Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [GER] G/x Ramp 2016 Edition  (Luettu 41575 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa n4pesto

Vs: MonoG Ramp 2015 Edition
« Vastaus #30 : 26.11.15 - klo 14:46 »

Poissa Rhaderis

Vs: MonoG Ramp 2015 Edition
« Vastaus #31 : 27.11.15 - klo 13:49 »
Muutamat kysymykset:

- Wrathit on varmaan tän tyyppisiä dekkejä vastaan rasittavimpia countereiden lisäksi.

- Terra Stomper ja Spellbreaker Behemoth, ovat toki ihan ok lihoja, mutta onko nuo lähinnä ollut käytössä sinistä metaa vastaan? Itseä jotenkin raastaisi syäntä pelata noita kun ei commanderiinkaan mahdu :)

- Jos See the Unwritten on ollut toimiva, niin mitenkäs Summoning Trap? Itsestä tuntuu vain jotenkin varmemmalta pelata suoraan 6 manan lihaa joka on aina se mitä lapussa lukee.


Tosiaan Wrathit ei näissä midrange ja ramp-versiossa tunnu ollenkaan niin pahalta kuin missä tahansa weenieläjässä.
Pelasin vuosikausia alitehoista Stompyä jolla kuitenki pärjäs yllättävän hyvin. Controllit kaatuivat jos eivät ehtineet castata sweeppiä. Jos taas ehtivät, mulla oli jo kaikki munat samassa korissa ja topdeck-moodissa on todella ankeata jatkaa..

Näissä isoliha-versioissa niitä mötköjä putkahtaa peliin ~1 per vuoro kun manat antaa myöden. Kuten mainittu niin jos on pelannut useamman tontun ja/tai seinän ja ne poistetaan niin se harmittaa. Muussa tapauksessa ei oikein tunnu missään. Jo pelkästään iso määrä manacostiltaan kalliita ukkoja ja spellejä tekee sen että ei sitä kättä niin vaan saa oksennettua kentälle  ;D

Jos lisään punaista tulevaisuudessa niin ehdottomasti Spellbreaker menee sisään. Jos tietäisin metan olevan sininen niin ainakin tässä monogreenissä voisin kuvitella pelaavani Quagnothia sekä ehkä jopa Scragnothia.
Quaqnothia nyt ainakin. Terra Stomper on kouluttanut White Weenietäkin aikalailla, toimii siis moitteettomasti non-bluetakin vastaan.

Itsellä kohtuullisen rajallinen pelikokemus See the Unwrittenistä, mutta ei se vielä ole kertaakaan feilannut. Tasan kerran sain vain yhden lihan kentälle sillä, ja sekin oli oma kämmi kun pelasin laput väärässä järjestyksessä joten missasin Ferocious-bonuksen.. Pelaan sitä niin kauan kunnes se rupeaa kusemaan nilkoille, tähän saakka se on ollut aina vähän niinkuin joululahja etukäteen  ;) HUOM! Pelaan 48-50 ukkoa omassa midrangessani, joten jos tuosta menee määrä alemmaksi niin sitten ei ehkä ole enää niin "varma". Summoning Trap on ollut harkinnassa, enkä näe että se olisi unplayable.
Taas jos tietäisi varmasti että meta sinertää niin pelaisin melko varmasti.

- - -

Genesis Hydra.. mietteitä? Pelaan sitä, mutta on kyllä sitä luokkaa manasyöppö että oksat pois. Ihan kiva silloin kun Nykthos tarjoaa 9 manaa ja kuoritaan sitte hydralla top7:sta paras kuponki.

En tiedä meneekö tässä jollakulla pasmat sekaisin kun en siis pelaa atm tuota listaa mikä topicin aloitusviestissä?  :-'
*fixed*
« Viimeksi muokattu: 27.11.15 - klo 14:16 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa Rhaderis

Vs: MonoG Ramp 2015 Edition
« Vastaus #32 : 30.11.15 - klo 15:31 »
Jos ehdottaa saa...
Scion of the wild
Hydra broodmaster
Mana bloom

Kiitoksia ehdotuksista, mutta valitettavasti nuo eivät mitenkään saa aikaan parannusta pakkaan  :-'
Hydra Broodmaster menisi ehkä johonkin superduper-manamadnessiin jossa kaikki mahdolliset manadoublerit --> Commander

Aloitusviestiin luotu 2 spoileria joista löytyy molemmat tuotokset joita yritän saada hiottua. Kätevää kun pitää vaan vaihtaa about 20 lappua ja saa käyttöön erilaisen strategian omaavan läjän.

Poissa Lightstorm

Vs: MonoG Ramp 2015 Edition
« Vastaus #33 : 03.12.15 - klo 22:44 »
Tässä vähän omaa jatkopohdintaa, lista on nykyisellään tämä: http://tappedout.net/mtg-decks/ger-hl-beefy-rg/

Perusmanatontut, muurit ja Rofellos kiihdyttämässä manoja isompiin ukkoihin ja Planeswalkereihin. Dekki vaikuttaa todella hauskalta ja nuo Rhaderiksen aloitussanat "GO BIG OR GO HOME!" lämmittää omaa sydäntä myös paljon :)


-Genesis Hydra tuo paljon kaivattua korttietua näille väreille. Minimissään sen haluaa varmaan pelata X = 4+ ja toimii tuolloin ihan kohtuullisilla prosenteilla. Toisaalta välillä se tuntuu vähän raskaalta kun on kurjaa pelata pelkästään kuuden manan 4/4.

- Godo, Bandit Warlord + miekka (Sword of Fire and Ice varmaan tehokkain tässä) + Batterskull. Tätä pakettia tykkäsin pelata UWr control/combossa, tosin Batterskull + Sword of the Meek yhdistelmällä, eikä koskaan harmittanut nostaa Godoa. Godo on toki kauhea nosto jos on sattunut nostamaan molemmat käteen.

- Yavimaya Elder, mikäli pakka olisi aggressiivisempi niin tämä saisi poistua, mutta nykyisessä muodossa tällä saa ihan hyvin korttietua, eikä wrathitkaan tätä haittaa.

