Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Journey Into Nyx Policy Changes  (Luettu 21031 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Journey Into Nyx Policy Changes
« : 29.04.14 - klo 13:59 »
http://blogs.magicjudges.org/telliott/2014/04/28/journey-into-nyx-policy-changes-for-players/

Suosittelen että kaikki, varsinkin Comp REL puolella pelaavat, lukevat ylläolevan artikkelin. Lyhyenä summauksena suomeksi:

Electronic Device Policy kääntyy melkolailla ympäri. Comp RELlissä ne ovat nyt kiellettyjä matsien, dräftien, deckbuildien jne. virallisen toiminnan aikana. Hätätapaukset tietenkin erikseen. Regular REL on löysempi, mutta laitteet pitää olla selkeästi molempien pelaajien näkyvissä. Normaalit Outside Assistance säännöt pätevät.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa SalaHyena

Vs: Journey Into Nyx Policy Changes
« Vastaus #1 : 29.04.14 - klo 15:10 »
Saako kuitenkin esim. draftissa/sealedissa käyttää kännykän laskinta pakan ländisuhteen selvittämiseksi?
Irkki on kaiketi nykyään vain vasemmistolaisille.

Poissa Samsson

« Vastaus #2 : 29.04.14 - klo 17:05 »
Ei saa, kuten aika selkeästi jo sanottiin.
Lainaus
Comp RELlissä ne ovat nyt kiellettyjä matsien, dräftien, deckbuildien jne. virallisen toiminnan aikana.

Poissa SalaHyena

« Vastaus #3 : 29.04.14 - klo 17:15 »
Pitääkös sitten ottaa Taskulaskin mukaan, vai onko sekin kielletty? Tulee manabasen laskenta vaikeeks.

Poissa syfilisx

« Vastaus #4 : 29.04.14 - klo 17:18 »
Parahin Salahyena, Tampereella pelattavista sealedeista ja drafteista joihin sinä olet tähän mennessä osallistunut, ei yksikään ole ollut Competitive REL tasoinen. Reguralilla voinet edelleen laskea kännykälläsi vai mitä sanovat tuomarit?

Tämän lisäksi uskon, että kun pääset hommaan sisään, niin opit myös silmämääräisesti arvioimaan ne oikeat määrät ja et tarvitse laskinta enää jatkossa.

Poissa Retardi

« Vastaus #5 : 29.04.14 - klo 17:46 »
Tämä tarkoittaa nyt myös sitä, että kännykän tai tablettilaitteen käyttö elämäkirjanpidossa ei ole enää comp. relillä ok?
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #6 : 29.04.14 - klo 18:14 »
Tämä tarkoittaa nyt myös sitä, että kännykän tai tablettilaitteen käyttö elämäkirjanpidossa ei ole enää comp. relillä ok?

Ainakin minä sen niin ymmärsin. Paperiton turnaus ei ole enää paperiton.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa SalaHyena

« Vastaus #7 : 29.04.14 - klo 18:15 »
syfilisx, kyse ei olisikaan siitä mihin olen tähän mennessä osallistunut, vaan jos sattuisin osallistumaan comp REL tasoiseen joskus. Kyllä säännöt on hyvä tietää ennenkuin sellaiseen menee, eikö?

Poissa Arska

« Vastaus #8 : 29.04.14 - klo 19:03 »
Mielenkiintoista tosiaan, saavatko tuomarit jatkossa juosta ympäri salia kaivamassa oracle textejä näkyville, jos kerran pelaajat eivät saa käyttää kännykkää.

Poissa vhirvela

• Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
« Vastaus #9 : 29.04.14 - klo 19:11 »
lainaus artikkelista:

"One other clarification that is not a policy change: at the end of extra turns, players are not allowed to flip over the top cards of their decks to do comparisons or see “how things would have worked out” to determine the winner of a match. The rules do not allow players to look at those cards until the game has ended, and, once the game is over, it’s using an outside the game method to determine an outcome."

