Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Inf life + lifen merkkaaminen [Avoin keskustelu]  (Luettu 7458 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nekron

Ajattelin, että tämä on jo ihan eri kysymys, joten tein uuden aiheen.

Miten paljon aikaa on "sopivaa" käyttää lifen merkkaamiseen, etenkin jos sitä sattuu olemaan vaikka 314159265358979232384626433. Esim jos Pelaaja A on saanut tuon määrän lifeä ja hänellä on phyrexian areena tiskissä, jolloinka jokaisessa upkeepissä tulee se yksi päähän niin on täysin mieletöntä lähteä merkkaamaan sitä mihinkään, kun tuo määrä lifeä ei lopu ilman "inf" compoa ikinä. Vastaavasti jos vihu jostain kummallisesta syystä haluaa ajella vaikkapa Grizzly bearilla joka vuoro, niin onko se lifen merkitseminen todella pakollista, kun on selvää, että se ei merkitse mitään.

Tarkentava kysymys: Olisiko esim joka kerta tuon numero rimpsun kirjoittaminen stallaamista jos haluaa merkitä sen phyrexian arena damagen (kun meneehän tuossa aina aika monta sekuntia kun kirjoittaa noin monta numeroa) tai miten monta sekuntia on liikaa lihen merkkaamiseen, etenkin jos sattuu olemaan johtoasemassa. (Siellä pt:llä ruondilla 12 on voittanut ekan kierroksen ja toisella kierroksella päättelee, että pitää stallata aikaa, joten keksii, että ottaa sopivan paljon lifeä jostain tyhmästä composta ja sitten käyttää aikaa sen merkkaamiseen, mutta tekee sen silti näennäisen nopeasti, eli kirjoittaa numerot nopeasti)
« Viimeksi muokattu: 10.05.14 - klo 10:07 kirjoittanut kivi »
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa monkoosi

Vs: Inf life + lifen merkkaaminen
« Vastaus #1 : 10.05.14 - klo 09:19 »
eiköhän se voita sen matchin muutenki jos saanu ne inf lifet...

Poissa Rylai

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Mono valkoinen jyrää. (Ei rasistisessa mielessä.)
Vs: Inf life + lifen merkkaaminen
« Vastaus #2 : 10.05.14 - klo 09:44 »
Ei jos sietä tulee vaikka jokunen miljoona Pestermitea
Tässä langassa opimme miksi demokratia ei oikeasti ole kovin hyvä systeemi.

Ostetaan Enkeleitä yms.
http://www.mtgsuomi.fi/listat/Nerompi12/om/

Poissa uzi

Vs: Inf life + lifen merkkaaminen
« Vastaus #3 : 10.05.14 - klo 11:11 »
eiköhän se voita sen matchin muutenki jos saanu ne inf lifet...

Ei.

Ei jos sietä tulee vaikka jokunen miljoona Pestermitea

Tai joku kortti joka sanoo "if x=y you win the game".

Tai Sorin Markov tai Magister Sphinx.

Tai Havoc Festival + Platinum Emperion.

Tai aikaraja menee ja matsi päättyy tasapeliin.

Poissa Anrix

Vs: Inf life + lifen merkkaaminen [Avoin keskustelu]
« Vastaus #4 : 10.05.14 - klo 11:18 »
Eihän sitä rimpsua tarvitse kirjoitella kuin kerran, jos vain vikoja numeroita lähtee siihen alle muuttamaan. Ensimmäiset pysyvät samana. Täytyy vain ne numerot pitää samassa linjassa, jolloin "numeroiden määrä pysyy samana".

Poissa Nekron

Vs: Inf life + lifen merkkaaminen [Avoin keskustelu]
« Vastaus #5 : 10.05.14 - klo 11:39 »
Eihän sitä rimpsua tarvitse kirjoitella kuin kerran, jos vain vikoja numeroita lähtee siihen alle muuttamaan. Ensimmäiset pysyvät samana. Täytyy vain ne numerot pitää samassa linjassa, jolloin "numeroiden määrä pysyy samana".

Se on totta että sitä rimpusua ei tarvitse kirjoittaa kuin kerran, mutta jos tarkoitus on just kuluttaa aikaa kirjoittelemalla niitä numeroita.

eiköhän se voita sen matchin muutenki jos saanu ne inf lifet...