- Primal Command, samaa pataa Elderin kanssa. Erinomainen lifegain + hakuvehje. Muut kaksi ominaisuutta ovat toki harvemmin käytössä, mutta hyvin oleellisia silti. Oletteko kokeilleet tätä?

- Nissa, Vastwood Seer, edelleen samaa maata. On alkupelissä kohtuullinen forestin hakija ja loppupelissä myös hyvä muuttuessaan planeswalkeriksi.

- Eikö Orcish Lumberjack lämmitä teidän mieltä? :) 5 manaa käytössä heti vuorolla 2.

- Nykthos, Shrine to Nyx tuntuu itsestä vähän epävarmalta, käyttäminen maksaa kuitenkin kolme ja siinä vaiheessa kun tästä haluaa enemmän manaa (5?) niin oma pöytä on jo melko täynnä kaikkea mahdollista ettei siihen välttämättä enää halua lisätä mitään. Haittaa hitusen Rofellosta ja Nissaa. Oletteko itse olleet tähän tyytyväisiä/tyytymättömiä? Ilmeisesti parempi monovihreässä. Jotenkin ehkä haluaisi värittömänä sourcena pelata mielummin Homeward Pathia? Toisaalta myös manojen maksimointi sonotin listassakin olleilla Ancient Tombilla + City of Traitorsilla voisi toimia.


Kovasti pluskarmaa teille molemmille!



Edit:

- Mitä mieltä olette Harmonizesta ramppiversiossa?
« Viimeksi muokattu: 04.12.15 - klo 16:15 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa Rhaderis

Vs: MonoG Ramp 2015 Edition
« Vastaus #34 : 04.12.15 - klo 10:22 »
 ;D

Vihdoin näyttäisi siltä että lauantaina pääsee ottamaan testiä muitakin kuin WW:tä vastaan. Otan tulokset ja merkittäviä pelitilanteita paperille ja uppaan ne tänne, menee sitte hyvin tai huonosti. Peluutan kumpaakin versiota kun ei saa päätettyä että kummasta diggaan enemmän  :D  Itseluottamusta uhkuen!


Genesis Hydra taitaa olla niin hyvä ettei sitä voi jättää pelaamatta. Varsinkin sinistä vastaan jos osuu johonkin niin ei haittaa hydran mahdollinen counterointi. Tosiaan se X=4 on minimi, ellei sit näe Sylvillä/Courserilla tai vastaavalla että mitä siel päälimmäisten yhen tai kahden alla lymyää. Kerran pelasin hydran lotolla X=2 ja näytti forestin sekä seinän  :D Oli siis manaboostin tarve. Muutoin säästelen sitä kunnes Garruk 1.0 untäppää Cradlea/Nykthosta, Rofellos tuplaa manat tai Nissa untäppää 4 metsää jolla saadaan sellane kiva ~8 manaa X:lle.

Godo on varmasti täysin pelattava, itsellä ei kokemuksia kun en ole omistanut lappua ja karsastan equipmentteja.

Yavimaya Elder pysyy näemmä molemmissa buildeissani sisällä, se on vaan niin hyvä siinä mitä tekee.

Primal Command on monipuolinen laite, ja hyvä sellainen. En kyllä saa sitä ahdettua tuohon aggressiivisempaan versioon mutta ramppaavammassa pakassa se on autoinclude. Sielläkin ajoittain hitaahko mutta ei ole liiemmin haitannut.

Pikku Nissa tuntuu vähän meh´ltä. Toimii paremmin taaskin tuossa hitaamassa viritelmässä. Se on kyllä sellainen lappu että ei haittaa vaikka pelaisi sen vain Borderland Rangerina ja sit vastus pulttaa sen. Jos pääsee flippaamaan niin kiva juttu. Tuossakin tilanteessa se on hakenut forestin ja gainannut sulle 3 lifeä.

Orcish Lumberjack on legendaarinen kortti omilta pelin alkuajoilta, sitä näkyi joka paikassa ja kaikilla  ;D Ei sillä, sehän "ramppaa" oikein örkkinä. Jos pelaisin punaista niin hyvinkin voisin ottaa kortin kokeiluun.
Mitenkä sitte Tinder Wall? One shot-efekti mutta antaa tuokin vuorolle 2 jo neljä manaa käyttöön.

Nykthos on ollut monogreenissä aina hyvä. Ei siitä alkuvuoroilla saa kuin maksimissaan +1 yhden manan jos on jotain pientä pöytään saatu laitettua. Kummassakin versiossa se kuitenkin loppupelissä antaa mahdollisuuden pelata kaikkeista kalleimmat laput (X-costit, Tooth and Nailin entwinellä etc.) Eikä sovi unohtaa että ihan midgamessakin se +2 tai +3 manaa on oikeasti iso juttu. Ja yllättävän usein haen Nykthosin+Mosswort Bridgen Primeval Titanilla ennemmin kuin Cradlen, tai sitte molemmat. Tilanteen mukaan toimitaan. RG:ssä kortti varmaan on useammin nihkeähkö.

Harmonize on aika hyvä, etenkin kun ottaa huomioon värin/väriyhdistelmän. Kortinvetoa ei liiemmin ole. Rampissa pelaan, midrangessa en (vaikka vois hyvin sinnekin ahtaa).
« Viimeksi muokattu: 05.12.15 - klo 01:14 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa Rhaderis

Vs: MonoG Ramp 2015 Edition
« Vastaus #35 : 06.12.15 - klo 23:57 »
Testit oli ja meni, tulokset vähä ajatuksia herättäviä.

BR Goblins kaatui 2-1 tuolla lihaisamalla versiolla, WW taas kaatui "rampimmalla" viritelmällä 2-1.
4c Blood vei kumpaakin läjääni aika vahvasti.

Lihaläjä otti 4c Bloodilta tukkaan vissiin 0-4 ja ramppi hävisi vain 1-3. Suurinpiirtein noin.

