Poromagia

Kirjoittaja Aihe: GP Strasbourg&PoroInvitationals "jos jotain voi mennä pieleen, se menee pieleen"  (Luettu 3572 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TesTang

Pahoitellaan nyt heti kärkeen rapsan pituutta, mutta asiaa on paljon. Jos ei kiinnosta MTG-turinointi lopeta siihen missä Strasbourgin raportti loppuu. Jos ei kiinnosta yleinen turilointi aloita siitä mihin Strasbourgin rapsa loppuu. Lähden siis siitä, että kun viestiketjun avasit niin jotain tulit lukemaan.

Set up

Tukholman GP:llä ponderoin huonetoverini Sami Valkamaan kanssa mahdollisuutta ilmaiseen majoitukseen GP Strasbourgissa. Mielestäni Khans on parhaita limited formaatteja vuosiin ja tykytys lähteä reissuun kasvoi kohisten moisen mahdollisuuden ilmestyttyä. Ilmaisen majoituksen optio kusi heti alkuunsa, mutta vanha aisaparini Jonathan Puha ilmoitti kiinnostuksensa lähteä mukaan ja olin katsellut yhteistä majoitusta Saarisen Ollin kanssa. Paria viikkoa myöhemmin molemmat peruvat lähtönsä joihinkin paskoihin tekosyihin, kuten töihin, vedoten, mutta Olli ilmoittaa mahdollisuudesta punkata Jukka Ohtosen, Sami Tuomen ja Hannes Keremin kanssa. Kontaktoin Saimua aiheesta ja 50€ kolmelta yöltä kuulostaa sen hintaiselta, että on lähdettävä.

Varailen lentoja Strasbourgiin samaan aikaan kun porukka ottaa pohjia koulun Perinteistä IsoKänni-risteilyä eli peiskää varten. Menee vähän viimetinkaan ja aloittelen tilausta samaan aikaan kun muut soittavat taksia. Lennot Helsinki-Frankfurt-Helsinki + bussi Frankfurt-Strasbourg-Frankfurt kokonaishintaan 218. Ei paha. Lennot äkkiä tilaukseen ja juosten porukka kiinni.

Turnausta edeltävänä keskiviikkona Jukka soittaa ja kysyy mistä sain lennot. Avaan tilausvahvistukseni mailista ja annan Jukalle tiedot omistani. Tässä vaiheessa kämppikseni Aleksi mainitsee, että paluulennon päivämääräksi on merkitty 01.01.2015. Seuraa noin 30 sekunnin hiljaisuus, jonka aikana tuijotan epäuskoisena tietokoneen näyttöä. "Voi nyt vittu"-kiljahdukseni päätteeksi kämppikseni repeää nauramaan, samalla kun tutkailen Travellinkin asiakaspalvelun numeroa. Ei siinä muuta kuin aamulla soittoa lafkaan ja lennot vaihtoon. Turilointini kustansi ylimääräiset 120€, ei vissiin kannata ostella lippuja kännissä.

Tursastelu jatkuu heti seuraavana päivänä, kun iltavuoron päätteeksi jatkan munaravia kämpille pakkaamaan tavaroita. Tarkoituksena oli ehtiä 21:00 junaan Turusta Helsinkiin moikkaamaan Jonskua. Missan junan kirkkaasti, mutta ei hätää, bussi lähtee 22:00. Koska ulkona tihuttaa ja on kylmä, yritän optimoida lähtöni siten, etten joudu bussia pysäkillä odottelemaan. Matkan varrella pitää poiketa automaatille, kun elektroni ei tunnetusti julkisissa kelpaa. Tuusaan matkan varrella olevalla automaatilla hetken ennen kuin tajuan sen olevan rikki. Lähin automaatti on noin 300 metriä väärään suuntaan. Tais tulla kiirus. Juoksen täysillä maatille ja takaisin päästäkseni katselemaan bussini perävaloja sen poistuessa pysäkiltäni. Noh, eipä tässä. Seuraava bussi lähtee 00:00 ja Jonsku koppaa mut Vantaanportin pysäkiltä 2:40. Mäkkärin kautta Jonskun kämpille pelaamaan Splendoria ja kuudeksi kentälle. Offtopikkina mainitsen, että Splendoriin kannattaa tutustua, mikäli on kiinnostusta kevyisiin lautapeleihin, missä strategia- ja tuurifaktorit ovat sopivassa balanssissa.

Ajattelin ottavani vähän leebeniä koneessa, mutta joudun foldaamaan pläänit saatuani paikan koneen viimeisen rivin käytävältä, kahden rakko-ongelmaisen vanhuksen puikkelehtiessa ohitseni noin puolen tunnin välein. Lisäbonuksena vasemmalla puolella käytävää on nuori pariskunta kera kahden jatkuvasti kirkuvan lapsen. En nuku koko lennolla ja Frankfurttiin saapuessani vitutuskäyrä on jo kohonnut vaarallisiin lukemiin. Frankfurtissa neljän tunnin vaihtoaika sujuu onneksi kohtuullisen kivuttomasti KFC:n ja kaljan merkeissä. Bussissa pääsin jo nukkumaankin ja Strasbourgiin saavuttiin rauhallisin mielin.

Perillä alkaakin arpominen siitä mihin suuntaan pitäisi lähteä. Fiksuna veikkona olin ottanut ylös pelipaikan osoitteen ja spottasin julkisen liikenteen reittilaululta läheisimmän aseman. Saitille pääsy sujui lähes ongelmitta ja rekisteröidyin Last Chance Trialiin tarkoituksena tuplata byeni. Rekisteröin taas paskaa ja saan vaihdosta nutsit. Poolista muodostui todella nopea Jeskai johon spläshäsin Murderous Cutin x 2. Pelit olivat todella tylsiä. Hävisin turnauksessa kaksi peliä, joissa kummassakaan en nostanut sinistä manaa. Muut pieksin tyystin ongelmitta.  Ainut hauska keissi tuli eteen finaalin kolmannessa pelissä, kun mun boardi oli vihuun verrattuna täysin ylivoimainen ja nostan pakan päältä Trumpet Blastin. Pelaan sen ja vihu kerää naureskellen korttinsa. Matsin jälkeen Hannes, joka tuli katselemaan peliäni, kysyy mitä vittua mä teen. "Ai kui?" "Lueppa se kortti..." No onneks vihut on ihan yhtä tyhmiä kuin mä, niin voi pelata kolmen manan do nothingeja ja silti voittaa. Noh byet ja puol boxia matkaan ja suunnataan kohti kämppää.

Matkalla iskee nälkä ja ehdotan Hannekselle läheistä ravintolaa. Katsellaan listaa ja Hannes haluaa mäkkäriin??!? Kuka haluaa syödä mäkissä kun ois mahis tutustua ranskalaiseen keittiöön ja hintakin vain vähän yli kympin menulta. Noh pienen suostuttelun jälkeen taivun tulemaan mukaan ja paskansyömisputkeni saa jatkoa. Kämpille päästyäni odottaa mukava yllätys. Kolmekerroksisesta kämpästä meillä on käytössä sekä pohja- että ylinkerros. Ylimmässä kerroksessa ei ole sänkyä ja Hannes on kipeä, joten haluaa mennä sinne nukkumaan makuupussilla ja patjalla. Pohjakerroksesta löytyy leveähkö sohva ja sänky, mihin mahtuu nukkumaan suomalaisista mtg-pelaajista vain Anssi Alkio ja Roni Ahonen.

Sami ja Jukka olivat ilmoittaneet tulevansa paikalle vasta 23:00 paikkeilla ja koska Jukalla ei ollut hajuakaan paikasta lähetin miehelle saitin osoitteen ja ohjeet miten sinne mennään. Plääninä siis oli noutaa Jukka saitilta ja käydä samalla upgradeamassa sleep-in speciaaliin, sillä illan venyessä ajatus turnauksen aloittamisesta aikaan 12:10 alkoi tykytellä. Löysin Jukan palloilemasta saitin ulkopuolelta ja mies valitteli sporien aikatauluja, kun eivät enää kulkeneet kahdeksan jälkeen illalla. Ihmettelin kovasti asiaa, koska noin puolta tuntia aiemmin olimme Hanneksen kanssa tutkineet kyseisten kulkuneuvojen aikatauluja ja tulleet siihen tulokseen, että sporat kulkevat pitkälle yöhön. Noh en jaksanut ponderoida asiaa sen enempää vaan lähdimme Jukan kanssa metsästämään kauppaa ja viiniä. Myöhemmin paljastui, että periranskalaiseen tapaan, raitiovaunutyöntekijät olivat lakossa.

Saavuttiin takaisin kämpille noin puoli yksi yöllä ja Sami on saapunut paikalle. Jaetaan pikaisesti sängyt, siten että Sami nukkuu hobitti-vuoteessa, mä otin sohvan ilman petauspatjaa ja Jukka tyytyy lattiamajoitukseen Vegasin GP:ltä tutuksi tulleella tyyny-petauspatja kombolla. Vähän aikaa jubailtuamme selviää, ettei Jukka ollut ilmoittautunut etukäteen, koska ei tiennyt sen olevan pakollista, sillä mies on edellisen GP:nsä pelannut Moskovassa 2012. Päädymme siihen tulokseen, että miehen on syytäå kiiruhtaa saitille heti kahdeksan jälkeen aamusta selvittelemään asiaa. Saimu ja Hannes painuvat pikapikaa pehkuihin, kun taas pyrin parhaani mukaan tutustuttaa Jukkaa erinäisten hupiformaattien saloihin. Illan aikana pelattiin ainakin mentalia, tanskalaista ja Wikerin paskaformaattia, sekä juotiin 4 pulloa viiniä.

Lauantai

Herään muiden kolinaan noin kahdeksan aikoihin, mutta koska mun pitää olla rakentamassa pakkaani vasta 12:10, jatkan uniani. Onhan mulla herätys 10:30. Herään uudestaan raukeana ja venyttelen vähän käsiäni. Nappaan kännykän lattialta tarkistaakseni kellonajan ja huomaan kellon olevan 12:11. 12:11...... Kännykkä paljastaa, että olen mitä ilmeisimmin unissani sulkenut herätyksen, ilman torkkua. Well Played, sleep-IN indeed! Noh piilarit naamariin ja munaravia saitille. Saavun paikalle 12:28 ja koska turnaus alkoi myöhässä, ilmeisesti pöytien puutteesta johtuen, en saa penaltyä vaan täydet 35min tarkistukseen ja pakan rakennukseen.

Pakka rakentaa itse itsensä ja olen valmis noin kymmenessä minuutissa. Ainut mikä jäi kalvamaan ja mistä Saimukin mainitsi oli maindekattu Molten Snakeskin, jonka oli voinut korvata keskiverrolla pihvillä.

Valitettavasti en muista tarkkaa dekkilistaa, mutta eipä siinä mitään ihmeellistä ollutkaan. Dekin paras kortti oli Abzan Ascendancy, ja muut vihreät spläshit olivat Abzan Guide ja Abzan Charm. Muu dekki oli semiaggressiivinen BW ja fiksereitä löytyi tasan GW täppiländin verran. Alkuarvio dekistä oli hyvänä päivänä 5-2 kun mulla oli kaksi byeä pohjalla.

Seuraavat matsikuvaukset ovat todella aneemisia, sillä dekki oli mun GP-historian suoraviivaisin ja sillä oli erittäin ikävä pelata. Lisäksi tuntui siltä, että kaikissa voittamissani matseissa vihut pelasivat suoraa huonompaa dekkiä

Round 3, Random saksalainen, 5c

Kämmään ykköspelissä kun kommittaan boardiin turhaa pieniä miehiä ja Death Frenzy syö boardini poislukien 4/3 Ainok Bond-Kiniä ja haudasta takaisin tulevaa Championia. Ajot ja 3/3 Delve lenskari tiskiin, vihu kymppiin ja näyttää hyvältä, kun vihulla ei ole boardia. Vihu pelaa molempiin lihoihin poistot ja seuraavan vuoron Abzan Guide seals the deal kun mä nostan ländiä. Kakkosessa floodaan.

2-1

Round 4, Random espanjalainen, Temur

Vihulla oli kaksi byeä ja sanoi, että sen dekki on huonoin mitä sillä on ollut tässä formaatissa. Vihu pelisa molemmissa peleissä ainoastaan huonoja morpheja tyyliin Sagu Archer ja 5/2 vanilla.

3-1

Round 5, Random sakasalainen nassikka, Mardu

Mukavan oloinen nassikka istuu vastapuolelle ja aletaan juttelemaan. Kaveri paljastuu uudeksi pelaajaksi ja sen huomaa myös peliliikkeistä. Ykköspelissä vihu ajelee paskaksi omia miehiään saadakseen forcattua lämää joku 3 pistettä life totaaleissa 15-20. Valitettavasti kaveri pääsee edelle kun en vuorolle 7 mennessä nosta neljättä ländiä ja High Sentinels of Arashinin tulee pöytään. Pääsen stabiloimaan vuorolla 9 kun nostan manan, mutta jään viiteen. Vihu ajaa ja ampuu Arrow Stormin tasarahalla. Kakkosessa nostan nutikat: T1 Bloodsoaked Champion T2 Ainok Bond-Kin T3 Mardu Hordechief T4 Abzan Ascendancy. Kolmosessa mulligoin kuuteen ja kun molemmat mun nostamat miehet saavat poistosta vihu biittaa mut vaikeuksitta jollain paskakavuilla. Lopussa tais olla kädessä 3 combat trikkiä.

3-2

Round 6, Random saksalainen, Jeskai

Ykkösessä vihu mulligoi viiteen ja floodaa. Kakkosessa otan aikaisilla ykkösen ja kakkosen dropiella ohjat haltuuni ja vihu pistää selkeästi liinat kiinni. Haistelen End Hostilitiessiä ja pelaan Ascendancyn kun mulla on 4 miestä, joista yksi on Abzan Falconer, tiskissä ja vihu kerää kortit. Ilmeisesti vihu totesi, että menee ajoista liian alas vaikka mulle jäisikin vaan 4 tokenia.

4-2

Round 7, Ei muistikuvia

Ei muistikuvia

5-2

Round 8, Random saksalainen, Mardu

Näitä saksalaisiahan on täällä enemmistönä?? Ekassa mulligoin nouländer, into vanländer, into nouländer, into 4.
Kakkosessa dekkien tasoero paljastuu ja mulla ei oo jakoja. Todennäköisesti myös pelasin väärin.

5-3

Koppaan Jukan jostain saitin nurkilta ja päätetään lähteä läheiseen raflaan. Rafla on jostain syystä kiinni, joten päätemme mennä mäkkiin. Vaikka roskaruoka tursuaa jo ulos korvista ja lähtökohtaisesti en ole innostunut aterioimaan ulkomailla mäkkärissä, en jaksa panna vastaan kun me sentään tiedetään missä se on. Mäkistä kauppaan ja viinit kouraan. Dokaillaan ja pelaillaan muutama tunti. Jossain välissä päätetään kokeilla Jukan kertomaa tapaa avata viinipullo hakkaamalla pyyhkeeseen käärittyä pulloa kovaa alustaa vasten. Saimun neuvo oli että se vaatii kunnolla forcea. Ensin yritetään muutama minuutti kevyesti koputellen, mutta kun mitään ei tapahdu, otamme Saimun neuvot käyttöön. Korkki lentää iloisesti jo ensimmäisen iskun jälkeen! ja kun nostan pulloa ylös pakenee viini pullon pohjasta samaa tahtia, kuin onnistumisen suoma ilo minusta. Vituiks meni sekin. Eipä siinä, totesimme ja lähdimme baariin. Jukka oli todella kevyellä varustuksella liikenteessä ja baarivarustuksena olleet pieruverkkarit backfiresivät illan loppupäässä kun yritimme klubille sisään. Poke tosin väitti, että tämä johtui kielitaidottumuudestamme ja klubille otettiin vain ranskan/saksan taitoisia. Ei mennyt läpi. Illan saldona oli paskaksi mennyt viinipullo, kaksi taksireissua ja viinissä uitetut saaliit kahden päivän siiledeistä.

Sunnuntai

Heräillään Jukan kanssa joskus aamupäivästä ja päätetään lähteä pelaamaan Team Sealedia. Saavumme paikalle kuitenkin sen verran myöhään, että emme ehdi löytää kolmatta kaveria ajoissa. Change of plans - Jukka menee nukkumaan ja mä rekisteröin meiät 2HG:hen ja metsästän kauppaa missä myydään röökiä, koska kebula josta moista oli tähän asti saanut, oli randomisti sunnuntaina kiinni. Puolentoista tunnin reissun jälkeen saavun paikalle tyjin käsin ja istun odottelemaan pöytään jossa rakennamme pakkamme. Viisi minuuttia aloituksesta jo kulunut ja miestä ei näy missään. Lisäksi Jukan kännykkä oli poissa päältä. Onneksi turnauksen aloitus taas kesti ja Jukka saapuu sopivasti kun mä alan rippaamaan boostereita.Lähdetään vähän hassuttelemaan ja rakennamme mulle Sultai-dekin, joka abusoi Hardened Scalesin - Retribution of the Aincientsin - 2x Rakhasa Vizierin ja runsaiden delve-vehkeiden synergiaa. Jukka ohjastaa Jeskai pasketta Wrathillä ja Sentinelssillä.
Peleissä ei käy mitään mainitsemisen arvoista. 2-2

Jukka haluaa taas mäkkäriin. Mennään. Vitutti. Kämpillä on Saimu, joka ehdottaa syömistä jossain oikeessa ravintolassa. Vitutti enemmän. Lufthansa pistää mulle ja Jukalle viestiä, että meidän lennot on peruttu. Koska kumpikaan ei saa lisätietolinkkiä avattua kännykällä taikka koneella ja Lufthansan asiakaspalvelu ei vastaa, päätetään selvittää asia vasta kentällä. Lähden lopulta Saimun seuraksi metsästämään viiniä röökiä ja Saimulle ruokaa. Reissulla menee noin tunnin verran ja löydämme itsemme jossain vaiheessa iltaa pelaamasta Team Sealedia Saimu&mä vs. Hannes&Jukka. Otetaan turpaan jotain 5-1 ja kai lopetettiin pelaaminen. Aloin olla tokan matsin jälkeen jo melko seinät, niin en muista. Tuskimpa tosin oli mitään muistettavaakaan.

Maanantai

Herätään sopivasti siten, että tulee pieni kiirus ehtiä kahden dösään. Onneksi lakko on päättynyt ja matka sujuu jouhevasti. Bussiasemalla törmäämme Lauri Pispaan, jonka kanssa sovitaa yhteisistä plääneistä muuttaa kaikille samat paluulennot. Lauri oli tehnyt edellisenä päivänä noin puolen tunnin soiton Viron Lufthansan aspaan, vain saadakseen kuulla, että asiakaspalvelijan kone kaatui ja pitäisi soittaa uudelleen. Ilmeisesti lentojen järjestely oli vienyt noin tunnin. Puhelinlaskua odotellessa. Bussiin noustessa ilmenee ongelmia, sillä Jukalla ja Laurilla on lippu vasta seuraavaan bussiin, eikä kuskia ole infottu lakosta. Lauti koittaa selittää, että on pakko päästä tai myöhästyy rebookatusta lennostaa. Muutama ruma sana tiukkaan sävyyn ja istumaan. Bussissa otetaan siiledi, jonka harjaan kohtuu helposti. Saalista ei tosin auennut nimeksikään.

Saavumme vihdoin vähän ennen viittä kentälle ja ajattelemme, että tässä nyt on hyvää aikaa hoitaa rebookkaus ja käydä safkaamassa. KFC:ssä.... Löydämme Lufthansan rebooking-tiskin heti kärkeen ja menemme hoitamaan asiaamme. Hommassa menee noin 40min kun ensin tarjotaan Laurin vaihtoehtoa Frankfurt-Tukholma-Helsinki, mutta vaihtoajan ollessa lyhyt jäädään kinastelemaan siitä, kuka maksaa viulut jos jäämme kyydistä. Noh toinen optio on lähtö tiistaina 17:00 Frankfurtista Lufthansan maksaessa hotlat. Muut ei innostu, vaikka mä olisin mieluusti jäänyt Saksaan dokaamaan. Lopulta saadaan lennot buukattua, mutta meidän pitää hoitaa check-in toisella tiskillä. Toiselle tiskille päästyämme ja varausnumerot annettuamme, asiakaspalvelijan naama venähtää pahasti. Ilmeisesti mimmi rebooking-tiskillä on porsastellut pahemmin kuin PoroTour Invitationalsseissa pelaajat yhteensä. Jukalle oli bookattu lento finskillä Frankfurt-Helsinki, johon mies ei enää ehtisi ja lisäksi Jukalla oli lento Frankfurt-Tukholma. Mulla oli vaan lento Frankfurt-Tukholma. Tiskiltä meidät passitetaan jonnekkin seuraavalle tiskille, josta taas seuraavalle. Tällä kertaa homma sujuu kohtuu nopeasti, mutta aika alkaa olla kortilla koneeseen. Ylimääräistä hupia kansalle tuo lentokentällä järjestetty mielenosoitus. Lufthansan neiti kertoo, että sama porukka on osoittanut mieltään, joka maanantai, siitä asti kun uutta kiitorataa alettiin kaavailemaan Frankfurttiin. Ei siinä sinänsä mitään, mutta kun se kiitorata VALMISTUI jo KOLME VUOTTA sitten. Hulluja nuo saksalaiset. No saadaan Jukan kanssa liput Frankfurt-Tukholma-Helsinki, eli samat kuin Laurilla, ja jäädään venaamaan Lauria kun sen pitää laittaa matkatavarat koneeseen. Lauri pääsee tiskille, "Sori mä lopetan just" ja Lauri ohjataan seuraavalle. "Sori mä meen nyt tauolle" ja Lauri ohjataan seuraavalle. Lauri nakkaa tavaransa hihnalle... jaaa se hihna meni paskaksi. Laurille jää reilut viisiminuuttia aikaa toimittaa laukkunsa noin 500 metrin päähän, ennen kuin matkatavaroiden check-in sulkeutuu. Ei ehditty syömään, mutta saimme kutenkin hodarit naamariin matkalla koneeseen.
Lentomatkoilla ei tapahdu muuta ihmeellistä, kuin hauskuutta herättänyt nainen, joka istuuduttuaan tummien poikien viereen, suojasi hengitystiensä paidallaan. Mitä ilmeisimmin Ebolan pelossa.

Helsingin päädyssä Jukka heittä ilmaan villin kortin, että mä jatkaisin Moilanen-Ohtonen-Saarinen-kommuuniin dokaamaan ja pelaamaan ostamallamme boksilla jotain. Suostun varauksetta. Otetaan kevyttä kuppia ja otetaan Jukan ja Lauri Moilasen kanssa winner takes all -Team Sealed. Turhan optimistinen aika-arvio ja matkaväsymys johtavat siihen, että pelit jää kesken, kun painun nukkumaan.

Herään olohuoneen sohvalta ja ulkona on pimeää. Katson kelloa kännykästä. 16:15. Ei paha, ei mulla ollut Turussa mitään tärkeää. Avaan Whatsappin ja luen Roni Ahosen lähettämän viestin "Miks et oo duunis". Ei helvetti! Mulla olikin töitä ja ne alkoi tunti sitten Turussa ja mä olen jossain Espoon perämetsissä krapulassa. Paniikki iskee ja mietin miten tästä selvitään. Vanhan skapparin rautaiset hermot eivät vähästä hätkähdä ja toimin kuten kuka tahansa suoraselkäinen suomalainen, eli potkin jätkät ylös ja jatketaan pelaamista.

Aikahyppy perjantaille

Nukun aamulla tyypilliseen tapaani pommiin ja saavun myöhässä kauppikselle, josta ainejärjestön tilaama bussi lähtee kohti Keilanimeä. Noh saimpahan sentään reissulle tarvittavat kamppeet mukaan eli vaihtopaidan ja bokserit lauantai aamuksi, jolloin suuntaan takaisin Turkuun. Excursio mikkisoftalla sujuu hyvin ja päätän jatkaa kohti Poromagiaa ja FNM-dräftiä. Dräfti menee tyystin reisille ja saan aikaiseksi 4c paskakasan runsailla massiivisilla perseillä feat 3x War Behemoth. Ykkösrundin aikana Hannu Vallin tulee naputtelemaan pöydänreunaa: "Simo, Simo, Simo. Mitäs sä teet huomenna?". Vastailen jotain tentteihin lukemisesta ja muuta shaibaa tajuamatta lainkaan Hannun taka-ajatusta. "Ei, kun sä tuut pelaa Poro Invitationalsseihin." "Aha, no kaipa mä voin. Onks mulle dekit?". Sovitaan Hannun kanssa, että Malin tuo mulle dekit ja jos se ei pelaa niin mä paikkaan sitä. Dräfti meni 1-2.

Suuntaan punkkaamaan mutsille ja alan heti tutustumaan formaatteihin. Sealed-listaa en jaksa vilkaista juuri lainkaan ja sama pätee dräfti-osuuteen. Tyydyn vain kysymään Ihoselta vinkkejä. Koska Antti Malinin dekit on lähtökohtaisesti aina jotain paska-aggroja haluan brewata omat dekit formaatteihin, vaikka ne todennäköisesti ovat suvereenisti huonompia. Hannu sentään lupasi lainata kaiken mitä kaupasta löytyy, koska varoitusaika lähenteli nollaa ja mun kortit majailivat Turussa. Moderniin kasaan pikaisesti UWb-kontrollin ja kysyn Juhalta, että mitä sais lainaan, Poroilla kun ei kaikkia ollut. Melkeen kaikki löytyy ja dräftiin tulee vinkkinä, että vältä mustaa. Siirryn siis brewaamaan BYOB:ia. Ensin katselen onko mahdollista pelata jotain herkullista komboa ja viritelmät tuntuvat kultakaakin vastaan kankeilta. Aikaa kuluu ja jossain 02:00 paikkeilla katson gathereristä mitäs kortteja Tempestistä on näyttää. Aluren! Planeshiftistä Cavern Harpy ja Silver Drake kuuluvat keskisettiin ja Dissensionista Court Hussar ja Azorius Herald saavat kombon pyörimään. Katselen gathererista parhaat tutorit countterit ja utilityvehkeet dekkiin ja voittokeinoksi sujautan Earthcratf + Supply // Demand infinite tokens kombon. Lista Juhalle ja saan tietää, että kortit löytyy. Nukkumaan.

Soitan aamulla Hannulle ja sanon, että brewasin dekit. Eli jos Maukka ei päässyt tuomaan dekkejä niin voin silti pelata. Hannu ilmoittaa, että Malin tulee, mutta Niemi ei, joten brewatut dekit tulevat tarpeeseen.

Poroilla Hannu pyytää mua kirjoittamaan decklistin koneelle. Kirjoitan ensimmäiset kaksi kortti ja tajuan ettei lista ole laillinen formaatissa. Vituiksi meni siis taas. Noh pistän Juhalle viestiä, että onko mitään realistista varaplääniä? "TSP-UY-NPH UB DrawGo, mut se on sit toooosi hidas." "Just hyvä, tänks!" ja alan pikkailemaan kortteja gathereristä listaani. Koska turnaus venyy meikäläisen takia, alkaa paine kasaantumaan ja viimeiset 5 korttia plus side tuntuvat todella epäoptimaalisilta. No ihan sama. Huumorillahan tänne tultiin.

Dräft

Saan seatin mielestäni pöydän parhaasta positiosta helpommassa podissa. No offence guys, mutta ennakkoon pidin Rikola-Ihonen-Saarinen kolmikkoa pöydän parhaimpina dräftääjinä ja tiesin myös heidän valmistautuneen kunnolla. Mun seatti oli juuri vastakkaisessa kulmassa näihin kolmeen nähden ja hymyilin sisäisesti. Ihonen aloittaa ja ottaa Merfolk Lootterin. Juote jatkaa vihreällä lihalla ja Äärelä seuraa perässä. Pyrin pitämään neuvosta kiinni ja otan Fissuren jonkun mustan playablen yli. Seuraavat kaksi pikkiä sujuvat Moonglover Extract ja Torch Slinger. Tämän jälkeen punainen kuivuu kokoon, koska Äärelä on oikealla puolellani RG:llä ja Kaukoranta vasemmallani RG:llä. Noh pöydässä kolme dräftäsi sinistä ja ne kaksi muuta (Rikola-Ihonen) tasan toisella puolella. Lopputulemana saan seuraavanlaisen UB-kontrollin kasaan:

9 Island
9 Swamp
Grasp of Darkness
Nightscae Familiar
Counterspell
Returned Phalanx
Peel From Reality
Singing Bell Strike
Capsize
Compulsive Research
Spiketail Drakeling
Dream Cache
Ichor Slick
Murder
Moonglover Extract
Recoil
Phantom Monster
Sewn-Eye Drake
Latchkey Faerie
Gush
Memnoic Wall
Aethersnipe
Terrus Wurm
Ja kortti jota en muista

Round 1, Tommi Äärelä RG

Tommi voittaa nopan ja aloittaa aggressiivisesti Kird Apella. Tommi lisää myöhemmin painetta Wild Mongrelin ja jonkun Kavun muodossa, mutta onnistun stabiloimaan halpurilla ja Aethersnipellä, sekä parilla poistolla. Tommilta loppuu kaasu kesken ja Capsize tekee mitä tekee. Kakkosessa nostelen huonommin ja jään nopean alun jalkoihin. Kolmannessa seiska näyttää Island, Nightscape Familiar, Counterspell, Compulsive Research, Dream Cache, Gush, Aethersnipe. Jos olisin drawilla, olisin snäpkeepannut, mutta playltä mietin hetken ja shippaan. Suolaan itseäni katsomalla pakan kaksi päällimmäistä korttia, Swamp ja Island. Mulligoin kuuteen ja saan taas vanländerin. Selkeästi paskempi käsi ja aivopieru ja pidän. Tommilta supernopea aloitus ja mä missaan kakkos ja kolmos länddropit. Hyvin siis alkaa.

0-1

Round 2, Ville Kaukoranta RG

Ville voittaa nopan ja aloittaa kohtuu agressiivisesti parilla lihalla, mutta poistot pitävät pahimman paineen poissa ja kutosvuoron Aethersnipe sekä seiskavuoron Terrus Wurm tekevät mitä läskit pihvit tekevät parhaiten. Villen kevyt floodi auttoi asiaa. Kakkos gamessa molemmat nostaa kehnosti, mutta Villen Cinder Pyromancer nylkyttää tasaista tahtia lifejäni alas. Stabiloin vuoron liian myöhään ja Ville saa lethalit flashbackatyllä Fireboltilla. Kolmannessa Villen aloitus on auttamatta liian hidas.

1-1

Round 3, Jesse Juote GW

Ykkös gamessa saan parit 2-1 tradet Recoililla ja poistoilla kun Jesse pelaa auroja äijilleen. Jessen miehet käyvät liian pieniksi liian nopeasti ja grindaan voiton. Kakkosessa kaksi täpperiä pitää blokkerini kurissa ja Jesse nylkyttää nalleilla voittoon. Kolmannessa vaihdan aggropläänille T2 Returned Phalanxilla T3 Spiketail Drakelingillä T4 Phantom Monsterilla ja T5 Singing Bell Strikellä. Jessen hitaamman puoleinen käsi jää jalkoihin kun vastausta lentureihin ei löydy.

2-1

Dräfti meni positiivisella rekordilla, mutta fiilis oli silti pettynyt. Mahdollisuudet olivat 3-0 tulokseen ja pakka oli myös sen tasoinen. Lisäksi oletin olevani conssi-formaateissa selkeästi muita jäljessä paskan valmistautumisen vuoksi.

BYOB

Lista jonka sain raavittua kasaan näytti suunnilleen tältä (en muista ihan tarkkaan kaikkia kortteja):

11 Island
9 Swamp
1 Dreadship Reef
1 Calciform Pools
1Urza's Factory
1 Desert
1 Academy Ruins
1 Faerie Conclave
1 Terramorphic Expanse
1 Ancient Visions
1 Whisper of the Muse
1 Teferi, Mage of Zhalfir
1 Mystical Teachings
1 Sudden Death
1 Swat
1 Cancel
1 Careful Considerations
1 Vesuvan Shapeshifter
1 Brine Elemental
1 Batterskull
1 Ring of Gix
1 Bone Shredder
1 Tendrils of Corruption
1 Draining Whelk
1 Miscalculation
1 Shadowmage Inflitrator
1 Psionic Blast
1 Dismember
1 Truth or Tale
1 Vapor Snag
1 Geth's Verdict
1 Spell Blast
1 Think Twice
1 Prismatic Lens
1 Fathom Seer
1 Dark Withering
1 Frantic Research
1 Psychic Barrier
1 Karn Liberated
1 Opportunity
1 Dralnu, Lich Lord
1 Haunting Hymn

Side:
Epämääräistä paskaa. Relevantteina kortteina taisi olla Engineered Plague ja Voidmage Husher.

Kuten huomata saattaa, lista ei ole lähelläkään optimia. Itseasissa näin raporttia kirjoittaessa vituttaa, mitä paskaa on tungettu dekkiin ja mitä jäi pois. Odotukseni dekille olivat 0-3.

Round 4, Sami Häggkvist UW

Tästä se posarointi alkoi. Sami voittaa nopan ja mä aloitan kolmosvuoron morphatulla Brine Elementalilla. Sami vastaa Icy Manipulatorilla johon tulee followuppina Jace, the Mind Scupltor. Pelaan ländi, Batterskull, sun ja katselen mistä löytäis tokenia. "Taisit just missata triggerin". Seuraavalla vuorolla Sami pelaa Glitaxian Proben ja toteaa, että olisi aivan köysissä jos mä olisin muistanut tokenin, kun kädestä löytyy Karn Teachings ja vehkeet. Luultavasti heitto oli vaan tarkoitettu buustaamaan mun tilttiä. On se ovela. Pääsen vielä kokeilemaan pelissä isoa Draining Whelkkiä, mutta Samilla on countteri ja Sami harjaa voiton useita vuoroja myöhemmin mun tehdessä, noh ei juuri mitään. Ykkös gameen meni aikaa jotain 38 min ja sanomattakin lienee selvää, että DrawGo:lla on vähän kiire. Pelaan kakkospelin huonosti ja skuuppaan kun kellossa on jäljellä jotain 2 min ja olen taas ihan köysissä.

2-2

Round 5, Jere Mäkinen UWg Faksit

Päästään pelaamaan kameran alle ja sehän tietää sitä, että mä pelaan taas huonosti. Jere saa nopealla Metal Workerillä vehkeet tiskiin liian nopeasti ja edesautan tappiotani unohtamalla Ancestral Visionssin suspend-triggerin. Kakkospelissä Jeren alku on paljon hitaampi, mutta en oikeen löydä vastausta SoFIin. Poistoista kuitenkin lölytyy ja treidailen niitä Jeren vähäisiin äijiin. Jere pelaa Storage Matrixin ja mä kämmään käyttämällä Prismatic Lenssiä Tendrils of Corruptioniin vaikkei tarvinnut ja kriittisessä vaiheessa toista mustaa manaa ei ole näyttää kun en päässyt Lenssiä untappaamaan. Tilt into kessu.

2-3

Round 6, Max Sjöblom Mardu

Ensimmäisessä Max pelaa jotain spellejä ja ajaa mut piiloon. Kakkosessa Max jää liian pitkäksi aikaa kolmeen ländiin ja pääsen niin paljon edelle, ettei manojen nosto enää auta. Kolmannessa Max grindaa Mutsilla Butcher of the Hordella ja Phyrexian Reclamationilla korttietua, mun kaivellessa vastauksia lihoihin. Saadaan peli tilanteeseen, jossa Maxilla on Mutsi Goblin Legionnaire ja Seeker of the Way vs mun Teferi ja kässärit. Lifet mulle 6-13. Max pelaa Phyrexian Gargantuan. Mä kämmään ja pelaan noubreinerinä Teachings into Draining Whelk jonka triggeriin responssina Max paskoo mun Whelkin. Max käyttää Reclamaatiota ja passaa. Topdekkaan Psionic Blastin ja ammun Maxin pois. Oli kyllä miehen ilme näkemisen arvoinen, kun ois varmaan voinu vaan responssina siihen Gargantuaan hakea Blastin. No hyville ihmisille käy hyviä asioita.

3-3

Auction

Auctionissa mulla oli plääninä pelata Longia, Tonttuja tai Flash Hulkkia, koska ne on dekkejä joita olen pelannut ja ne tuntuivat riittävän vahvoilta. En kuitenkaan ollut valmis menemään hirveän alas kyseistenkään dekkien kanssa ja jo ennen auctionia mulle oli ok jos päädyn 8/25 kombolla Potencelle tai Naakoille.

Bidaus oli heti alusta asti todella aggressiivista ja kaikki kolme suosikkiani menivät mielestäni liian alas. Päädyin siis kilpailemaan paskanelikosta Dragonstorm, LaurelPotence, ProsBloom ja CawBlade. Olin ekana vuorossa ja valitsin Dragonstormin, koska tiesin sen olevan dekeistä halutuin ja en sitä itse halunnut pelata, niin tosesin saavani muita halvemmalla jos yksi kisaaja on vielä ulkona. Sami otti Dstormin kuitenkin olettamaani halvemmalla. Ratilainen sekoittaa pakkaa ja ottaa bidattavaksi LaurelPotencen eli selkeästi heikoimman vaihtoehdon. Mies Pitäkööt tunkkinsa. Hukka ottaa viimeisenä bidaukseen ProsBloomin ja mä päätän olla bidaamatta lainkaan, koska en halua riskeerata, että Hukka antaa sen mulle. En osaa pelata ylipäätänsä ja vielä vähemmän komboa josta en edes tarkalleen tiedä miten se toimii. Päätökseni herättää heti närkästystä ja vittuilua. No eipä oo multa pois jos teiän kalliilla ostetuilla paskadekeillä tulee nyt vaikeeta.
Result Naakat 8/25. Olin tyytyväinen.

Round 7, Antti Malin Jund 5/25

Tiesin olevani kaikkia reiluja dekkejä vastaan edellä jo pelkästään korttiedun turvin. Tämä ei ollut poikkeus. Tein matsista itselleni haastavan häviämällä kakkospelin unohdettuun Batterskullin triggeriin (kuinka huono sitä voi olla?) ja kolmosgame meni pitkäksi samaisen virheen takia (nyt vittu ihan oikeesti), mutta oli silti helpohko.

4-3

Päivä postitiivisella rekordilla on kai ihan ok, mutta vähän hirvitti nuo tulevat constructed matsit. Päätetään Saarisen Ollin kanssa lähteä Moilanen-Ohtonen-Saarinen kommuuniin "testaamaan". Paikalle päästyämme testaaminen osoittautui lonkeron litkimiseksi ja paskan jauhamiseksi mentalin ohessa. Siinä vaiheessa kun Olli pelaa Legacy-mentalissa kakkosvuoron Raise the Alarmin, toteamme, että on aika mennä nukkumaan.

Sunnuntai

Nukun perinteisesti taas pommiin ja pikaisen suihkun jälkeen alkaa jo vituttaa pukea samaa pukua kolmatta päivää putkessa päälle. Noh sen siitä saa kun valmistautuu huonosti yllätysreissuille. Saitille päästään kitenkin onnellisesti ja heti turnauksen parhaan formaatin kimppuun

Round 8, Markku Rikola Tontut 5/9

Vanhana tonttupelaajana uskoin olevani kohtuu hyvillä ainakin game ykkösessä Markun alhaisten lifejen ja käsikorttien vuoksi. Lisäksi listan mainissa ei tainnut olla vastausta Sword of Feast and Famineen. Ykkösgamessa ajankin Markun suh nopeasti piiloon. Kakkos gamen häviän Viridian Shamaaniin ja Jitteen. Totesin myös sidenneeni väärin. Kolmosessa olen ensin voittamassa miekalla varustetulla Batterskullilla, mutta Jitte ja topdeckattu Viridian Shaman kääntävät pelin. Pakotan kuitenkin Markun ampumaan naakkani alas ja pääsen stabiloimaan Batterskullia pomputellen, jotta Jitte pysyy aisoissa. Topdeck moodissa säkitän ensin ja pelaan Celestial Colonnaden kun lifetotaalit ovat jo pitkään olleet 3-2X minulle ja Jitessä on vain yksi nappi. Kämmään enkä pelaa viimeistä naakkaa, mikä olisi taannut ensivuoron lethalit, näin antaen Markulle ylimääräisen noston. Mies kuitenkin posauttaa ja scooppaa vuoroa liian aikaisin.

5-3

Round 9, Aarne Puylze Faeries 6/16

Dekit ovat kohtuullisen samaa tasoa ja mä pääsen aloittamaan aivan järjettömästi isommilla resursseilla. Ykköspelistä tulee tiukahko, kun mulligoin seiskaan ja pidän käden iman stoneforgea. Viimeisellä vuorollaan Aarne pelaa syystä tai toisesta kahdessa lifessä toisen Bitter Blossomin ja jenkkaa koko tiimillä. Poistan Sowerin ennen blokkereita ja blokkaan Mistbind Cliquen. Aarne scooppaa. Kakkosessa nostan hyvin ja Aarne floodaa.

6-3

Auction meni odotettua paremmin, osittain varmasti hyvistä matchupeista johtuen, ja lähdin positiivisin mielin kohti Cube Sealedia. Tästä tosin pitäisi mennä vähintään 2-1, jotta realistiset mahdollisuudet top 4 säilyvät, koska conssidekkini oli taas itseään täynnä ja uskoin sen menevän parhaimmillaan 1-2.

Sealed

Poolini kasasi suunnilleen itse itsensä ja sain aikaan seuraavan läjän:

Knight of Sursi
Errant Ephemeron
Attended Knight
Jace's Mindseeker
Voidweilder
Vulshock Replica
Messanger Drake
Aven Squire
Observant Alseid
Kor Snctifiers
Goblin Legionnaire
Mentor of the Meek
Rhox Faithmender
Shaper Parasite

Gifts Ungiven
Pyrite Spellbomb
Saltblast
Bonds of Faith
Refraction Trap
Shrine of Loyal Legions
Contagion Clasp
Gut Shot

3 Mountain
Adarkar Wastes
Battlefield Forge
Slayer's Stronghold
6 Island
6 Plains

Round 10, Jori Hukka GB

Ykkösgamessa pääsen kellottamaan alkuun hyvin, mutta vuorosta 4 lähtien Jori latoo lihaa tiskiin. Poistan toisen pihvin Saltblastillä ja toisen Bonds of Faithillä, mutta Jorin Ulwenwield Tracker + Bondattu läski vie pelin. Kakkosessa päästään kavustalliin. Nostelen parit lenturit, mutta Jori sweeppaa pöydän Pernicious Deedillä. Mä nostelen ländejä ja Jorilla on parit followupit

6-4

Round 11, Andrei Häyrynen RW(u)

Ekassa päästään taas kavustall tilanteeseen kun Andrei pelaa munakoreja ja mä omia pihvejä. Nostelen miehiä lisää ja Andrei nostaa ländejä. Saan parilla jenkkauksella miehen lifet tarpeeksi alas viimeistelläkseni Vulshok Replicalla. Kakkosgamessa  Andrei aloittaa todella aggressiivisesti, mutta aggroilu pysähtyy Attended Knightiin. Tuijotellaan taas muutama vuoro toisiamme, kunnes saan Ephemeronille housut ja Andrei ei löydä poistoa ajoissa.

7-4

Round 12, Tomi Ratilainen UR(g)

Olin kuullut enne rundia Tomin posautuksista ja tiesin miehen pelaavan aggressiivista UR:ää. Tomi aloittaakin vahvasti Monastery Swiftspearilla, jolle laitetaan kakkosvuorolla Madcap Skills kiinni. Itse tyydyn morphaamaan kolmosvuoron Shaper Parasiten. Tomilla ei ole followuppia ja menen täysillä päin mitä tahansa instanttia kääntämällä Parasiitin. Tomi tutkailee kahta korttia kädestään ja laskeskelee manojaan ja huokaisee. Liha gravelle! Saan pelattua jotain lenskareita ja Tomi pelaa 5/5 lentävän tokenin. Vastaan Mistmoon Griffinillä ja jätän manat auki Giftsiin. Tomi ajaa ja alan hassuttelemaan hakemalla Giftsillä pelkän Voidweilderin gravelle. Tomilta löytyy Repulse ja mies jatkaa Wakethrasherillä. Chumppailen äijillä menemään kunnes löydän parit poistot Tomin pihveihin ja voitan lopulta miehen nostellessa ländiä. Toisen pelin häviän grindauksen päätteeksi ja kolmannen voitan grindauksen päätteksi.

8-4

Modern Manacost Highlander

Lista jolla lähdin pelaamaan tuotettiin kiireessä pahemmin miettimättä mitä formaatissa pelataan.

Main:

6UU Dig Through Time
7U Treasure Cruise
4WW Elspeth, Sun's Champion
4UU Aetherling
3WW Hallowed Burial
1WWU Supreme Verdict
2WW Wrath of God
3U Mystical Teachings
1UUU Cryptic command
2UU Jace, Architect of Thought
XWUU Sphinx's Revelation
WUB Esper Charm
1WU Detention Sphere
2W Oblivion Ring
1UU Dissolve
WU Azorius Charm
1U Remand
W Path to Exile
XU Repeal
U Serum Visions
X Engineered Explosives
1 Elixir of Immortality

Arcane Sanctum
Marsh Flats
Polluted Delta
Flooded Strand
Hallowed Fountain
Watery Grave
Godless Shrine
Mystic Gate
Sunken Ruins
Calciform Pools
Celectial Colonnade
Creeping Tar-Pit
Urza's Factory
Nephalia Drownyard
3 Island
1 Plains

Side:

5 Batterskull
2WB Utter End
1WW Brimas, King of Oreskos
1W Nyx-Fleece Ram
1B Go for the Throat
3W Faith's Fetters
2BB Damnation
WW Kor Firewalker
0 Tormod's Crypt
Swamp

Kuten huomata saattaa, listalta puuttuu melko hyviä kortteja joita olisi saattanut haluta, kuten esimerkiksi Kitchen Finks. Pienellä testaamisella olisin tunkenut myös Swampin mainiin ja sidelle tuonut ainakin Tectonic Edgen.

Round 13, Olli Saarinen Junk

Olli oli testannut formaattia järjettömästi, tosin tiesin miehen listan ennalta. Ykköspelissä onnistun stabiloimaan parilla Wräthillä ja ollilta loppuu kaasu kun Elspeth alkaa jauhamaan. Kakkosen häviän kolmosvuoron Lilianaan ja sen jälkeisiin lihoihin. Kolmospelin häviän kakkosvuoron Lilianaan ja sen jälkeisiin lihoihin.

Round 14, Juha Ihonen RG Ramp

Juhalla on edge kun olin lainannut koko dekin mieheltä ja mies toteaakin heti kärkeen, että mä voitan G1:n ja Juha kaksi seuraavaa. Aloitan mulligoimalla ja Juha latoo nopeita miehiä tiskiin med Kessig Wolf Run. Pahalta näyttää. Kakkospelissä Juha pitää hitaan käden joten pääsen ländäämään Elspethin suht korkeista lifetotaaleista. Juhalta löytyy planeswalkkeriin vastaus mutta seurannutta Aetherlinggiä käytännön boarditon ramppi ei enää biittaa. Kolmannessa Juha ramppaa uskomattomalla tahdilla kuitenkaan pelaamatta juuri mitään. Itse jään viiteen manaan käsi täynnä vehkeitä ja 1/4 manamies nylkyttää "kovaa" tahtia mua hengiltä. Heitän läpällä, että ei tossa sun dekissä oo varmaan muita pahoja kortteja kuin Wolf Run. Ammattimiehen ottein Juha kuoraisee sen pakan päältä ja ajelee täysillä. Joudun Wräthäämään seuraavalla vuorolla ja Juha ampuu countteroimattoman X:n suuhun.

8-6

Viimeinen kierros edessä ja olen neljäntenä pisteen edellä Lindroossia. Jos tasuroin menee Ratilainen todennäköisesti ohi. Päästään kuitenkin merkitsevänä matsina pelaamaan kameran alle.

Round 15, Jani Lindroos Esper

Jani voivottelee jo ennen matsia ettei voi voittaa tätä. Tiedän miehen pelaavan kontrollia ja uskon omaavani paremmat vehkeet mirroriin. Ykkösgamessa Jani yrittää aggrottaa ja lähtee Lingering Soulssille ja fläshbäkille vuoroilla 3 ja 4. Vastaan EE:llä ja aggrot pysähtyy siihen. Sitten pelataan vähän draw-go:ta ja mun laturiländi on valttia näissä karkeloissa. Nostan molemmat utilityländit ja Jani skuuppaa muutamaa vuoroa myöhemmin.
Kakkosgamessa Jani pääsee nopeammin Drownyardille, mutta täpouttaa Batterskulliin, mikä avaa mulle väylän pelata Elspeth. Elspeth tekee tokeneita ja Factory liittyy kaveriksi, kun Jani yrittää kellottaa mun dekkiä pois. Kahdeksassa napissa Elspeth saa Spherestä ja mun on pakko lähteä ajolle. Poistelen Batterskullia tai tokenia parit vuorot putkeen ja saan ajettua Janin lopulta kumoon.

9-6

Top 4

Top 4 kutsuu! Toivoin salaa, että Hukka häviäisi oman matsinsa, jotta neljänneltä sijalta pelaisin joko Häggkvistä tai Malinia vastaan. Häggkvistiä vastaan olin lähtökohtaisesti edellä ainakin Modernissa ja Auction matsi olisi paljon helpompi kuin ProsBloom. Malinia vastaan tiesin Auctionin olevan käytännön bye ja koska Mallun lista Moderniin oli lähes identtinen Saarisen listan kanssa, tiesin sen olevan täysin voitettavissa. Hukkaa vastaan taas olin takana kaikissa formaateissa.

Semit, Jori Hukka ProsBloom, UW faksit, UWR kombo

No tietenkin paskin matchuppi tulee vastaan. Jori haluaa aloittaa byobilla, mutta koska mä tuusaan dekkieni kanssa, ei mies jaksa odotella vaan aletaan vääntämään auction pakoilla. Keeppaan kasin jossa on 2 vuoron Stoneforge ja Into the Roil. Jori pelaa ländejä ja mä haen Sword of War and Peacen. Jori ei pyöri vuorolla 4 ja pääsen ajoille 18 pisteen swingillä. Jori ei pyöri vitosvuorolla ja ajan miehen viiteen. Kutosvuorolla kone lähtee käyntiin ja paria Infernal Contractia myöhemmin lifet on 1-40. Prosperityjä ei ollut nousussa ja voitan gamen.

Kakkospeliin lähden ykkösvuoron postatulla Visionssilla ja Jori pistää aggrot käyntii vuorosta 2 alkaen. Pelaan nelosvuorolla morphin ja poiston, mutta morphi saa Treacherystä. Seuraavalla vuorolla kämmään kun en huomioi Jorin manamiestä ja Jori pääsee morphaamaan mun Brine Elementalin. Lethaleita tulee suuhun seuraavilla ajoilla.

Kolmospelissä mulligoin kuuteen. Kakkosvuorolla seuraa päivän valueplay kun bouncaan oman EE:ni Repealilla kaivaakseni ländiä. Jori pelaa Young Pyromancerin. En nosta oikein mitään vastauksia ja pelaan Oblivion Ringini liian myöhään. Toksut Pyromanceri ja niitten kaveriksi tullut Resto ajelee mut piiloon.

Perinteisesti kaasu loppuu taas kalkkiviivoilla ja pieni vitutuksen maku suussa lähdetään kotimatkalle. Vähän jäi kismittämään kun oma kontribuutio konssiformaatteihin jäi näin vajaaksi ja dekeistä olisi pitemmällä valmistautumisella voinut tulla ihan hyviäkin. Lisäksi olisi ollut ihan mukavaa brewailla tekhejä paskaformaatteihin. Tosin myönnettäköön, että paremmalla pelaamisella ei voitto olisi ollut kaukana, eli itseään tästä kyllä saa taas syyttää.
Kotimatkalla Kuisma pistää facessa lainauksen streamin chatistä ja kommentti: ”laakeri-simo pelas kyllä seksikkäimpiä dekkejä. aivan jäätäviä jarrujynkytyksiä.” toi kyllä hymyn huulille.

Kiitos ja anteeksi.
Simo ”spetznaz” Lagerspetz

Lopuksi vielä reissujen pros & cons

+ Matka ja peliseura molemmissa turneissa
+ Kaikki kortteja lainanneet. Iso kiitos!
+ Viini
+ PoroTour noin niin kuin yleisesti
+ Auction + Naakat
+ Urza’s Factory <3

- Ranska
- Lakkoilu
- Lufthansa
- Omat pelitaidot
- Batterskull

Poissa deviant

Silmäilin rapsun, hauskalta näytti.
Kiitos tästä ja toivottavasti pääset ensi vuonna sisään jo alkumetreiltä ni pääset hitsaamaan hyvin tuunatuilla jarrujynkyillä :)
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa Kavu

Hieno rapsa! Paljon "rambomaisia" elkeitä etenkin Ranskan reissulla. Nälkävuoden mittainen miinus vain ruokapaikkojen valinnasta Ranskassa.