Poromagia

Äänestys

Minua kiinnostaa pelata Dräftejä TTY:llä lauantaisin

Kyllä
13 (52%)
Joo
12 (48%)
Todellakin
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 25

Kirjoittaja Aihe: [Tampere] Kiinnostuskartoitus: Dräftejä TTY:llä lauantaisin  (Luettu 6892 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kurikka

Morjesta pöytään,

Ajattelin kartoittaa kansan kiinnostusta pelata dräftejä TTY:llä lauantaisin. Aloitusaika olisi suunnitelman mukaan 13:00, pelattaisiin kolme kierrosta ja kotiin päästäisiin 16-17 välissä. Hintaa dräfteille tulisi 10 euroa, ja formaattina toimisi aina se uusin, tällä hetkellä siis Fate-Khans-Khans. Erillisiä palkintoja ei ole, mutta raret dräftättäisiin parhaiten menestyneestä aloittaen.

Hyviä puolia tässä skeemassa:

- Hervanta on paras maa
- TTY:llä on hyvät tilat pelata
- Lauantai on oikeasti hyvä päivä pelata
- (Opiskelijastatuksen omaavat) Pelaajat voivat lounastaa ravintola Edisonissa ennen turnausta
- Jollekin lukuisista tuomari-sneekereistä hyvä tsäänssi saada sanktioituja eventtejä vyön alla

Aikana ennen PKP:tä ja cascade-mekaniikkaa pelattiin TTY:llä hyvällä menestyksellä. Nyt kun tarjonta on lisääntynyt ympäri kaupunkia, on mielestäni fiksumpaa katsoa, saadaanko tähän hommaan momenttia.

-Tuomas

Poissa vhirvela

• Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
itse olen huomattavasti kiinnostuneempi jos draftien hinta on 15e joista 5e menee palkintoihin
ei oma peba anna köyhänä periksi ettei avattau  fetchiä saa pitää kun kerta se on itselle se ainoa syy availla pusseja/osalllistua drafteihin!
Myös mahdollisuus tuoda omat pussit ja palkintoon 5e on semmoinen juttu, että mikäli on mahdollista niin itse tulen ainakin monena kertana jos tämmöiseenkin olisi mahdollisuus.
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Retardi

- Jollekin lukuisista tuomari-sneekereistä hyvä tsäänssi saada sanktioituja eventtejä vyön alla

En tiedä taustojasi, mutta eventtien sanktiointi vaatii jonkin kaupan taustalle (drafteja ei ole pakko järjestää kaupan tiloissa).
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa luma

itse olen huomattavasti kiinnostuneempi jos draftien hinta on 15e joista 5e menee palkintoihin
ei oma peba anna köyhänä periksi ettei avattau  fetchiä saa pitää kun kerta se on itselle se ainoa syy availla pusseja/osalllistua drafteihin!
Myös mahdollisuus tuoda omat pussit ja palkintoon 5e on semmoinen juttu, että mikäli on mahdollista niin itse tulen ainakin monena kertana jos tämmöiseenkin olisi mahdollisuus.

Eiköhän näitä 15 euron drafteja ole tässä kaupungissa jo ihan tarpeeksi. Muutenkin 10e rare-redräft on ainoa oikea perinteinen Tampere-style!

En tiedä taustojasi, mutta eventtien sanktiointi vaatii jonkin kaupan taustalle (drafteja ei ole pakko järjestää kaupan tiloissa).
Moi.
« Viimeksi muokattu: 23.01.15 - klo 07:02 kirjoittanut luma »

Poissa rayenni

10 euron klassinen raredrafti saattaa jopa aika ajoin kiinnostaa! Palkintoja on ihan turha jakaa, suoraan roskikseen ne menisi kuitenkin. Tilana olisi varmaan se konetalon alakerran prelikkaluola?

Poissa psyno

Joko huomenna draftataan?

Poissa kurikka

Arttu on oikeassa siinä mielessä, että rare-redräft on ainut oikea tapa pelata limitediä. Tämä kannustaa dräftäämään ja pelaamaan hyvää dekkiä, eikä vaan rarettamaan --> dräftipelit ovat parempia. (Foilithan saa pitää jos kyseessä ei ole Modern Masters) Itse ainakin arvostan hyvää määtsikkiä enemmän kuin pelkkää boostereiden avaamista.