Asia joka näytti olevan aivan liian tärkeä, oli tonttujen & seinien tuuri pysyä elossa.
Aiemmin ei ole manat kusseet tähän tahtiin, jäin useammassa pelissä 2-3 lääniin moneksi vuoroksi ja samalla manamiehet haukkas aina poistoa = en tee sitten mitään. Missattujen länddroppien Suomenennätys oli varmasti vaarassa rikkoutua.. Selkeä ero siihen jos pelais ramppispellejä ukkojen sijaan, tulokset ois ollu varmasti ihan toiset.

Pelit olivat siis oikeasti aika pitkälti kauheita. Huonoja nostoja, huonoja käsiä --> opettele mulligoimaan. Vaikka neljään.
Rupesi myös poistojen puute näkymään aika kauhealla tavalla. Aven Mindcensor (ja Gaddock Teeg) voi yksinään kusta koko homman, hakua on niin paljon ja niihin koko homma hyvin pitkälti perustuukin.

Muutoksia pitää tehdä, mutta liikaa ei pidä sörkkimän. Huono päivä oli, ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!  ;D

Poissa Demppa

Vs: MonoG Ramp 2015 Edition
« Vastaus #36 : 07.12.15 - klo 02:08 »
Testipeleistä:
Mä luulen että suurin ongelma oli, että mun poistot osuivat sen verran hyvin ettet saavuttanut isojen lihojen kriittistä massaa. Lähellä kävi yhdessä pelissä, mutta Sorinin emblemiä vastaan on vaikea reissaa ukkostrategialla. Spelliramppi on just poistoja vastaan parempaa, koska boltit eivät tee isoille kinkuille niin yhtään mitään.
Pelasin kontrollia valtaosassa matseista, joten poistojen puute tuli oikeastaan selviten esille jos lähin aggrottamaan, kuten melko lyhyt peli Mindcensorilla ja Falkenrath Aristocratilla piestessä - ei että aristokraatti olis se helpoin äijä poistettavaksi muutenkaan.
Oon aika konsistentisti ollut sitä mieltä että spelliramppaava RG on way to go. Punaisesta saatavat Atarkat ja Anger of the Godsit ja Rolling Earthquaket toisivat mutulla ihan arvostettua lisää. Tämä siis mieheltä joka ei ole tätä strategiaa pelannut formaatissa. :) Mut kokeile vaikka proxyy seuraaviin testipeleihin ni näkee si tarkemmin.

Intressinä, kanadalaisia on viime aikoina riivannut kaksi dekkiä: Storm ja Cradlehoof. Cradlehoof tuntuu vähän elffi- ja Gr-ramppidekin epäpyhältä liitolta, pitäis päästä kokeilemaan. Täkäläisesti banaanissa olevia lappuja läjästä löytyy Solikka ja Mana Crypt, jotka korvautunee jollain vähemmän rikkinäisellä rampilla.

Poissa Rhaderis

Vs: MonoG Ramp 2015 Edition
« Vastaus #37 : 07.12.15 - klo 16:06 »
No juu, osuivat sillee että lähes poikkeuksetta t1 tonttu kuoli joka kerta ennen t2:ta. Tai sit jos jäi henkiin niin missasin kolmannen länddropin ja 4cc vehkeet jumittaa kädessä. Missattu lääni = tappio.

En tästä liikaa masennu kuitenkaan, pelit muita vastaan sujui (ja sujuneet) suuremmitta ongelmitta.
Senverran teen muutoksia että tuo ramppiversio muuttuu selkeästi RAMPIKSI. Eli tontut veks ja tilalle kaikki kahden manan rampit + ehkä jokunen manakivikin sekä muutama 3 ja 4cc ramppi. Lahjoittakaa joku mulle Three Visits  ;D

Lihakärry jatkaa suurinpiirtein samoilla vehkeillä, hieman poistetaan kalliimpia lappuja ja laitetaan yks tai kaks lääniä lisään, riippuen mitä muutoksia teen. Tontut pysyy tässä sisällä, riskeistä huolimatta.

EDIT.
Cradlehoof.. muutama hassu korttivalinta näkyis olevan, mutta muutoin aikalailla Elfball.
Vaikka iso osa mun kalastamista voitoista tuleekin Craterhoofin avustuksella, en oikein diggaa että dekki elää ja kuolee nimikkokortin mukana  :-'
« Viimeksi muokattu: 07.12.15 - klo 16:09 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa Lightstorm

Vs: MonoG Ramp 2015 Edition
« Vastaus #38 : 07.12.15 - klo 20:50 »
Ekan vuoron tonttudropit kiihdyttävät kyllä tuntuvasti, mutta ovat melko haavoittuvaisia poistolle (ml. sweepit) ja toisaalta taas vähän kehnohkoja nostoja loppupelissä. Mutta niin ovat myös rampit ja karseita etenkin silloin kun tarvitsisi jotain millä blokata, mutta toisaalta ne ovat alkupelissä varmempia ramppeja (kunhan ei tule Negatet ja Spell piercet vastaan). Itsellä on vieläkin karvaat muistot pelistä kaverin burnia vastaan jossa kahdessa pelissä nostellaan kaikenmaailman manakiihdytykset, mutta ei sitten mitään muuta. Molemmissa vaihtoehdoissa on puolensa erilaisia dekkejä vastaan.

Juuri spoilattu Miina ja Manu vaikutti ihan kivalta mahdolliselta lisäykseltä GR väreille.

Ihan mielenkiintoinen tuo Cradlehoof dekki.