Pelasin su prerealeasen nyxistä jossa pitkatukkainen ja kirjaimellisesti pitkäkyntinen vastustaja  teki mulliganit silleen ,että ilmoittamatta aikeistaan...rupesi nosteleena vaan extra kortteja kirosi hetken ja shufletti deckkinsä ja presenttasi sen jonka jälkeen otti oikean määrän kortteja. (eli yhden vähemmän.)
Myös monesti turnauksisas kun kaveri luovuttaa yhden pelikierroksen niin hän rupee kattoon pari päällimmäistä korttia ja avautuu siitä kun jos olisi yhdenkin landin nostanut lisää...ja se on tottakai se päällimmäinen.

Onko tuossa alkuperäisesessä lainauksessa kyse kummastakaan minulle tutustu ilmiöstä vai ihan joku toinen juttu?
Voiko joku suomentaa idean tuosta lainauksestani ja vääntää rautalangast miksi tuommoista on pitänyt rulettaa suuntaan tai toiseen?
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa luma

« Vastaus #10 : 29.04.14 - klo 19:15 »
lainaus artikkelista:

"One other clarification that is not a policy change: at the end of extra turns, players are not allowed to flip over the top cards of their decks to do comparisons or see “how things would have worked out” to determine the winner of a match. The rules do not allow players to look at those cards until the game has ended, and, once the game is over, it’s using an outside the game method to determine an outcome."

Pelasin su prerealeasen nyxistä jossa pitkatukkainen ja kirjaimellisesti pitkäkyntinen vastustaja  teki mulliganit silleen ,että ilmoittamatta aikeistaan...rupesi nosteleena vaan extra kortteja kirosi hetken ja shufletti deckkinsä ja presenttasi sen jonka jälkeen otti oikean määrän kortteja. (eli yhden vähemmän.)
Myös monesti turnauksisas kun kaveri luovuttaa yhden pelikierroksen niin hän rupee kattoon pari päällimmäistä korttia ja avautuu siitä kun jos olisi yhdenkin landin nostanut lisää...ja se on tottakai se päällimmäinen.

Onko tuossa alkuperäisesessä lainauksessa kyse kummastakaan minulle tutustu ilmiöstä vai ihan joku toinen juttu?
Voiko joku suomentaa idean tuosta lainauksestani ja vääntää rautalangast miksi tuommoista on pitänyt rulettaa suuntaan tai toiseen?

Tuo esimerkki tarkoittaa sitä, että matsi on menossa kierroksen (ja lisävuorojen) lopussa tasapeliksi, jolloin pelaajat päättävät katsoa pakkojen päällimmäiset kortit ja "kumpi olisi voittanut". Mistään mulligoinnista siinä ei ole kysymys.

Poissa Rancid-

« Vastaus #11 : 29.04.14 - klo 19:17 »
Kyse ei ole ollenkaan tuosta "nousipas huonosti, missähän ne mun landit/spellit olis ollu" nostelusta, vaan...

Isommissa turnauksissa, joissa on rahapalkintoja, tasapeli on tietyssä vaiheessa turnausta molemmille pelaajille käytännössä tappion arvoinen. Tämän vuoksi jotkut pelaajat, joilla on hieman meitä kunnon kansalaisia häilyvämpi moraalikäsitys, pyrkivät ajan päättyessä joskus ratkomaan matsin jommankumman eduksi pelin ulkopuolisin keinoin. Yksi näistä on se, että pelataan "virtuaalisia lisävuoroja", eli esim. "mä olisin lisävuorolla 6 nostanu sen puuttuvan pultin sua päähän, eli olisit oikeesti hävinny tän pelin". Tästä on siis kyse tuossa mainitussa sitaatissa, ja se on ihan yhtä kiellettyä kuin voittajan ratkaiseminen noppaa heittämällä.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Padishar

« Vastaus #12 : 30.04.14 - klo 09:30 »
Pitääkös sitten ottaa Taskulaskin mukaan, vai onko sekin kielletty? Tulee manabasen laskenta vaikeeks.

Millä tavoin olet laskenut manabasen laskimella?

Poissa eosforos

« Vastaus #13 : 30.04.14 - klo 10:07 »

Muakin kiinnostais. Printtaa kertotaulu mukaan ja harjoittele vähän jakokulman käyttöä ennen seuraavaa draftia niin eiköhän se siitä!