Palkintoja voidaan silti jakaa. Hinnan nosto 15 euroon tarkoittaa yhtä boosteria palkintoihin, ja tähän päälle rare-redräft, saisi voittaja oikeasti hyvät valuet dräftistä. Tällä tavalla limitediä harjaamalla voisi kerätä itselleen hyvät constructed-vehkeet. Omien boostereiden tuominen ja vitosen maksaminen käy myös.

Lisäisin tähän vielä, että jos palkintoja jaetaan, niin skenelle paras vaihtoehto on jakaa palkinnoks uusinta settiä, boosteri per pelaaja. Kahdeksan pelaajan dräftissä palkinnot menis 6-2, muut ilman.

13 kiinnostunutta jo! Oispa kahen podin dräftit :) Helmikuussa voidaan päästä pelaamaan jos kiinnostus jatkaa kasvuaan.

Poissa Salevanen

Palkintoja voidaan silti jakaa. Hinnan nosto 15 euroon tarkoittaa yhtä boosteria palkintoihin, ja tähän päälle rare-redräft, saisi voittaja oikeasti hyvät valuet dräftistä. Tällä tavalla limitediä harjaamalla voisi kerätä itselleen hyvät constructed-vehkeet. Omien boostereiden tuominen ja vitosen maksaminen käy myös.

Tuo yksi boosteri palkintoihin per pelaaja kuullostaa jotenkin hieman vähältä kun itse on jakanut sitä n. 1,5 boosteria per pelaaja saman hintasissa turnauksissa. Tästä syystä ainakin allekirjoittanutta napostelisi huomattavasti enemmän näistä vaihtoehdoista se kympin turnaus redraftillä (tosin vain jos saa tuoda omat pussit mukanaan) ^.^

Poissa Rancid-

Omalta kohdaltani voin sanoa, että buusteripalkintojen arvo on nolla. Raret saa pitää -draftiin en myöskään ole tulossa.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Mikke

Omalta kohdaltani voin sanoa, että buusteripalkintojen arvo on nolla. Raret saa pitää -draftiin en myöskään ole tulossa.

Toisaalta, eikös se ole keijo kasuaalille vähän huonoa valueta raredräftätä proopelaajien kanssa?  :P

Tosin samapa tuo mulle kun en oman limitedpaistiuteni vuoksi harrasta ko. formaattia.

Poissa vhirvela

• Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
Joo siis itestäkin tuntuu, että voi olla tosi hyvä value jos on tosi hyvä pelaaja mutta muuten ehkä ei.
Mielestäni myös yksi boosteri per 5 e on vähän kallis kun ei se maksa puokillakkaan kun sen 4,25€ ja varmaan halvemmallakin voi löytää jos oikein kaivaa. Mielestäni kuitenkin myös järjestäjät saavat minun puolestani ainakin napata välistä osansa ja näin mielenkiintoista pelitoimintaa on jatkossakin, joten ihan sama kunhan ei rare-redraft linjalle mennä niin mulle ainakin käy ehdotettu 1 boosteri per 5e palkinto booliksi. Jos se vaivainen yksi boosteri 1,5sijaan (mihin ehkä on totuttu) riittää.

Muutenkin jos joku lähtee laskeen numeroita että 10e saa 3 boosteria mutta 5e palkinnolla vain 1 niin eihän se ihan 1:1 mee mutta eipä tuo ainakaan itseä haittaa.

Käsittääkseni 931 maanantaisin on monesti aikaisemmin ollut rare-redraft draftejä mutta suosio oli mitä oli ja käsitääkseni kun tästä sitten yleisesti kysyttiin niin aika murskaylivoimalla ihmiset oli sitä mieltä, että haluavat mielummin maksaa sen 5e pooliin ja pitävät fetchinsä.

Mun puolesta voidaan pojat sitten gamblailla enemmän ja pelata "oikeasti hyvää magickkiä" kun setissä ei ole fetchejä tai itse ainakin olen fetchini seittänyt loppuun.

Monesti kuulee tuon argumentin että rare redraft pakottaa pelaan oikeasti hyvää pakkaa eikä vaan rare draftaamaan mutta mun argumentti onkin, etät jos palkinnot ja osallistumismaksu on hyvässä balanssissa sekä pickkaamansa kortit saa pitää niin voidaan saavuttaa kumpikin!

Kyllä minä ainakin puolenkuunpeleissä draftatessä  nappaan toki fetchin first pickkinä mutta toisaalta niin nappaan common slot land fixerinkin ja mielestäni land fixerit on ainakin khans-khans-khans drafteissa todella alaarvostettuja. Yritän voittaa koska palkinnot houkuttaa eikä ainakaan vielä se rare ländi ole kertaakaan pilannut pinoani.

