allowed.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa SalaHyena

Vs: Floodtide serpent
« Vastaus #2 : 22.02.14 - klo 01:53 »
Voikos sen costin maksaa vaikka ei hyökkäisikään? Eli sellainen tilanne, että pöydällä Fencing Ace, sille Enchantattu Ephara's Enlightment, ja Floodtide Serpent. Sanon että menen Combatin alkuun. Saanko maksaa Floodtide Serpentin hyökkäyskostin (eli nostaa Ephara's Enlightmentin käteen) ja kuitenkin olla hyökkäämättä sillä serpentillä?

Näin me sitä kaveriporukassa pelattiin kun BNG tuli ulos, eli "maksettiin cost" nostamalla Ephara's käteen, ja sitten hyökättiin vain ja ainoastaan Fencing Acellä.
Irkki on kaiketi nykyään vain vasemmistolaisille.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Floodtide serpent
« Vastaus #3 : 22.02.14 - klo 02:56 »
Et voi. Tuo on hyökkäyksen hinta - jos et hyökkää, et myöskään voi maksaa hintaa.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.