Poissa Kide

« Vastaus #14 : 30.04.14 - klo 10:38 »

Itse yleensä lasken värilliset manasymbolit ja niistä sit kuinka paljon mitäkin basicia haluaa. Käytäntö lähti liikkeelle kun kasasin 5-color -formaattiin deckiä ja luvut oli aika isoja. Soveltui kivasti myös draftiin.
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa Nastaboi

« Vastaus #15 : 30.04.14 - klo 10:51 »
Lainaus
Itse yleensä lasken värilliset manasymbolit ja niistä sit kuinka paljon mitäkin basicia haluaa. Käytäntö lähti liikkeelle kun kasasin 5-color -formaattiin deckiä ja luvut oli aika isoja. Soveltui kivasti myös draftiin.

Missä välissä sitä laskinta tarvitaan?
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Padishar

« Vastaus #16 : 30.04.14 - klo 11:18 »

Jos ei limited-formaatti ole monivärinen, niin aika simppeliä se on päättää, onko manabase 9-8, 10-7 vai 11-6, ja mistä väristä karsitaan sourceja jos meinaa spläshätä. Sitäpaitsi värisymbolit eivät sinänsä vielä riitä, koska on eri asia onko kolme WW maksavaa lappua vai kolme 3WW maksavaa vehjettä dekissä. Muutenkin kun eri väriä tuottavien sourcejen optimaalinen määrä riippuu voimakkaasti kyseisen värin halpojen korttien lukumäärästä, niin on melkoisen vaikeaa keksiä mitään yleistä laskukaavaa asian ratkaisemiseen. Esim. jos pakassa on 14 sinistä korttia ja 9 punaista, niin mikäli kaikki kahden ja kolmen manan kortit ovat punaisia eikä sinisiä tuplakästereitä ole lainkaan, niin aika helppo tuohon on vetäistä 9 Mountainaia 8 Islandia. Joku laskukaava voisi väittää jotain ihan muuta.

Poissa Kide

« Vastaus #17 : 30.04.14 - klo 11:25 »
Lainaus

Jos on 87 basic landia ja manasymbolit on 27/32/24/29/37 niin on se vaan nopeampaa laskea suhteet laskimella kuin päässä.
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa Gagis

« Vastaus #18 : 30.04.14 - klo 13:14 »
Lainaus

Jos on 87 basic landia ja manasymbolit on 27/32/24/29/37 niin on se vaan nopeampaa laskea suhteet laskimella kuin päässä.
Nyt taidettiin kuitenkin puhua drafteista ja sealedista, eli 40 kortin pakoista.

Kortit on yleensä hyvin nopea jakaa manasymbolien mukaisiin pinoihin, laskea kunkin värin symbolien määrä, laskea ländejä suurinpiirtein samassa suhteessa ja vaihtaa pari lääniä jos joku väri on kurvissa halvemmassa päässä. Tossa laskimen näppäily enemmänkin hidastaa toimintaa.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa SalaHyena

« Vastaus #19 : 30.04.14 - klo 13:25 »
Ei se hidasta toimintaa, sillä itse käytän laskinta myös yhteen/vähennyslaskussa. Esimerkiksi "40 kortin pakka, 24 spelliä, niin paljos niitä ländejä sitten pitää olla" ei hoidu mulla päässä. Jakolaskut vielä vähemmän.

Sen siitä sai kun meni valitsemaan lukiossa pitkän matikan, päässälaskut jäi sille tielleen.

Poissa Thalian

« Vastaus #20 : 30.04.14 - klo 13:28 »
Jos yksinkertaisia plus-, miinus-, kerto- ja jakolaskuja ei voi päässä tehdä, niin vika on kyllä jossain muualla kuin lukion pitkässä matikassa.

Poissa WoRMaSTeR

« Vastaus #21 : 30.04.14 - klo 13:30 »
Sen siitä sai kun meni valitsemaan lukiossa pitkän matikan, päässälaskut jäi sille tielleen.
Et voi olla tosissasi, olet lukiossa pitkässä matematiikassa ja et osaa laskea 40-24 ilman laskinta? Mitä ne oikein nykyään opettaa siellä koulussa...

Poissa SalaHyena

« Vastaus #22 : 30.04.14 - klo 13:35 »
Opettavat käyttämään laskinta, ei ne sielä oikeestaan muuta nykyään tee.