Sitä paitsi jos argumentti oikeasti on että vain rare redrafteissä on laadukkaammat pinot porukalla ja ihmiset pelaa parempaa magickkiä niin miksei sittne repickata foili rarejakin?

sitten vielä sekin pikkujuttu joka menee toki ristiin kaiken sanomani kanssa, että jos nyt tarkoitus on kasata conssi vehkeet limitedistä niin eikös rarepickkaus olisi jos nopeian ja todennäköisin tapa saavuttaa tämä tavoite?;)

lisään vielä, että imho jos haluaa nauttia limitedissä ilman, että lappujen hinta tai hyvyys ulkomaailmassa vaikuttaa pickkeihin vaan porukka pelaa oikesti vahvoja drafti pinoja eikä nappaa rarea tai uncommonia sen mukaan mikä olisi kiva edh:ssa tai standardissa niin cube on paras pelimuoto eikä drafti.

Ja nyt kun kaikki on pois sydämeltä ahdistamasta niin kunhan brainstormaan.

Jos on ns. isot palkinnot eli esim jos on 4 kierrosta niin palkinnot kaikille 3-1 tai paremmin meneville just draftisettiä tai vastaavaa miten nää nyt on ennenkin puolenkuunpeleissä yms palkinnot menneet niin sitten whatever todennäköisesti pelaajia löytyy ihan riittämiin oli rare redraft tai ei.
Jos taas palkinto on 1 boosteri per 5e niin rare-redraft saataa porukkaa kiinnostaa ehkä pari kertaa ja vähemmän niinäkin tulee paikalle kun on kiinnostuneita ja tästä sitten kiinnostus pikkuhiljaa hiippuu kunnes asiasta äänestetään ja rare redraftistä luovutaan. TAi setti vaihtuu koska kun formaatissa ei ole fetchejä joiden omistamininen on milestäni pitkässä juoksussa magicin harrastamisen kannalta oleellista niin ihan sama onhan sitä välillä hauska ihan vaan pelatakkin ilman tätä kaikkea politiiikkaa.

-Väinö Are you ready?

Poissa Rancid-

Niin no, jos Turso McKerkkoperse oikeasti kokee, että mahdollisuus "menettää" omasta pussista avattu fetsi on relevantimpi kuin mahdollisuus "voittaa" noin 7 muun pelaajan pussien paras rare, sillehän ei sitten voi mitään. Yritän tässä vaan sanoa, että Hervannassa on useampi PT-tason pelaaja - siitä, montako Saarta tähän kategoriaan kuuluu, voidaan väitellä - joita voisi mahdollisesti kiinnostaa draftaaminen, jos tiloissa mahtuu kääntymään ympäri (moi PKP) ja siinä itse draftissa on joku tolkku (terve vaan 931). Näiltä pelaajilta saattaisi jopa - gulp! - oppia jotain sen sijaan, että pyörittäisiin keskenään ympyrää siellä divaritasolla ja pelättäisiin isompia turnauksia, joissa vastaan saattaa tulla jopa joku kovakin luu.

Syy siihen, että en itse ole osallistumassa yhteenkään raretusdraftiin on selkeä: rarettamisen sallimisen myötä draftaamisesta lentää kaikki järki ikkunasta ulos, kun p3p1 otetaan offcolor fetchlandeja tai planeswalkereita oikeasti dekkiin menevien un/commoneiden yli. Tämä on myös universaali ongelma, joka ei todellakaan ole maagisesti ratkeamassa itsestään sitten, kun fetsit rotatoituvat ulos draftiformaatista - joka setissä on ne omat chase-rarensa, joita ei vaan voi hyvillä mielin pässätä, jos vaihtoehtona on saada sellainen omakseen kasuaalidraftin tuloksena.

Buusteripalkintojen ja niiden myötä kalliimpien draftien järjellisyyden puolesta kuuntelen mielelläni hyviä perusteluita, itselläni kun ei tule ainuttakaan mieleen.
« Viimeksi muokattu: 23.01.15 - klo 17:13 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Jukkis

Kymppidraftille peukkua. Rare redraft toiminee.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa vhirvela

• Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
no jos kiinnostaa oppia pelaamalla "tosi kovassa ilmapiiriissä" niin eiköhän siihen joku constructed turnaus vaikkapa telakka modern sovellu aika paljon paremmin.

