Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Syvällistä pohdiskelua: Korttien hinnat  (Luettu 13798 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tsodmi

Vs: Syvällistä pohdiskelua: Korttien hinnat
« Vastaus #30 : 30.01.15 - klo 12:40 »
Jos muistan oikein niin reservedlistaa on aina vähät välii aina pienennetty (tai näin olen kuullut, esim. Demonic Tutorista). Että en mä usko että Wizards nyt ihan vihais formaatteja mistä ne ei saa rahaa. Tietenkin aina yritykselle on parempi että saadaan raha liikkumaan, joten jos otetaan nyt huomioon tämä kasuaali pelaajien kasvava yhteisö Commander settien myötä niin uskon että WotC ymmärtää että reservilista on aika huuhaata. Faktahan on se että kasuaali pelaaja tulee tuhlaamaan enemmän rahaa tuotteisiin mitä on helposti saatavalla ja mitkä nostaa pakan tasoa suuresti. Kasuaalipelaajia ei oikein kiinnosta keneltä se kortti tulee.

Nyt kun WotC on tehny tän Commander paketinsa niin uskon että ne tulee aina joka vuosi myymään ihan mukavasti jos ne pistää jokaiseen pakettiin aina jotain pientä kivaa. Eihän heidän tarvi kuin Commander formaatin kovia lappuja reprinttaa niissä ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista. (Tietenkin tämä oli vain liioiteltu, mutta uskon että pointti tuli läpi)

Minusta WotC ehkä kauhein pelaajakunta on ne pelaajat jotka pelaa osakkeina näitä kortteja. Tietenkin se on yritykseltä kannattavaa että myydään näitä pieniä arpalippukeita josta saatat saada tämmöisen hyvän kortin johonkin pakkaasi. Kuitenkin WotC kamppailee juuri MCM, TCGPlayerin ja muiden yksittäiskortti myyjien kanssa, koska he pystyvät tarjoamaan juuri ne kortit mitä pelaaja tarvitsee eikä tarvi lähteä haku ammunnalla ostelemaan pusseja siinä toivossa että saa setin jotain korttia.

Mutta aina nämä riippuu niin paljon kiinni kuluttajista. Itsehän vain ostan MtG pusseja kuin lottokuponkeja, aina silloin tällöin jos haluaa pientä jännitystä elämään. Minulle se on aina yks hailee mitä sieltä pussista tulee. Jos mä haluan jonkun kortin niin kyl mä sitten sen tilaan netistä.

Josta päästään just siihen mikä vaikuttaa kanssa todella paljon näihin korttien hintoihin. Kuinka paljon pusseja joutuu avaamaan että saadaan se yksi kortti sieltä. Sanotaan vaikka että mä avaan laatikon joka on 100 euroa. Niin kuinka isolla todennäköisyydellä mä saan sieltä sen kortin minkä mä haluan. Aika pieni. Entä sitten jos joku myy semmosen netissä joka on keränny ne ja pyytää samaa hintaa niistä kuin se laatikko. Kumpi on teidän mielestänne järkevä sijoitus?

Jos vastasit että viimeinen niin voi pojat. Tämä tarkoittaa sitä että se kyseinen korttisetti jonka hommasit on WotC vähemmän rahaa ja sille yksittäiselle henkilölle omaan taskuun. Ja tähän on olemassa vastaus. Tehdään paketteja jossa on isompi mahdollisuus saada reprinttatuna niitä kortteja mitä pelataan eventeissä, lokaalisti tai ovat muuten vain hienoja.

Modern Mastersia ei oltaisiin tehty koskaan jos WotC sais tarpeeksi rahaa ihan normipusseista vai voiko joku väittää toisin?
...

Poissa luma

« Vastaus #31 : 30.01.15 - klo 12:43 »
Jos muistan oikein niin reservedlistaa on aina vähät välii aina pienennetty (tai näin olen kuullut, esim. Demonic Tutorista).

Muistat väärin. Reserved listiä on pienennetty täsmälleen kerran (vuonna 2002), kun siltä poistettiin kaikki muut kortit paitsi raret. Silloin listalta pääsi pois muiden mukana juurikin Demonic Tutor.

Poissa Gagis

« Vastaus #32 : 30.01.15 - klo 13:15 »
Nyt tuli kyllä sellainen rasiallinen paskaa, että on pakko terästäytyä ja alkaa siivoushommiin.

Minusta WotC ehkä kauhein pelaajakunta on ne pelaajat jotka pelaa osakkeina näitä kortteja. Tietenkin se on yritykseltä kannattavaa että myydään näitä pieniä arpalippukeita josta saatat saada tämmöisen hyvän kortin johonkin pakkaasi. Kuitenkin WotC kamppailee juuri MCM, TCGPlayerin ja muiden yksittäiskortti myyjien kanssa, koska he pystyvät tarjoamaan juuri ne kortit mitä pelaaja tarvitsee eikä tarvi lähteä haku ammunnalla ostelemaan pusseja siinä toivossa että saa setin jotain korttia.
Jokainen kolmannen osapuolen myymä tai vaihtama kortti on alunperin peräisin buusterista tai muusta velhojen tuotteesta. Tässä ajattelussa, että korttien myyminen tai vaihtaminen olisi WOTC:ilta pois ei ole mitään järkeä, etenkin kun WOTC printtaa vain ja ainoastaan uusinta settiä, ja jengiä kiinnostaa vähän ne vanhemmatkin kortit.

Korttien vaihtajissa, ostajissa ja myyjissä ei myöskään ole mitään vikaa, koska he pitävät huolen siitä, että kortteja on saatavilla pakkoihin, kun pelaajat niitä tarvitsevat. Jos irtokortit myytäisiin liian halvalla, varastot myytäisiin loppuun, ja sitä tärkeää puuttuvaa korttia ei saisi ennen turnausta enää yhtään mistään mihinkään hintaan. Kun on markkinat, on oltava myös keinottelijoita, tai hinta ja tarjonta heilahtelevat ihan minne sattuu.

Jos vastasit että viimeinen niin voi pojat. Tämä tarkoittaa sitä että se kyseinen korttisetti jonka hommasit on WotC vähemmän rahaa ja sille yksittäiselle henkilölle omaan taskuun. Ja tähän on olemassa vastaus. Tehdään paketteja jossa on isompi mahdollisuus saada reprinttatuna niitä kortteja mitä pelataan eventeissä, lokaalisti tai ovat muuten vain hienoja.

Modern Mastersia ei oltaisiin tehty koskaan jos WotC sais tarpeeksi rahaa ihan normipusseista vai voiko joku väittää toisin?
Joo ei. Yksikään kortti ei tule markkinoille kulkematta WOTCin printterin läpi, joten kyllä niistä se voitto on jo saatu just niin monesta lapusta kuin järkevällä painomäärällä WOTCin analyytikot uskovat saavansa painoerää parhaiten myytyä. Voit toki jossitella sillä, että mitä tapahtuisi, jos kaikki pelaajat vaihtamisen, ostamisen tai myymisen sijaan vaikka polttaisivat kaikki ylimääräiset korttinsa, mutta ei tämä enää olisi keräilykorttipeli sen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 30.01.15 - klo 13:23 kirjoittanut Gagis »
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''