Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Competitive + Chains of Mephistopheles  (Luettu 5374 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa May_19

Competitive + Chains of Mephistopheles
« : 06.05.15 - klo 13:18 »
Mitenkä Competitive tasolla toimitaan mikäli pelaaja nostaa muun kuin vuorokorttinsa ja unohtaa diskata kortin ennen nostoa olettaen että
a) kädessä on kortteja
b) kädessä ei ole kortteja.

Kiitokset etukäteen.

Poissa luma

Vs: Competitive + Chains of Mephistopheles
« Vastaus #1 : 06.05.15 - klo 15:54 »
Kyseessä on Game Rule Violation, joka korjataan palaamalla takaisin siihen pisteeseen missä virhe tapahtui. Kädestä siis palautetaan nostettujen korttien verran satunnaisia kortteja pakan päälle, jonka jälkeen suoritetaan kortinnostoefekti Chainsilla höystettynä. Penaltyna tästä on warning.

Poissa Arska

Vs: Competitive + Chains of Mephistopheles
« Vastaus #2 : 06.05.15 - klo 18:37 »
Kyseessä on Game Rule Violation, joka korjataan palaamalla takaisin siihen pisteeseen missä virhe tapahtui. Kädestä siis palautetaan nostettujen korttien verran satunnaisia kortteja pakan päälle, jonka jälkeen suoritetaan kortinnostoefekti Chainsilla höystettynä. Penaltyna tästä on warning.

Siis competitivessä? Olen käsittänyt, että jos nostaa ylimääräisen kortin ei-tyhjään käteen, seurauksena on vähintään game loss.

Poissa Samsson

Vs: Competitive + Chains of Mephistopheles
« Vastaus #3 : 07.05.15 - klo 13:18 »
Tässä tapauksessa ensimmäinen virhe mitä pelaaja on tehnyt on ollut discardaamatta/millaamatta.
Jos ensimmäinen virhe olisi ylimääräisen kortin nostaminen niin olisit oikeassa että Game Loss tulisi.

Eli Chainsin joko discardaa tai millaa jäi tekemättä, jolloin tämä oli eka virhe, joka otetaan huomioon.
Sen virheen fiksi on GRV varoitus sekä Luman selittämä korjaus.

Poissa luma

Vs: Competitive + Chains of Mephistopheles
« Vastaus #4 : 07.05.15 - klo 13:21 »
Tässä tapauksessa rike ei ole Drawing extra cards (josta tosiaan saisi game lossin), vaan Game rule violation. Virhe oli discardaamatta/millaamatta jättäminen Chainsin unohtamisen takia.

Tässä vielä L5-tuomari Scott Marshallin tulkinta aiheesta (valitettavasti vain tuomarien luettavissa), mutta tuomio on siis warning game rule violationista.