Siinä kohtaa kun ollaan joko rajoitetun rahamäärän äärellä ja mietitään mitähän budjetti standardi deckkiin sitä uskaltaisi viimoiset roposensa laittaa tai rajatun kortti määrän äärellä, lue sealed tai drafti niin se kyllä mielestäni aika älyttömästi rajaa taitoa pelaamisesta pois ja enemmän tuurin ja korttipoolin armoille heittää koko homman.

Varmasti jokaine joskus prerelease turnauksessa ollut voi myöntää, ettei se ehkä ihan kaikken parhaiten sitä pelaajan taitotasoa kartoittanut vaan vaikkapa 8-12 kierroksen 1 tai 2 päiväinen legacy turnaus näin esimerkkinä testaa sitä aika paljon paremmin. Jos pelaajia on satoja tai jopa tuhansia niin vaikkapa top 8 pääseminen kertoo varmasti enemmän taidosta kun kaikki maailman prerealese turnauskset yhteensä!

Vaikka en väitäkkään ,että drafti olisi pahimmasta päästä tai ettei oikeasti olisi porukkaa jota pelottaa "vähän" fnm isommat turnaukset niin koska tunnen tämmöisiä ihmisiä niin silti aika paksua tuo oppimis ja taito painottaminen.

siinä on aika vähän taitoa kun toisessa podissa hyppii pommit ja toisessa ei juuri pelaajat edes pääse järkeville väreille.

Jos pärjää huonosti drafitssa tai ei oo itellä kivaa ja syyttää siitä että buhuu muut rarepickkaa eikä oo vaan tyytyväinen että kys. turnaustilanteessa muut tekee epäoptimeita ja pässejä valintoja niin silloin on kyllä jokin mennyt hämärästi vikaan.

edit: mutta tämä on niin kaukaa off-topic, että jätetään tämä aihe ihan toisiin ketjuihin jatkossa please!
Toivotaan hervantaan pelejä!!

-Väinö Are you ready?

Poissa PertSa

En nyt tiedä trollaatko vai luetko tahallasi väärin, mutta itseäni voisi kiinnostaa, että millä tavalla joku <insert ruma sana tähän> lekacyn pelaaminen oikeasti kehittää sitä Competitive limitedin pelaamista.

Ongelma siis on se että kun palkintojen arvo on minimaalinen niin aina kannattaa rarettaa, kun siinä kuitenkin on saatavissa jotain valueta. Jos tuo raretuksen value poistetaan (siis rare-redraft),  niin pelaajat joutuvat oikeasti miettimään pickkiensä paremmuutta ja saattavat oppiakin jotain. Samalla formaatista tulee vähän kilpailullisempaa, kun value on saatavissa vain menestyksen myötä. 

Raretuksen arvon minimoiminen käy parhaiten joko rareredraftaamalla tai nostamalla palkinnot niin korkeiksi, että oikeasti kannattaa panostaa niihin. Epäilen vaan että jotkut 30-50€ draftit ei hirveästi Kalle Kasuaaleja innosta, siksipä niitä ei kukaan vakavasti ehdotakaan.

Jos oikeasti pelkää tuota "avasin pommit voitin"/"oho olin ainoa mustan draftääjä pöydässä, voitin"- ilmiötä, niin voihan sitä koettaa rochesteria (rareredraftilla) jos haluaa (on muuten varmaan formaatti jossa taito kaikkein eniten ratkaisee [ja kun kaikki pickit näkee, niin jos ei tästä opi, niin ei mistään]). Ei tosin ole Competitive levelillä pelattava formaatti, joka vähän (=aika paljon) haittaa.

Poissa SalaHyena

TTYlle draftit kiinnostaa kyllä. Varsinkin tollai että siitä pääsee helposti muihin menoihin jos ne tossa välissä olisi.

RareRedrafteista on aina itsellä jäänyt huono maku suuhun, niistä kun ei jää sitä edes yhtä pommia käteen millä ainoan pelisi viidestä voitit. Olen kuitenkin 100% niiden kannalla, 10€ drafteihin on kivempi tulla häviämään kuin 15€. Boosteripalkinnoille en keskustan drafteissa muista päässeenikään.

Jos niistä Rancid-sedän mukaan jotain voisi oppiakkin, niin se olisi plussaa. Myönnän vain vuoden kokemuksella että vaikka säännöt osaankin, niin pelata en osaa. ":D"
Irkki on kaiketi nykyään vain vasemmistolaisille.

