Poromagia

Kirjoittaja Aihe: PoroTour Invitational Auction katsaus  (Luettu 1932 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxx

PoroTour Invitational Auction katsaus
« : 03.12.14 - klo 08:32 »
Kirjoitin ennen säännöllisesti GatheringMagicille noin kahden vuoden ajan, mutta olen pitänyt pidemmän tauon kirjoittelusta. Porotour Invitational vaikutti kuitenkin niin kiinnostavalta että halusin kirjoitella siitä muutaman artikkelin, osittain sen takia että aiheesta kiinnostuvat voisivat löytää streamin viikonloppuna.
Tässä ensimmäisessä artikkelissa käsittelen auction osuuden pakkoja. Käyn läpi kaikki 16 ja keskustelen niistä yleisellä tasolla sekä lopuksi arvioin mihin hintaan ne tulevat menemään, sekä mihin tieriin ne kuuluvat. Toivon että tämä auttaisi varsinkin katsojia hahmottamaan formaattia paremmin. Disclaimerina mainittakoon että en ole testannut kaikkia näitä deckejä, joten bidausarviot ovat lähinnä päätelty aikaisempien auctionformaattien perusteella. Tästä nimenomaisesta auctionista erikoisen tekee se, että pakkoja on 16, ja ero parhaimman ja huonoimman välillä on erittäin iso.
Toisessa artikkelissa, joka toivottavasti ilmestyy ensi viikolla, olisi tarkoitus käsitellä Modern Manacost ja BYOB testausprosessia sekä käydä läpi joitain pakkoja. Ehkä siihen tulee myös jälkifiilistelyä itse tapahtumasta, mikäli mahtuu mukaan.

Kommentteja ja haukkuja voi postata tähän thrediin tai sitten suoraan tuonne artikkelin kommenttiosioon.

http://www.gatheringmagic.com/maxsjoblom-120314-best-decks-through-history/

Poissa Hopo

Vs: PoroTour Invitational Auction katsaus
« Vastaus #1 : 03.12.14 - klo 09:13 »
Varsin kiva synteesi huutokaupasta, erityisesti koska en ole invitationaliin valmistautumista sen kummemmin seurannut. Bidaus on hieno konsepti ja mukana olevat dekit nostalgisia. Kautta aikain ihminen on etsinyt vastausta siihen, kumpi voittaa jos Teräsmies ja Batman tappelee. Tässä on vähän samaa henkeä magic-viitekehyksessä. Mutta miksei Faeries ole Malinin MM-lista vuodelta 2008?
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #2 : 03.12.14 - klo 10:31 »
Olin valmistellut omaa artikkelia samasta aiheesta, mutta koska kuollutta hevosta ei kannata hakata niin jätän sen julkaisematta. Olet Max päätynyt hyvin lähelle samoihin lopputuloksiin kuin minäkin, tosin arvioin että useampi kakkos-tierin combodekeistä tulee menemään 5 korttia, X lifeä määrään, joko oman ylibidauksen tai sitten kilpailun johdosta. Deckkien sisäisestä hierarkiasta olen samaa mieltä, tosin näen että muutama keskikastin pakka saattaa mennä alihintaan ja itse bidauksen osalta suosittelen agressiivista taktiikkaa koska et halua olla se jolle jää mustapekka käteen (lue: LauerPotence tai CawBlade). Saatamme myös nähdä sen että jommasta kummasta kärkideckistä tarjotaan 4-25.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Retardi

« Vastaus #3 : 03.12.14 - klo 12:49 »
Varsin kiva synteesi huutokaupasta, erityisesti koska en ole invitationaliin valmistautumista sen kummemmin seurannut. Bidaus on hieno konsepti ja mukana olevat dekit nostalgisia. Kautta aikain ihminen on etsinyt vastausta siihen, kumpi voittaa jos Teräsmies ja Batman tappelee. Tässä on vähän samaa henkeä magic-viitekehyksessä. Mutta miksei Faeries ole Malinin MM-lista vuodelta 2008?

Malinin listan käyttö olisi tavallaan ollut sopivaa, mutta yritin löytää mahdollisimman "geneeriset" ja "parhaat" listat edustamaan kutakin pakkaa.
Joo tai siis ei eiku häh?