Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Suomalainen alkoholipolitiikka  (Luettu 30333 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Saimu

Vs: Suomalainen alkoholipolitiikka
« Vastaus #90 : 23.05.14 - klo 18:17 »
Huumeet vaikuttavat keskushermostoon ja narkomaaneille yleistä onkin hallusinaatiot ja keskittymiskyvyn puute ja onko tuo taulutelevisio tuolla nurkassa?
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa monkoosi

Vs: Suomalainen alkoholipolitiikka
« Vastaus #91 : 23.05.14 - klo 22:14 »
En kans jaksa tutkia jutun alkuperää, mutta enempi ku järettömyys mua kiinnostaa tässä kaikki se kiva mitä tapahtuu hetki sen jälkeen ku tulli on päättäny rajottaa tuonteja ammattien pohjalta :)

Edit: sen verta jaksoin tutkia, että toi ammattiosuus liittyy siis epäilyyn tuoda yhdistykselle tms joka ei ole perhejuhla/oma käyttö.
« Viimeksi muokattu: 23.05.14 - klo 22:18 kirjoittanut monkoosi »

Poissa Thalian

Vs: Suomalainen alkoholipolitiikka
« Vastaus #92 : 24.05.14 - klo 00:10 »
Tota järjestelyä todennäköisesti ei tulla hyväksymään EU-tasolla, koska se on palveluiden ja tavaran vapaan liikkuvuuden vastaista

Ei se vapaa liikkuvuus tarkoita sitä, että kaikkea saa kuljettaa rajojen yli niin paljon kuin haluaa. Tässä kuitenkin on kyse siitä, että omaan käyttöön saa tuoda tavaraa ja nyt vain määritellään tuota termiä oma käyttö, jotta sen väärikäytökset voidaan estää.

Poissa Lorttopena

Vs: Suomalainen alkoholipolitiikka
« Vastaus #93 : 24.05.14 - klo 01:02 »
Tässä kuitenkin on kyse siitä, että omaan käyttöön saa tuoda tavaraa ja nyt vain määritellään tuota termiä oma käyttö, jotta sen väärikäytökset voidaan estää.

vrt. autovero

--Ajan autolla vain itse. (ja omia ajoja..)
On siis "omassa käytössä".. --

« Viimeksi muokattu: 24.05.14 - klo 01:11 kirjoittanut Lorttopena »
tietoja sinusta ei voi olla tyhjä

Poissa luma

Vs: Suomalainen alkoholipolitiikka
« Vastaus #94 : 24.05.14 - klo 01:13 »
vrt. autovero

Autovero ei kohdistu auton tuontiin tai omistamiseen vaan rekisteröintiin (kyllä, tämä on ovela keino kiertää EU-lainsäädäntöä tavaroiden vapaasta liikkumisesta).

Poissa Lorttopena

Vs: Suomalainen alkoholipolitiikka
« Vastaus #95 : 24.05.14 - klo 01:34 »
vrt. autovero

Autovero ei kohdistu auton tuontiin tai omistamiseen vaan rekisteröintiin (kyllä, tämä on ovela keino kiertää EU-lainsäädäntöä tavaroiden vapaasta liikkumisesta).
Eiku nii olikin.

Pointtini ei tosin ollut autovero vaan aikaisempi;
"että omaan käyttöön saa tuoda tavaraa ja nyt vain määritellään tuota termiä oma käyttö, jotta sen väärikäytökset voidaan estää."
ja sitä aiempi:
"että toi ammattiosuus liittyy siis epäilyyn tuoda yhdistykselle tms joka ei ole perhejuhla/oma käyttö.

Oli joskus ilttiksen sivuilla kun "ammattilaiset" sanoi, jotta 150 litraa kuukauteen on ihan perus.. Että jos eivät usko niin lahikaupasta/kapakista kysymään vaan.. ja jos juodaan nii tuplat..
tietoja sinusta ei voi olla tyhjä

Poissa kasta

Vs: Suomalainen alkoholipolitiikka
« Vastaus #96 : 24.05.14 - klo 02:10 »
Mielestäni on huvittavaa, että tässäkin keskustelussa joidenkin ihmisten mielestä on ihan ok rankaista 90% alkoholin kuluttajista 10% virheistä. Mikäli asioita perustellaan pelkästään kuluilla, niin samalla voisi nostaa rasvaisten ruokien (tai oliiviöljyn ja voin) ja polttoaineen alv:a reippaasti. Ihan vaan siksi, että jotkut ei osaa syödä terveellisesti tai ajaa polkupyörällä. Myös mtg:lle voisi asettaa uhkapelihaittaveron, sillä joistain voi tulla peliriippuvaisia ja heidän kuntouttaminen maksaa meille kaikille. Moni mtg-pelaaja on kuitenkin ajautunut vaarallisten uhkapelien, kuten pokerin, pariin mtg:n kautta.