Poissa Rhaderis

Vs: [GER] G/x Ramp 2015 Edition
« Vastaus #39 : 10.12.15 - klo 10:07 »
Lappuja hankittu, ja ideamyrsky hyörinyt jo useamman päivän:

BIG GRUUL

Lista lisätty aloitussivun huipulle.
« Viimeksi muokattu: 16.12.15 - klo 01:07 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa Frost

Vs: [GER] G/x Ramp 2015 Edition
« Vastaus #40 : 20.12.15 - klo 19:08 »
Onkos kukaan teistä pelannut/testannut näissä G/x Ramp Highlandereissa, kumpaakaan näistä 3manan lapuista: Arachnogenesis ja Caller of the Claw. Molemmat riippuu toki metasta, Caller of the Clawia vanhempana korttina näki joskus taistelemassa sweeppereitä vastaan, mutta Whisperwood Elemental on myös tullut tekemään sitä työtä? Enemmän itseäni kiinnostaisi onko tuolla uudemmalla Arachnogenesis -kortilla potentiaalia? Täällä päin ainakin jonkun verran pelaillaan haikussa myös Twini / Kiki-Iki comboja, joita vastaan toi nyt on aika joulumaa, mutta mites pikkumies aggrot muuten? 3manan instantti joka tekis vaikka edes sen 3kpl 1/2 reachei, luulis synergioivan ihan hyvin Gaes Cradlen, Xenagos walkerin, Chord of Callingin yms. korttien kanssa jotka hyötyy creatureiden määrästä. Miksei sitten Craterhooffikin lopuksi?

Poissa Lightstorm

Vs: [GER] G/x Ramp 2015 Edition
« Vastaus #41 : 20.12.15 - klo 19:53 »
Caller of the Claw on parempi jossain puhtaassa äijädekissä. Lisäksi kun näillä väreillä ei juuri nostella kortteja (pl. vihreä commanderissa), niin ei jotenkin itseä ainakaan innosta pitää tyhjän panttina moista. Muistan nähneeni Nastaboin g/r ramp aggrolistan jossa se ehkä oli, mutta ei välttämättä siinäkään. Mutta onhan se tuollainen nostalginen ylläri pylläri sopivaan saumaan välillä :) En itse kuitenkaan pelaisi.

Arachnogenesis on toki hyvä aggroja ja komboa vastaan, mutta muuten tuo vaikuttaa liian paljon metakortilta. Aggroja vastaan löytyy melko paljon vaihtoehtoja jotka toimivat myös muitakin dekkejä vastaan hyvin (Kitchen Finks, Thragtusk ym.). Ainakin pk-seudulla liikkunut aiemmin melko paljon controlleja joissa ei ole montakaan olentoa, niin en täällä pelaisi. Joudut kuitenkin pitämään manat auki sitä varten ja monesti myös tällöin Twini combo dekit pyrkii jättämään counter back upin, etenkin jos on punaista auki.
« Viimeksi muokattu: 20.12.15 - klo 19:54 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa Rhaderis

Vs: [GER] G/x Ramp 2015 Edition
« Vastaus #42 : 22.12.15 - klo 15:07 »
Itselle ainakin tuntuu olevan vaikea jättää 3 manaa auki vain wrathin pelossa, tosin jos ei oikeasti ole mtn pelattavaa siinä vaiheessa peliä/tarvetta täpoutata niin periaatteessa Caller on ihan ookoo. Antaahan se mesikämmeniä myös combatissa kuolleista cretuista. Ei kyllä ole ainakaan tässä rampissa tilaa sille.

Arachnogenesis, siitä kommentoin jo tuonne Jund-threadiin. Ehdottomasti sitä kannattaa kokeilla, mutta tosiaan tuntuu että se on liian tilannekohtainen lappu. Onhan se fogi ja nettoaa muutaman hämyrin kaupanpäälle mutta toimiikohan se kuinka usein niin että siitä jää oikeasti hyvä maku suuhun?

Bloodbraid Elf - onko se rampissa ihan kotonaan? Tässä tullut testattua lappua mutta ei kyllä vakuuta. Muutama x-costin lappu pakassa ja jokunen muu mitä ei haluasi sen kaivavan. Tuntuu todella ankealta maksaa 4 manaa siihen että se lottokone lähtee pyörimään. Joo, eihän rampissa pitäisi olla manasta pulaa, mutta.. Ihan kiva jos ojentaa sweepin aggroa vastaan tai Cultivate/Kodama's Reach/Nissa's Pilgrimage tai Rampant Growth-variantin.
Kisaa paikasta Harmonizen kanssa, eikä sekään ole takuuvarma laite.

Garruk, Caller of Beasts - tämäkin atm vaihtopenkillä. Cretumäärä sen verran alhainen että ei hotsittais maksaa kuutta manaa siitä että +1 ei välttämättä nettoa kortin korttia. Filtteröihän se tavallaan niitä tarpeettomia kortteja siinä pois, olennoillahan peli pyritään voittamaan. Samaten, jos kerran on 6 manaa varaa maksaa karposta niin pitäisi olla manaa myös castata lihoja kädestä ilman miinus-abilityä. On se vaikeata saada ideaali lista kasaan x(

+ Avenger of Zendikar menee sisään.

Poissa Frost

Vs: [GER] G/x Ramp 2015 Edition
« Vastaus #43 : 22.12.15 - klo 23:49 »
Garruk, Caller of Beasts - tämäkin atm vaihtopenkillä. Cretumäärä sen verran alhainen että ei hotsittais maksaa kuutta manaa siitä että +1 ei välttämättä nettoa kortin korttia. Filtteröihän se tavallaan niitä tarpeettomia kortteja siinä pois, olennoillahan peli pyritään voittamaan. Samaten, jos kerran on 6 manaa varaa maksaa karposta niin pitäisi olla manaa myös castata lihoja kädestä ilman miinus-abilityä.