Poissa Padishar

« Vastaus #23 : 30.04.14 - klo 14:03 »
Ei se hidasta toimintaa, sillä itse käytän laskinta myös yhteen/vähennyslaskussa. Esimerkiksi "40 kortin pakka, 24 spelliä, niin paljos niitä ländejä sitten pitää olla" ei hoidu mulla päässä. Jakolaskut vielä vähemmän.

No eihän sitä nyt enää lukiossa mitään päässälaskuja opeteta. Kyllähän nyt peruskoulun jäljiltä päässä voi laskea perustoimituksia, ja pitkässä matikassa keskitytään sitten muihin juttuihin.

Poissa ADraw-

« Vastaus #24 : 30.04.14 - klo 14:11 »
Pikaopas draftin ländimääriin:

Pelaa 17 ländiä ~aina. Jos kurvi on todella alhainen tai on 3+ nonland mana sourcea, pelaa 16. Jos kurvi on selkeästi normaalia korkeampi tai kortti numero 23 on ankea, ja nonland mana sourceja on <3, pelaa 18.

Laskimesta ei ole mitään hyötyä eri ländien suhteiden laskemisessa, paitsi jos olet pihalla ja teet asiat huonosti. Vikaan on menty jo siinä vaiheessa kun päätöksiä tehdään värisymbolien määrän perusteella, sillä oikeaan ratioon vaikuttavat monet muutkin asiat. Voi vaikka lähteä miettimään kuinka usein MODO:n "suggest"-nappula on oikeessa (hint: ei kovin usein).

Poissa aaglo

« Vastaus #25 : 22.05.14 - klo 12:52 »
Onneksi laskutikku ei ole elektroninen apuväline  ;)

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #26 : 22.05.14 - klo 13:00 »

Miten suoriudut combat-matematiikasta jos 40-24 tuottaa ongelmia?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Nekron

« Vastaus #27 : 22.05.14 - klo 13:13 »

Miten suoriudut combat-matematiikasta jos 40-24 tuottaa ongelmia?

Olen salahyenan kanssa täysin samaa mieltä, lukion pitkä matikka ja yliopistolla parit kurssit todennäköisyyttä ja vähän jotain diffentiaali laskennan juttuja niin päässä lasku taito katoaa yhtä nopeasti kuin jäätelö kuumana päivänä.

Jos yksinkertaisia plus-, miinus-, kerto- ja jakolaskuja ei voi päässä tehdä, niin vika on kyllä jossain muualla kuin lukion pitkässä matikassa.

Kyse ei ehkä ole siitä, että ne eivät luonnostu ajan kanssa, mutta esim tuollaisen 40-24 laskemiseen saattaa päässä mennä 10sekuntia ennen kun voi olla varma, että vastaus on 26, mutta kokenut laskimen käyttäjä saa vastaukseksi 16 alle 3sekuntia, ja etenkin jos pitää laskea edes vähän pidempiä laskuketjuja, niin se on _hidasta_.
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #28 : 22.05.14 - klo 13:18 »
Kyse ei ehkä ole siitä, että ne eivät luonnostu ajan kanssa, mutta esim tuollaisen 40-24 laskemiseen saattaa päässä mennä 10sekuntia ennen kun voi olla varma, että vastaus on 26, mutta kokenut laskimen käyttäjä saa vastaukseksi 16 alle 3sekuntia, ja etenkin jos pitää laskea edes vähän pidempiä laskuketjuja, niin se on _hidasta_.

10 sekunttia???!!!!  :o :o :o
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Yms

« Vastaus #29 : 22.05.14 - klo 13:23 »
Ei nyt herranen aika se pitkä matematiikka tee sitä laskemista vaikemmaksi. Toki laskimella voi laskea pitkiä ja monimutkaisia laskuja huomattavasti nopeammin, mutta jos laskut ovat tyyliin "Mulla on näitä 3/3 karhuja se viis kappaletta, ne kaikki hyökkää. Ai menee läpi? Paljonkos ne tekeekään" ja sinulla menee tähän laskutoimitukseen ilman laskinta kymmenen sekunttia niin olisin huolissani.

edit:typoja
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.