Poromagia

Kirjoittaja Aihe: cryptic command + illegal target  (Luettu 7838 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masa88

cryptic command + illegal target
« : 19.02.14 - klo 13:28 »
Eli, jos cryptic command pelataan moodeilla counter + tap creatures ja vastus syö counteroitavan spellin stäckistä (esim nivmagus elemental), niin meneekö vastustajan miehet täppiin?
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa Kide

Vs: cryptic command + illegal target
« Vastaus #1 : 19.02.14 - klo 14:31 »
Eivät mene tappiin, koska spellin kaikki targetit ovat laittomia.
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa kaMeli85

Vs: cryptic command + illegal target
« Vastaus #2 : 24.04.15 - klo 11:06 »
pahoitteluni, kun nostan tämän vanhan aiheen, mutta asiani koskee kuitenkin tarkennusta tähän kun nyt taas näitä uusiakin commandeja on.. Eli:

"25.2.2015    If all targets for the chosen modes become illegal before the Command resolves, the spell will be countered and none of its effects will happen. If at least one target is still legal, the spell will resolve but will have no effect on any illegal targets."

Olenko siis ymmärtänyt oikein, että jos commandin molemmat moodit targetoi niin kumpikin yrittää tapahtua erikseen ja toisen muuttuessa illegaliksi targetiksi, niin toinen moodi ei kuitenkaan counteroidu.

Jos kuitenkin valitaan moodit, joista toinen targetoi ja toinen ei, niin mikäli targetista tulee illegal, niin koko spelli counteroituu eikä targetoimaton moodi olekaan erillinen ja tapahdu vain itsekseen.

Mikäli näin on, niin miksi 2x targetoiva moodi = erilliset tapahtumat ja 1xtargetoiva + ei targetoiva moodi = yksitapahtuma/toisistaan riippuvaiset tapahtumat?

Entiedä oliko kysymykseni tarpeeksi selkeä, mutta ehkäpä joku sai hajatelmistani selvää ja ymmärsi kysymyksen.. Kiitos.

Poissa luma

Vs: cryptic command + illegal target
« Vastaus #3 : 24.04.15 - klo 11:15 »
Molemmissa tapauksissa on kysymys tästä säännöstä:

608.2b. If the spell or ability specifies targets, it checks whether the targets are still legal. A target that's no longer in the zone it was in when it was targeted is illegal. Other changes to the game state may cause a target to no longer be legal; for example, its characteristics may have changed or an effect may have changed the text of the spell. If the source of an ability has left the zone it was in, its last known information is used during this process. The spell or ability is countered if all its targets, for every instance of the word "target," are now illegal. If the spell or ability is not countered, it will resolve normally. However, if any of its targets are illegal, the part of the spell or ability's effect for which it is an illegal target can't perform any actions on that target, make another object or player perform any actions on that target, or make that target perform any actions. If the spell or ability creates a continuous effect that affects game rules (see rule 613.10), that effect doesn't apply to illegal targets. The effect may still determine information about illegal targets, though, and other parts of the effect for which those targets are not illegal may still affect them.

Spellin resolvaamisen alussa siis tarkistetaan, ovatko spellin targetit edelleen laillisia. Jos yksikin targetti on laillinen, spelli resolvaa ja tekee niin paljon kuin pystyy. Esimerkiksi Command jonka molemmat moodit targetoivat resolvaa, mutta vain se moodi, jonka target on edelleen laillinen, pystyy tekemään jotain.

Sen sijaan, jos spellin kaikki targetit ovat laittomia, spelli counteroituu eikä tee mitään. Siksi Cryptic Command ei täppää miehiä tuossa esimerkissä, koska sen kaikki targetit ovat laittomia.

Poissa kaMeli85

Vs: cryptic command + illegal target
« Vastaus #4 : 24.04.15 - klo 13:11 »
Kiitoksia nopeasta vastauksesta ja samalla jatkokysymys:

Muuttuisiko tilanne mitenkään jos CC:ssä lukisi nuo moodit eri järjestyksessä? Kun kaikki valitut moodit käsittääkseni tapahtuu siinä järjestyksessä kun ne kortissa lukee? Eli ensin olisikin draw/tap ja vasta sitten counter/bounce?

mikäli ymmärsin oikein tuon:
...
Spellin resolvaamisen alussa siis tarkistetaan, ovatko spellin targetit edelleen laillisia....

niin tuo tehdään jokatapauksessa vaikka järjestys olisikin eri? Mutta varmistampa nyt vielä..

Poissa luma

Vs: cryptic command + illegal target
« Vastaus #5 : 24.04.15 - klo 13:17 »
Moodien järjestyksellä ei ole asian kannalta väliä. Targettien laillisuus tarkistetaan resolvaamisen ensimmäisenä asiana, ja jos siinä kohtaa kaikki targetit ovat laittomia, spelli counteroituu.

Poissa aaglo

Vs: cryptic command + illegal target
« Vastaus #6 : 24.04.15 - klo 14:27 »
Hei... ymmärsinkö nyt oikein? Koska tuo commandin "counter target spell" menettää targettinsa, ja "tap all creatures" ei targetoi mitään, niin senkö takia koko command countteroituu?

Mutta jos olisi ollut toinen tilanne: counter target spell + draw card, niin silloin pelaaja saisi nostaa korttinsa (koska se toinen moodi targetoi pelaajaa)?

Poissa luma

Vs: cryptic command + illegal target
« Vastaus #7 : 24.04.15 - klo 14:29 »
Hei... ymmärsinkö nyt oikein? Koska tuo commandin "counter target spell" menettää targettinsa, ja "tap all creatures" ei targetoi mitään, niin senkö takia koko command countteroituu?

Mutta jos olisi ollut toinen tilanne: counter target spell + draw card, niin silloin pelaaja saisi nostaa korttinsa (koska se toinen moodi targetoi pelaajaa)?

Moodi "draw a card" ei targetoi mitään, joten siinäkin tilanteessa koko command counteroituu eikä pelaaja saa nostaa korttia.