meiten kanssa mietittiin, että olisi kyllä tosi hienoa jos olisi ihan oikea tarmonappa, jolla olisi kiva merkata kavun tehot. Ensimmäisenä meidän piti luonnollisesti saada noppa jossa ei ole mitään, eli tyhjä noppa. Se löytyi pienen entsinnän jälken niinkin läheltä kuin Oulun fantsusta. meite siis osti kaksi tyhjää vihreää noppaa, joihin minä sitten sain ruveta tehoja väkertämään.
Nopan tekstin sommittelut tein Gravostyle7 nimisellä kaiverrus ohjelmalla, jolla saa aika hyvin tehtyä symmetriset nopan merkit.
Ja tässä vielä ilman apuviivoja ja lopullisella kaiverrusasulla.
Sitten itse kaiverrus. Noppa kinni leukoihin ja muovinleikkuuterä koneeseen (Gravograph IS400).
Tämmöiset projektithan eivät olisi mukavia jos ei tulisi jotain ongelmia... Toinen noppa ei tykännyt terän aiheuttamasta lämmöstä ja vähän suli.
Vesijäähdytyksen lisääminen kuitenkin poisti ongelman ja sain kaverrettua molemmat nopat.
Sitten vain ylimääräiset riisteet pois ja maalaus hommiin. Maalina käytin vaimolta lainattua kynsilakkaa, koska ajattelin, että se on sitten helppo rapsutella nopasta pois (väärin ajattelin).
Kynsilakanpoistoaineella sain kuitenkin ylimääräiset lakat poistettua, ja vaikka itse sanonkin, komiat nopat tuli. Toinen noppa oli huomattavasti huonompaa muovia kuin toinen, sillä se tosiaan suli kaiverrus vaiheessa ja se myös reagoi asetoonin kanssa voimakkaammin.
En ollutkaan ottanut kuvaa vielä välmiista nopista, mutta postaan sen sitten illallla.