Jännää. Mulla toi Garruk, Caller of Beasts on ollut omassa Gr Ramp versiossa ihan helvetin hyvä, value ja allstar. Mutta pelaankin siis omassa versiossa 43kpl creatureita. Eihän se tietenkään toimi niin hyvin jos on vähän cretuja. Itellä se vaan tosi usein kuitenkin walkeri jonka +1 nostanu mulla aina keskimäärin 3-4 korttii (todella harvoin tolla 43 cretulla, ollu ettei osu yhteekään, mutta sekin on ihan jees, jos päällä ois ollu vaikka 5ländiä, niin saapa ne "scryattua" siitä pakan pohjalla että voi nostaa bisnestä). Ja se -3 on usein pamauttanu mulla sen 8maksan Craterhoof Behemothin tai 7manan Dragonlord Atarkan pöytään ns. 6manalla - jonka jälkeen pöydässä on Walkeri + läski joka suojaa sitä ehkä ens vuorolle tai voittaa pelin. Mutta useinhan tolla ensin +1, nostaa käden täyteen kamaa. Sit seuraavalla vuorolla voi tilanteesta riippuen manoilla cästää yhen läskin ja Garrukin -3 pistää toisen läskin kädestä samalla vuorolla ilmaseksi. Bonuksena sitten toi ultimatumikin voittaa aika hyvin pelejä näissä deckeissä, kun jokanen nostettu manatonttu esim. rupeaa tutoirimaan titaaneita ja muita läskejä suoraan tiskiin.

Mutta lyhyesti, 6manan Garrukki on antanu mulle selvästi eniten korttietuu Highlanderissa ramppideckeissä. Ja jollain Mono Greenillä tai Gr:llä ei sitä kortinnostoo muuten juuri ole. Omat kokemukset ainakin suosittelee lämpimästi sen pelaamista. :)
« Viimeksi muokattu: 22.12.15 - klo 23:57 kirjoittanut Frost »

Poissa Rhaderis

Vs: [GER] G/x Ramp 2015 Edition
« Vastaus #44 : 25.12.15 - klo 15:43 »
Tässä onkin raskaana tekijänä juuri tuo creature count.

Aiemmassa MonoG-rampissa ja siinä toisessa midrangessa oli monsuja 46-50kpl päivästä riippuen, silloin iso Garruk toimikin varmasti, 3-4 lappua 90% ajasta.
Tässä RG:ssä taas on "vain" 33 ukkoa niin ei se +1 tunnu osuvan kovinkaan hyvin. Tuurilla saa tietty jopa 4 lappua kouraan, mutta useammin tulee vaivoin se 1. No, vielä on aikaa testailla. 15.1 pitäis päästä tositoimiin.

Poissa Rhaderis

Vs: [GER] G/x Ramp 2015 Edition
« Vastaus #45 : 17.01.16 - klo 11:48 »
FNM:ssä pääsi laput tositoimiin, 2-1 meni.

Eka rundi, vastus UWb göntrölli. Hävisin ensimmäisen pelin vaikka oli jo homma suht hyvin hanskassa. Mystical into Terminus = no fun. Jatkossa nousi kivasti hastedragoneita ja muita hankalasti hoideltavia ukkoja ja sain kuin sainkin käännettyä voiton.

Toka rundi, taas UWb mutta aggrokkaampi approach. Gynttereitä, Discardia sekä miehiä, mm. M.Mentor, Geist & Deft Duelist. G1 Saan sweepattua kyseiset ukot pois mutta kaasu loppuu. G2 Hastedragonit tekee mitä osaavat ja homma menee ihan kivasti. Siinä aiemmin Ugin poistaa kentältä mm. Elspethin ja Baneslayerin  :P G3 vastus on saatu 1 lifeen, ja siihen se sitten jääkin. Viimeistely ontuu ja kuolen koska: Dragonlord Silumgar & Mastery of the Unseen  :o

Kolmas rundi ja vastassa monoG ramp  ;D Vissiin se Väänäsen kasa? Voitan 2-0, mutta ei se ihan kivuttomasti tai helposti mennyt. Lihaa oli puolin ja toisin kentällä varmaan sadan powerin ja toughnessin verran joka erässä, ei oikein auennut hyviä tilanteita ajella, kummallekaan. Molemmissa peleissä taisi Kessig Wolf Run olla avainasemassa, sai loharille tramplen ja muchos poweria Hornet Queenia ja sen tokeneita vastaan.

Ois pitäny kyllä mennä 3-0, mutta kun ei niin ei. Muutamaa korttia ei näkynyt missään vaiheessa, mutta kokonaisuudessan pakka toimi hyvin.

Parhaita suoriutujia: Titaanit, Manlandit, Atarka sekä PW:t.
Sweepit loisti poissaolollaan silloin kun niitä kipeimmin tarvitsi, sitte niitä oli kourassa 3 kun ei ollut tarvetta. Terastodon ei ollut tarpeellinen missään kohtaa, ja muutama kyseenalainen kuponki löytyy myös.

Näitä tungen sisään jatkokokeiluihin:
Mirri's Guile
Harmonize
Banefire
Tectonic Edge

Poissa Tingle

Vs: [GER] G/x Ramp 2015 Edition
« Vastaus #46 : 17.01.16 - klo 21:44 »
G2 Hastedragonit tekee mitä osaavat ja homma menee ihan kivasti. Siinä aiemmin Ugin poistaa kentältä mm. Elspethin ja Baneslayerin
Ei ollut meidän pelissä tämä, Baneslayerin kaltaisia hyviä kortteja en edes pelaa pakassani. En tuommoisia tuplavalkeita lappuja olisi edes päässyt loihtimaan kun Acidic Slimesi kynsi niittyni.

Väärin pelasin mutta voitin silti, voi jukru.
« Viimeksi muokattu: 17.01.16 - klo 21:47 kirjoittanut Tingle »

Poissa Rhaderis

Vs: [GER] G/x Ramp 2015 Edition
« Vastaus #47 : 18.01.16 - klo 09:09 »
Ei ollut meidän pelissä tämä, Baneslayerin kaltaisia hyviä kortteja en edes pelaa pakassani. En tuommoisia tuplavalkeita lappuja olisi edes päässyt loihtimaan kun Acidic Slimesi kynsi niittyni.

Hmm.. Sekoitan tässä varmaan R1 ja R2 tapahtumia. Sorry  :'(  Kyllä turnauksessa tuli pelattua paikoitellen väärin, samaten teki vihutkin.

Poissa hallava

Vs: [GER] G/x Ramp 2015 Edition
« Vastaus #48 : 18.01.16 - klo 13:07 »
Onko Oath of Nissa löytänyt tietään listalle tai harkintaan?

Poissa Rhaderis

Vs: [GER] G/x Ramp 2015 Edition
« Vastaus #49 : 22.01.16 - klo 14:43 »
Onko Oath of Nissa löytänyt tietään listalle tai harkintaan?
Kyllähän se sisään menee kunhan lapun saan haltuuni.
Seuraava osio mikä laitetaan kuntoon on laputus & muut pakanpäälisen järjestelyt. RG:lle niitä ei liikaa ole tarjolla.
Sensein hyrrä pitäisi vihdoin myös hankkia..

Poissa Lightstorm

Vs: [GER] G/x Ramp 2016 Edition
« Vastaus #50 : 29.01.16 - klo 19:51 »
Miksi haluat tuota Oathia pelata? Se on kehno Ponder, joskin harvinainen näille väreille. Saahan sillä kaivettua pakan kolmesta päällimmäisestä sen tarpeellisimman, mutta alemmasta ominaisuudesta ei ole juuri mitään hyötyä. En kovin helpolla ainakaan keksi minkä poistaisin omastani tuon tieltä.


Jos toppailla haluaa niin Topin ja Mirrin luulisi riittävän?



Turnausinfoa kuukauden takaisista peleistä Poroilla:

High Tiden voitin 2-0 (vihu ei pyörähtänyt ja toisessa sain liikaa lihaa tiskiin nopeasti), 2-1 UWR midrange (tää matchup tuntui pahalta countereiden takia, voitin kuitenkin isommilla miehillä ja vastustajan virheellä), 0-2 elffit (hirveä oksennus pöydälle ja Craterhoof molemmissa peleissä, eikä sweeppiä ollut näyttää). Tässä välissä piti jatkaa matkaa vaikka pari rundia olisi ollut vielä edessä. Pakka vaikutti todella tasaiselta ja mukavalta pelata.

Poissa Rhaderis

Vs: [GER] G/x Ramp 2016 Edition
« Vastaus #51 : 30.01.16 - klo 00:12 »
Juu pienen keskustelun kortista kävin Dempan kanssa ja johtopäätös on että ei se mahdu millään.
Mirri's Guile mahtuu, ja pari uutta tulokasta pyrkii vakuuttamaan:

Crater Hellion

Caldera Hellion

Jep, ainakin kokeiluun pääsevät. Pitää nähdä tositoimissa että voi kehua/haukkua.
Ai miksi kokeilen näitä? Ne on tutoroitavissa  ;)

Hieman on vaikeeta tuo palasten cuttaaminen, mutta kyllä epämääräisen pähkäilyajan jälkeen luulisi optimi löytyvän.
Voisin myös päivittää tämänhetkisen listan..

Poissa so not

Vs: [GER] G/x Ramp 2016 Edition
« Vastaus #52 : 27.02.16 - klo 19:48 »
Hunting Wilds on muuten suoraan parempi kuin Ranger's Path.
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa Rhaderis

Vs: [GER] G/x Ramp 2016 Edition
« Vastaus #53 : 28.02.16 - klo 23:55 »
Hunting Wilds on muuten suoraan parempi kuin Ranger's Path.

Jep, löytyy kokoelmista ja oishan sen pitäny olla sen toisen tilalla.

Aloitusviestin lista on ei ole 100% sama millä kävin kyntämässä perjantaina 1-2 (1-2, 2-1, 1-2).
Masentavaa kun pelejä saa max kerran kuussa, yleensä paljon harvemmin. Ryönä on vaikeampi haravoida pois kun ei saa lappujen suoriutumisista kunnolla selkoa.

Grixis control vei yhen pelin Mana Drain into Karn T3 tai T4, toisen rampin käänsin R2 ja hävisin Scapeshiftille kaks erää putkeen vaikka oli letaalit tarjolla molemmissa. Yhen vuoron liian hidasta touhua.

« Viimeksi muokattu: 29.02.16 - klo 00:01 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa Lightstorm

Vs: [GER] G/x Ramp 2016 Edition
« Vastaus #54 : 10.04.16 - klo 00:39 »
Menin tänään SM-kisoissa tällä 4-1-1 (vikan rundin ID) ja top8:ssa tappio.
http://tappedout.net/mtg-decks/green-time-ger-hl/



Land (36)
1x Ancient Tomb
1x Blighted Woodland
1x Dryad Arbor
1x Dust Bowl
21x Forest
1x Homeward Path
1x Mishra's Factory
1x Mosswort Bridge
1x Myriad Landscape
1x Nykthos, Shrine to Nyx
1x Tectonic Edge
1x Treetop Village
1x Wasteland
1x Windswept Heath
1x Wooded Foothills
1x Yavimaya Hollow

Creature (35)
1x Acidic Slime
1x Avenger of Zendikar
1x Courser of Kruphix
1x Eternal Witness
1x Hornet Queen
1x Kalonian Hydra
1x Kitchen Finks
1x Nissa, Vastwood Seer
1x Obstinate Baloth
1x Overgrown Battlement
1x Pelakka Wurm
1x Phyrexian Metamorph
1x Polukranos, World Eater
1x Primeval Titan
1x Rampaging Baloths
1x Reclamation Sage
1x Rofellos, Llanowar Emissary
1x Sakura-Tribe Elder
1x Scavenging Ooze
1x Solemn Simulacrum
1x Sundering Titan
1x Sylvan Caryatid
1x Terra Stomper
1x Thought-Knot Seer
1x Thragtusk
1x Thrun, the Last Troll
1x Titania, Protector of Argoth
1x Vine Trellis
1x Wall of Blossoms
1x Wall of Roots
1x Whisperwood Elemental
1x Wood Elves
1x Woodland Bellower
1x Wurmcoil Engine
1x Yavimaya Elder


Planeswalker (6)
1x Garruk, Caller of Beasts
1x Garruk, Primal Hunter
1x Garruk Wildspeaker
1x Karn Liberated
1x Nissa, Worldwaker
1x Ugin, the Spirit Dragon


Artifact (4)
1x Batterskull
1x Grim Monolith
1x Mind Stone
1x Sensei's Divining Top


Enchantment (3)
1x Choke
1x Song of the Dryads
1x Sylvan Library


Instant (4)
1x Beast Within
1x Summoner's Pact
1x Warping Wail
1x Worldly Tutor


Sorcery (12)
1x Cultivate
1x Edge of Autumn
1x Explore
1x Green Sun's Zenith
1x Harmonize
1x Natural Order
1x Nature's Lore
1x Nissa's Pilgrimage
1x Primal Command
1x Rampant Growth
1x Search for Tomorrow
1x Tooth and Nail



Voitin naya aggron 2-0, hävisin burnille 0-2, voitin temur midrangen 2-0, voitin UWRb scapesift combon 2-0, voitin burnin 2-1. Top8:ssa hävisin jeskai controllille 0-2.

Dekki pärjäsi ihmeen hyvin, sillä odotukset eivät olleet kovin korkeat. Pakka toimi yleisesti melko hyvin, sillä ekat pelit pakalla tuli turnauksessa. Hauska dekki pelata. Olis varmaan pitänyt sovittaa Marit lage combo dekkiin ja Woodfall Primus/Terastodon. Hornet Queenista en pitänyt hirveästi.

Erityisesti pidin dekissä isoista walkereista, Sundering Titanista, Phyrexian Metamorphista ja Yavimaya Hollowista (OP!). Thought-Knot Seer ja Warping Wail vaikuttavat erinomaisilta, eivät vain nähneet peliä nyt.
« Viimeksi muokattu: 10.04.16 - klo 13:50 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa Rhaderis

Vs: [GER] G/x Ramp 2016 Edition
« Vastaus #55 : 10.04.16 - klo 19:16 »
Mistä sait päähäsi kyhätä monoG:n SM-skaboihin?  :D

Ei sillä, hieno valinta!
Itsekin palannut taas puhtaan vihreään, punainen ainakin toistaiseksi dumpattu takapihalle.
Pakan suoriutumistaso ei noussut värin lisäämisellä lähimainkaan niin paljoa kuin olin olettanut.

Miten Rofellos pelaa noinkin vähällä forestimäärällä? Whisperwood Elemental & Kalonian Hydra, kuinka hyviä olivat?

Pitää itsekin saada vihdoin jostain tuo Yavimaya Hollow hankittua.

Pistän oman vastineeni esille kunhan on enempi aikaa nakutella.


Poissa Lightstorm

Vs: [GER] G/x Ramp 2016 Edition
« Vastaus #56 : 10.04.16 - klo 20:26 »
En ollut aiemmin kokeillut tätä, niin pitihän sille antaa mahdollisuus. En tosin uskonnut millään dekin pärjäävän noin hyvin, ehkä vihut olivat vain otollisia. Kontrollit sekä combot tuntuu pahimmilta vastuksilta ja niitä ei paljoa tullut vastaan. Harmittavasti uusi setti ei tuonut varsinaisesti dekille mitään uutta toisin kuin GR:lle.

Rofellos toimii mainiosti jo kahdella forestilla (dekissä käytännössä kuitenkin 24).

Kalonian Hydran pelasin pari kertaa (toisella kerralla tuli wrathia ja toisella se voitti pelin). Hydra väistää suurimman osan pulteista ja hyökätessä se on aikamoinen paisti jo.

Whisperwood Elementalista ei tullut paljoa kokemusta, mutta haluaa tuota varmaan pelata joka tapauksessa korttiedun takia. Jos olis löytynyt Master of the Wild Hunt niin sitä oisin varmaan kans pelannu kun noi nelosdropit on aika tarpeellisia jos saa kakkosvuoron ramppauksen.
« Viimeksi muokattu: 10.04.16 - klo 20:29 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa Rhaderis

Vs: [GER] G/x Ramp 2016 Edition
« Vastaus #57 : 21.04.16 - klo 00:57 »
No joo, Comboille nyt ei oikein voi monoG:llä yhtikäs mitään. Ehkä LD ja Choke voi tehdä hallaa senverran että saa edes sauman voittoon. Controlleja vastaan on hieman paremmat mahikset noiden uncounterable & hexproof-miesten ansiosta.
Ja LD:n  ;D

Sain muutaman pelin alle viikonloppuna mökillä dokailun ohessa, lista suurinpiirtein tämä:

Land (37)
1x Blighted Woodland
1x Canopy Vista
1x Cinder Glade
1x Dust Bowl
1x Encroaching Wastes
19x Forest
1x Mosswort Bridge
1x Myriad Landscape
1x Nykthos, Shrine to Nyx
5x Snow-Covered Forest
1x Stomping Ground
1x Tectonic Edge
1x Temple Garden
1x Treetop Village
1x Wasteland


Creature (35)
1x Acidic Slime
1x Avenger of Zendikar
1x Courser of Kruphix
1x Dungrove Elder
1x Eternal Witness
1x Fierce Empath
1x Gaea's Revenge
1x Genesis Hydra
1x Mistcutter Hydra
1x Mwonvuli Beast Tracker
1x Nissa, Vastwood Seer
1x Obstinate Baloth
1x Overgrown Battlement
1x Pelakka Wurm
1x Phyrexian Metamorph
1x Polukranos, World Eater
1x Primeval Titan
1x Quagnoth
1x Rampaging Baloths
1x Reclamation Sage
1x Rofellos, Llanowar Emissary
1x Sakura-Tribe Elder
1x Scavenging Ooze
1x Sylvan Caryatid
1x Sylvan Primordial
1x Terastodon
1x Terra Stomper
1x Thragtusk
1x Thrun, the Last Troll
1x Vine Trellis
1x Wall of Roots
1x Wolfbriar Elemental
1x Woodland Bellower
1x Wurmcoil Engine
1x Yavimaya Elder


Planeswalker (5)
1x Garruk, Caller of Beasts
1x Garruk, Primal Hunter
1x Garruk Wildspeaker
1x Nissa, Worldwaker
1x Ugin, the Spirit Dragon


Enchantment (5)
1x Mirri's Guile
1x Song of the Dryads
1x Sylvan Library
1x Oath of Nissa
1x Vessel of Nascency


Instant (3)
1x Beast Within
1x Summoner's Pact
1x Worldly Tutor


Sorcery (17)
1x Cultivate
1x Edge of Autumn
1x Explore
1x Farseek
1x Green Sun's Zenith
1x Harmonize
1x Hunting Wilds
1x Into the North
1x Kodama's Reach
1x Nature's Lore
1x Nissa's Pilgrimage
1x Primal Command
1x Rampant Growth
1x Skyshroud Claim
1x Sylvan Tutor
1x Three Visits
1x Tooth and Nail

Pakan otteet olivat tasaisia ja voittoisia. Tällä erää pääsin testaamaan UG:tä, WB:tä ja WUBRG-aggroa vastaan. Jos en väärin muista niin erät menivät mulle 10-1. Niin, eiväthän nuo mitään tier1-laitteita ole, mutta eipä ole omanikaan  ;D

Stomping Ground, Temple Garden, Canopy Vista sekä Cinder Glade olivat sisällä ainoastaan Farseekin takia. Köyhänä miehenä peluutan noita jos ei irtoa lainaan dualeja. Eivät aiheuttaneet häiriötä.

Ja jos aion peluuttaa Metamorphia niin yllämainitussa tapauksessa Breeding Pool pitää laittaa toisen shokin tilalle.

- Encroaching Wastes oli erinomainen, toimii jopa varmemmin kuin Tectonic Edge.
- Dungrove Elder oli nutsikas ja aina vähintään 6/6 kun lähdin ajolle.
- Oath of Nissa & Vessel of Nascency toimivat ihan kivasti. Testataan lisää.
- Fierce Empath & Mwonvuli Beast Tracker ovat molemmat oivia kapistuksia. T3 MBT --> T4 Thrun esim.
- Gaea's Revenge, ei voi olla pelaamatta. Killer!
- Rofellos +++
- Dust Bowl oli varmaan paras kaikista.

- Metamorph on edelleen vähän epävarma vekotin. Joskus ei targettia, toisinaan taas Titan x2 on mannaa.
- Quagnoth ei näyttäytynyt, mutta ei controllit siitä kyllä tykkää. Testaan lisää.
- Wolfbriar Elemental pyörii edelleen mukana vaikkei ole useinkaan noussut/haettu.

Experimentaalista settiä siis. Odottelen pelisessioita innolla että saa perusteellista näyttöä kaikille nyt sisällä oleville lapuille, tai ainakin niille joita ei ole pahemmin näkynyt.

Yavimaya Hollow hankitaan kunhan jostain löytyy.


- R

* Genesis Hydra ja Mistcutter Hydra lisätty. Olivat mukana ja jotain muuta ei *
« Viimeksi muokattu: 21.04.16 - klo 02:19 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa Frost

Vs: [GER] G/x Ramp 2016 Edition
« Vastaus #58 : 21.04.16 - klo 01:42 »
Mikä tää muotivillitys on näissä rampeissa nykyään olla pelaamatta 1-droppeja, siis etenkin 1-manan manatonttuja? Kun siis katselee näitä kahta edellistä listaa eri pelaajilta? Onko se ekalta vuorolta alkava manakiihy tai tontut todettu jostain syystä huonoiksi metassa tai jotain deckiä vastaan? Itse ainakin Haikun rampissa kokenut/todennut, että ne vuoron 1 manamiehet on melkein deckin voimakkaimpia asioita, koska se lumipalloefekti manan kanssa lähtee nopeammin liikkelle (esim. vuorolla 2 saa jo 3manan juttuja ja vuorolla 3 useammin 5-6 manan juttuja tiskiin).

Itestä vaan tontuu, että ne 1/1 tontut jotka kuitenkin osaa hyökätä ja blokata (chumppaamalla vaikka suojaa walkereita) on kivempia "huonoja" topdeckeja tiukassa paikassa ku jotkut farseekit etc. Kyllähän niitä manamiehiä on toki helpompi poistaa ja sweepata kun ländejä. Mutta ne saadut kiihyt esim. Gaea's Cradlen (tai omassa Gr versiossa mm. Xenagos, the Revelerin kanssa) ramppaamiseen on myös kovat. Lisäksi ne 1-drop tontut mahdollistaa G/x Ramp deckeille, jotka pelaa hirveää kasaa creature-tutoreita, yhden formaatin vahvimman winconin, mikä tappaa todella usein aivan puskista, vaikka vastustajalla ois 20-30lifeä, eli Craterhoof Behemothin.

Tää on varmaan vaan mieltymyskysymys, eikä tässä oo oikeeta tai väärää tapaa pelata ramppia. Kiinnostas vaan tietää, miksi ihmiset on tietosesti lopettanut niiden 1cmc manamiesten pelaamisen? :)

Poissa Rhaderis

Vs: [GER] G/x Ramp 2016 Edition
« Vastaus #59 : 21.04.16 - klo 02:01 »
Jaa-a? Itselle ainakin win-% on noussut aikalailla kun siirryin spelliramppaavaan versioon. RG:llä ja monoG:llä kummallakin.

Suurin syy tähän on juuri se että spellimuotoisia kiihyjä ei oikein voi poistaa ellei tule kynäriä. Ja aika harvoin niin on käynyt.
Craterhoofilla on tullut aiemmin voitettua paljonkin pelejä, mutta sweeppi ja poltot kusee homman liiankin helposti.
Goldfishillähän ukkoramppi tekee ihmeitä  ;D

Näissä läjissä kun haetaan sitä 6+ manavuorta niin ei ne ykkösdroppikiihyt ole ollenkaan niin kuumottavia kuin T2 ramppi ja T3 tuplaramppi. Tietysti jos saisi aina "varmasti" Cradlen peliin T3 ja sitte mopo lähtis käsistä niin miksei..

Tällä haavaa peluutan spelliramppia, mutta varmasti palaan vielä tonttuversioon kunhan keksin jotain uutta ja ihmeellistä.