Tosiaan inf.lifet on hieman liiankin helppoa voittaa mätäkissä, sillä on varmaan yhtä monta tapaa myös saada inf.damaget ja damage voittaa aina life gainin.
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Retardi

Vs: Inf life + lifen merkkaaminen [Avoin keskustelu]
« Vastaus #6 : 10.05.14 - klo 13:00 »
Tosiaan inf.lifet on hieman liiankin helppoa voittaa mätäkissä, sillä on varmaan yhtä monta tapaa myös saada inf.damaget ja damage voittaa aina life gainin.

Lisäksi magic ei tunne käsitettä infinite.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Nekron

Vs: Inf life + lifen merkkaaminen [Avoin keskustelu]
« Vastaus #7 : 10.05.14 - klo 13:18 »
Tosiaan inf.lifet on hieman liiankin helppoa voittaa mätäkissä, sillä on varmaan yhtä monta tapaa myös saada inf.damaget ja damage voittaa aina life gainin.

Lisäksi magic ei tunne käsitettä infinite.

Noh, ehkä olisi pitänyt tähänkin kirjoittaa 3141592653589793238462643832795028841971693993751058209749445923078164062862089986280348253421170679821480865132823 lifeä, sillä eikös tuo ole käytännössä infit?

(Toivottavasti siis kaikki tässäkin langassa ymmärtää, että kun puhutaan inf. käsitteestä niin silloin tarkoitetaan yllä olevan rimpsun verran numeroita putkessa)
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Retardi

Vs: Inf life + lifen merkkaaminen [Avoin keskustelu]
« Vastaus #8 : 10.05.14 - klo 14:23 »
Tosiaan inf.lifet on hieman liiankin helppoa voittaa mätäkissä, sillä on varmaan yhtä monta tapaa myös saada inf.damaget ja damage voittaa aina life gainin.

Lisäksi magic ei tunne käsitettä infinite.

Noh, ehkä olisi pitänyt tähänkin kirjoittaa 314159265358979323846264383279502884197169399375105820974944592307816406286208679821480865132823 lifeä, sillä eikös tuo ole käytännössä infit?

(Toivottavasti siis kaikki tässäkin langassa ymmärtää, että kun puhutaan inf. käsitteestä niin silloin tarkoitetaan yllä olevan rimpsun verran numeroita putkessa)

Miksi vaivautua tuollaiseen, käytännössä ei ole mitään väliä onko pelaajalla 1M elämää vai 100000M vai joku omituinen numerosarja. Lisäksi kaikille on varmaankin selvää, että mikäli pelaaja ottaa tuollaisen näpyttelemäsi numerosarjan verran elämää ja joka kerta ottaessaan vahinkoa kirjoittaa koko sarjan uudestaan, on kyseessä lähes varmasti stallaaminen ja asiasta saa runtua kuten kuuluukin.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Ksanen

Vs: Inf life + lifen merkkaaminen [Avoin keskustelu]
« Vastaus #9 : 10.05.14 - klo 15:21 »
Olen samaa mieltä Retardin kanssa. Maalaisjärkikin jo sanoo, että jos vihu alkaa leikkiä tällaisilla numerosarjoilla competitive tasolla pelattaessa, niin jokin on luultavasti pielessä ja voit kysyä Judgen mielipidettä asiasta.

Poissa kurikka

Vs: Inf life + lifen merkkaaminen [Avoin keskustelu]
« Vastaus #10 : 10.05.14 - klo 17:54 »
Itse pelatessani Modernissa Melira-podia vastaan, otti vastustaja "infinitet", ja keskustelu meni jotenkin näin:

Minä: "Noh, paljos sä otat?"
Vastus: "Loputtomat."
M: "Et voi, pitää ottaa joku numero."
V: "No, otetaan sata miljardia."
M: "Ok." *Kirjotin 100 000 000 000 ylös*

Naureskeltiin sitten tälle kun lähin ajelemaan Jenssillä kahta, ja aloin merkitä yksinkertaisesti sitä, kuinka paljon vastus on ottanut damagea. Tämähän on ihan hyvä tapa merkitä damagea.

Voitin Mindslaver-lukolla, eli ei se lifen gaini mitää meinaa ;)

Poissa Pifase

Vs: Inf life + lifen merkkaaminen [Avoin keskustelu]
« Vastaus #11 : 10.05.14 - klo 20:54 »
Jos lifeä saa ns. "loputtomasti", niin ottaa sitten kunnolla tyyliin 10^600, niin saa vähän aikaa vastustaja lyödä silloinkin jos sillä on esim. quietus spike pöydässä verrattuna vaikka miljoonaan hipariin.*

Aika hypoteettinen tilanne tosin - onko olemassa mtg-legendaa, jossa pelaaja häviää pelin, kun otti liian vähän lifeä esim. melira podilla?

Edit: * tai ainakin sen verran, että jommalta kummalta pelaajalta loppuu dekki.
« Viimeksi muokattu: 10.05.14 - klo 20:56 kirjoittanut Pifase »

Poissa Arska

Vs: Inf life + lifen merkkaaminen [Avoin keskustelu]
« Vastaus #12 : 10.05.14 - klo 22:12 »
Voitin Mindslaver-lukolla, eli ei se lifen gaini mitää meinaa ;)

Miten tarkalleen voitit Mindslaverilla, jos vastuksella oli paljon lifeä? Karn tai jotain vastaavaa?

Poissa Rancid-

Vs: Inf life + lifen merkkaaminen [Avoin keskustelu]
« Vastaus #13 : 10.05.14 - klo 23:12 »
Mindslaver-lukolla voittaa "loputtomat" elämät ottaneen MeliraPodin vaikkapa dekkaamalla vastustajan. Voi myös etsiä Redcap-kombon ja pistää vastustajan ampumaan sillä itsensä hengiltä.

Modossa Meliralla voi helpostikin ottaa liian vähän lifeä, sillä kombon pyörittely ei ole ihan triviaalia kellon hallinnan kannalta.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa kurikka

Vs: Inf life + lifen merkkaaminen [Avoin keskustelu]
« Vastaus #14 : 11.05.14 - klo 12:21 »
Mindslaver-lukolla voittaa "loputtomat" elämät ottaneen MeliraPodin vaikkapa dekkaamalla vastustajan. Voi myös etsiä Redcap-kombon ja pistää vastustajan ampumaan sillä itsensä hengiltä.

Modossa Meliralla voi helpostikin ottaa liian vähän lifeä, sillä kombon pyörittely ei ole ihan triviaalia kellon hallinnan kannalta.

Vastustaja scooppasi suoraan, kun huomasi, että academy ruins palauttaa Mindslaverin takaisin pakan päälle -> en voi itse dekata. Herrasmies-muuvi, arvostan. Tuo Rancid-:in ehdottama Redcap-combo olisi toki myös mahdollinen.

Modossahan tuo suuren lifemäärän ottamiseen scooppaaminen vasta onkin herrasmiesteko, paitsi tietysti jos itsellä on outtina vaikka "suuri määrä" Restoration-enkeleitä. Yh, ihan tekee fyysisesti pahaa kun miettii asiaa.

Ja niin joo, muistakaas sitten, että kun otatte sillä Melira-podillanne sitä lifeä, niin myös ne "loputtomat" Scry 1 -efektit Viscera Seeristä on melko hyviä ;D

Poissa Gagis

Vs: Inf life + lifen merkkaaminen [Avoin keskustelu]
« Vastaus #15 : 12.05.14 - klo 02:17 »
Aika hypoteettinen tilanne tosin - onko olemassa mtg-legendaa, jossa pelaaja häviää pelin, kun otti liian vähän lifeä esim. melira podilla?
Muistan nähneeni jonkin videon jossa joku paisti (tunnettu pelaaja) otti vain tuhatkunta lifeä tai kertaluokan verran sinne tai tänne, joka tapauksessa ihan naurettavan vähän, ja hävisi johonkin ei-loputtomaan damageen, kun vastustajan dekki räjähtikin silmille ja toi pöydän täyteen pihviä.

Mulle on jostain syystä muodostunut tavaksi ottaa aina 10^34 lifeä ja merkata paljonko tästä on vähennetty, jos vastustajaa kiinnostaa lifen seuraaminen. Yleensä ei kiinnosta. Pelaan useammassa formaatissa pakkaa joka voi combottaa joko loputtoman elämät tai damaget, mutta aika usein ne lifegainpalaset jäävät käteen istumaan samalla kun haen damagea, koska tuo 10^34:kään ei aina ole tarpeeksi.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''