Poissa Thalian

Vs: Suomalainen alkoholipolitiikka
« Vastaus #97 : 24.05.14 - klo 09:02 »
Mielestäni on huvittavaa, että tässäkin keskustelussa joidenkin ihmisten mielestä on ihan ok rankaista 90% alkoholin kuluttajista 10% virheistä. Mikäli asioita perustellaan pelkästään kuluilla, niin samalla voisi nostaa rasvaisten ruokien (tai oliiviöljyn ja voin) ja polttoaineen alv:a reippaasti.

Esimerkiksi sokerivero on juuri näillä perusteilla asetettu vero. Ei ole mikään uusi asia, että negatiivisia ulkoisvaikutuksia aiheuttavaa asiaa pyritään suitsemaan haittaveroilla ja näin siis tehdään hyvinkin paljon.

Poissa yeou

Vs: Suomalainen alkoholipolitiikka
« Vastaus #98 : 12.03.15 - klo 05:55 »
tästä ketjusta löytyy pari obvious-tätiä joita en jaksa vaan kommentoida...
varaudu lukemaan sekava selvinpäin kirjoitettu teksti.

1.
tiivistän: miettikää bisnes.

maailma toimii bisneksellä jos ette ole huomanneet.
sotia tehdään bisnestä varten jotta oma maa siellä 2000 km päässä saadaan taloudellisesti ylös kun toisella puolella palloa kuolee ihmisiä.
bisnes.
joo ei tarvi uskoa. sovelletaan päihteisiin... noni nyt lipsun aiheesta:

hypoteesi: suomi sallii kannabiksen/marihuanan/wtfruoho sama asia yhtä kaikki/käytön, kasvatuksen yms. mutta niille järjestelyt (vero, yritys yms)
huom. suomi on osa eu:ta. laillista ruohoa jota turistit voisi ostaa. (kun omassa maassa ei ole rahaa, ota siis toisilta! bisnes!)
eikö tänne tulis vähän enemmän ihmisiä sitten matkustamaan.
ruohosta voi periä veroa ja taloudelle tapahtuu JOTAIN sen myötä. eli toisen maan kansalaiset maksaa suomelle veroja!!! voah runite väri... mikä tämän värin koodi on? oikeesti... tässä värissä on sitä jotain

enempi henkilökohtainen:
2. tykkään tupakan hajusta näin naispuolisena henkilönä, se maustaa miehiä hyvin. tykkään myös bensiinin hajusta. ja alkoholista. olen maistanu filtterisikareita ja se oli namimpaa kuin tupakka!! mutta... kuitenkin... minua ärsyttää.
minua ärsyttää etten tiedä minkä värisiä tupakeita on olemassa. mitä kaikkea on tarjolla. what are my possibilities in this R-KIOSKI!!!
ja koska kauppa ei voi näyttää niitä, se tekee huonosti bisnestä.
...
LETS FACE IT: LAKIPÄÄTTÄJILLÄ EI OLE BISNEKSEN TAJUA.
...
jatketaan. minua ärsyttää etten voi ostaa tujumpaa alkoholia koska minulta puuttuu --> korkeintaan 2 vuotta. onneksi minulla on kavereina vanhoja miehiä, joita valitettavasti näen harvoin, mutta kuitenkin, he ostavat sitä minulle, ja useimmissa tapauksissa maksan heille siitä käteisellä. minua myös pohjattomasti ärsyttää että kaikille on parempi jos juon ainoastaan seurassa... enkä voi juoda yksin, toisten takia. ...äh, en osaa keskittyä.

alkoholi on myös veronsa takia lopulta kallista, koska huono taloustilanne.
sekin harmittaa minua. ja varmasti myös sinua! joit tai et.

turvallisuus? turvallisuuden tunteen lisäämiseen voi lähteä sillä että poliisivoimille annetaan mitä ne haluaa. on kuultu juttua että ei riitä joukot joka paikkaan. lappooniassa tilanne on vielä paskempi. jos vaikka inarissa (en suunnittele, mutta tuli ekana mieleen) tapahtuu murha niin poliisi tiluttaa sinne öö... kolmen tunnin päästä? NELJÄN? en yhtään tiedä.

mut kuitenkin jos turvallisuutta halutaan niin talouden tuhoaminen ei siihen oikeastaan taida auttaa ollenkaan.

ja ihan tosi? suomessa on niin paljon tuota täti-hörhöilyä ja et-saa-leikkiä-ulkona-koska-voit-kuolla (L0L äks dee. geim ööver) JA et-saa-istua-sisällä-koska-sinusta-tulee-lihava ja  et-saa-leikkiä-ulkona-koska-voit-kuolla etkä sisällä etkä ulkona etkä sisällä etkä ulkona.
(get my point now?)


tässä rentoa musiikkia niin tädeille kuin ihmisillekin https://youtu.be/9_-xSXn7tTE
jotta kellekään ei tule minun teksteistä traumoja