Poissa Abedulero

Itse tuskin ehdin pelaamaan lauantaidrafteihin sen enempää kuin viikollakaan, mutta halusin ehdottaa yhtä mahdollista palkintojärjestelmää, jota olen nähnyt käytettävän onnistuneesti. Eli jokainen voi pitää pikkaamansa kortit, mutta palkintoboosterit avataan ja niistä tulevat raret/rahafoilit laitetaan pikattavaksi sijoitusjärjestyksessä. Loput kortit voi jakaa pusseissaan satunnaisesti pelaajien kesken, tai vaikka laittaa pikattavaksi rarejen rinnalle, jos ei vaikka roskararet houkuta kaikkia. Kompromissi rare-redraftin ja "normi" draftin väliltä, joka siis motivoi tekemään hyvän pakan koska voi onnistaa ja vaikka saada fetchin vaivoistaan, mutta samalla voi sen fetchin viedä myös avaamastaan pussista. Tosin tämä tarkoittaisi yli 10€ drafteja. (Kokemuksista: olen nähnyt voittajien vievän mm. pari Jace, the Mind Sculptoria, foili fetchin, yms., eli hyvän pakan draftaaminen kannattaa.)

Henkilökohtaisesti suosittelen rare-redraftiä kaikille, juurikin aiemmissa kommenteissa mainituista syistä, eli se todellakin auttaa tekemään paremman pakan ja kehittymään limited-pelaajana.

Poissa Padishar

Jos tarkoitus on draftata ja pelata eikä availla pusseja, niin rare-redraftaus on parasta mitä kympillä voi saada (halpa turnaus, mutta ei palkinnoton). Jos "joutuu" kaksikin pickiä poimimaan raretuksen vuoksi hyvien pakkaan menevien vehkeiden yli, pakan lopullinen tehokkuus kärsii huomattavasti. Se kyllä kismittää, kun ei saanut niin hyvää pakkaa kuin olisi voinut, koska oli taloudellisesti kannattavaa poimia ne rareherkut pois kuljeksimasta.

Toinen hyvä puoli rarejen re-draftissa on se, että poolin vehkeet jakautuvat tasaisesti useammalle pelaajalle. Esimerkiksi 2-1-tulokseen pääsevät pelaajat saavat melkein aina jonkun järkevän laitteen, ja onpa niitäkin nähty, että 0-3:lle asti riittää joku pikkukäyttis. Joka tapauksessa tuo motivoi pärjäämään, ja kyllä ne ei-pro-tason pelaajatkin noihin 2-1- ja 3-0-tuloksiin välillä pääsevät, kun ei tämä peli mikään shakki ole kuitenkaan. Lisäksi vielä sitten kun se eka kolmannes rareista on pikattu ja jäljellä on pelkkää jämärarea, saa ainakin pikata juuri niitä haluamiaan casual- yms. vehkeitä, eikä tarvitse arvalla ottaa sitä seitsemättä kopiotaan jostain itselle täysin turhasta kortista.

Ja jos sentään avaa jonkun jymyisen foiliherkun, jolla voi sitten sitä rahallistakin arvoa olla jo huomattavasti, niin senhän saa pitää. Sitä paitsi, jos oikeasti haluaa niitä fetsejä tai muita käyttiksiä niin kovasti, niin luultavasti on fiksumpaa sijoittaa niitä kymppejä niihin fetseihin eikä drafteihin, joista keskimäärin jää käteen alle kympin vehkeet, vaikka pickaamansa kortit saisi pitääkin.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Parempaa ja halvempaa harjoitusta limitediin ei juuri ole(*) kuin rare redraft draftit. Itsekin nuorena miehenä opettelin jaloa taitoa ringissä jossa vieraili niin nasuja kuin lukiolaispoikia ja standup koomikoita. Otin oman osani kuokkaan, mutta taidot kehittyivät ja lopulta itsekin pääsin patsastelemaan podin voittajana. Tuolloin ainakin Safe Havenissä oli homman nimi että pöydän voittaja ja kakkonen saivat saalista.

*: Modon alpha ja beta aikoina ilmainen dräftäys nosti oman pelin tasoa paljon ja maksoi vain aikaa. Samoin alkuaikojen infinitenä pyöriminen toi kymmeniä ellei satoja dräftejä kokemusta.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Anssi

Itse tuskin ehdin pelaamaan lauantaidrafteihin sen enempää kuin viikollakaan, mutta halusin ehdottaa yhtä mahdollista palkintojärjestelmää, jota olen nähnyt käytettävän onnistuneesti. Eli jokainen voi pitää pikkaamansa kortit, mutta palkintoboosterit avataan ja niistä tulevat raret/rahafoilit laitetaan pikattavaksi sijoitusjärjestyksessä. Loput kortit voi jakaa pusseissaan satunnaisesti pelaajien kesken, tai vaikka laittaa pikattavaksi rarejen rinnalle, jos ei vaikka roskararet houkuta kaikkia. Kompromissi rare-redraftin ja "normi" draftin väliltä, joka siis motivoi tekemään hyvän pakan koska voi onnistaa ja vaikka saada fetchin vaivoistaan, mutta samalla voi sen fetchin viedä myös avaamastaan pussista. Tosin tämä tarkoittaisi yli 10€ drafteja. (Kokemuksista: olen nähnyt voittajien vievän mm. pari Jace, the Mind Sculptoria, foili fetchin, yms., eli hyvän pakan draftaaminen kannattaa.)

Henkilökohtaisesti suosittelen rare-redraftiä kaikille, juurikin aiemmissa kommenteissa mainituista syistä, eli se todellakin auttaa tekemään paremman pakan ja kehittymään limited-pelaajana.

Niin miten tää eroaa siitä että voittajat saa boostereita? (paitsi että avatun boosterin arvo on vielä matalampi).

Ite en Tampereella asu niin en yllättäen ole tulossa, mutta ei se rarejen draftaaminen niin hirveetä ole. Khans varsinkin on erinomainen setti tähän kun on todella paljon pelikelpoisia rareja sarjassa niin 8. pelaaja saattaa saada kotiinvietäväksi jotain Mantis Rider/Jeskai Ascendancy/Ashcloud Phoenix-tyylistä täysin pelikelpoista tavaraa ja kuten aiemmin jo mainittu, tälläinen drafti auttaa varmasti kehittymään pelaajana enemmän ja parantamaan mahdollisuuksia menestyä tulevissa turnauksissa, oli ne sitten prelikoita, Porotoureja tai PTQ:ta.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Abedulero

Niin miten tää eroaa siitä että voittajat saa boostereita? (paitsi että avatun boosterin arvo on vielä matalampi).

Se eroaa siten, että parhaiten pärjänneet saavat hyviä rareja (jos niitä on), eivät satunnaista tavaraa avaamattomasta boosterista, ja ne jotka pitävät parempana pikata haluamiaan kortteja pakkaan sopivien korttien sijasta, voivat tehdä sen. Toki jos haluaa avaamattomia boostereita käyttääkseen ne esim. uudessa draftissa kannattaa suunnata sellaiseen draftiin, jossa on boosteripalkintoja. Niitähän tästä kaupungista jo löytyy.

Poissa ZyDec0

Se eroaa siten, että parhaiten pärjänneet saavat hyviä rareja (jos niitä on), eivät satunnaista tavaraa avaamattomasta boosterista, ja ne jotka pitävät parempana pikata haluamiaan kortteja pakkaan sopivien korttien sijasta, voivat tehdä sen. Toki jos haluaa avaamattomia boostereita käyttääkseen ne esim. uudessa draftissa kannattaa suunnata sellaiseen draftiin, jossa on boosteripalkintoja. Niitähän tästä kaupungista jo löytyy.

Mutta eikö boostereiden jakaminen palkintona ole vain absoluuttisesti parempi ratkaisu? Näin voittaja saa rarensa TAI uudet boosterit seuraavaan draftiin? Tämä ei sulje pois eri tavalla ajattelevia osapuolia, kun sekä raret (niistä boostereista) että itse boosterit ovat jaossa.

Poissa kurikka

Mutta eikö boostereiden jakaminen palkintona ole vain absoluuttisesti parempi ratkaisu? Näin voittaja saa rarensa TAI uudet boosterit seuraavaan draftiin? Tämä ei sulje pois eri tavalla ajattelevia osapuolia, kun sekä raret (niistä boostereista) että itse boosterit ovat jaossa.

+ Tähän päälle kun otetaan vielä rare-redräft, saa voittaja todella hyvät valuet.

Pistin tilavarauksen 28. päivälle. 14. päivä on kyykkä, 21. päivä on Poro Tour, joten 28.2. on sopiva aloituspäivä. Lisätietoja tulee myöhemmin.