Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Master of the feast  (Luettu 4823 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nekron

Master of the feast
« : 21.04.14 - klo 17:07 »
Mites tuon triggeri menee käytännössä? Pitääkö pelaaja A:n (Tuon häiskän omistaja) muistuttaa vihulle "Hei, nostatko kortin" sillä yleensähän upkeep tulee skipattua kun harvemmin mitään kivaa silloin tapahtuu, ja nyt kun kyseessä on beneficial trigger vihulle, niin eihän sitä täydy muistaa?

Eli pelitilanne menis näin: Pelaajalla A on tuo tiskissä ja seuraavan vuoron alussa Pelaaja A untappaa ländit ja nostaa kortin neljännes osa sekuntia myöhemmin ja koettaa pelata jo seuraavaa ukkoa, sitten hieman hidas Pelaaja B huutaa "Judge" ja sitte iloinen tuomari tulee pohtimaan tilannetta.
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Armus79

Vs: Master of the feast
« Vastaus #1 : 21.04.14 - klo 17:15 »
Se on detrimental trigger masterin kontrollerille. Se että vastustaja nostaa kortin ei tee sitä heidän triggeriksi. Kuvaamassasi tilanteessa judge antaa varoituksen missed triggeristä ja vastus saa nostaa korttia.
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa Samsson

Vs: Master of the feast
« Vastaus #2 : 21.04.14 - klo 22:29 »
Yleensä tuomarit eivät vastaa kysymyksiin korteistä, mistä emme ole saanneet virallista FAQ:ta vielä.

Kuitenkin, jos toi kortti toimii niin kuin kaikki samanlaiset kortit ennen tätä ovat toiminneet, pitää Master of the Feastin kontrolloiva pelaaja aina muistaa tuota triggeriä.
Vastustaja saa myös muistuttaa siitä, JOS haluaa. ;)
Mikäli triggeri unohtuu ja peli jatkuu pidemmälle kuin Upkeepiä mutta vastustaja haluaa sen triggerin stäkkiin, kutsutaan tuomaria paikalle selvittämään tilannetta.
Mikäli kyseessä on Competitive REL, ja tuomari uskoo virheen olleen tahaton, tulee Warningia Missed Triggeristä.
« Viimeksi muokattu: 22.04.14 - klo 00:05 kirjoittanut Samsson »

Poissa Arska

Vs: Master of the feast
« Vastaus #3 : 21.04.14 - klo 23:44 »
Ja oletettavasti, jos tuomari on sitä mieltä, että Masterin kontrolloija unohti triggerin tahallaan, tulee isompaa rankkua?

Poissa KukistajA

Vs: Master of the feast
« Vastaus #4 : 21.04.14 - klo 23:48 »
Tällöin kyseessä on toki UC - Cheating, joka johtaa diskaukseen.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa scor

Vs: Master of the feast
« Vastaus #5 : 23.04.14 - klo 19:37 »
Kuinka toimitaan tilaanteessa, jossa Pelaajalla A on se Master of the Feast tiskissä, ja omassa upkeepissä sanoo "triggeri stäkkiin" ja napauttaa korttia (tai muuten osoittaa sitä) johonka Pelaaja B sanoo "joo nosta se korttis jo", "meinasitko jotakin omalla vuorolla pelata" tahi jotain muuta minkä voi olettaa tarkoittavan että vastustaja ei halua korttia siitä nostaa vaan haluaa Pelaaja A:n menevän pelissä eteenpäin?

Tarvitseeko tässä tilanteessa Pelaaja A:n pakottaa vastustaja nostamaan korttinsa, vai voiko hän siirtyä vain eteenpäin (ja onko tähän erilaisia vastauksia riippuen REL:stä?).

Poissa Nastaboi

Vs: Master of the feast
« Vastaus #6 : 23.04.14 - klo 22:49 »
Kuinka toimitaan tilaanteessa, jossa Pelaajalla A on se Master of the Feast tiskissä, ja omassa upkeepissä sanoo "triggeri stäkkiin" ja napauttaa korttia (tai muuten osoittaa sitä) johonka Pelaaja B sanoo "joo nosta se korttis jo", "meinasitko jotakin omalla vuorolla pelata" tahi jotain muuta minkä voi olettaa tarkoittavan että vastustaja ei halua korttia siitä nostaa vaan haluaa Pelaaja A:n menevän pelissä eteenpäin?

Tarvitseeko tässä tilanteessa Pelaaja A:n pakottaa vastustaja nostamaan korttinsa, vai voiko hän siirtyä vain eteenpäin (ja onko tähän erilaisia vastauksia riippuen REL:stä?).

Pelaaja A ei voi edelleenkään tahallaan jättää resolvaamatta omaa triggeriään. Millään REL:llä. Kuten Armus79 jo aikaisemmin totesi, triggeri on alusta loppuun ainoastaan pelaaja A:n vastuulla, eikä hän tätä vastuuta voi sysätä vastustajalle millään verukkeella.

Vastaavasti vastustaja ei myöskään voi jättää korttia nostamatta, jos pelaaja A on selvästi todennut olevansa tietoinen triggerin olemassaolosta. Vastustaja ei voi myöskään yrittää harhauttamalla saada pelaaja A:ta unohtamaan stäkissä jo olevaa triggeriä. Pitäisin tässä esimerkissä pelaaja B:n toimintaa vähintäänkin epäilyttävänä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM