Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [Rauma] Poro Tour GP Legacy su 31.1.  (Luettu 11966 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaitsu

Vs: [Rauma] Poro Tour GP Legacy su 31.1.
« Vastaus #30 : 01.02.16 - klo 15:17 »
Aattelin kirjoittaa tän rapsan, koska aattelin että teen näin jos vaikka pärjään jossain.

Dekki (Shardless BUG) oli kaverilta lainattu jo marraskuisiin leka-Champseihin ja sitä tuntuu olevan todella kiva pelata koska monet matchupit vaan tuntuu todella hyviltä. Siellä oli ihan hyvä huomata, ettei dekki pysähtynyt kuin Tampereen Aven Staxiin, johon en ollut varautunut ollenkaan. Swappasin edellisestä listasta sideboardilta
-1 Sower of Temptation -1 Hymn to Tourach
+1 Mindbreak Trap +1 Krosan Grip
koska tuntui että Storm ja Miracles olivat suht vaikeita matchuppeja, joissa olisi parempi olla hiukan lisää sidekortteja. Vaihdoin myös toisen Creeping Tar Pitin ihan vaan perus Islandiksi, koska Wastelandit ei oo kivoja ja Tar Pitillä pääsi harvemmin ajamaan Champsien matseissa.

Nukuin sitten helvetin huonosti edeltävänä yönä, 4h unilla Helsingistä kauas Raumalle. Lainadekissähän oli joitain puuttuvia kortteja, joista jotkut saattoi olla kriittisiä ja kysyin jos saisi yhden Visionin lainaan. Juuri ennen rapsan aloittamista tajusin, että Tommi oli sellaista tarjonnut mutta aamulla koomasin selkeästi tämän asian ohi. Hyvä Tommi, ei hyvä minä  :'(

Visionin korvikkeena oli siis 1 Painful Truths ja dekki näytti tältä:
(click to show/hide)

Selvisimme paikan päälle ja sitten piti skarpata.

R1 Juha Hopponen (Infect) En tiedä mitä odotella, keeppaan average käden. Glistener Elf tulee pöytään, kuumottaa. Turpaan tulee hyvin nopeasti. Game 2 katson kättä, siinä on FoW ja ehkä sillä pääsee hyville jos vaikka FoWaa ekan miehen. Plääni toimii ohikiitävän hetken ja vuoroilla 2 ja 3 Juha pelaa 4 miestä lisää tiskiin. Ei hyvä. 0-2.

R2 Jussi Ahokas (Storm) Yritän olla antamatta sijaa ajatuksille siitä, että tässä on hävitty eka rundi ja turnauksesta tippuminen on aivan mahdollista. Alkukäteni ei sisällä FoWia ja jollain vuorolla tulee jotain malliin tripla-Dark Ritual, Lotus Petal, Infernal Tutor, haetaan Past in Flames, kaikki takas, sutpois. Tämä sinänsä piristää mielialaa koska Storm on erikoinen matchup ja piristää hiukan väsynyttä miestä. Game 2 Pelaan Meddling Magen nimeten Infernal Tutor ja Tarmogoyfin sitten sen kaveriksi. Mietin kovasti että riittääköhän tämä, mutta vastustaja ei tee juuri mitään, olisiko floodannut kun discardaa ylimääräisinä käsikortteina ländiä ja tietysti sen Infernal Tutorin. Jussi vaihtaa muutamat sidekortit, mutta enpä tiedä mitä anti-Meddlari-kivaa sieltä tulee tai mitä sille voisikaan tehdä. Gamessa 3 aloituskädestä löytyy paitsi Deathrite Shaman niin myös Mindbreak Trap, joten vissiin snap keep. Pelaan Deathrite Shamanin mutta haudassa ei ole landeja ja vastustaja ei kräkkää omaansa, kenties tästä syystä, jättäen mut kahteen manaan. Cabal Therapy ottaa multa Tarmogoyfin pois, näkee Mindbreak Trapin ja Hymnin mulla kädessä. Topdeckaan erittäin onnekkaasti Flusterstormin ja vastustaja kysyy mikä triggeröi Mindbreak Trapin. Lähden pelaamaan Hymniä, vastustajalta löytyy tähän responsena kräkätään fetsi, Dark Ritual into Ad Nauseam. Flusterstorm counteroi Ad Nauseamin, jolloin viimeisetkin pahvit lentävät kädestä hautaan. Pelaan jonkin miehen ja ajan vihun pois. 2-1.

R3 Auvo "Ave" Salmenharju (Stax). Nyt on erittäin jännittävät olot ja suorastaan väsymys karkaa, koska mies ja matchup on täysin sama jolle hävisin Champseissa. Helpottaa, että olen tehnyt joitain matchup-positiivisia muutoksia dekkiin (basic Island ja Krosan Grip). Aloitamme pelin Wastelandaamalla toisiamme. FoWaan Chalice of the Voidin x=1, tuon Brainstorm-dekkien tappajan. Ave alkaa laittaa Stax-laitteita tiskiin. Tangle Wire, Lodestone Golem. Saan Shardless Agentista Baleful Strixin ja toisesta Shardless Agentista muistaakseni Brainstormin. Smokestackikin ilmaantuu ja ajattelen, että tuo voi olla raskas kortti. Olen tosin nostanut niin tunteella lääniä että mulla on permanentteja joita sacata. Sphere of Resistance tulee kans pöytään. Dekin päältä nousee Toxic Deluge, tekeeks tää jotain, no vois ehkä, ajetaan tiimillä päin Lodestone Golemia ja sitten Toxic Delugea x=1. Nyt tosin Smokestack tickaa kahteen ja kummallakin alkaa asioita mennä hajalle kovaa tahtia, tosin näiden vuorojen aikana saan topdeckina Ancestral Visionin jonka suspendaan. Katsellessamme pöydän häviävän kuin tuhka tuuleen Ave saccaa kaiken paitsi Smokestackin, minä saccaan oman pöydän, Ave saccaa Smokestackin. Alamme pelaamaan kuin uutta peliä. Valitettavasti saan liian kovan edun suspendista ilmestyvästä draw kolmosesta, ja peli päättyy vähän myöhemmin minun voittooni. Gamea 2 varten on joko mahdollista pelata kontrolloivasti tai aggressiivisesti, sidetän sillä logiikalla että yritän olla aggressiivinen ja Visionit lähtevät ulos. Toisen pelin aloituskäsi on kolme ländiä, 4 kahden manan spelliä (ainakin Meddling Mage, Goyf, Decay) ja Ave aloittaa vuoro yksi Chalicella x=1 joka paitsi käy, niin ei tee hirveesti kättä vastaan. Saan Tarmon tiskiin. Rikon Decaylla Powder Kegin, nostetulla Maelstrom Pulsella Chalicen, Tarmo kasvaa 4/5 jolla pääsee Aven kahdesta Mishra's Factorysta läpi. Pelaan Meddling Magen ja nimeän siihen Lodestone Golemin, ko. kortti on helposti paha mun dekille. Wastelandaan toisen Factoryn ja ajan voittoon. 2-0.

R4 Oskari Päiviö (BUG Delver). Aluksi kuvittelen, että kyseessä voisi olla mirrori, mutta olikohan nelosvuoron Delver joka muuttaa näkemykseni. Tämä on minulle oikein hyvä matchup ja molemmat tietävät sen. Gamet noudattavat tasaista kaavaa, molemmissa pääsen resolvaamaan Visionin ja Decayt ovat todella vahvoja. Oskari ojentaa kätensä ja toteaa "Kiitos, oli kamalaa." 2-0.

R5 Jouni Sovela (4C Pyromancer). Jouni pelaa leka-Champsien herkkudekkiä, 4c Pyromancer/Cabal Therapy goodstuffia. Väsymykseltäni pelaan kai ykkösgamessa hiukan liikaa Dazen ympäri, virkeä minä muistaisi että sellaisiahan ei ko. dekissä ollut. Voitan kuitenkin, kun Sovela ei nosta toista miestä pyöritelläkseen hautaan menneitä Cabal Therapyja Pyromancerinsa kanssa. Kakkosgamessa ilkeästi pamahtaa Deathrite Shamanin avustuksella Blood Moon ja kuvainnollisia tuulimyllyjä vastaan taistellessani paljastan sidekorttini (Grafdigger's Cage, Night of Souls' Betrayal) vaikka eihän minulla kyseisessä matsissa juuri mitään ole näyttää, kun maa on punaista. Kolmospelissä saan alkuun ajoja ja Jounilla on Painful Truths joka vielä tekee itselleen painetta. Jouni pelaa Tasigurin, johon pysähtyy kaikkea Tarmoa pienempi, mutta emme oikein kumpikaan voi hyökätä. Koko pelin ajan olen vissiin 4 läänissä, joista yksi on Creeping Tar Pit. Minulla tosin on kaksi Deathrite Shamania, joten en tarvitse combattia tehdäkseni lämää. Toinen Shaman syö poiston, mutta henkiinjäänyt pingaa varmaan 10 lifeä pois Jounilta ennen kuin hän pääsee siitä Decaylla eroon, jääden kahteen ja fetsaten 1 lifeen. Tietäen että pulttia ei varmaan kädessä ole, Tar Pit miehistyy ja ajaa viimeisen pisteen ensimmäisellä lisävuorolla. Esko huutelee taustalta, että Tar Pit on kuulemma murheenkryyni tuolle dekille, kun siihen on aika huonosti näyttää vastauksia. 2-1.

R6 Jori Hukka, ID. Herrasmiehinä kerromme toisillemme mitä pelaamme, Jori on Stormilla.

Quarterfinaalit: Ville Räisänen (Burn). Olen sikäli ihan positiivisilla mielillä, että kaverini pelaa Burnia ja siksi on testipelejä alla. Villen raportti varmasti kuvaa paremmin pelin päätökset, siitä kunnia hänelle. Ykkösgamessa teen itsestäni immuunin Price of Progressille jota ilmeisesti ei kuitenkaan nostettu. Toisessa pelissä en pääse ollenkaan mukaan, vaan Ville vie ollessaan vielä 15 lifessä. Kolmospelissä on tarjolla heikkoja aloituskäsiä, joten menen viiteen käsikorttiin ja sehän on pelkkää nannaa, Deathrite Deathrite Goyf Forest UGFetsi. Deathrite kuolee heti. Tarmogoyf tulee pöytään 3/4 ja se on luultavasti liian paha. Pelaan tuplashamaanin seuraavalla vuorolla ja toinen menee rikki. Kolmatta rikki ampuessaan seuraavalla vuorolla pelaan Golgari Charmin ottamalla Deathritesta manaa, tietäen että jos se selviää niin voitan pelin kuitenkin. Tarmo ajaa ja Brainstormista olen nähnyt ja laittanut dekin päälle kaksi Decayta, joten Villen pelatessa Eidolon of Great Revelin blokkaamaan ammun sen pois, Tarmo kasvaa enchantmentin verran. Ville paljastaa nostaneensa vielä erittäin huonot kaksi kappaletta Volcanic Fallouttia. 2-1.

Semifinaalit: Andrei Häyrynen (BUG Delver). All-Helsinki semifinaalit, myös toisessa pöydässä. En tiedä vielä, miten Andrei on onnistunut voittamaan Landsin, tosin paluumatkalla kertoi että Lands oli jäänyt yhteen ländiin... Game 1 Andrei Thoughtseizee ja näkee käden joka oli muistaakseni Deathrite Decay Decay T.Deluge ja läänejä, jää pohtimaan sitä ja tiedämme tietysti molemmat että tästä ei mennä hirveästi läpi. Peli etenee tasaisesti minun edukseni. Luultavasti kämmäsin kun kädessäni oli Hymn, Painful Truths ja Jace. Mietin että mikä tahansa saatetaan FoWata ja pelaan Hymnin. Andrei miettii, antaa resolvata, osun kahteen cantrippiin. Andrei pelaa vastapalloon Hymnin joka osuu viidestä käsikortista tietysti niihin Truthsiin ja Jaceen  ;D Andrein pelatessa True-Name Nemesiksen, viimeiset käsikorttini ovat Toxic Deluge ja Liliana. Gamessa 2 varmaan pelaan huonosti ja rikon Deathriten yli Delverin. Pitkä päivä alkaa tuntua. Delver ajaa varmaan sen 3-4 kertaa ilmassa, toisen Delverin pelaukseen nousee Golgari Charm jolla saadaan tapettua ei-flipannut, jään viiteen. Sitten pelaan Decayn, mutta Andreilla on kaksi Dark Confidantia jotka tiputtavat mut kahteen. Saan pelata Goyfin. Vieläkin kuvittelen että voisin jotenkin stabiloida kun Andrei ei pelaa punaista/pultteja, mutta se mahdollisuus hajoaa True-Name Nemesiksen tullessa pöytään. Gameen 3 käsi oli kaks fetsiä, Goyf, Decay, Hymn, jotain ja vaikka kuinka haluaisin pelata basiceja, niin haen Swampin ja Bayoun ja teen itseni alttiiksi Wastelandille. Sitä ei kuitenkaan tule. Pääsen tilanteeseen jossa nostan 4. manan ja kädessä Jace, mietin pelatako Dazea päin ja päätän pelata, Jace resolvaa ja vie pelin. Tosin sen varmaan olisi varmaan voinut pelata paremmin, kun väsynyt mies unohtaa että se osaa muutakin kuin brainstormata ja se Jacen +2 on aika hiton hyvä tossa tilanteessa.

"Finaali": Toisessa semifinaalissa Pakka on voittanut Hukan ja tarjoaa splittiä. Neuvottelemme hetken, väsyneenä lasken matikkaa väärin ja pahoittelen. Saan poropisteet kotiin ja olemme tiimikisan jaetussa kärjessä.

- ainoastaan Jaffalla ylläpidetty vireys
- Rauman aika-avaruus jossa 10min päästä saapuvat pitsat tuli viime kesän tapaan 25 minuutissa. kuten hall0n sanoi, vois pelaa rundeja kunnes ne lätyt ilmaantuu
+ Paitsi legacyssa pelit, niin myös kaikki vastustajat ja community on hyviä tyyppejä
+ Voitin
+ Todella asialliset järjestäjät. Karjalanpiirakat ja munavoi on todella hyvä tarjoilu vaikken ees ite syönyt  ;D

@luma: Voitin siis quartterit vaan 2-1.

Poro Tour Modernia odotellessa.
-Kaitila

Poissa WoRMaSTeR

« Vastaus #31 : 01.02.16 - klo 16:19 »
Täällähän on mukavasti rapsuakin tullut, jotenka innostuin itsekkin suorittamaan lupaamani top8 deckien näpyttelyn, varsågod:

1. Aleksi Kaitila, The lack of shards is BUGging me

2. Esko Pakka, Ubgr hyvät laput

3.-4. Andrei Häyrynen, BUG Delver

3.-4. Jori Hukka, The Epic Storm

5.-8. Valtteri Sankari, Urbg hyvät laput

5.-8. Jani Ikävalko, The Godfather-Brucia La Terra

5.-8. Ville Räisänen, Burn

5.-8. Simo Partinen, Aggro-Stompy
« Viimeksi muokattu: 01.02.16 - klo 17:28 kirjoittanut WoRMaSTeR »

Poissa deviant

« Vastaus #32 : 01.02.16 - klo 16:53 »
The Epic Storm.
Kiitos.
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa